Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vespa PX 200 neden rölantide stop eder?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2017
    Herkese merhaba. Motosikletle ilgili aradığım her şey bu sitede çıkınca ben de aranıza katılayım dedim. Forum kurallarını okudum ama usulde yanlışlık yapıyorsam kusura bakmayın.

    Geçen hafta Vespa PX 200 aldım. İlk vitesli motorumdu. Alırken önemli bir sorunu yoktu. Hem ben baktım hem de Vespa'dan anlayan birisine baktırdım. Aldığım günün akşamında motor rölantide stop etmeye başladı. Ertesi gün birisine danıştım rölanti ayarını yükseltti ve sorun düzeldi ancak akşamında yine aynı sorunu yapmaya başladı. Ufak tefek sorunları vardı ve tamirciye bıraktığımda bunu da söyledim. Motoru almaya gittiğimde tamirci, anlam veremediğim bir şekilde, "İki zamanlı bu motorlar. Stop etmesi normal. Isınınca yapmaz. Çalıştıktan sonra hafif hafif gaz vermen lazım" gibi garip bulduğum bir açıklama yaptı. Millet rölantide stop eden bu motorla mı dünyayı geziyor?

    Dün akşam da çalıştırdım ve yine stop etti. Çalıştırdıktan sonra gaz vermek sadece stop etme süresini birkaç saniye uzatıyor, başka bir işe yaramıyor. Neyse yarım saat kullandım. Tamirciye bıraktıktan sonra sinyaller yanmamaya ya da titreyerek yanmaya başladı. Buna bakarken motor sıcak olmasına rağmen 30-40 saniye sonra yine stop etti. Sizce sorun ve çözümü nedir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Sübap ayarı yaptır..
    yusuf12 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Geçmişte sahip olduğum arabalarımda bu sorun vardı.
    Birinde rölanti valfi adlı parçanın değişimi ile çözüme ulaşmıştım.

    Diğerinde rölanti valfi, sübapların tamamı, hava taşıyan bütün hortumlar, çek-valfleri değiştirmiştim yine düzelmemişti.

  4. #4
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    mutlaka subab ayarıyla ilgilidir fakat belki yakıttandır diye depo bitince shell nitro benzin doldurun bakalım.

  5. #5
    TOP SPEED - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SYM JOYMAX 250 VESPA 125 3 V İE
    Herkes sübap ayarı yaptır diye yazmış arkadaşlar 2 amanlı motorda sübap olurmu düşünün bakalım.

  6. #6
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    jigle; kesin ve denenmiş sonuç, jigleyi değiştirtin düzelir...

  7. #7
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    px20 2 zamanlı değil mi yahu ne subabı?!!

  8. #8
    TOP SPEED - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SYM JOYMAX 250 VESPA 125 3 V İE
    Yanlış yorumlar yazmayın araştırın öyle yazın.Kaç tane 2 zamanlı gördün kaçın da sübap var yorum yapmış olmak için yorum yazmayın.Yılların motosiklet tamirciyim 2 zamanlı da ne işi var sübap ın.

  9. #9
    <ÖzgürYanık> - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Chetak 12v Electronic(1991)
    motor blogunu parcalayip toparladim subap felan yok basit tipik 2 zamanli motor , ayni problem bende de oluyor du ve karbratorden demisti tamirci , emme manifoldu diyelim hatta o ara zamanla aciliyor ve hava benzin karisimi orantili olmuyor , birde zaten pat pat calisan 2 zamanli bu motordan cok ta ritmik bir calisma bekleme sadece bi baktir karbratorune vs , muhtemelen seninki de cikle acik iken stop etmeden.duruyordur oyle ise anla ki cikle (giren havayi azaltiyor.ki zengin karsim olsun ) normal halde fazla hava aliyor motor

  10. #10

    Üyelik
    07 Temmuz 2017
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------

    [/COLOR]
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mutlaka subab ayarıyla ilgilidir fakat belki yakıttandır diye depo bitince shell nitro benzin doldurun bakalım.
    benzin aklıma gelmedi değil. nasıl bir farkı oluyor nitro'nun?

  11. #11

    Üyelik
    29 Haziran 2017
    Şehir
    Beykoz-Kadıköy
    Motosikleti
    Mondial 50 Revival
    Arkadaş herhangi bir sorun olmaz sabitken motorla mesafe katetmediysen ilk çalıştırdığında bi on saniye falan ufak gaz ver yeter, elektrik aksamlarının devreye girmesi lazım. Örnek farına bak kesmeye başlar gaza bastıkça toplar.

  12. #12

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Px'lerin uzun sure 4 zamanli gibi rolantide saymasi beklenmemeli. Yanma cok verimli olmadigi için ayarlar da cok iyi degilse bir sure sonra bogulup stop edebiliyor. Bu yuzden calistirip gazlayip gitmek lazim.

    Kimse bahsetmemis ama bujiye de bakmak lazim. Iyi durumda ise temizleyip takmak, eski ise yenilemek iyi olabilir. Onerim Ngk B6ES


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler