Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha 125 ESD Karbüratör sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    dogukan0823 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Arkadaşlar iyi forumlar öncelikle benim motorumda daha önce olmayan bir sorun peydah oldu . Karbüratörden kaynaklanıyor diye düşünüyorum ama buna subap ayarı bozuk diyende oldu karbüratörü çöpe at diyende oldu yani hafta içerisinde yamaha servisine götürücem zaten ama sizinde yardımınızı almak istiyorum. Videoyu paylaşıcam orda zaten herşey belli oluyor .

    https://www.youtube.com/watch?v=UhKg7us7J8c


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı dogukan0823 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar iyi forumlar öncelikle benim motorumda daha önce olmayan bir sorun peydah oldu . Karbüratörden kaynaklanıyor diye düşünüyorum ama buna subap ayarı bozuk diyende oldu karbüratörü çöpe at diyende oldu yani hafta içerisinde yamaha servisine götürücem zaten ama sizinde yardımınızı almak istiyorum. Videoyu paylaşıcam orda zaten herşey belli oluyor .

    https://www.youtube.com/watch?v=UhKg7us7J8c
    Adım adım gidelim, jikle kalkıkken (devir düşük çalışma olayında) gaz verinceki tepkisi normal mi ?
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  3. #3

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Geçmiş olsun. Karbüratör hava ayarından olabilir diye düşünüyorum. Hava filtresini temizleyip hava ayarının tekrar yapıp deneyebilir misiniz? Hava ayarı için daha önce burada yazmıştım. Kolayca yapabilirsiniz. Bir de karbüratöre sol taraftan giren bir hortum var yine hava basıncıyla ilgili. O hortumu söküp içini basınçlı havayla temizleyin. Tıkanmış olabilir. Bende bir ara örümcek ağ örmüştü o boruya da neler çekmiştim bulana kadar. Kolay gelsin.

    Hava ayarı:
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4114675

  4. #4
    dogukan0823 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Jikle kalkıkken gaz tepkisi normal yani şu şekilde anlatayım karbüratörün rolantisini yükseltip azaltmak için bi vida var onu açınca biraz rolanti yükseliyor gaz verince rolanti aynı jikle inikken gibi oluyor ve fırlıyor vidayı hafif kapatınca gaz veriyorum cok normal oluyor deviri düşüyor ve stop ediyor.

  5. #5
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    TPS arıza lambası da yanıyor bu arada, isterseniz çok kurcalamadan güvendiğiniz bir motorcuya gösterin, sök dene sırasında bir zarar verirseniz zararınız daha büyük olur ama sübab ayarı ile ilgili değil bu olay bana sorarsanız, kesinlikle karbüratörünüzle ilgili bir sorun var.

  6. #6
    dogukan0823 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı esbabsız adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Karbüratör hava ayarından olabilir diye düşünüyorum. Hava filtresini temizleyip hava ayarının tekrar yapıp deneyebilir misiniz? Hava ayarı için daha önce burada yazmıştım. Kolayca yapabilirsiniz. Bir de karbüratöre sol taraftan giren bir hortum var yine hava basıncıyla ilgili. O hortumu söküp içini basınçlı havayla temizleyin. Tıkanmış olabilir. Bende bir ara örümcek ağ örmüştü o boruya da neler çekmiştim bulana kadar. Kolay gelsin.

    Hava ayarı:
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4114675

    Teşekkür ederim. İçini basınçlı havayla temizledim hortumun oldugu yeri düzelmedi ama . Hava ayarını tutturuyorum motorla 1 2 tur atıyorum tekrardan cortluyor 😂 Ama hava filtresine hiç bakmadım ondan olacağını düşünmedim yani bi bakayım onada . Teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TPS arıza lambası da yanıyor bu arada, isterseniz çok kurcalamadan güvendiğiniz bir motorcuya gösterin, sök dene sırasında bir zarar verirseniz zararınız daha büyük olur ama sübab ayarı ile ilgili değil bu olay bana sorarsanız, kesinlikle karbüratörünüzle ilgili bir sorun var.
    Arıza lambası sürekli yanmıyor birde yanıp sönüyor sürekli . Büyük ihtimalle servise götüreceğim gibi duruyor

  7. #7

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    şimdi sırasıyla gidelim
    1.jikleyi çekip çalıştırdıgınızda motosiklet sabit devirde bekliyormu ve kaç bin devirde duruyor ?
    2.jikle kapalı konumdayken motorun rolantisi sabitmi , yoksa direkmi 5 bine fırlıyor?

  8. #8
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Bir sıkıntı veya ayarsızlık var buradan konuşmak zor en iyisi yetkili servise götürün

  9. #9
    dogukan0823 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi sırasıyla gidelim
    1.jikleyi çekip çalıştırdıgınızda motosiklet sabit devirde bekliyormu ve kaç bin devirde duruyor ?
    2.jikle kapalı konumdayken motorun rolantisi sabitmi , yoksa direkmi 5 bine fırlıyor?
    jikle kapalı çalıştırınca motor hemen stop ediyor jikle açık iken motor çalışıyor 1500 rpmde 1 sn duruyor ve hemen 5000 rpmye fırlıyor ve 5000 rpmde sabit kalıyor rolantisi tekrardan jikleyi kapayınca motor stop ediyor

  10. #10

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    jikle kapalıyken gaz vererek çalıştırın motoru gaz verir durumdayken stop ediyormu eğer stop etmiyosa rolantisini yükseltin motorun jikle kapalıyken sorunsuz çalışır konuma gelicektir.

