Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Eldeki motorla 200 bin km yapmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen km yi değil, motosikleti değiştirmeden kaç yıl aynı motoru kullanırsın onun hesabını yap bence. Hadi 1-2 yıl değiştirmedin 3 ten sonra kurtlar kaynamaya başlar elin de biraz para biriktirir maddiyatı toparladın mı max 4yıl diyorum ben. O zamana kadar da 100000km anca yaparsın.
    Hocam yedek parça sıkıntısı olmadığı sürece sorun yok aynen devam. 6 yıl ev kredisi borcum var, farklı planlarımda var.

    Belki bunu satmadan duke 390 alabilirim bilemiyorum. Bu motor omurluk olacak kısmetse.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Zam gelmeden önce düşündüm ben bunları.400cc-500cc chopper bir motorum olsun ölene kadar biniyim.

  3. #23
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Bir süre sonra sıkılmaya başlıyorsun yrni heyecanlar yeni makineler vs özellikle düşük cc ise işin zor

  4. #24
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Benim 2013 pcx 60bini devirdi, bakimlari kendim yaparim, uzun sure yattigida oldu, kesintisiz kullanildigida oldu hic bir sorun yok, bir kez bile 2. Kez mars yapmamisimdir.

    4.Set lastik
    3.Kayis
    3.Varyator
    Takildi, asagi yukari 20bin km gidiyor sarf malzemeleri, daha sonraki kmlerde surus kalitesi düşmeye basladigi icin değiştiriyorum.

    Yalniz motordan sikiliyorsun, ben sirf sikildigim icin binmiyorum su an, yeni motor alsam onada binmem diye yenisinid3 almiyorum.

  5. #25

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Tanıdığım biri ybr125'i 100 bin km motor kapağı açılmadan kullandı ve 100 binde rektifiye yaptırttı tamamen kendi arzusuyla, üstüne bir 80 bin daha kullandı ve sattı. 50 - 60 binde motor yaptırtmak çok erken gibi geliyor bana. Tabii motoruna ve kullanıcısına da bağlı bu iş. Bahsettiğiniz gibi kullanılan bir alet bence 100 bini görür neden olmasın ki. Bu gidişle ben de sizin gibi bir yola girebilirim, şimdiden 30 - 40 binleri göreceğim kesin gibi çünkü 12 bindeki motorumla en az 2 sezon daha beraber olma kararındayım. Kim bilir belki de gelecek zamlarla bir 100 binlik de ben olurum.
    Bu işlerden iyi anlayan bir gezgin motosikletçi ve yetkili servisteki bir usta ybr125'im varken bana düzgün kullanılırsa 40 binden önce subap ayarı bile istemez demişti, varın gerisini siz düşünün.

    Bir de şu var, aynı motosikletle uzun km'ler yapabilmek pek çok ülkede büyük marifet olarak görülür, o motosiklete de sürücüsüne de övgüler düzülür. Bizde ise 25 binde bitebilir denebiliyor, ben 1,5 yılda 12 bin yaptım her gün sürmememe rağmen, 25 bin nedir yav. Kurye arkadaşlar o 25 bini bi kaç ayda yapıyor.

    Başka bir arkadaşım 125 cc motoruyla 125bin'e kadar geldikten sonra (motosiklet rektifiye filan görmeden) artık bu aleti nasıl parçalarım diye teste girişmişti, km teli filan koptu etti üstüne bi kaç yıl daha kullandı, en son ne oldu bilmiyorum ama böyle örnekler var küçük cc'lerle.

  6. #26
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Efsane mi bilmem ama bi mevzu duymuştum.

    Eski Ford kamyonlar var. 2520 modeli. Normalde 400-500 bin km civarı gider motoru.

    Adamın biri çok titiz kullanmış ve milyon devirmiş. (Yeni nesil tırlar için milyon km devirmek kolay. Ama bu eski model) Sonrada adamı ödüllendirmek için arabayı alıp sıfır araba vermişler.

    Yani motor ömrü tamamen kullanıcı ile alakalı. Bahsettiğin gibi kullanınca dediğin kmleri yapabilirsin.

  7. #27
    army - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    Motorunun bakımlarını vaktinde yaptırırsan, yağını düzenli ve vaktinde değiştirirsen, çok sıkıştırmazsan o motor değil 200.000 km. seni 500.000 km götürür.

  8. #28
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Motor ömrüne etki eden faktörlerden bir taneside ilk çalistirma, özellikle soğuk havalarda ve bir süre beklemiş motoru 30sn-1dk arasi rölantide çalistirmak gerek. Soğuk motora ani gaz vermemek lazim.

    Bu sekilde elindeki motorla 100 bin km görürsün gibi duruyor oda hacminin kücük olmasindan kaynakli daha yüksek hacimli ve düşük devirli motor olsa daha uzun gider.

  9. #29

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir süre sonra sıkılmaya başlıyorsun yrni heyecanlar yeni makineler vs özellikle düşük cc ise işin zor
    Hocam yanına belki duke 390 alırım. Scooter benim için hobiden çok ihtiyaç. Heyecan olayı değil yani

    Deneyeceğim bakalım kaç km gidecek. Bakimlarinida mümkün mertebe kendim yapmaya çalışacağım.

  10. #30

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Efsane mi bilmem ama bi mevzu duymuştum.

    Eski Ford kamyonlar var. 2520 modeli. Normalde 400-500 bin km civarı gider motoru.

    Adamın biri çok titiz kullanmış ve milyon devirmiş. (Yeni nesil tırlar için milyon km devirmek kolay. Ama bu eski model) Sonrada adamı ödüllendirmek için arabayı alıp sıfır araba vermişler.

    Yani motor ömrü tamamen kullanıcı ile alakalı. Bahsettiğin gibi kullanınca dediğin kmleri yapabilirsin.
    Onu bilmem de ABD'de bir amca Saab arabası ile 1.6 milyon km yaptı ve Saab aracı müzesine alıp adama yeni araç verdi, bir kaç yıl oluyor bu olay. Olayı tv'ler de vermişti o zaman.
    aha linki:
    http://haberisvec.com/saab-9-5i-ile-...-km-yol-yapti/

    Motosiklet'le 100 bin yapmak bence çok olmayacak iş değil, yazdığım gibi benim direkt tanıdklarım var 125cc lerle yapan.

  11. #31

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    130 bin km olduk tık yok , 50 binde motor nasıl bitiriyor bu insanlar anlamıyorum.
    Cloud ve kovboy03 bunu beğendiler.

  12. #32

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    130 bin km olduk tık yok , 50 binde motor nasıl bitiriyor bu insanlar anlamıyorum.
    Al işte bi örnek daha.
    Valla ben de hiç anlamıyorum 50 bin km'de biten motoru. Millet alıp alıp 10 bini, 20 bini görmeden sattığı için 50 bini çok bi km sanıyor galiba. 87 binde bmw650gs'si olan arkadaşım vardı, o km'deyken Karadeniz turuna çıkmıştı çocuk.

  13. #33
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Yağ ve su dolaşımı sağlıklı olan bir motor, bakımları düzgün yapılıp, fazla zorlanmadıkça o kilometreleri çok rahat görür.

    Fakat 125cc motorun kafaya takılacak en son yeri motorudur.Hem maliyeti ucuz hem de ömrü uzundur, tabiki normal prosedürler izlenirse.

    Mekanik aksam, aktarma aksamı ve elektronik aksam motordan daha fazla maliyet çıkarır.

  14. #34
    sxysl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    fethiye mugla
    Motosikleti
    Son motor motoran 125 crazy :)
    Tıpkı arabalarda olduğu gibi motosikletlerde de güncel teknoloji uygulanıyor. Eskilerde piston boyutları çok farklıydı. uzun olduklarından hem sürtünme çoktu hemde sekman sayısı ( 4 sekmanlı pistonları olan motorum vardı) yağların kalitesi malumdu. Sadece mineral yağlar vardı ve piston boyları kısaldı buna bağlı olarak sürtünme yüzeyleri de azaldı. Elbet motorun eskimesinin belli başlı nedeni piston, silindir ve sekman aşınmasıda azaldı. Yağlar yarı sentetik veya tam sentetik olarak üretilneye başladı. sıcaklık farklılıklarından az etkilenen yaglar sürtünmeden kaynaklanan aşınmaları en aza indirdi. Metal alaşımları farklılaştı.
    Ortalama bir araba 500 bin km yapabiliyorsa bir motosiklet iyi bakılır, konuyu açan arkadaş gibi itina ediliyorsa neden 400-500 bın km kullanılmasın.

  15. #35

    Üyelik
    04 Şubat 2016
    Arkadaşlar Yağ Mağ çok takılmayın. Yabancı sitelerde, 30 bin milde motor yakıt filtresi, 10 bin milde motor yağı değişen 1998 model arabalar var. En kötü motorun el kitabı bile size bir bilgi veriyor.

  16. #36
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    125 binde motor yaptırdım.İstanbulda yaşamasam ve kuryeye başlamasam daha da giderdi. gidilen yolun kalitesi ve trafik de büyük etken.
    kovboy03 bunu beğendi.

  17. #37
    Halit_79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Mondial 150 Mash
    Eğer yazdıklarını uygulayıp daima o şekilde kullanacaksan için rahat olsun 150.000 km yi rahatlıkla görürsün arkadaşım.

  18. #38
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Son 3 ayda alıp satıp değiştirip kullandığım 5. Motosikletim.

    Adamlar 100.000 150.000 km den bahsediyor. Vallahi helal olsun.
    Bence maksimum 2 seneye satar başka makine alırsınız.

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mayıs 2017
    Selam dostum. İlk motosikletim 2008 model Hyosung 250 Naked idi. Bu motor ile bir kere serviste parça değişimi yaptırmadan 89 bini gördüm. Sadece emme manifoltlarında çatlak meydana gelmişti. Ondan sonra da sattım sattığım arkadaşta 3 sene geçti şuan Sahibinden.com'da ilanı görüyorum. Demem o ki 2008 Hyosung'lar için neler söylendi bilirsin. Kol kırıyo, krank fırlatıyo, deposu flüt çalıyo.

    Ben 89 bin KM gördüm. Sen motoruna ne değer verirsen motorundan alacağın değer de odur.

  20. #40
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    3000 km yağ değişimi için çok erken ve gereksiz, bakım kitapcığında 6000 km de bir yağ değişmesi gerekiyorsa bu yeterlidir. Paranızı çöpe atmayın.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)