Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Mondial z-one s 180 Modifiye Scrambler-Cafe racer projesi ve sorular.

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    Arkadaşlar öncelikle aranıza yeni katıldım. Bir süredir kafamda olan projeyi bu kış gerçekleştirmeye başlayacağım. mondialin 180 z-one s modelini 0 olarak satın alıp scrambler cafe racer tarzı bir motor yapmak istiyorum ancak bu konuda endişelerim var. örneğin motorun selesini , gösterge panelini değiştirsem , sele için şasiye kaynak yapsam , motorun belirli kısımlarını boyasam/kaplama yapsam herhangi bir sorunla karşılaşır mıyım (muayenede vs.). Aşağıda motorun stok hali ve photoshop üzerinden yaptığım tasarımdan sonraki hali bulunuyor. inceleyip fikir beyan eden arkadaşlara teşekkür ediyorum.
    STOK HALİ



    PROJE HALİ

    caddeadami1 bunu beğendi.


    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Mart 2017
    İlk olarak selesi tek kişiliğe dönüştürmek istiyosunuz.Ruhsatta 2 kişilik yazar.Muayenede ağır kusur, kalırsınız.Deposunun renginide eğer o resimdekinin aynisi yapacaksanız rengide ruhsatta yazan yeşil renginden farklı yaptığınız için muayenede yine ağır kusur, kalırsınız.Onun dışında ruhsatta yazan koltuk sayını ruhsata işletebilirseniz tek kişilik olarak yada cafe racer selesini 2 kişilik yaparsanız muayenede sıkıntı çıkarmaz.Renk içinde aynı şekilde ruhsata işletilmesi gerekli.Onun dısında şasi numarasının oldugu kısıma bir şey yapmadıgınız sürece şase numarası okundugu sürece sıkıntı yaşamazsınız.
    noneofthem bunu beğendi.

  3. #3
    caddeadami1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2017
    Şehir
    Hatay/Gaziantep
    Motosikleti
    ???
    Kanka çok iyi shop yapmışsın sorduğun soruların yanıtı bende yok çünkü anlamam o dediklerinden ama shop çalışması muazzam olmuş eline sağlık .. bi de anladığım kadarıyla ucuz yollu bi cafe racer yapma peşindesin bajaj ın olsun regal raptor un olsun ucuz yollu cafe racerlar var benim bildiğim.. senin fikrine saygı duyarım ama yerinde olsam o masrafı da dökmem o zahmeti de ..
    noneofthem bunu beğendi.
    Motosikletin gidebildiği kadar değil, senin sürebildiğin kadardır yol..

    Herkes sürücü olabilir ama herkes şoför olamaz. (Babamın sözü)

  4. #4

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    teşekkürler cevaplar için. cafe racer selesini 2 kişilik ayarlayarak o sorunu çözebilirim ama aşağıda paylaştığım resimdeki gibi sele için kaynak gerekiyor bu kaynak şasi numarasını bozmadıkça sorun çıkarmaz mı acaba.

  5. #5

    Üyelik
    09 Mart 2017
    Yok hacı yok.Muayenedeki elemanlar sadece sasi numarasi,motor numarasi,frenlerin calisip calismadigini,sinyallerin ve stop lambasinin calisip calismadigini,lastiklerin diş derinligini ve far ayarlarini kontrol ediyolar.Hiçbirisi bu motorun orjinalinde burda kaynak yok diyip agir kusur yazmaz.Yazamaz.Bilmiyolar çünkü.Bende gs500 ün arka sele komple kesilip boruyu büküp tek kişilik sele kaynattirildı.Muayeneden kaldim.Ruhsat 2 kisilikti cunku.Ruhsata işlettim 88 tl sorunsuz gecti.
    noneofthem bunu beğendi.

