Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sofuoğlu İle Röportaj: Adamın Aklını Alırım..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500


    14 yıldır yakından takip ettiğim Sofuoğlu ile hiç motora binmemiştim, iyi ki teklifini kabul etmişim. Kesinlikle müthiş bir deneyimdi.

    ALİ ÇELİK

    Barış sezonundaki yoğunluk, antrenman programları derken nihayet beş defa dünya motosiklet şampiyonu olan Kenan Sofuoğlu ile bir araya gelebildik. Yine bir antrenman öncesiydi, garajında samimi sohbet ettik. Tabii ki yarış sezonunu konuştuk ama en çok merak ettiğim konulardan biri bu pistin hikâyesiydi.
    ANNEM SAYESİNDE
    Sofuoğlu şöyle özetledi “2008’de Sinan abimi kaybedince, annem yarışları bırakmamı ve Türkiye’ye dönmemi istedi. O zaman Hollanda’da yaşıyordum. Bir şekilde ikna etmeye çalıştım, Türkiye’de kalırsam kabul edeceğini söyledi. Ana yüreği…
    Ancak yurt dışında antrenman imkânları çok fazla, bizim buralarda biraz gazlayınca esnaftan fırça yersin. Malum motorlar gürültülü, herkesin başı şişiyor.
    Neticede bu araziyi satın aldım ve kendi pistimizin inşaatına başladım. Rahmetli babamın da hatırası var. Her detayı sırt sırta vererek hesapladık, her karışa birlikte emek verdik.
    İKİNCİSİ SIRADA
    Şimdi yeni pistimizin inşaatı bitmek üzere, otomobil ve motosiklet sporlarına hitap edecek şekilde tasarladık. Bir km’lik start düzlüğü var, oto ve moto drag yarışlarına gayet uygun. İstanbul parkta genişlik 12 metre, biz 15 metre yaptık. Pist tasarımı için de çok uğraştım. Kimseye çizdirmedim, bugüne kadar yarıştığım dünyaca ünlü pistlerdeki güvenli ve keyifli tarafları örnek aldım. İleride pist içine ayrıca bir drift alanı inşa edeceğiz. Burada Türkiye Karting Şampiyonası, Süper Moto Türkiye Şampiyonası ve Türkiye Drift Şampiyonasını yapacağız inşallah.
    YOLLARDA HIZ ASLA
    İstanbul Ankara arasında otobanda hız yapan kardeşlerimiz, 300 km ile trafikte makas atıyorlar. Bu pist bilhassa onlar için yapılıyor. Evet hız çok güzel bir duygu, buyursunlar gelsinler, güvenlik tedbirleri alınmış gerçek bir pistte gazlasınlar. Kapımız herkese açık olacak. Şimdi sen İstanbul Park varken neden Düzce diyeceksin?
    Mâlum Formula 1 pistinin maliyetleri çok yüksek. Orada bir işletme var, hizmet karşılığında bir bedel almalı ki, güvenlik sağlanabilsin. Bizim amacımız para değil. İşe başlarken Düzce ve Cumayeri Belediye başkanlarına sordum “burayı hangi amaçla yapmak istiyorsunuz?” “Bölgeyi geliştirmek, ek bir gelir kapısı sağlamak için” cevabını alınca “o zaman bu işin içinde yokum” dedim. Büyük gelirler bekleniyorsa iş yürümez, bizim derdimiz insanlara hizmet, hız tutkusu olan, hayatlarını otoyollarda riske atanlara güvenli bir şekilde parkur açmak. Federasyonlara ucuz rakamlara hizmet verip profesyonel bir şekilde yarışlarını düzenlemelerini sağlamak. Sporcularımızın rahatlıkla gelip antrenman yapabilsin… Çok şükür bu ay asfaltı döküyoruz, açılış ekim ayında çaya bekliyorum mutlaka.

    Sen 20 yıllık motorcusun korkmazsın
    Sohbet güzel gidiyordu ki; Kenan arkasına bindirerek pistte tur atmayı teklif etti. O an, içimde başlayan heyecanın saatler sonra biteceğini tahmin bile edemezdim. “Önce güvenlik, birinci şartımız…” dedi. Şöyle baştan aşağı göz ucuyla bir süzüverdi, belki bu sana olur diyerek bana kendi yarış tulumlarından birini uzattı. Ben bir tuluma baktım bir Kenan’a, “bunun içine nasıl gireceğim acaba?”... Velhasıl bacağımı bile tulumdan içeri sokamadım. Neyse ki, bir motosiklet montu imdada yetişti, kaskı ayarladık, dizlikleri taktık, piste doğru yürümeye başladık…
    Antrenman motoru yanımıza gelene kadar her şey normaldi ama yardımcısı marşa basınca Sofuoğlu’nun hâl hareketi değişti. Sanki tiki varmış gibi elleri kolları oynamaya başladı. Sonradan öğrendim ki, motoru geldi mi Kenan’ı tutmak zormuş. Adam yerinde durmadan güvenlik kapısından geçti, pistte turalamaya başladı.
    Neyse bir iki tur döndü, lastikler ısındı, benim tansiyon yükseldi. Derken ön tekerin üstünde durarak yanımda bitiverdi.



    HAYDİ ATLA BAKALIM
    Tabii onun için kolay, ben kaskın içinde ecel terleri döküyorum bir de hesapta yirmi yıldır motor kullanıyorum. Daha motora oturdum, belinden tutundum derken ön tekeri yerden kesti ve gazı kökledi…
    Ne olduğunu henüz kavrayamamışken ilk virajı gördüm ve kendimi kaybettim. Mâlumunuz insan beyni sağ ve sol lop olmak üzere ikiye ayrılıyor. Sağ taraftaki lobum “her şey bu viraja kadarmış Ali’cim” derken soldaki “saçmalama adam dünya şampiyonu, bu pistte elli bin tur atmıştır” diyor.
    Bir an fizik kavramları iptal oldu. “Bu hızda ve bu açıyla viraj dönülür mü?” derken ikinci viraj sonra 3. 4. 5...”

    ASFALT MI AĞLADI BEN Mİ?
    Ve birinci tur bitti. Keyif almakla dört yaşındaki kızımı bir daha görebilmek arasında bir duygu, tarifi zor ama hiç durmadan ikinci tura başladı. İtiraf edeyim bir ara nefes alamadığımı zannettim. Ya da nefes alıyordum ama aldığımı hissetmiyordum. Tam biraz alışıyorum galiba derken “stopy” denilen hareketi çekti. Ön tekerin üstünde sert bir fren… Sanırım 45 derecelik öne doğru bir açı ile yirmi metre giderek yavaşladık. O sırada “Her şey yolunda mı?” diye ön taraftan bir soru geldi, o an sanırım ses tellerim çalışmadı. Sonra fren iyice sertleşip, açı yetmiş dereceye kadar yükseldi.
    Sadece bir an… Belki on beş milisaniye belki iki saniye tam kavrayamadım. Ön lastiğin üstünde motoru dengede tuttu ve öylece bekledik. Yumuşak bir inişle motoru kenara çekti ve eli ile okey işareti verdi. Bittiğini anlamıştım ama üzülmem mi gerekiyor yoksa şükretmek mi ona karar veremedim. Bir ara kaskın içindeki o samimi gülüşünü fark ettim, bakışlardaki ifade netti “Adamın aklını alırım abi…”




    Sezon kötü başladı ama…
    Dünya Supersport Şampiyonası’nda 6. defa şampiyonluk için Redbull sponsorluğunda pistlerde ter döken millî sporcumuz Kenan Sofuoğlu, bu yarış sezonu için şunları söyledi: Biliyorsunuz sezon başında bir sakatlık geçirdim. Hâlâ tam düzelebilmiş değilim. Hemen arkasından İspanya yarışında rakibim bana çarparak düşmeme sebep oldu. Üçüncü yarışta -75 puandaydım. Bu hiç de iyi bir başlangıç sayılmaz. Benim için tek çıkış yolu vardı, o da bütün yarışlardan iyi sonuç almak. Çok şükür, tahtaya üst üste dört birincilik yazdırdık, dişli rakiplerden birisi de yaptığı bir hata ile bizi avantajlı duruma getirdi. Motor sporlarının doğasında çok sürpriz var. İnşallah bu sezon da elimizden gelenin en iyisini yaparak yolumuza devam edeceğiz.

    Kaynak : Türkiye Gazetesi
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Nisan 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i, Bajaj Pulsal 150NS
    Türkiye Gazetesi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)