Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motora emme manifoldundan O2 vermek yakit (ekonomisi)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Şöyle bir fikrim var
    Ben gecen yil ybr motorsikletimle emiş manifoldundan oksijen vermistim rolantideyken motor devri 4-5 arasina çikmisti demem o ki simdi motor çalistigi andan itibaren motora az da olsa oksijen versek yanmadan ham atilan yakitin yanmasi saglasak hem yakit tasarrufu hemde daha guclu bir motora sahib olabiliriz biliyorum oksijen verdigimizde asiri bir isinma olucak fakat o kadar cok oksijen vermiycez mesela motor calisirken dakikada 100 litre hava gerekliyse 90litre hava+10 litre oksijen versek motor devri arttikca verilen okdijrn miktarida artsa hem yakit ekonomisi hemde Guç artisi saglayabiliriz tek korkum geri tepme emme manifoldunda yakitin yanmasi.
    Sizce olabilirmi fikirlerinizi bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    dakikada 10 litre oksijeni nasıl vereceksin...sürekli bir döngü için turbosarz dan ucuz bir yöntem biliyorsan anlat mühendisler aydınlansın

  3. #3

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dakikada 10 litre oksijeni nasıl vereceksin...sürekli bir döngü için turbosarz dan ucuz bir yöntem biliyorsan anlat mühendisler aydınlansın
    Rakamlari misal verdim benim fikrim giren oksijeni %3-5 arasi arttirmak tabiki denemeden bilemeyiz ama 100 litre havanin 20litresi oksijen %5 versek dakikada 1 litre yapar %10 arttirsak 2 litre yapar (oksijenin litresi 300 barda 2tl) acaba 1 litre oksijen kaç saat yeterli olur

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Oksijen vermen demek gaz vermen demek.
    Dolayısıyla silindire giden oksijen artınca motor otomatik olarak yakıt miktarını da arttıracak.
    Hali hazirda yakıtın tamamını yakmiyor bir kısmını dışarı atiyorsa ayarsızlık var demektir.
    Sen havayı arttırdıkça motor da aynı ölçüde benzini arttıracak.

    Dizel motora sahip bir motosikletin varsa o başka.

  5. #5

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oksijen vermen demek gaz vermen demek.
    Dolayısıyla silindire giden oksijen artınca motor otomatik olarak yakıt miktarını da arttıracak.
    Hali hazirda yakıtın tamamını yakmiyor bir kısmını dışarı atiyorsa ayarsızlık var demektir.
    Sen havayı arttırdıkça motor da aynı ölçüde benzini arttıracak.

    Dizel motora sahip bir motosikletin varsa o başka.
    Aslinda en iyi sonucu karburatorlu motorda deneyerek bulabiliriz 5 tl lik benzin koyup oksijenli ve oksijensiz max menzilin ne kadar degistigini olcebilirim galiba

    Ayrica hava-yakit karisimindaki oksijen miktari artarsa birim yakit ile daha iyi bir patlama gerçekleşmezmi

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    aslinda senin bahsettiğin konu soğuk gazları kullanarak motora daha çok oksijen alıp daha çok yakıt pompalamaktir, buda genellikle nitrojen ile yapılır ama belirli periyotlarda veya sadece akselerasyon da olur, tüketimde de azalma olmaz..

  7. #7
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    Alıntı mete333 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir fikrim var
    Ben gecen yil ybr motorsikletimle emiş manifoldundan oksijen vermistim rolantideyken motor devri 4-5 arasina çikmisti demem o ki simdi motor çalistigi andan itibaren motora az da olsa oksijen versek yanmadan ham atilan yakitin yanmasi saglasak hem yakit tasarrufu hemde daha guclu bir motora sahib olabiliriz biliyorum oksijen verdigimizde asiri bir isinma olucak fakat o kadar cok oksijen vermiycez mesela motor calisirken dakikada 100 litre hava gerekliyse 90litre hava+10 litre oksijen versek motor devri arttikca verilen okdijrn miktarida artsa hem yakit ekonomisi hemde Guç artisi saglayabiliriz tek korkum geri tepme emme manifoldunda yakitin yanmasi.
    Sizce olabilirmi fikirlerinizi bekliyorum
    eğer performans hava filtresi ve egzos modifiye yeterli gelmediyse 2 yada 3 numara arka dişliyi büyültmeni öneririm son hızın düşecektir fakat tam bir tork canavarı olur eskisine göre.
    Olumsuz beklentiler olumsuz sonuçlara götürür. Olumlu beklentiler de olumsuz sonuçlara götürür.

  8. #8

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    En iyi yanma 1/14 oranında yani 1 birim benzin 14 oranında hava karışımları ile olur.Bu değerleri değiştirirsen motorun zengin karışımla çalışır,bu da kurum,çekişten düşme,hararet gibi sorunlara yol açar yani kısacası olmaz.
    hasmet bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    30 Ocak 2017
    Bazı arkadaşlar kapitalist devletler gibi cevap yazmış," sen ne yapacaksın üretim yapıp, biz sana daha ucuza veririz"

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı mete333 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslinda en iyi sonucu karburatorlu motorda deneyerek bulabiliriz 5 tl lik benzin koyup oksijenli ve oksijensiz max menzilin ne kadar degistigini olcebilirim galiba

    Ayrica hava-yakit karisimindaki oksijen miktari artarsa birim yakit ile daha iyi bir patlama gerçekleşmezmi
    Gözle görünür bir deney karbüratörlü motorda mümkün evet.
    Gaz kelebeği denilen kapağın hareketine bakarak daha önce yazdığım şeyin tam olarak ne anlama geldiğini daha kolay idrak edeceksin.
    Benzinli deneye gerek bile yok.
    Gaz kolunu çevirdiğinde o kapağın açıldığını göreceksin.
    Yani kapak açılarak içeri giren hava miktarı artıyor.
    Hava artınca onun yakacağı kadar benzin yanma odasına gönderiliyor.
    Ne kadar çok hava o kadar çok benzin demek.
    Yani sen ha o kapağı açarak hava miktarını arttırmışsın ha dışardan oksijen pompalayarak. İkisi de aynı şey.
    Sorun şurda.
    Hem kapağı açar hem de oksijen basarsan yakıt sistemi yeteri kadar benzin gönderemezse fakir karışım dediğimiz olay vuku bulur.
    Benzinli motorda gaz vermek demek giren hava miktarını arttırmak demektir.
    Dizelde ise tam tersidir.
    Gaza bastığında yanma odasına giden yakıt miktarını arttırmış olursun.
    Bu nedenle o arttırdığın yakıtı yakacak havaya ihtiyacın var.
    Yeterli havayı sağlayamazsan zengin karışım ortaya çıkar.
    Yani yakıtın bir kısmı yanmadan dısarı atilır.
    Bu durumda senin bahsettiğin sisteme ihtiyaç duyulabilir.
    Mesela turbo gayet iş gören bir sistemdir.

    Aslında bu kadar basit de değil.
    Daha bunun basıncı var ısısı var vs.
    Ama çalışma mantığı bu şekilde.

  11. #11

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    taşıma suyla değirmen dönmez,hava yakıt karışımının bir ölçüsü var,tüpteki oksijen bitince noolacak

    performans için motora turbo takman en güzeli, ancak oda kolay değil,çok masraf etmek ve uydurma kaydırma işleri olacak,

    neticede turbolu motosikletler var,
    ancak en temiz ve en güzeli motorunu satıp yüksek cc motor almak

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW G 310 R (2017)
    Oksijen miktarını doğru ayarlarsan ekonomi yapabilirsin. Turbonun kısmen yaptığı da budur aslında ancak miktarının ne olacağını bilmek zor. Normalde yakıt ve hava oranı 1/15 'tir. Yalnız böyle bir şeyi karbüratörlü motorda denemek lazım. Enjeksiyonlu motor sapıtabilir. Ekonomi derken, aynı gücü daha az yakıtla alabilirsin demek istiyorum.

  13. #13

    Üyelik
    07 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul - Düzce
    Motosikleti
    Kuba Ravan
    Tebrikler, NOSu kesfetmissin hayirli olsun.
    matrax33, fatih.met ve RoofRoof bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gözle görünür bir deney karbüratörlü motorda mümkün evet.
    Gaz kelebeği denilen kapağın hareketine bakarak daha önce yazdığım şeyin tam olarak ne anlama geldiğini daha kolay idrak edeceksin.
    Benzinli deneye gerek bile yok.
    Gaz kolunu çevirdiğinde o kapağın açıldığını göreceksin.
    Yani kapak açılarak içeri giren hava miktarı artıyor.
    Hava artınca onun yakacağı kadar benzin yanma odasına gönderiliyor.
    Ne kadar çok hava o kadar çok benzin demek.
    Yani sen ha o kapağı açarak hava miktarını arttırmışsın ha dışardan oksijen pompalayarak. İkisi de aynı şey.
    Sorun şurda.
    Hem kapağı açar hem de oksijen basarsan yakıt sistemi yeteri kadar benzin gönderemezse fakir karışım dediğimiz olay vuku bulur.
    Benzinli motorda gaz vermek demek giren hava miktarını arttırmak demektir.
    Dizelde ise tam tersidir.
    Gaza bastığında yanma odasına giden yakıt miktarını arttırmış olursun.
    Bu nedenle o arttırdığın yakıtı yakacak havaya ihtiyacın var.
    Yeterli havayı sağlayamazsan zengin karışım ortaya çıkar.
    Yani yakıtın bir kısmı yanmadan dısarı atilır.
    Bu durumda senin bahsettiğin sisteme ihtiyaç duyulabilir.
    Mesela turbo gayet iş gören bir sistemdir.

    Aslında bu kadar basit de değil.
    Daha bunun basıncı var ısısı var vs.
    Ama çalışma mantığı bu şekilde.
    Aslında tam olarak öyle değil gaz verdiginizde emme manifoldu ile hava filtresi arasindaki kapak aciliyor.pistonun aşagi inmesi ile birlikte emme kuvveti ortaya cikiyor bu kuvvet,hava filtresinden hava cekiyor hava çekilirken oluşan türbülans ile yakit puskuruyor. ne kadar cok hava o kadar cok turbulans bi o kadar da yakit demek fakat kelebegin aciklik miktarini sabit tutunca 1 patlamadaki giren hava -yakit miktarida sabit olucaktir ( 14 hava+ 1 yakit )karisimi gerceklesiyirsa oksijeni hava filtresinden verdigimizde 13 hava 1 oksijen +1 yakit(degerleri misal veriyorum)karisiminin yanmasi anlami a geliyor zaten motor her turda pistonun icini dolduracak kadar hava yakit karisimi cekiyor.
    Birim yakitin daha güçlü bir şekilde yanmasi anlamina geliyor

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    O2 yakit degildir. Nasil yakit tasarrufu saglayacaksiniz 02 verip? Havanin 5 te 1'i zaten 02. Motorun hava alma sikintisi mi var ki O2 girisini arttirinca bir degisiklik olacak?

    Yakit oranini karburator, ve enjeksiyonlu motorlarda ECU ayarlar.

    Bir de motosiklete O2 tupu mu takacaksiniz? Zaten havada 5 te 1 oranda olan seyi?

  16. #16
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O2 yakit degildir. Nasil yakit tasarrufu saglayacaksiniz 02 verip? Havanin 5 te 1'i zaten 02. Motorun hava alma sikintisi mi var ki O2 girisini arttirinca bir degisiklik olacak?

    Yakit oranini karburator, ve enjeksiyonlu motorlarda ECU ayarlar.

    Bir de motosiklete O2 tupu mu takacaksiniz? Zaten havada 5 te 1 oranda olan seyi?
    aslında tasarruf değilde şöyle düşünmek lazım;

    silindir bloğuna giren benzin bir yanıcı madde, benzin yanmak için O2 ihtiyacı duyuyor buraya kadar tamam. O2 takviyesi ile bizim yapmak istediğimiz şey aslında havanın içinde bulunan yanmayan maddeleri silindir bloğuna sokup yer israfı yapmaktan ise onların yerine daha fazla benzin ve o2 sokmak.

    düşünsenize silindir bloğunda sadece benzin ve o2 var. bu şekilde mükemmel bir yanma gerçekleşir ve gereksiz yere havanın içerisinde yanma özelliği bulunmayan maddeler yer kaplamayıp yanıcı maddelere yer açar ve daha çok yanıcı madde ile daha güçlü yanma olur ve buda tork demek fakat daha çok zorlanan silindir gömleği anlamına gelir.

    böyle bir düşünce yıllar önce NOS olarak hayata geçirilmiş sanırım ve amaç tasarruf değil performans olmuş
    Olumsuz beklentiler olumsuz sonuçlara götürür. Olumlu beklentiler de olumsuz sonuçlara götürür.

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ben karışık mı yazıyorum anlaşılmıyor?
    Yoksa ben mi bişey anlamıyorum.
    Silindirin içine oksijen basarak nasıl yakıt tasarrufu sağlayacaksınız bi daha anlatirsanız sevinirim.

    Yani benim bilmediğim yeni bir teknoloji çıkmış ve benzinli motorlar aynı dizeller gibi çalışıyorsa anlarım.

    Yok sistem hâla aynıysa sen yanma odasındaki oksijeni arttırdikça motor oraya gönderdiği benzini arttıracaktır.
    Yani yakıt tasarrufu olmaz.

    Gerçi oksijen sensörü pas geçilirse belki mantıklı olur.
    Ama bu sefer hala aynı miktar benzin yanma odasına gönderilmeye devam edecek ve oksijen çok yakıt az olacağı için fakir karışım meydana gelecektir.
    Ya da başta da yazdığım gibi ben bişey kaçırıyorum.

  18. #18
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    farklı açılardan değerlendiriyorsunuz beyler;
    coq, sen oksijeni de, benzini de, devir sayısını da artırıyorsun. bu performans ve tüketim artışı anlamına gelir.
    mümkün ve doğru ama "şart" değil.
    aynı ayarlarda, aynı devirdeki iki motordan oksijeni daha yoğun hava alan (örnek:deniz seviyesi) daha ekönömiktir.

  19. #19

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Oksijen motor değilde cigerinize cekmenizi tavsiye ederim

  20. #20

    Üyelik
    11 Mayıs 2017
    Deniz seviyesinde tüketim düşüyor o2 artışı ile denilen mümkün zira demek istediği havayı artırmak değil aynı birim miktar havadaki o2 yi artırmak buda verimi artıracaktır yapılması ecu kontrolü vs bunlar ayrı konu...


    BLUE MOTOR
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)