Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Vitesi nasıl değiştiriyorsunuz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Yan Yan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-25
    Yolda 4.viteste gidiyorum diyelim,ilerde durmam gerekiyor.Direk çat çat 1 e indiriyorum.
    Sizin tarzınız nasıl ? vites düşürürken gazda veriyor musunuz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Çok fazla kurcalama bozulur.

    Bir gün Temel kamyon alır.Fakat ehliyeti yoktur.Kendine bir şoför alıp yola çıkarlar.Bir kaç saat sonra komyondan garip sesler gelir.Şoför Temel'e kamyonun vitesi kırıldı der: Temel sinirlenerek

    -Tabi ki kırulır yola çıktığımızdan beri habire vitesle oynayir duraysun. der.
    ahmetyildiz ve Ultraviolet bunu beğendiler.

  3. #3
    alasehirli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Şehir
    Manisa Alaşehir - Denizli
    Motosikleti
    ARORA AR-125/43
    Mazallah sakat eder. Frene basarak devir düştükçe vites düşürüyorum

  4. #4
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    kesin duracağına eminsen düşürebilirsin.. ama mesafeye göre ayarlayıp kademeli olarak yavaşlayıp her viteste motor freniylede yavaşlayabilirsin.. direk 1 e çekmekle şu sıkıntı olabilir eğer durmazsan tekrar yükseltmen gerekebilir.. yani hızına göre ayarlayıp yavaşlayarak kademeli düşürmende fayda var.. her ikiside kişinin kullanımına bağlı olarak uygulanabilir bence..
    Pisman bunu beğendi.

  5. #5
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Gaz kapatırım
    Yavaşlayınca çat çat düşürürüm gaz verip düşürürüm genelde bellide olmuyor
    mavellen bunu beğendi.

  6. #6
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Vitesi düşüreceğin zaman önce debriyaj sıkılır ardından gaz verilir ardından vites düşürülür.Devri yükseltip vites düşürmek amaç. Çat çat atarsan zamanala şanzıman dişlileri birbirini yer. Hem bu şekilde düşürünce artçıdan kafa darbesi de almazsın

  7. #7
    Yan Yan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-25
    Kesin bir şekilde var mı dişlileri yediğine dair.
    Yavaşlayıp usluca çat çat indiriyorum vitesi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:45 ----------

    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesi düşüreceğin zaman önce debriyaj sıkılır ardından gaz verilir ardından vites düşürülür.Devri yükseltip vites düşürmek amaç. Çat çat atarsan zamanala şanzıman dişlileri birbirini yer. Hem bu şekilde düşürünce artçıdan kafa darbesi de almazsın
    Kesin bir şekilde bir bilgi var mı dişlileri yediğine dair ?
    Yavaşlayıp usluca çat çat indiriyorum vitesi ?

  8. #8
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Kesindir araştırabilirsin.

  9. #9
    mrt0661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2016
    Şehir
    ANKARA/KEÇİÖREN
    https://m.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ
    Barkın abiyi izle yoluna bakb

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Direk 1'e düşürmek derken?
    Aska hiç bir durumda debriyajı bıraktığım an başımı belaya sokacak bir viteste olmam. Yavaşlar seri düşürürüm, blok düşürürüm, tek tek kompresyonla düşürerek yaklaşırım; ama asla debriajı bıraktığımda başımı belaya sokaca bir viteste olmam.
    semamca ve Pisman bunu beğendiler.

  11. #11
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Artçıdan artçıya fark var.Motor ile bütünleşen bir artçı ile seyehat etmek tek kişi sürüyormuşsun gibi varlığını yokluğunu hissetmessin.

    Eğer 6.vitesde isem önümde ışık varsa gazı keser yavaşlarım.Durma pozisyonuna geçmeden boşa geçmiş olurum.Çat çat diye tabir etselerde o çat çat diye geçmiyor elbette.Eğer çok yavaşladın ise bağzen geçmediğide olur o zaman hafif ara gazı veririm öyle geçer.Vitesde sertlik hissettiğim zaman zorla geçirmeye çalışmam,hafif ara gazı akabinde vites geçiyor.

    Rahmetli barkının dediği gibi yapıyorum ama fren olayını yapamıyorum.Debriyajı sıcaksın gaz vereceksin frene basacaksın vites atacaksın.Ben debriyajı sıkıyorum gaz veriyorum vites atıyorum.

  12. #12
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Uzun mevzu, ne kadar mesafese duracaksin? Ani mi duracaksin panik mi duracaksin planli mi duracaksin? Anlasilan karaduzen ogrenmis kullaniyorsun motoru, acil bu isin ilmini ogrenmeni tavsiye ederim.

  13. #13

    Üyelik
    11 Haziran 2014
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Aprilia RSV 1000
    Abi naptın sen zaten vites düşürürken sesi dinlersen 4 den aşşaya düşerken çat çat ses gelir her düşürmende AMAA 1. vitese attığında ÇAAAATTTT die dah yüksek bi ses gelir o sesin anlamı şanzumanın feryadıdır.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Yan Yan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin bir şekilde bir bilgi var mı dişlileri yediğine dair ?
    Yavaşlayıp usluca çat çat indiriyorum vitesi ?
    Tabii ki yok. Sanzimanlarda asil disliler her zaman birbiriyle temas halindedir. Dislinin disliye gecmesi soz konusu degildir.

    Birbirine gecen kisim "Kopek disleri" denilen cok daha saglam ve az sayida cikintidan olusan baska bir mekanizma. Ara gaz vermek sart degil. Ama cok yuksek hizda 1'e inmen zorlayabilir bu kopek dislerini. Onun yerine yavaslarken durmaya yakin alin bire veya bosa.

  15. #15
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    gece yatiyodum uzaklardan bi egzoz sesi.. sonra tam önümde ki kasise geldi olduğu yerde trank traank traank vites dusurdu, kaldirdim kafayi baktim r25. sonra biraz düşündüm koydum geri kafayı uyudum

  16. #16
    Darkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-125 ('14), Yamaha MT-25 ('17)
    Ben hep birinci viteste gittiğimden beni etkilemiyor.
    ...garip... bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir-Alanya
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 EFİ
    teker döndüğü sürece vites düşürürken hayatta 1 e atmam anca durunca
    thedarkfire bunu beğendi.

  18. #18
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    4 den 1 e asla indirmiyorum.

  19. #19
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Tam duracağım zaman 1'e atıyorum vitesi.2'ye kadar indiririm öyle giderim ışıklara kadar.Debriyaj sıkılı gidersen ani bi olayda manevra yapma şansın azalır.

  20. #20
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    kesin bilgi ne ya? adam motoru açıp sana şanzıman dişlilerinin fotoğrafını mı atsın? azıcık mantık yürütürsen anlarsın dişlileri yiyeceğini.

    izle şunu bi

    Pisman bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)