Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Motora emme manifoldundan O2 vermek yakit (ekonomisi)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    oksijen yanmayı sağlar.
    aynı yakıt miktarında pik değeri geçmiş olmanızın herhangi bir avantajı olmayacağı gibi, yakıt miktarını düşürmeden vereceğiniz hava, sıkışma noktasının ters basınç yüzünden biraz daha geride olmasına ve pistona ters kuvvet uygulanacağından güçten düşmesine yol açabilir
    hülasa, fazla değil, doğru miktarda oksijen alımı gerekli
    karbüratör ayarı ve hava filtresi gibi motosiklet üzerinde bulunan ekipmanlarla sağlanabilecek bir durum için ekstra ekipmana ne hacet


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de vaktinde termodinamik yasalarına baya kafa tutmuştum.
    Ancak şu bi gerçek ki, anlık olarak yaktığın yakıtın enerjisi belli. Motorunun da açığa çıkan enerjiyi ne kadar verimli tekere aktarabildiği belli.
    Yani bunlar attığın taşa ürküttüğün kuşa değecek şeyler değil. Şöyle ki :
    Enjeksiyonlu motorlarda zaten, motora giren hava miktarı ve egzostan atılan oksijen miktarı sürekli karşılaştırılarak, sürekli olarak motora giren hava ile en verimli şekilde yanacak miktarda yakıt veriliyor. Yani sen daha fazla O2 basarsan, motor daha fazla yakıt püskürtür... Başka da bişey olmaz.

    A gücündeki bir motora da 2 kat oksijen versen, enjeksiyon beyni 2 kat yakıt püskürtse bile performansın asla 2 kat artmaz!... Sürtünmeler var. ısı kayıpları var. motorun mekaniğinden kaynaklı ne verirsen ver yapabileceği bi performans var vs. vs.

    Karbüratörlü motorda da durum geçerli. Eğer motorun çiğ benzin atıyorsa, daha fazla oksijen vererek yakıt tasarrufu sağlayamazsın. Yaktığın yakıt ve ürettiğin güç biraz artar. Ancak yine de karbüratörün hava / yakıt karışım ayarlarını doğru yaparak motorunuzun aynı güçte kalıp yakıtın daha verimli kullanılmasından dolayı yakıt ekonomisi yapabiliriz.

    Hayatın gerçeği, ne kadar ekmek o kadar köfte ...

    Öte yandan, bu tarz motorunuzdan normalde mühendisinin beklemediği performans beklentileri ömrünü ciddi anlamda kısaltır. Yarış araçlarına özenmek yanlış olur. Çoğu yarış aracı, katıldığı yarışın kuralları dahilinde ömrünü kurtarsa yeter. Dolayısı ile o tarz modifikasyonları sokak aracına uyarlamak mantıklı değildir.
    Bir de, yarış araçlarında sadece motor güçlendirilmez. Sadece bunu yapan zaten yarışı kaybeder. Süspansiyonlar, frenler, vitesler vs. vs. herşey elden geçer, herşey yeniden ayarlanır vs. Dolayısı ile aracın ekstra gelen performansını karşılayacak donanımı olur.

    Şimdi siz A gücündeki motoru A+ yaparsanız, frenleri de buna göre revize etmedikçe tehlikeli zaten.

    Bunlar bana göre fasa fiso. bence en önemli konulardan birisi çevre kirliliği. "Aman canım, benim YBR çevreyi kirletse nolur yaktığım üç kuruş benzin " diyebilirsiniz tabi. milyonlarca YBR sahibi aynı düşününce sonuç felaket oluyor işte.

    Yani ben çocukken mevsimler böyle değildi. Çocukken aldığım nefesle şimdiki nefesin kalitesinin aynı olmadığını rahatlıkla ayırt edebiliyorum. Çocukken yaşadığım bölgeye diz boyunu geçen kar yağardı. Şimdi yarım gün kaldırım üstünü örtüyor 2 cm. sonra eriyor.
    Biz daha ölmeden dünya zor bir yer olucak. Bence motorunuzdan daha çok performans almak yerine, ayarlarını yaptırın. çiğ benzin de atmasın. fazla benzin de yakmasın. Ne siz doğaya tecavüz edin, ne de petrol şirketleri size.

    Hidrojen olayına ben de çok kafa yormuştum vaktinde. Termodinamik yine devreye giriyor.
    A miktar suyu, A miktar elektrikle ayrıştırsanız bile, bu elektriğin belli bir kısmı ısı olarak kaybediliyor. ( elektrolize uğrayan su ısınır )
    Bu ısı kaybı sonucunda, Elinizde 10 birim oksijen ve hidrojen olsun. Bu 10 birim oksijen ve hidrojeni tekrar yakarak elde edeceğiniz enerjinin %60 - 70'i ısı kaybıyla gidecek. hadi iyimser olalım. 10 birim hidrojenden 4 birim hareket gücü elde ettiniz diyelim. 4 birim hareket gücü ile jeneratör bağlayıp elektrik üretsen, rulmanlar dişliler kayışlar, jeneratör sargılarındaki ısı kayıpları vs derken elde edeceğiniz elektrik 3 birim olacak.
    10 birim elektrikle tekrar elektrik üretseniz, kabaca 3 birim elektrik elde edebilirsiniz.
    bunun hangisiyle ilerleyip hangisiyle tekrar hidrojen üreteceksiniz?

    Bu yolla hidrojen üretimi ancak Enerjinin boşa harcandığı durumlarda söz konusu. onun dışında boşa kürek.
    Evren en büyük kapitalist. Evrene ne verirsen ver... faiz gibi, sana ekstra ısı kakalamadan geçmiyor

    Dolayısı ile bence Motorunuzu satıp biraz daha güçlü bir motor alın. Bu motorunuzla aynı hızlarda kullanın. Ayarlarını doğru yaptırın. Bence en ekonomik öyle olur
    havanın içinde "O2" den başka maddeler yok mu yani? silindir bloğunda sadece O2 ile benzini karıştırmamız için motorun dışarıdan hava alımını kesmemiz lazım ve kendi uydurduğumuz düzenek ile sadece O2 ve benzin vereceğiz silindir bloğuna.

    bu koşullarda bloğa giren benzin miktarını kısıp onun yerine fazladan O2 verdiğimizde ne olur? benzinden tasarruf olur ama bize daha pahalıya patlayacak olan "O2" kullanmış oluruz.

    okuyanların anlamadığını görüyorum, havanın içinde başka maddeler silindir bloğunda yer işgal edip yanıcı maddelerin yerini kaplıyor. eğer havanın içeriğinde sadece "O2" olsaydı silindir bloğuna giden hava miktarı şu anda günümüz sistemlerindeki hava miktarından daha çok olabilirdi.

    motorun içine O2 verdiğimiz zaman havanın içerisinde yanıcı olmayan maddelerin daha az girmesini sağlıyoruz ve daha güçlü patlama ile performans elde ediyoruz, elde edilen performansı eski haline düşürmek için ise gelen benzini kısıp tasarruf yapmış oluruz fakat habire bir yerlerden "O2" nasıl bulacağız? pahalıdır bu iş.

    bu işte tasarruf olmaz şu anki koşullarda sanırım.

    .........

    silindir bloğunun hacmi belli zaten, daha fazla hava verme gibi bir amaç yok tekrar ediyorum. amaç; verilen havanın saf "O2" olmasada en azından büyük bir kısmının "O2" olmasıdır böylece silindir bloğunun kapasitesini eskisine göre daha çok yanıcı madde ile doldurmuş oluruz ve daha güçlü patlama ile performans almış oluruz ve bu işi benzin tasarrufuna dönüştürmek kolay olur. benzini kısarız ve kıstığımız kadar bölüm fazladan hava yani "O2" ile dolar fakat bu ancak benzin tasarrufu olur peki "O2" işini nasıl halledecez?

    yani bu işin tasarrufu olmaz ama performans için etkisi oluyor zaten kullanıyorlarda.

  3. #43
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    havanın içinde "O2" den başka maddeler yok mu yani? silindir bloğunda sadece O2 ile benzini karıştırmamız için motorun dışarıdan hava alımını kesmemiz lazım ve kendi uydurduğumuz düzenek ile sadece O2 ve benzin vereceğiz silindir bloğuna.

    bu koşullarda bloğa giren benzin miktarını kısıp onun yerine fazladan O2 verdiğimizde ne olur? benzinden tasarruf olur ama bize daha pahalıya patlayacak olan "O2" kullanmış oluruz.

    okuyanların anlamadığını görüyorum, havanın içinde başka maddeler silindir bloğunda yer işgal edip yanıcı maddelerin yerini kaplıyor. eğer havanın içeriğinde sadece "O2" olsaydı silindir bloğuna giden hava miktarı şu anda günümüz sistemlerindeki hava miktarından daha çok olabilirdi.

    motorun içine O2 verdiğimiz zaman havanın içerisinde yanıcı olmayan maddelerin daha az girmesini sağlıyoruz ve daha güçlü patlama ile performans elde ediyoruz, elde edilen performansı eski haline düşürmek için ise gelen benzini kısıp tasarruf yapmış oluruz fakat habire bir yerlerden "O2" nasıl bulacağız? pahalıdır bu iş.

    bu işte tasarruf olmaz şu anki koşullarda sanırım.

    .........

    silindir bloğunun hacmi belli zaten, daha fazla hava verme gibi bir amaç yok tekrar ediyorum. amaç; verilen havanın saf "O2" olmasada en azından büyük bir kısmının "O2" olmasıdır böylece silindir bloğunun kapasitesini eskisine göre daha çok yanıcı madde ile doldurmuş oluruz ve daha güçlü patlama ile performans almış oluruz ve bu işi benzin tasarrufuna dönüştürmek kolay olur. benzini kısarız ve kıstığımız kadar bölüm fazladan hava yani "O2" ile dolar fakat bu ancak benzin tasarrufu olur peki "O2" işini nasıl halledecez?

    yani bu işin tasarrufu olmaz ama performans için etkisi oluyor zaten kullanıyorlarda.
    havadaki oksijen miktarı %20-25 oranındadır.

    ama siz kalkıp ta saf oksijen ile benzini aynı anda silindire sokarsanız kontrolsüz yanma olur. bujiye gerek kalmadan sıkışmaya başlarken hatta bir araya geldikleri anda yanma olur. bu da üst ölü nokta da bujinin yapacağı ve maksimum gücü elde edebileceğiniz gücün silindirin yarı hatta çeyrek sıkışmasında oluşmasına ve düzensiz bir çalışmaya sebebiyet verecektir.

    o motor düzenli çalışmaz. yani silindir senkron bir şekilde tam sıkıştırma sonrası bujiden gelen kıvılcımla geri itilmez. o yüzden imkansız bir şeydir.

    ayrıca hava yakıt ideal karışım oranı 14 e 1 dir. yani havada bulunan %20 oksijeni siz %100 e çıkardığınızda yakıt oranını da 5 katı arttırmak yada saf oksijeni ayarlamanız lazım.

    ama işte şu an kullanılan motor bloğu içindeki malzemeler klasik karışım oranına göre yapıldığı için yüksek enerjiden dolayı çok hızlı bir şekilde piston ve segmanlar eriyip, hatta motor bloğu gömlek eriyip kısa sürede yeni motor yaptırmanız gerekecek.

    olmaz değil. ama bu motorlara olmaz. onun için özel alaşımlı yüksek ısıya dayanıklı teflon motorlar üreteceksiniz. sonra da saf oksijen ve benzinin optimum sıkışmadan önce yanmamasını sağlayacaksınız sonra da sürüp keyfini süreceksiniz.

    anlaşılmayan bir yeri yoktur sanırım. fizik kuralları var kimyasal tepkimeler var. biz oranı arttıralım, azaltalım, sonuçta o2 lazım yanma için azota gerek yok çıkaralım devreden diyemezsiniz.

    kolay gelsin.

  4. #44
    oggomoggo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 (Honda CB125e-Pulsar 200 ns)
    Düşünmek, araştırmak, güzel. Ancak sonuçta hiçbir motor 5 yıla kadar performans ve emisyon değerlerinde elektrikli teknolojinin karşısında durmayacak.

