Zam gelmeden önce düşündüm ben bunları.400cc-500cc chopper bir motorum olsun ölene kadar biniyim.
Bir süre sonra sıkılmaya başlıyorsun yrni heyecanlar yeni makineler vs özellikle düşük cc ise işin zor
Benim 2013 pcx 60bini devirdi, bakimlari kendim yaparim, uzun sure yattigida oldu, kesintisiz kullanildigida oldu hic bir sorun yok, bir kez bile 2. Kez mars yapmamisimdir.
4.Set lastik
3.Kayis
3.Varyator
Takildi, asagi yukari 20bin km gidiyor sarf malzemeleri, daha sonraki kmlerde surus kalitesi düşmeye basladigi icin değiştiriyorum.
Yalniz motordan sikiliyorsun, ben sirf sikildigim icin binmiyorum su an, yeni motor alsam onada binmem diye yenisinid3 almiyorum.
Tanıdığım biri ybr125'i 100 bin km motor kapağı açılmadan kullandı ve 100 binde rektifiye yaptırttı tamamen kendi arzusuyla, üstüne bir 80 bin daha kullandı ve sattı. 50 - 60 binde motor yaptırtmak çok erken gibi geliyor bana. Tabii motoruna ve kullanıcısına da bağlı bu iş. Bahsettiğiniz gibi kullanılan bir alet bence 100 bini görür neden olmasın ki. Bu gidişle ben de sizin gibi bir yola girebilirim, şimdiden 30 - 40 binleri göreceğim kesin gibi çünkü 12 bindeki motorumla en az 2 sezon daha beraber olma kararındayım. Kim bilir belki de gelecek zamlarla bir 100 binlik de ben olurum.
Bu işlerden iyi anlayan bir gezgin motosikletçi ve yetkili servisteki bir usta ybr125'im varken bana düzgün kullanılırsa 40 binden önce subap ayarı bile istemez demişti, varın gerisini siz düşünün.
Bir de şu var, aynı motosikletle uzun km'ler yapabilmek pek çok ülkede büyük marifet olarak görülür, o motosiklete de sürücüsüne de övgüler düzülür. Bizde ise 25 binde bitebilir denebiliyor, ben 1,5 yılda 12 bin yaptım her gün sürmememe rağmen, 25 bin nedir yav. Kurye arkadaşlar o 25 bini bi kaç ayda yapıyor.
Başka bir arkadaşım 125 cc motoruyla 125bin'e kadar geldikten sonra (motosiklet rektifiye filan görmeden) artık bu aleti nasıl parçalarım diye teste girişmişti, km teli filan koptu etti üstüne bi kaç yıl daha kullandı, en son ne oldu bilmiyorum ama böyle örnekler var küçük cc'lerle.
Efsane mi bilmem ama bi mevzu duymuştum.
Eski Ford kamyonlar var. 2520 modeli. Normalde 400-500 bin km civarı gider motoru.
Adamın biri çok titiz kullanmış ve milyon devirmiş. (Yeni nesil tırlar için milyon km devirmek kolay. Ama bu eski model) Sonrada adamı ödüllendirmek için arabayı alıp sıfır araba vermişler.
Yani motor ömrü tamamen kullanıcı ile alakalı. Bahsettiğin gibi kullanınca dediğin kmleri yapabilirsin.
Motorunun bakımlarını vaktinde yaptırırsan, yağını düzenli ve vaktinde değiştirirsen, çok sıkıştırmazsan o motor değil 200.000 km. seni 500.000 km götürür.
Motor ömrüne etki eden faktörlerden bir taneside ilk çalistirma, özellikle soğuk havalarda ve bir süre beklemiş motoru 30sn-1dk arasi rölantide çalistirmak gerek. Soğuk motora ani gaz vermemek lazim.
Bu sekilde elindeki motorla 100 bin km görürsün gibi duruyor oda hacminin kücük olmasindan kaynakli daha yüksek hacimli ve düşük devirli motor olsa daha uzun gider.