  6. #6
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum sasi ile oynayacaksan simdiden konfora elveda de. cafe racer motorlar genelde ss makina gibi surulmek icin yapilir. depoya iyice yatarak ruzgar direncini en aza indirmek icin.

    simdi sen bu mondial motoru alip selesini su anki halinden daha uzaga, daha alcaga alip, gidonu da dusurup, ayak peglerini o haliyle birakirsan, yarim saat surusten sonra sirtini komple aldirmak icin devlet hastanesi aciline gidersin.

    ama tabi bunun gibi bir amac degil de sadece gorsel amacli degisiklikler yapacaksin ama inan bana kullanirken her yerini agritan bir motorun olacak. ayrica sasede yaptigin her bir degisiklik, uretilirken muhendislik hesabi yapilan(agirlik dengesi, ruzgar direncine katkisi, ergonomi, vs. vs.) seylerin tamamini bozmak demektir.

    bir de o depodan turkiyede bulamayabilirsin ben zamaninda bayaa aramistim. cb 750 four deposu bugun bile e-bay de buyuk paralara bulunuyor.

    bir de donor olarak cok ama cok modern bir secim yapmissin. belki baska modellere bakip, hic degilse sasiyi kesmezsin sadece sele degisikligi ile bu isi halledebilirsin. bajaj boxer bunlardan biri mesela. ornegi de var bu forumda guzel bir bajaj boxer cafe racer yapmis arkadaslar.

    iste boyle biseyler. sen bi karar ver bi basla bakalim.

    kolay gelsin.

  7. #7

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    Alıntı Arda19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hacı yok.Muayenedeki elemanlar sadece sasi numarasi,motor numarasi,frenlerin calisip calismadigini,sinyallerin ve stop lambasinin calisip calismadigini,lastiklerin diş derinligini ve far ayarlarini kontrol ediyolar.Hiçbirisi bu motorun orjinalinde burda kaynak yok diyip agir kusur yazmaz.Yazamaz.Bilmiyolar çünkü.Bende gs500 ün arka sele komple kesilip boruyu büküp tek kişilik sele kaynattirildı.Muayeneden kaldim.Ruhsat 2 kisilikti cunku.Ruhsata işlettim 88 tl sorunsuz gecti.
    hocam teşekkürler bilgiler için.

    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sasi ile oynayacaksan simdiden konfora elveda de. cafe racer motorlar genelde ss makina gibi surulmek icin yapilir. depoya iyice yatarak ruzgar direncini en aza indirmek icin.

    simdi sen bu mondial motoru alip selesini su anki halinden daha uzaga, daha alcaga alip, gidonu da dusurup, ayak peglerini o haliyle birakirsan, yarim saat surusten sonra sirtini komple aldirmak icin devlet hastanesi aciline gidersin.

    ama tabi bunun gibi bir amac degil de sadece gorsel amacli degisiklikler yapacaksin ama inan bana kullanirken her yerini agritan bir motorun olacak. ayrica sasede yaptigin her bir degisiklik, uretilirken muhendislik hesabi yapilan(agirlik dengesi, ruzgar direncine katkisi, ergonomi, vs. vs.) seylerin tamamini bozmak demektir.

    bir de o depodan turkiyede bulamayabilirsin ben zamaninda bayaa aramistim. cb 750 four deposu bugun bile e-bay de buyuk paralara bulunuyor.

    bir de donor olarak cok ama cok modern bir secim yapmissin. belki baska modellere bakip, hic degilse sasiyi kesmezsin sadece sele degisikligi ile bu isi halledebilirsin. bajaj boxer bunlardan biri mesela. ornegi de var bu forumda guzel bir bajaj boxer cafe racer yapmis arkadaslar.

    iste boyle biseyler. sen bi karar ver bi basla bakalim.

    kolay gelsin.
    çok teşekkürler dediğiniz gibi clip on handle bar kullanırsam ayak pozisyonundan kaynaklı sorun çıkabilir. beni bu motora iten açıkçası öndeki kalın ters amortisörü. bu tarz amortisör kullanan 0 ve uygun fiyatlı başka motorsiklet bulamadığım için buna yöneldim.

    ayrıca ilgilenen olursa şuan benzin tankı hariç eklemeyi düşündüğüm parçalar bunlar.


















  8. #8

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    3500e benim etx i verim kafana göre takıl, önde ters masa

  9. #9

    Üyelik
    11 Haziran 2014
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Aprilia RSV 1000
    Emekle yapılan herşey güzel olur bendede bir cbf 250 var aklımdan geçmiyor değil...

  10. #10

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Mesajımız bulunsun, olur da proje başlarsa takip ederiz.


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler