Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

OTOYOL 300CC SINIRI HK.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Haziran 2017
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom 250
    Arkadaşlar merhaba,

    Avrupada uygulandığı söylenen otoyollardaki 300cc sınırı hakkında ülkemiz için herhangi bir gelişme mevcut mudur?Uygulamaya geçecek mi geçmeyecek mi? Ayrıca 300cc altı motoruyla avrupa otoyollarına çıkan ve problemle karşılaşan oldu mu? Otoyol giriş/çıkışlarında herhangi bir uyarıyla karşılaşan var mıdır?

    250cc motor alma arefesindeyim. O nedenle konu açtım, kusura bakmayın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Türkiye de olmaz o iş

  3. #3
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    Türkiyede olmaz ama olursa da 250cc olur zaten

  4. #4
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Ben de 250cc olur diye düşünüyorum.

  5. #5
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    çok otoyol var da memlekette, yola çıkamama derdine düştünüz
    oxus ve braveguy bunu beğendiler.

  6. #6
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    125 lik bi euro 4 uyumlu motor gelirse daha uzak bi tarihte olacagini dusunebiliriz

  7. #7
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Mahmutbey giselerden gecen araclarin top speedi 20 km. Neyin siniri bu trafikle 50 cclik motorla gezersin Istanbul otobanlarinda
    Kızıl pars bunu beğendi.

  8. #8
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok otoyol var da memlekette, yola çıkamama derdine düştünüz
    Maksat muhabbet yahu Yoksa bizim buralarda otobanda bile çukur var. Hayır hiç düşünmüyorlar bu insanlar 300 ile buradan geçerse havalanır diye

  9. #9
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Mahmutbey giselerden gecen araclarin top speedi 20 km. Neyin siniri bu trafikle 50 cclik motorla gezersin Istanbul otobanlarinda
    Anladığım kadarı ile konu hız ile ilgili değil, çevre kirliliği vs gibi bir nedeni var sanırım.
    Ama tabi neden 300 sorusu hala havada duruyor.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  10. #10
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Bizim kanunlarımızda cc bazlı bir ayrım yapma geleneği yok. Motosiklet girebilir/giremez şeklinde karar verilir ki girebilir diye karar verilmiştir zaten. Bizdeki uygulama hız sınırlamaları üzerinden olabilir, otoyolda bulunan minimum 40 km/s hız sınırını karşılamakta zorlanacak belki 50cc altı motosikletler bir denetlemede sıkıntı yaşayabilir, bunun dışında zaten azami hız sınırı en üst seviye yolda 100 km/s, bunu da 125cc bile karşılayabiliyor.

  11. #11
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    uyuyanı uyandırmayalım mazallah sonra bu kanun gelir ve 300 cc üzerine %200-300 vergi bindirimi olur hepimize yazık olur sonra

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    otobanda motosikletlere hız sınırı 100 km olmadı mı? zaten 100 km hızdan fazlasını yapıyorsun 150cc motor ile.

  13. #13
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    yanlış bilmiyorsam, o 300cc alt limitli yollarda hız sınırı ya yok ya da varsa bizim buralara göre bayağı yüksek. 300'lük motorla stabil şekilde yüksek hızlarda seyir edilemeyeceğinden vardır o alt limit.

  14. #14
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış bilmiyorsam, o 300cc alt limitli yollarda hız sınırı ya yok ya da varsa bizim buralara göre bayağı yüksek. 300'lük motorla stabil şekilde yüksek hızlarda seyir edilemeyeceğinden vardır o alt limit.
    Mantıklı 👍🏻 Oralarda hız sınırı genelde yokmuş.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    embesil bir trafik kanunumuz var zaten otoyolda otomobiller için hız sınırı 130 km.daha biliyorsunuz yeni çıktı şu kadar mesafeyi bu kadar kısa sürede geçen olursa ceza yazılıcak diye.130 la gidiceksem ne anladım otobandan.avrupada bazı otobanlarda hız sınırı YOK.o yüzden 250 cc vs o yola girmesinki arkadan adamın hayatını riske atmasın diye yasaklı e mantıklı yani.bende motorlar için otoban hız sınırı 110 max esnetilmiş şekilde diye biliyorum.benim eski 125cc sym ile girsem zaten 100 yapıyordu en sağdan güvenli bir şekilde bu kafaya göre gidebilirim.avrupada 300cc sınırı olması 250 cc motorlar olmadığından.bknz ninja 300 cbr300 cbr500 duke390 r3 mt3 vs gibi.

