Alınmasına alınır belki de, riski çok olur. Ben 2-3 eğitimin üstüne Duke ile 3000 km yapmış sonra CBR 500 almıştım. Bir şey olmaz yeah bunu da kullanıyorum işte diyordum. Valla sokağın birinde bir köpek saldırdı, kaçayım diye gazı Duke'te açtığım gibi dip çekerek refleks ile açmışım hoooop hooooop hoooop derken güzel bir high side yedim. O gün anladım neden küçük motorda 10.000 km yapın dediklerini.
Hemen bir hafta sonra yokuştan aşağı sağa dönerken su kanalı vardı, yine ağırlık sebebiyle tutamadım yana yattı. Bir diğerinde de elimle geri geri park edeyim derken sağa yattı. Bir kere yine ışıklarda ayağım arka frendeyken gazı açıp debriyajı bırakırken freni de ani bırakmam sonucu güzel bir tekere gelmişliği var, şükür düşmedim.
Sonra akıllandım tabii 10.000 km yatırmadım düşürmedim sürdüm motoru. Bu kadar hikayeden sana çıkardığım özet şudur ki motoru öyle veya böyle sürersin de işte baştaki o şeyler ufak da olsa bayağı moral bozuyor ve güzel minik masraflar çıkarıyor. Bir de ufak da olsa her olayda cesaretin kırılıyor motor sürmeyi geliştiremiyorsun.
Ufakla başlamak iyidir, daha risksizdir.