Onu bilmem de ABD'de bir amca Saab arabası ile 1.6 milyon km yaptı ve Saab aracı müzesine alıp adama yeni araç verdi, bir kaç yıl oluyor bu olay. Olayı tv'ler de vermişti o zaman.
aha linki:
http://haberisvec.com/saab-9-5i-ile-...-km-yol-yapti/
Motosiklet'le 100 bin yapmak bence çok olmayacak iş değil, yazdığım gibi benim direkt tanıdklarım var 125cc lerle yapan.
130 bin km olduk tık yok , 50 binde motor nasıl bitiriyor bu insanlar anlamıyorum.
Yağ ve su dolaşımı sağlıklı olan bir motor, bakımları düzgün yapılıp, fazla zorlanmadıkça o kilometreleri çok rahat görür.
Fakat 125cc motorun kafaya takılacak en son yeri motorudur.Hem maliyeti ucuz hem de ömrü uzundur, tabiki normal prosedürler izlenirse.
Mekanik aksam, aktarma aksamı ve elektronik aksam motordan daha fazla maliyet çıkarır.
Tıpkı arabalarda olduğu gibi motosikletlerde de güncel teknoloji uygulanıyor. Eskilerde piston boyutları çok farklıydı. uzun olduklarından hem sürtünme çoktu hemde sekman sayısı ( 4 sekmanlı pistonları olan motorum vardı) yağların kalitesi malumdu. Sadece mineral yağlar vardı ve piston boyları kısaldı buna bağlı olarak sürtünme yüzeyleri de azaldı. Elbet motorun eskimesinin belli başlı nedeni piston, silindir ve sekman aşınmasıda azaldı. Yağlar yarı sentetik veya tam sentetik olarak üretilneye başladı. sıcaklık farklılıklarından az etkilenen yaglar sürtünmeden kaynaklanan aşınmaları en aza indirdi. Metal alaşımları farklılaştı.
Ortalama bir araba 500 bin km yapabiliyorsa bir motosiklet iyi bakılır, konuyu açan arkadaş gibi itina ediliyorsa neden 400-500 bın km kullanılmasın.
Arkadaşlar Yağ Mağ çok takılmayın. Yabancı sitelerde, 30 bin milde motor yakıt filtresi, 10 bin milde motor yağı değişen 1998 model arabalar var. En kötü motorun el kitabı bile size bir bilgi veriyor.
125 binde motor yaptırdım.İstanbulda yaşamasam ve kuryeye başlamasam daha da giderdi. gidilen yolun kalitesi ve trafik de büyük etken.
Eğer yazdıklarını uygulayıp daima o şekilde kullanacaksan için rahat olsun 150.000 km yi rahatlıkla görürsün arkadaşım.
Son 3 ayda alıp satıp değiştirip kullandığım 5. Motosikletim.
Adamlar 100.000 150.000 km den bahsediyor. Vallahi helal olsun.
Bence maksimum 2 seneye satar başka makine alırsınız.
Selam dostum. İlk motosikletim 2008 model Hyosung 250 Naked idi. Bu motor ile bir kere serviste parça değişimi yaptırmadan 89 bini gördüm. Sadece emme manifoltlarında çatlak meydana gelmişti. Ondan sonra da sattım sattığım arkadaşta 3 sene geçti şuan Sahibinden.com'da ilanı görüyorum. Demem o ki 2008 Hyosung'lar için neler söylendi bilirsin. Kol kırıyo, krank fırlatıyo, deposu flüt çalıyo.
Ben 89 bin KM gördüm. Sen motoruna ne değer verirsen motorundan alacağın değer de odur.
3000 km yağ değişimi için çok erken ve gereksiz, bakım kitapcığında 6000 km de bir yağ değişmesi gerekiyorsa bu yeterlidir. Paranızı çöpe atmayın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)