  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    sizin jikle kapalı dediğiniz konum aslında açık gibi geldi bana...

    videodaki ilk çalıştırmanızda motor ısındıktan sonra stop etmiyorsa problem yok gibi.

  12. #12
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Motor sıcakken hava ayarı yaptırın, ya da yapın. Motor sıcakken rölanti 1500rpm'de olsun.

    Rölanti ayarını çok düşürmüşünüz zaten. Motosiklette sorun yok, boşuna masraf yapmayın.

  13. #13
    dogukan0823 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor sıcakken hava ayarı yaptırın, ya da yapın. Motor sıcakken rölanti 1500rpm'de olsun.

    Rölanti ayarını çok düşürmüşünüz zaten. Motosiklette sorun yok, boşuna masraf yapmayın.
    Denedim ama olmuyor hocam daha farklı bir sorun var gibi hiç daha kurcalamadan servise götürmek en iyisi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=vI9OSwHerOs

    Bu aksam yaptıgım hava ayarı sonucu oluşan tablo bu şekilde inşallah yarın bi sorun yaşamam

  14. #14
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı dogukan0823 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Denedim ama olmuyor hocam daha farklı bir sorun var gibi hiç daha kurcalamadan servise götürmek en iyisi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=vI9OSwHerOs

    Bu aksam yaptıgım hava ayarı sonucu oluşan tablo bu şekilde inşallah yarın bi sorun yaşamam
    Hava ayarı olmamış, hava ayar vidasını biraz daha gevşetin. En yüksek devirde çalıştığı yerde bırakın. Daha önce de dediğim gibi motosikletin karbüratöründe vs başka bir yerde sorun yok.
    Servise gidince sadece hava ayarı yapmalarını isteyin, onlar ayarlarlar. Büyük ihtimalle para da almazlar.

    İzmitteyseniz ben yapayım ayarı.

  15. #15
    dogukan0823 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayarı olmamış, hava ayar vidasını biraz daha gevşetin. En yüksek devirde çalıştığı yerde bırakın. Daha önce de dediğim gibi motosikletin karbüratöründe vs başka bir yerde sorun yok.
    Servise gidince sadece hava ayarı yapmalarını isteyin, onlar ayarlarlar. Büyük ihtimalle para da almazlar.

    İzmitteyseniz ben yapayım ayarı.
    Malesef Ankaradayım çok teşekkur ederim yinede. Valla bezdim canımdan delirtti bu motor beni

  16. #16
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı dogukan0823 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesef Ankaradayım çok teşekkur ederim yinede. Valla bezdim canımdan delirtti bu motor beni
    Düşük hacim motorlarda bu 'cold start' dedikleri motorun soğukken çalışması esnasında sıkıntı olabiliyor. Buradaki kilit noktalardan biri de şöyle; Günümüz otomobillerinde motor ısınmışken rölanti 800-1000rpm civarında oluyor, bunu görüp motosikletinin rölanti ayarını da sıcakken 1000rpm civarına ayarlayanlar var, işte bunu yapanlar motor soğukken çalıştırmada sorun yaşıyorlar. Sizin motosikletinizde de bu şekilde rölanti düşürülmüşse soğukken çalışmaz, jikleyi açarak çalıştırma denendiğinde de rölanti bellirli devir aralıklarında kalmaz ve motor stop eder.

    Bir de internette 'hava ayarını yapmak için vidayı 1,5 tur açacaksın, 2 tur açacaksın' gibi gerçeği yansıtmayan bilgiler de var. Ona göre bir ayar yaptıysanız hava ayarı bundan dolayı da tutmamış olabilir. Manisadayken Ybr kullanan bir komşumuzun motoruna hava ayarı yapmıştım, sürünce motorun kendine geldiğiniben de o da farketmiştik. Hava ayarı önemli. Rölanti de ısındığında 1,500rpm olsun çalışmada da problem olmaz, keşke ybr'den anlayan bir tanıdığınız olsaymış bu zamana kadar boşuna dert etmişsiniz bunu.

  17. #17
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük hacim motorlarda bu 'cold start' dedikleri motorun soğukken çalışması esnasında sıkıntı olabiliyor. Buradaki kilit noktalardan biri de şöyle; Günümüz otomobillerinde motor ısınmışken rölanti 800-1000rpm civarında oluyor, bunu görüp motosikletinin rölanti ayarını da sıcakken 1000rpm civarına ayarlayanlar var, işte bunu yapanlar motor soğukken çalıştırmada sorun yaşıyorlar. Sizin motosikletinizde de bu şekilde rölanti düşürülmüşse soğukken çalışmaz, jikleyi açarak çalıştırma denendiğinde de rölanti bellirli devir aralıklarında kalmaz ve motor stop eder.

    Bir de internette 'hava ayarını yapmak için vidayı 1,5 tur açacaksın, 2 tur açacaksın' gibi gerçeği yansıtmayan bilgiler de var. Ona göre bir ayar yaptıysanız hava ayarı bundan dolayı da tutmamış olabilir. Manisadayken Ybr kullanan bir komşumuzun motoruna hava ayarı yapmıştım, sürünce motorun kendine geldiğiniben de o da farketmiştik. Hava ayarı önemli. Rölanti de ısındığında 1,500rpm olsun çalışmada da problem olmaz, keşke ybr'den anlayan bir tanıdığınız olsaymış bu zamana kadar boşuna dert etmişsiniz bunu.
    Üstad. Sanırım siz bu işi biliyosunuz. Vakit bulursanız ayrıntılı yazar mısınız?

  18. #18
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad. Sanırım siz bu işi biliyosunuz. Vakit bulursanız ayrıntılı yazar mısınız?
    Yazayım kardeşim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)