Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Boy sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Kısa boylu yüksek sele yüksekliğine sahip motor kulanıcıların görüşlerini rica ederim..
    ...

    Hali hazırda kulandıgım motor teknik özelikleri;
    sele yüksekliği 79Cm ,
    195 Kg
    benim boyum 170
    Heveslengim almaya niyet etigim motor Tenere veya nc750X ,triumt tiger 800

    Sorun şu
    motor düz zeminde olsa boy sorun olmaz tek ayagım ile motoru tutarım ,ama sorun şurda başlıyor bilmediğim bir tepelik var gezip görülecek tarihi bir yer, haliyle zemin bozuk ve her yerde geri dönme imkanı olmuyor,daracık sokakta kaleye dogru tırmanıyorsunuz , zaten yeri hiç bilmiyorsunuz hazırlıksız olarak o sokaga girmişsiniz karşıdan araba geliyor..... durmanız gerekiyor ama ayak koyacagınız zemin toprak, çamur, kaygan ,veya ıslak, zemin eğimli bir tarftan da yokuş var ,
    Senaryo şu motor hem yukarı dogru yokuş (ön tarafı) Aynı zamanda motorun sol tarafı da kot (yükseklik olarak daha düşük seviyede ) sag tarafına göre yani ön firen ile motor durmuyor sol ayak yere koysak da motor çok egilecek zaten boy kısa oldugu için normalde tek ayak ile zor tutuyorduk açı iyice arttı taşıyacak yük daha çok arttı...

    Yeri geliyor mevcut motorumda bile zorlanıyorum bu poziyonda kaldımı zor baş ediyorum..

    Ne yapıyorsunuz ?
    motoru deviriyormusunuz ,yoksa bilmediğiniz böyle yerlere girmiyormusunuz ,egitim ile bu iş çözülür mü teknigi v.s var mı ...
    Yoksa hacı sana bu tip motorlar gelmez mi dersiniz..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    En olmaz senaryo vermişsin ne diyelim, hacı sana bu tip motorlar uymaz. Davul bile dengi dengine.

  3. #3

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En olmaz senaryo vermişsin ne diyelim, hacı sana bu tip motorlar uymaz. Davul bile dengi dengine.
    Olmaz senoryo degil ben mıknatıs gibiyim cins çekerim olmaz iş çekerim üzerime .. bu dedigim senoryo bana standart bir gün..
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  4. #4

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olmaz senoryo degil ben mıknatıs gibiyim cins çekerim olmaz iş çekerim üzerime .. bu dedigim senoryo bana standart bir gün..
    Hiç bilmediğin tepedeki kaleye doğru dar bir sokaktan tırmanıyorsun zemin toprak veya ıslak ve karşıdan araba geliyor. bu mu standart gün?

  5. #5

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Önce ön fren kitlemiş, ön teker geri geri kayarken motosikleti kontrol etme konusunda kendimi geliştirir sonra bu işe kalkışırdım.

    Şaka yapıyorum tabi ki. Devirdiğimde motosiklete zarar vermeyecek şekilde gerekli koruma demirleri, takozlar vs. takarım ve gerektiğinde en az zararla devirme riskini göze alarak kullanırım. Bu şekilde bildiğim bir yer varsa boş saatlerde gider üç beş prova da yaparım kafam rahat kullanırım.

    Bende 170cm boyundayım yeri geldiğinde küçücük cbf150'de bile ayağımın değmediği oluyor. Bunun için motosikletten geri kalacağımı sanmıyorum.

  6. #6

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç bilmediğin tepedeki kaleye doğru dar bir sokaktan tırmanıyorsun zemin toprak veya ıslak ve karşıdan araba geliyor. bu mu standart gün?
    tabi ki o standart değil , mesela geçenlerde arabayla gidiyorum önümde bir yarım-otobus gibi bir şey yol dar adam zank diye yolun ortasında durdu sebepsiz yol dar ara sokak gibi ama tam da ara sokak değil normal araba olsa yanında geçmek mümkün ama bu geniş yanından geçmekde mümkün değil sollu saglı iki yok daha var oralardan kaçayım bari dedim herifin gidecegi yok o da ne iki sokatdan iki araç üzerime üzerime geliyor , geri geri kaçayım bunlar bana çarpmasın dedim bir doblo geldi arkama korna ile zar zor durdum ne yapıyonuz dedim araçlara görmedik diyorlar..

    Demem o ki bana denk gelir,

    Motor'a zaten zevk için fırsat bulurusam hafta sonları binip uzun yol yapıyorum,(250-1000 KM) arası hafta içi kullanmıyorum , Zaten her hafta sonuda çıkamıyorum ,...

    Şimdi motor binme günü (motor/gün) olarak hesaplarsam isem evet benim için sadart ama normal gün sayarsam ayda bir iki ..

    Bakış açına göre degişir
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  7. #7
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Yokuşta durmak istendiğinde arka fren sıkılır. Ön freni sikarsaniz lastiğiniz isterse 2000liralik Pirelli olsun motosiklet geriye kayar

  8. #8

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı cenkyenmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce ön fren kitlemiş, ön teker geri geri kayarken motosikleti kontrol etme konusunda kendimi geliştirir sonra bu işe kalkışırdım.

    Şaka yapıyorum tabi ki. Devirdiğimde motosiklete zarar vermeyecek şekilde gerekli koruma demirleri, takozlar vs. takarım ve gerektiğinde en az zararla devirme riskini göze alarak kullanırım. Bu şekilde bildiğim bir yer varsa boş saatlerde gider üç beş prova da yaparım kafam rahat kullanırım.

    Bende 170cm boyundayım yeri geldiğinde küçücük cbf150'de bile ayağımın değmediği oluyor. Bunun için motosikletten geri kalacağımı sanmıyorum.
    Ben motoru uzun yolda kullanıyorum keyif binicisiyim , aslında bu sorunum cevabı var 500 cc üzeri motor yerine 250 cc ve altı motor alsam örnek crf250l gibi sıkıntı daha az olur, daha hafif oldugu için daha fazla açıya kadar kaldırabilirim. Ama o zamanda 250 cc uzun yolda keyif vermeyebilir..

    Cevabınız için teşekkürler,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------

    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuşta durmak istendiğinde arka fren sıkılır. Ön freni sikarsaniz lastiğiniz isterse 2000liralik Pirelli olsun motosiklet geriye kayar
    Arka fren sıkmak yerine basmayı tercih ediyorum
    Senaryoyu okumadan direk yazmışsınız ,... onu zaten belirtim sol tarafta kod farkı var dedim , Motorun yatırma açısı artıyor , yerçekimin vektörel kuvetti daha çok bacaga binmeye başlıyor , bu senoryoyu konuşuyoruz..
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  9. #9
    Hubalahubhub - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2016
    Şehir
    istanbul/bingol
    Motosikleti
    Caponord 1200 adv
    Hocam merhaba esimin boyu 1.62 mondial evo var bende caponord var. Bizim akademik ve ogretmen olarak alanimiz tarih. Biz sizin gibi kale veya diger yerlere gittigimiz vakit eger yoldan emin olamıyorsak yada bilmiyorsak yolu diyelim ilk ben cikiyorum yolu esime tarif ediyorum o sekilde geliyor. Veya motoru musait yerde birakip benim motosiklet ile cikiyoruz. Bildigimiz yollarda zaten yanasacak yerler onceden belirliyoruz ona gore hareket ediyoruz.

  10. #10

    Üyelik
    28 Haziran 2011
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    XT 660z Tenere
    Hocam 1.70 boyla tenere kullanırsın ama dediğin gibi olmadık yerlere girmek durumunda kalabiliyor insan ve tenereyi tutmak için baya uzun boy lazım ayrıca ağırlık merkezi de yukarda.Hele abs'siz olan versiyonu hiç tavsiye etmem. 1.95 boyla benim bile tutamayıp düşürdüğüm yerler oldu.Ama illa tenere alacam diyorsan absli olanı al daha alçak selesi var.

  11. #11

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı Hubalahubhub adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam merhaba esimin boyu 1.62 mondial evo var bende caponord var. Bizim akademik ve ogretmen olarak alanimiz tarih. Biz sizin gibi kale veya diger yerlere gittigimiz vakit eger yoldan emin olamıyorsak yada bilmiyorsak yolu diyelim ilk ben cikiyorum yolu esime tarif ediyorum o sekilde geliyor. Veya motoru musait yerde birakip benim motosiklet ile cikiyoruz. Bildigimiz yollarda zaten yanasacak yerler onceden belirliyoruz ona gore hareket ediyoruz.
    malesef eş imkanım yok cevabınız için teşekkürler..
    Benim eşinize nacizene tavsiyem denge çalışsın yavaş sürüş çalışsın..Faydası olacaktır..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:08 ----------

    Alıntı topgun1111 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 1.70 boyla tenere kullanırsın ama dediğin gibi olmadık yerlere girmek durumunda kalabiliyor insan ve tenereyi tutmak için baya uzun boy lazım ayrıca ağırlık merkezi de yukarda.Hele abs'siz olan versiyonu hiç tavsiye etmem. 1.95 boyla benim bile tutamayıp düşürdüğüm yerler oldu.Ama illa tenere alacam diyorsan absli olanı al daha alçak selesi var.
    Zemin iki düzlemde Düz yol olsa sorun değil tenerede kunarım daha yüksek motorda sıkıntı olmaz..
    En buyuk sorun yolun yatay yönünde ki yükseklik farkları. (Sağ ayak ile sol ayak yerleri arasında fark)

    Cevabınız için teşekkür ederim..

  12. #12

    Üyelik
    24 Haziran 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    soylenecek herseyı soylemısler fakat 170 boy la bence saydıgın motosıkletler ıcınde nc750 yı kullanabılırsın..adarattan egıtım aldıgımda egıtmen kadrosunda sefty olarak gorev yapan bı bayan arkadas vardı tahmınımce boyu 170 ın altındaydı fakat zar zorda olsa kullanıyordu oradan yola cıkarak sızınde kullanabılecegınızı dusunuyorum ekstra durumlarda hersey deısır tabı.. ( bu arada o sefty kız 3 defa durdugu yerde dusurdu motoru)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)