Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni Teknolojiyle Motosiklet Kazalarının Üçte Biri Önlenebilir…

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Motosiklet sürücüleri, bir kaza durumunda otomobil sürücülerine oranla 18 kat daha fazla ölüm riski taşıyor.



    Motosiklet sürücüleri, bir kaza durumunda otomobil sürücülerine oranla 18 kat daha fazla ölüm riski taşıyarak, en riskli karayolu kullanıcıları arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl, sadece Almanya'da yaklaşık 30.000 motosiklet kazası oldu ve bu kazalardan yaklaşık 600'ü ölümle sonuçlandı. Bunun ana nedenlerinden biri, motosiklet sürücülerinin hem kavşaklarda hem de geçiş sırasında karayolu trafiğinde genellikle gözden kaçırılması.
    Bu gidişatı değiştirmek isteyen Bosch, iş ortakları Autotalks, Cohda Wireless ve Ducati ile birlikte bir prototip akıllı çözüm geliştirdi. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel, "Motosiklet sürücüleri için bir dijital koruyucu zırh oluşturarak motosikletlerin ve otomobillerin birbirleriyle iletişim kurmasını sağlıyoruz. Amacımız tehlikeli durumların ilk anda meydana gelmesini önlemek." dedi.
    MOTOSİKLET VE OTOMOBİLLER BİRBİRLERİYLE İLETİŞİM KURACAK
    Bosch kaza araştırmasının tahminlerine göre, motosikletlerin ve otomobillerin birbirleriyle iletişim kurması, motosiklet kazalarını yaklaşık üçte bir oranda önleyebilir. Dr. Hoheisel, "ABS ve motosiklet denge kontrolü gibi emniyet sistemleri aracılığıyla Bosch, motosiklet sürmeyi çok daha emniyetli bir hale getirdi. Şimdi motosikletleri birbirine bağlayarak, bu emniyeti bir üst seviyeye taşıyoruz" dedi.
    Bosch'un geliştirdiği sistem şu şekilde çalışıyor: Saniyenin onda biri kadar bir sürede, birkaç yüz metre çapındaki araçlar, araç türleri, hız, pozisyon ve seyahat yönü hakkında bilgi alışverişi yapıyor. Sürücüler veya araçlarının sensörleri bir motosikleti görmeden çok önce bu teknoloji, daha defansif bir sürüş stratejisi benimsemelerini sağlayarak otomobil sürücülerini bir motosikletin yaklaştığı konusunda bilgilendiriyor. Örneğin; birden fazla şeritli yolda bir motosiklet bir otomobile yaklaştığında, otomobilin kör noktasına girdiğinde veya otomobili geçmek için şerit değiştirdiğinde tipik tehlikeli durumlar meydana gelebiliyor. Sistem tehlikeli bir durum potansiyeli tespit ettiğinde, alarm çalarak ve gösterge tablosunda bir uyarı bildiriminde bulunarak motosiklet sürücüsünü veya otomobil sürücüsünü uyarıyor. Bu şekilde, tüm karayolu kullanıcıları, kazaları önlemeye aktif bir şekilde yardımcı olan temel bilgileri alabiliyor.
    ARAÇLAR, BİRKAÇ MİLİSANİYE İÇERİSİNDE BİLGİ ALIŞVERİŞİ YAPIYOR
    Motosikletler ve otomobiller arasında veri alışverişinin dayanağı olarak herkese açık WLAN standardı (ITS G5) kullanılıyor. Verici ve alıcı arasında sadece birkaç milisaniyelik iletim süresi, karayolu kullanıcılarının trafik durumuyla ilgili önemli bilgiler üretebileceği ve iletebileceği anlamına geliyor. Park etmiş veya rölantide çalışan araçlar da çevrelerindeki alıcılara veri iletiyor. Daha uzaktaki motosiklet sürücülerinin ve otomobil sürücülerinin gerekli bilgileri güvenilir bir şekilde alabilmesini sağlamak için teknoloji, bilgileri otomatik olarak bir araçtan diğer araca ileten çoklu sekme (multi-hopping) kullanıyor. Bu nedenle kritik durumlarda tüm karayolu kullanıcıları neler olduğunu biliyor ve öncesinde uygun tedbiri alabiliyor.

    Kaynak : Haberler.com
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Mart 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 300
    Bu sefer seni geçtim😄

  3. #3
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı motorcu344 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sefer seni geçtim��
    Kutlarım konuyu silin mümkünse :(
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  4. #4

    Üyelik
    22 Eylül 2016
    Motosikleti
    .
    Birininde aklına tuluma veya motora acil butonu takmak gelmiyor.

    Çarpışma esnasında,düşme esnasında,butona basınca vücudu yaprak sarması gibi sarıcak bir mekanizma.


    Niye olmasın ya,hatta robotik birşey olup yolun kenarına,güvenli bölgeye bile yuvarlanabilir.


    O kadar imkan bende olsa uçan motosiklet yapardım.

  5. #5

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı Kübra006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birininde aklına tuluma veya motora acil butonu takmak gelmiyor.

    Çarpışma esnasında,düşme esnasında,butona basınca vücudu yaprak sarması gibi sarıcak bir mekanizma.


    Niye olmasın ya,hatta robotik birşey olup yolun kenarına,güvenli bölgeye bile yuvarlanabilir.


    O kadar imkan bende olsa uçan motosiklet yapardım.
    Sen beni güldürdün allah da seni güldürsün.

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Kübra006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birininde aklına tuluma veya motora acil butonu takmak gelmiyor.

    Çarpışma esnasında,düşme esnasında,butona basınca vücudu yaprak sarması gibi sarıcak bir mekanizma.


    Niye olmasın ya,hatta robotik birşey olup yolun kenarına,güvenli bölgeye bile yuvarlanabilir.


    O kadar imkan bende olsa uçan motosiklet yapardım.
    Airbag yelekler mevcut piyasada..o dediğinize yakın iş görüyor..tetik mekanizması ipi motorda sabit bir yere bağlanıyor,kaza anında sürücü motordan ayrılınca mekanizma hızlı bir şekilde yeleği şişiriyor.

    bknz.https://www.youtube.com/watch?v=kj8v-hEcIWg



  7. #7

    Üyelik
    22 Eylül 2016
    Motosikleti
    .
    Amin arkadaşlar.

    Ehh idare eder işte airbag yelekte bir başlangıç bu sektör için bir 150 yıl sonra fikirlerimi üretirler artık


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)