Üretici firmalar lastik ebatlarını nasıl belirliyor?
-
04 Ağustos 2017, 13:33
#1
Anlamak istediğim konuyu bir örnek ile soru hâline getireyim.
Örnek: Honda NC 750 , 220kg ve 40kW motoru ile 160 arka, 120 ön kullanıyor.
Aynı firma, Honda Crosstourer 290kg ve 95kW motoruyla 150 arka 110 ön lastik kullanıyor.
Daha az güç, birazcık fazla kilo ile Honda F6C 86kW motor, 340kg ile 180 arka, 130 ön kullanıyor.
F6C ile benzer yapıda Suzuki M1800R ise 240 lastik kullanıyor.
Bu bana biraz garip geldi.
Bunun bir hesabı var mı?
İsteyen üretici kafasına göre istediği lastiği mi takıyor?
Reklamlar
-
04 Ağustos 2017, 13:44
#2
aklına gelemeyecek kadar çok faktör göz önüne alınarak, testler yapılarak lastik ebadı belirlenir.
üretici istediğini kafasına göre taksaydi kullanım kitapçığında kafaniza göre takılın yazardı
-
04 Ağustos 2017, 16:19
#3
lastik ebatları kullanım amacına uygun belirleniyor , crosstourer da hafif arazi performansı gözetilerek 150 arka lastikle donatıldığını düşünüyorum zira asfaltta dört silindir 130 beygirlik o motorla o lastik baş edemiyor , arkada yolcu varken bile çekiş kontrol çabucak devreye giriyor , kapatıp kullanmak neredeyse imkansız , güçlü maksi endurolar artık arkada 170 önde 120 ile geliyor .
tabi üreticiler farklı ebat lastik kullanırken sadece jant değişikliği ile bunu yapmıyorlar , amortisörlerin geometrisinden sertligine kadar bir çok değişikliği uzun testlerden geçirip sunuluyor , bunların hepsinin bir maliyeti vardır ve satış fiyatının istenilen seviyelerde tutulabilmesi içinde bazı modellerde taviz verilebilir , hatta bazı modellerde basit bir vites göstergesi bile konulmuyor..ama bir bakmışsın 70 hp lik bir motorun arkasında 180 lastik var , sebebi kullanıcı kitlesinin geniş lastiğe olan ilgisi ve satışları artırması olabilir.
-
04 Ağustos 2017, 16:44
#4
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
lastik ebatları kullanım amacına uygun belirleniyor , crosstourer da hafif arazi performansı gözetilerek 150 arka lastikle donatıldığını düşünüyorum zira asfaltta dört silindir 130 beygirlik o motorla o lastik baş edemiyor , arkada yolcu varken bile çekiş kontrol çabucak devreye giriyor , kapatıp kullanmak neredeyse imkansız , güçlü maksi endurolar artık arkada 170 önde 120 ile geliyor .
tabi üreticiler farklı ebat lastik kullanırken sadece jant değişikliği ile bunu yapmıyorlar , amortisörlerin geometrisinden sertligine kadar bir çok değişikliği uzun testlerden geçirip sunuluyor , bunların hepsinin bir maliyeti vardır ve satış fiyatının istenilen seviyelerde tutulabilmesi içinde bazı modellerde taviz verilebilir , hatta bazı modellerde basit bir vites göstergesi bile konulmuyor..ama bir bakmışsın 70 hp lik bir motorun arkasında 180 lastik var , sebebi kullanıcı kitlesinin geniş lastiğe olan ilgisi ve satışları artırması olabilir.
çok güzel anlatmış. hemfikirim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)