Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lanet olsun artık yaaa...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Arkadaşlar merhaba;
    Daha önceden de açtığım bir konuda yardımınızı istemiştim. Motosikletin yağ soğutmalı ve önde bir radyatör var,Gecen haftalarda bu radyatörün bakir borularından birisi dipten kopmuş, yolda fark ettim.

    Daha sonra motosikleti eve götürmek için sürekli yağ ilave ederek yaklaşık olarak 15-20 km kadar agir bir şekilde sürdüm. Aslında yol boyunca hic yağsız bırakmamaya çalıştım. Fakat radyatörün borularından birisi sağlam diğeri bozuk(bozuk olanı yolda bulduğum çivi vs ile tikadim yağı fazla atmasını diye)olduğu ve diğeri sağlam olduğu için,motosiklet bloğundaki yağ sağlam olan borudan radyatöre kadar gidiyor ama diğerini yikadigim için yağ devir daim olmadı ve sanırım motosiklet yatak sarmaya başladı.

    Buraya kadar tamam her şey normal benim eşekliğim.Daha sonra yolda bir defa stop etti,çalışıyor ama gaz versem de gitmiyordu. Bende elimle 2 km kadar niteleyerek eve vardım. Ertesi gün tamir için ustama gittim ve artik motorun kirlenmesine az kaldığını ve sonuçta da yağ yakan bir motosikletin var dedi.Yani masrafimiz var.

    Malum bir kaç sebepten dolayı en azından 1 2 hafta daha idare etmem gerektiğini ve ise gitmem gerektiğini söyleyince yağı sık sık kontrol ederek gidersin biraz sesli çalışır dedi.Bende aynen öyle yaptım sürekli sabah aksam yangına baktım.

    Ve bu gün. Az önce iş yerine gelirken birden yolda motosikletin yığılıp kaldı, fazı bırakınca da stop etti.Motosiklete artik radyatör yok iptal edip deliği kör tapa ile tıkadık.Yağ sadece motor blogunda duruyor.Motosikleti emniyet şeridine aldim,yağında bir eksilme yok sadece biraz kararmış.Marşa basıyorum herşey normal ama motosiklet çalışmıyor. Bujiyi kontrol ettim hic bir sorun görünmüyor. Mars motoru çok güçlü bir şekilde dönüyor ama yok çalışmıyor. Akü de daha sıfır. Simdi bu lanet çinli neden çalışmaz.Varmı bur fikri olan.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Hayırlı olsun. Ustan çok profesyonelmiş.

    Yağ soğutmalı bir motorun yağ soğutma radyatörünü iptal ettiğinde otomatikman soğutma yapamayan motor aşırı ısınır.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  3. #3
    nzm75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    SYM WOLF 250Nİ,,KAVASAKİ KLE 500
    Dostum motorun başından bukadar olay geçmiş daha neden çalışmıyor diye soruyor musun.
    Ben olsam bende çalışmam
    jimi_hendrix ve -Black- bunu beğendiler.
    geldikleri gibi giderler 1918

  4. #4

    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Ustan çok profesyonelmiş.

    Yağ soğutmalı bir motorun yağ soğutma radyatörünü iptal ettiğinde otomatikman soğutma yapamayan motor aşırı ısınır.
    Hava soğutmalı diye birşey duydun mu gardaş, benim motorda hava soğutmada yok yağ sogutmada yok ondan şeyettim.

  5. #5

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Ustan çok profesyonelmiş.

    Yağ soğutmalı bir motorun yağ soğutma radyatörünü iptal ettiğinde otomatikman soğutma yapamayan motor aşırı ısınır.
    Senin o küçümsediğin adam Honda yetkili servisinin ve çorlunun en bilindik ve sürekli olarak 400 -1200 cc motosikletlere bakan,çinli motosiklete anca rica minnet,tanıdık vasıtası ile bakan bir adam.Ayrıca her motosiklette yağ radyatörü yok bildiğim kadarı ile.Benim makinada hava soğutmalı ya döndü doğal olarak.