  16. #16

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Öyle bir şey yok, Avrupa da uygulamaya geçmedi sanırım.

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Avrupa'da hangi ülkelerde varmış bu 300cc sınırı?
    2 senedir bu geyik dönüp duruyor ama daha bir kişi de çıkıp şu ülkede var demedi.
    Valla meraktan ölücem.

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Avrupa'da varsa bizde artık inadına olmaz. Dünyaya meydan okuyoruz biz, Avrupa da kimmiş ? Ceddin deden, neslin baban...

  19. #19
    salihozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Şehir
    izmir
    Motosiklet hız sınırı 100, benim 125 cc scooter 110 yapıyor.Gerek yok yani böyle bir hacim sınırlamasına.Ancak bence tüm yollarda motosikletlerin hız sınırı otomobillerle aynı olmalı.Şu anki durumda kamyonlarla otobüslerle aynı hız sınırına sahibiz, bu bizi trafikte daha güvenli mi yapıyor? Mevcut hız sınırı düzenlemesi neye göre yapılmış acaba? Geçenlerde bir yerde okumuştum dünyada sadece 5 ülkede motosikletlere ayrı hız düzenlemesi olduğu yazılmıştı, onlardan birisi de Türkiye.Diğerleri Yunanistan Bulgaristan, bir tane afrika bir tane de uzak doğu ülkesi vardı isimlerini unuttum.

    Daha dün akşam olan olayda otoyolda sağ şeritte 80'le giderken belediye otobüsü geldi arkama yapıştı.Adam 2 metre arkamda 80'le beni takip ediyor! Sonra sollamaya kalktı yarısı benim şeritte yarısı orta şeritte neredeyse sürtünerek solladı.Düdük çaldım tepki olarak, sağa emniyet şeridine çekti? Yanından geçerken ne var lan falan diyordu ama durmadım.Sonra yine aynı şey.Arkamdan geldi dibime yapıştı bir de düdük çalıyor.Ne yapmamı istiyordu gerçekten merak ettim.Uçayım mı, kenara çekilip durayım mı, emniyet şeridinden mi gideyim, nedir?

  20. #20

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Alıntı salihozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet hız sınırı 100, benim 125 cc scooter 110 yapıyor.Gerek yok yani böyle bir hacim sınırlamasına.Ancak bence tüm yollarda motosikletlerin hız sınırı otomobillerle aynı olmalı.Şu anki durumda kamyonlarla otobüslerle aynı hız sınırına sahibiz, bu bizi trafikte daha güvenli mi yapıyor? Mevcut hız sınırı düzenlemesi neye göre yapılmış acaba? Geçenlerde bir yerde okumuştum dünyada sadece 5 ülkede motosikletlere ayrı hız düzenlemesi olduğu yazılmıştı, onlardan birisi de Türkiye.Diğerleri Yunanistan Bulgaristan, bir tane afrika bir tane de uzak doğu ülkesi vardı isimlerini unuttum.

    Daha dün akşam olan olayda otoyolda sağ şeritte 80'le giderken belediye otobüsü geldi arkama yapıştı.Adam 2 metre arkamda 80'le beni takip ediyor! Sonra sollamaya kalktı yarısı benim şeritte yarısı orta şeritte neredeyse sürtünerek solladı.Düdük çaldım tepki olarak, sağa emniyet şeridine çekti? Yanından geçerken ne var lan falan diyordu ama durmadım.Sonra yine aynı şey.Arkamdan geldi dibime yapıştı bir de düdük çalıyor.Ne yapmamı istiyordu gerçekten merak ettim.Uçayım mı, kenara çekilip durayım mı, emniyet şeridinden mi gideyim, nedir?
    125 lik 110 yapar hatta 130 bile görür şartlar oluşursa ama dik yokuşta ibrenin geri geri sarması 90-80-75 e kadar düşmesi arkandaki arabalarla aranın giderek birleşmesi güç belaa kendini emniyet şeridine atmak anlatırken darlandım imkan varsa 250 cc nin altına düşmeyeceksin.
    computeus bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler