Tricity mi XMAX mı Daha güvenli?
-
Merhabalar.
Forumdaki ilk mesajım. 41 Yaşındayım 6 aydır Spaccy kullanıyorum.
Xmax 250 ve Tricity 155 arasında kaldım. Benim için öncelik güvenlik. İkisinde de abs var. Tricity 3 teker olduğu için daha güvenli geliyor. Bugün usta ile konuştum, xmax daha güvenli dedi. Bir çukurda veya yağ dökülmüş zeminde bana Tricity daha güvenli geliyor. Cevabınızı ve yorumlarınızı öğrenmek isterim.
Yaşım 41, boy 1,78 kilo: 82
Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
-
Sorunun cevabı hangisinde denge daha rahat sağlanır olacak sanırım. 3City diye bir motosikletin yapılmasının amacı bana göre 2 teker kullanmaktan çekinen kitleye yeni bir alternatif sunma.
Kullanmadım ama sanki 3 city bana göre daha güvenli geliyor, sonuçta 3 teker yere basdigi için fren mesafesinin daha iyi ve daha güvenli durması gibi bir mantık yurutulebilir.
-
Aslında tricity bir motosiklet. Çünkü kendi başına dengede duramıyor ve kontra alıyor. En büyük avantajı önde tutunmayi saglayacak iki kat temas alanı var. Bu da virajlarda bir fark yaratıyor.
-
Çukura göre ve yağ dökülmüş zeminde hiçbir motosiklet güvenli değildir. Siz bunları farklı olduğu yönleri ile karşılaştırabilirsiniz. Yakıt tüketimi, ağırlık kullanım amacı vs.
Tricity 3 teker diye daha güvenli değil, pekala da devrilebilir, internette videolar var. Ben böyle bir seçim yapacak olsam tricity yerine nmax 155 düşünürdüm.
-
Bence scoter ve choper larda motosiklet değil.
-
Motosiklet güvenli değil.
-
Güvenlik olarak birbirlerine bariz üstün oldukları bir yanları yok. Tricity her ne kadar 3 tekerlekli de olsa yapısı gereği bir motosiklet. Önce çift lastik olması yag dökülmüş virajda kayıp düşmeme garantisi vermez.
Önde çift lastik olması elbet bir nebze önde tutuşu artıracaktır ancak bu tricity nin viraj kapasitesi xmaxden üstün demek değil elbette.
Bana kalırsa iyi bir motosiklet eğitimi alırsanız iki motosiklet de sizin için güvenli olur. Aksi halde iki motor da eşit derecede tehlikeli diyebiliriz.
Gönlünüzdeki motosikletle(xmax veya tricity) birlikte motosiklet eğitimi de almanızı öneririm.
-
Cevaplar için teşekkür ederim. Gerçekten çok faydalı oldu.
-
01 Temmuz 2017, 22:46
#10
Motosiklette guvenlik deyince ilk aklima gelen sey lastik çapı abs den daha önemli oldugunu dusunuyorum ön tekerin kaymasi sonucu motosikleti dengede tutmak büyük çaptaki lastikte çok daha kolay tecrübeyle sabittir
-
01 Temmuz 2017, 23:53
#11
Güvenlik eğitimli ve soğuk kanlı bir bilekte biter.
Kendine hakim değilsen bisiklet ile hyabusa arasında güvenlik farkı yoktur.2 sinde de ölünebilir.
Ama bana soracak olursanız tricity deneysel bir motorlu taşıtken X-Max felsefedir sözlüğü aç bak xmax a karşılığında yaşam tarzı yazar.
Xmax diye yazılır Adam diye okunur.
-
02 Temmuz 2017, 00:01
#12
artemis99 adlı üyeden alıntı
Çukura göre ve yağ dökülmüş zeminde hiçbir motosiklet güvenli değildir. Siz bunları farklı olduğu yönleri ile karşılaştırabilirsiniz. Yakıt tüketimi, ağırlık kullanım amacı vs.
Tricity 3 teker diye daha güvenli değil, pekala da devrilebilir, internette videolar var. Ben böyle bir seçim yapacak olsam tricity yerine nmax 155 düşünürdüm.
"Tricity 155" benim de ilgim alanında. Youtube'da "tricity crash" falan yazdım ama kaza videosuna rastlayamadım.
Rica etsem, denk gelirse linkini yazar mısınız?
-
02 Temmuz 2017, 00:05
#13
Guven isteyen biri carpisma testlerinden 5 yildiz alan arabalara bakmali.. trisiti de 3 tekerli ve alcak sele oldugundan biraz daha guvenli olur digerine gore.. ama herseyden once unutulmamali ki motosiklet bir yasam seklidir. o bitmek bilmeyen uçsuz bucaksiz bir felsefe, her parcasi hayata enerji veren, yasama sevincini körükleyen bir varliktir. benim gibi sevmesini bilene..
-
Tricity'le hem fren hem de kaymama 2 tekerlekli motorsikletlerle kıyaslanamayacak kadar iyi.
Deneme sürüşü yapmadıysanız muhakkak tavsiye ediyorum. Testde hem viraj hem de fren sınırları zorlayın.
-
Xmax abs tabiki cok denglidir agirlik merkezi cok iyi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)