  6. #6
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Dark-ghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin o küçümsediğin adam Honda yetkili servisinin ve çorlunun en bilindik ve sürekli olarak 400 -1200 cc motosikletlere bakan,çinli motosiklete anca rica minnet,tanıdık vasıtası ile bakan bir adam.Ayrıca her motosiklette yağ radyatörü yok bildiğim kadarı ile.Benim makinada hava soğutmalı ya döndü doğal olarak.
    Ustasi Allah cikti beyler dagilin.
    jimi_hendrix ve mrt20 bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı nzm75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum motorun başından bukadar olay geçmiş daha neden çalışmıyor diye soruyor musun.
    Ben olsam bende çalışmam
    Doğru söylüyorsun, olmayacak ne varsa geldi başına. Ama şu anda elimdeki ile yetinmem gerekiyor,yeni bir motosiklet alana kadar da idare etmem gerek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------

    Arkadaşlar kimse beni yanlış anlamasını.Burada asla kendimi acındırmak için vs yazmiyorum.Benim aile durumu pek iyi değil, malum baba erken yasta terk etti bizi ve ben 15 yaşından beri çalışıyorum ev gecindiriyorum.Eminim ki benimle ayni durumda olan,belki daha da zor durumda olan vardır. Şu anda evliyim,bir.oğlum var ve eşim ikici çocuğumuza hamile doğal olarak giderlerim biraz fazla.Birde bu aksilik olması beni daha da zora sokacak çünkü is yerine gelmek için servis vs yok.Günlük olarak 15-20 TL harcamam gerekli aldığım maaş da biraz düşük olunca nasıl kirtarabilirimin hesabını yapıyorum. Yoksa dediğim gibi bende biliyorum baya bir şeyler geldi motorun başına çalışmaması gayet normal...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------

    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustasi Allah cikti beyler dagilin.
    Bir şeyi çok merak ediyorum bu şekilde küçümseyici ve alaycı konusmanız-
    davranmanız size ne kazandıracak.

  8. #8
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    bu şekilde kullanmaya devam ederseniz masrafınız kat be kat artacaktır.her ne kadar hava soğutmalı olarak devam ettiğinizi düşünsenizde radyatör olmayınca sağlıklı bir soğutma olmaış motorunuzda.muhtemelen yataklar gitmiştir.açılmadan krank piston incelenmeden konuşulan her şey havada kalır.belki ilk başta müdahale edilse takım yatakla kurtarılırdı.

    arabamda aynı olayı yaşadım,maalesef hiç bir şeyi kurtaramadık talaştan dolayı her yer çizilmiş.kranka varana kadar hepsi değişti

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu şekilde kullanmaya devam ederseniz masrafınız kat be kat artacaktır.her ne kadar hava soğutmalı olarak devam ettiğinizi düşünsenizde radyatör olmayınca sağlıklı bir soğutma olmaış motorunuzda.muhtemelen yataklar gitmiştir.açılmadan krank piston incelenmeden konuşulan her şey havada kalır.belki ilk başta müdahale edilse takım yatakla kurtarılırdı.

    arabamda aynı olayı yaşadım,maalesef hiç bir şeyi kurtaramadık talaştan dolayı her yer çizilmiş.kranka varana kadar hepsi değişti
    Şu anda kullanılmıyor,yani kullanılamıyor.Artık çalışmayı bıraktı ama motorda bir kitlenme söz konusu yok.Muhtemelen sizin arabaya olan ile ayni olacak gibi.Büyük bir ihtimal ile içerde epey bir tahribat oluştu. Radyatörün epey faydası vardı gerçekten,normalde 1000 km de bir yağ değiştiriyordu.Fakat en son bakıma soktuğumda yağda en ufak bir kirlenme vs yoktu.Sanki daha yeni koyulmuş gibiydi.Daha sonralarda 2000-3000 km de bor değişmeye başladım ama yine de hic bir kararma vs yoktu yağda. Bu gün ise yolda kalınca acaba yağ kalmadımı diye bakmak istedim, yağ çubuğunu çıkarınca gördüm ki yağ baya baya kararmış. Zaten yağ yakmaya başlamıştı. Radyatörü tekrar taktirmayı düşünüyorum fakat ona uyumlu hortum nasıl olacak yada nerede bastırırım bilmiyorum.Normal hidrolik hortumu gibi bir şey değil bildiğin bakırdan ince bir boru.Bir yurt dışı sitesinde.gördüm aynısını ama oradan da daha önce alışveriş yapmadigim için pek bi fikrim yok açıkçası.

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Motosikletiniz için hava soğutma yeterli olacak olsaydı üstüne yağ soğutma ilave edip hem maliyeti hem de ağırlığı arttırmazlardı.
    Ustanızın bunu biliyor olması gerek.

    Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bunun uzun sürmeyeceği aşikâr.
    Hatta belki çoktan öldü bile.
    Üç kuruşa halledebileceğiniz bir problemi kullanmaya devam ederek bir kaç kat fazla masrafa yol açacak hale getirmişsiniz.

    Yapacak birşey yok. Mecbur servise gidilecek.
    -Black- bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #11
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Aşırı yağ yakmaktan bujisi pislenmiştir. ateşleyemiyordur

    Öncelikle iki önemli hatanız var. birincisini demişsiniz zaten. yağını soğutamayan yağ soğutmalı motoru sürmeye devam etmişsiniz. zaten orda motorun ömrünü yemişsiniz.

    Ustanın radyatörü iptal edip kör tapa atması on numaraymış ustaya bi sor bakalım ağzını burnunu tıkayıp 100 metre depar at de. bakalım nolcak.

    Siz bu lanet çinlinin neden çalışmadığnı yazmışsınız zaten. Bence çinlide lanetlik bir durum yok. yağ borusu delik bi hummer'a da bunları yapsanız muhtemelen aynısı olur.

    Şu başına gelenlerden sonra bir çok şey olmuş olabilir. ben olsam detaylı bir incelemeden geçirirdim. komple. Değer mi orasını bilemem.

  12. #12

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletiniz için hava soğutma yeterli olacak olsaydı üstüne yağ soğutma ilave edip hem maliyeti hem de ağırlığı arttırmazlardı.
    Ustanızın bunu biliyor olması gerek.

    Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bunun uzun sürmeyeceği aşikâr.
    Hatta belki çoktan öldü bile.
    Üç kuruşa halledebileceğiniz bir problemi kullanmaya devam ederek bir kaç kat fazla masrafa yol açacak hale getirmişsiniz.

    Yapacak birşey yok. Mecbur servise gidilecek.
    Bu konuda haklisin biz geçici (yeni hortum bastırana kadar) olarak radyatörü söktük
    Zaten servis olayı kaçınılmaz bir durumdu,öyle yada boyle bir şekilde bir masraf açılacaktı sadece benim haram nedeni ile masraf biraz daha arttı. Ama benim asil merak ettiğim konu şu anda neden çalışmadığı.Yani motor ateşleme yapıyor, buji sağlam ve temiz,elektrik akışı sorunsuz. Her hangibir kilitlenme olayı da yok.Acaba bu sorun elektriksel parçalara bir zarar vermiş olabilir mi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------

    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşırı yağ yakmaktan bujisi pislenmiştir. ateşleyemiyordur

    Öncelikle iki önemli hatanız var. birincisini demişsiniz zaten. yağını soğutamayan yağ soğutmalı motoru sürmeye devam etmişsiniz. zaten orda motorun ömrünü yemişsiniz.

    Ustanın radyatörü iptal edip kör tapa atması on numaraymış ustaya bi sor bakalım ağzını burnunu tıkayıp 100 metre depar at de. bakalım nolcak.

    Siz bu lanet çinlinin neden çalışmadığnı yazmışsınız zaten. Bence çinlide lanetlik bir durum yok. yağ borusu delik bi hummer'a da bunları yapsanız muhtemelen aynısı olur.

    Şu başına gelenlerden sonra bir çok şey olmuş olabilir. ben olsam detaylı bir incelemeden geçirirdim. komple. Değer mi orasını bilemem.
    Söylediklerinde haklısın.Bu motosikleti gecen yıl yaz kış sürekli olarak her gün yine günde 100 km te yakin bir şekilde kullandım. Bu güne kadar kullandığım her motorda kaliteli bir motosiklet.olarak bakım yaptım. Hatta zincir temizleme ve yağlama için bilinen kaliteli bir marka kullandım. Bana ne gerek var derinlerinde de en ufak bir aksilik belki de hayatıma mal olabilir dedim. Yani o-ring bile takmayı düşündüm.Yani aslında çinli bile olsa sen nasıl davranır,nasıl bakarsan oda sana karşılığını öyle veriyor.Ve bu güne kadar sadece iki defa yolda kalmıştım.Birinde benzinin bitti,diğerinde gaz gelin koptu bunların haricinde bir kere bile uzmedi beni.Açıkçası saka gibi belki de komik ama sanki aramızda duygusal bi bağ var yada ben abartıyorum ve hic satmak yada kaldırıp bir kenara koymak istemiyorum...

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Elektrik aksamıyla yağın ilgisi yok. O dediğinin olması için yağ sıcaklığı tehlikeli bir dereceye ulaştığında motoru korumak için kapatan bir ecuye sahip olması lazım
    Onun olacağını hiç sanmıyorum ve zaten soğuyunca çalışması gerekirdi.
    Ya da çalıştırmak için uğraşırken elektrik aksamına sen zarar vermiş olabilirsin.
    Mesela marşla çalışmayınca vurdurmayı denemiş olabilirsin ki ben yaptığını düşünüyorum.
    Bu durumda yine servis yolu gözüküyor.

  14. #14

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik aksamıyla yağın ilgisi yok. O dediğinin olması için yağ sıcaklığı tehlikeli bir dereceye ulaştığında motoru korumak için kapatan bir ecuye sahip olması lazım
    Onun olacağını hiç sanmıyorum ve zaten soğuyunca çalışması gerekirdi.
    Ya da çalıştırmak için uğraşırken elektrik aksamına sen zarar vermiş olabilirsin.
    Mesela marşla çalışmayınca vurdurmayı denemiş olabilirsin ki ben yaptığını düşünüyorum.
    Bu durumda yine servis yolu gözüküyor.
    Vurdurma konusunu bu güne kadar hiç bir motosiklete yapmadım, yanı teorik olarak bildiğim bir şey ama mekanik aksamdaki zararlarından dolayı pek tercih ettiğim bir yöntem değil. Ayak marşını da çok gerekmedikce kullanmam
    Ama bu gün calismayinca ve acaba kirlenmiş olabilir mi diye ayak marşını demedim fakat bir.değişiklik olmadı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------

    Yanlız motor durduktan sonra birden bire yol kenarına çektikten sonra marsa bakınca motor bloğunun üzerindeki delikten pipodan duman çıkar gibi baya duman çıktı marşa baktıkça zaten ondan sonra bir daha denemedim elde niteleyerek geldim is yerine.

  15. #15
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    1 olan masrafı 5 etmişsin geçmiş olsun

  16. #16

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı voljjn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava soğutmalı diye birşey duydun mu gardaş, benim motorda hava soğutmada yok yağ sogutmada yok ondan şeyettim.
    Senden çok var bu memlekette. Ne oluyosa ondan oluyor zaten. Her haltı bilmenize gerek yok. Hava soğutma ile performanslı soğuyabilen bir sürü motor var, evet, ama adamlar hava peteklerini ona göre tasarlıyor motorun. Yağ soğutmalı motorun yağ radyatörünü, su soğutmalı motorun da su radyatörünü sökünce hava soğutmalı motor elde etmiş olmuyorsun, soğumayan bir motor elde etmiş oluyorsun. Ama yok, o kadar arge yapan, para harcayan, her şeyi hesaplayan firmalar aptal, hiçbir işe yaramayan, olmasa da olacak yağ soğutma sistemini boşa takmışlar. Sökün gitsin...

    Alıntı Dark-ghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin o küçümsediğin adam Honda yetkili servisinin ve çorlunun en bilindik ve sürekli olarak 400 -1200 cc motosikletlere bakan,çinli motosiklete anca rica minnet,tanıdık vasıtası ile bakan bir adam.Ayrıca her motosiklette yağ radyatörü yok bildiğim kadarı ile.Benim makinada hava soğutmalı ya döndü doğal olarak.
    Azıcık düşünün arkadaş, başınız ağrımaz düşünmekle. Ustan çok iyi madem, niye gelip burada soruyorsun? Binmeye devam et öyle.

    Adamlar motoru yağ soğutmalı yapmışsa, bloktaki hava kanallarını da ona göre tasarlamıştır ve senin motorun yağ radyatörü iptal edilince kendini hava ile tam verimli olarak soğutamaz. Sonuç olarak motor elinde kalır, bozuldu ne yapmam gerek diye konu açarsın. Bir motora yağ soğutma eklemek çok maliyetli olmayabilir, ancak senin motorundan kaç adet satıldığını bir düşün, sonra o kadar motorun her birine takılan yağ soğutma sisteminin üretime ekstra maliyetini bir düşün. Maliyet kısacaz derken, motora fazladan vida takmayan firmalar, o yağ soğutma olmadığında performanslı soğuyabilen bir bloğa ekstra yağ soğutma takarak para harcar mı bir düşün. Sonra gel ustanı öv. Honda yetkili servisi dediğin şeyden her yerde var, hepsi mükemmel ustalar mı bir araştır istersen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:43 ----------

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletiniz için hava soğutma yeterli olacak olsaydı üstüne yağ soğutma ilave edip hem maliyeti hem de ağırlığı arttırmazlardı.
    Ustanızın bunu biliyor olması gerek.

    Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bunun uzun sürmeyeceği aşikâr.
    Hatta belki çoktan öldü bile.
    Üç kuruşa halledebileceğiniz bir problemi kullanmaya devam ederek bir kaç kat fazla masrafa yol açacak hale getirmişsiniz.

    Yapacak birşey yok. Mecbur servise gidilecek.
    Olur mu hocam? Sen hiç hava soğutmalı motor duymadın mı? Bende sabah ilk iş kapının önündeki arabanın radyatörünü söküp hava soğutmalıya çevireceğim.
    jimi_hendrix ve Akhunturk bunu beğendiler.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  17. #17
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    iyi usta parça arttıran ustadır )

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Konu başlığını görünce hangi ülkede yaşadığımı sorgulamaya başladım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)