  5. #45
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Tüpün ucunu hava filtresinin ucuna denkgetir. Gaz kolundanda bi kelebek uydur oraya. Gaza bastıkça daha çok oksijen versin. Motor aynı havayı çeker içine. Karışımda bi değişme olöaz. Çektiği havanın oksijen miktarı yüksek olur. Çok daha güçlü patlama olur. Ekonomik olmasada baya güçlü makina olur.

    O güçlü patlamaya krank piston dayanırmı orası meçhul. Ayrıca aşırı bi ısınmada olur.

    Mesela oksijen denilen bi alet var. Sarı kaynak oksijen kaynağı vs farklı adlarıda var. Normal tüpgazı ile aletin ucu yanar. Az bi ateşi vardır. Pürmüz gibi. Diğer tüpden gelen oksijenin vanası açıldıkca ateş beyazlaşır çok güçlü olur. Demiri eritir kesimde kullanılır.

    Bu tip şeylere arkadaşlar arasında klasik cevabımı veririm burda tam yazamıyorum. Sansürlü yazayım.

    "Motoru yapan aklını sevdiğim mühendis düşünmemiş mi bunu ?" :D

  6. #46
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    havanın içinde "O2" den başka maddeler yok mu yani? silindir bloğunda sadece O2 ile benzini karıştırmamız için motorun dışarıdan hava alımını kesmemiz lazım ve kendi uydurduğumuz düzenek ile sadece O2 ve benzin vereceğiz silindir bloğuna.

    bu koşullarda bloğa giren benzin miktarını kısıp onun yerine fazladan O2 verdiğimizde ne olur? benzinden tasarruf olur ama bize daha pahalıya patlayacak olan "O2" kullanmış oluruz.

    okuyanların anlamadığını görüyorum, havanın içinde başka maddeler silindir bloğunda yer işgal edip yanıcı maddelerin yerini kaplıyor. eğer havanın içeriğinde sadece "O2" olsaydı silindir bloğuna giden hava miktarı şu anda günümüz sistemlerindeki hava miktarından daha çok olabilirdi.

    motorun içine O2 verdiğimiz zaman havanın içerisinde yanıcı olmayan maddelerin daha az girmesini sağlıyoruz ve daha güçlü patlama ile performans elde ediyoruz, elde edilen performansı eski haline düşürmek için ise gelen benzini kısıp tasarruf yapmış oluruz fakat habire bir yerlerden "O2" nasıl bulacağız? pahalıdır bu iş.

    bu işte tasarruf olmaz şu anki koşullarda sanırım.

    .........

    silindir bloğunun hacmi belli zaten, daha fazla hava verme gibi bir amaç yok tekrar ediyorum. amaç; verilen havanın saf "O2" olmasada en azından büyük bir kısmının "O2" olmasıdır böylece silindir bloğunun kapasitesini eskisine göre daha çok yanıcı madde ile doldurmuş oluruz ve daha güçlü patlama ile performans almış oluruz ve bu işi benzin tasarrufuna dönüştürmek kolay olur. benzini kısarız ve kıstığımız kadar bölüm fazladan hava yani "O2" ile dolar fakat bu ancak benzin tasarrufu olur peki "O2" işini nasıl halledecez?

    yani bu işin tasarrufu olmaz ama performans için etkisi oluyor zaten kullanıyorlarda.


    125cc bir motor 3000 devir çalışsa, dakikada 1500 defa bir silindir hacmi kadar hava emer. 125*1500'den 187 litra çıkıyor. saatt de 11 metreküpten fazla yapıyor. Hadi oksijen tüpü 300 bar olsa, motorun üstüne 50 litre tüp bağlayabilsen, kabaca 15.000 LT yapar. yani 100 kiloluk bi oksijen tüpüyle anca 1.5 saat kadar gidebilirsin. Saf oksijen yakarak . Saf oksijenden alüminyumlar alev almazsa.

    Dağa çıkıp bol oksijeni ciğerlere çekince insan sarhoş gibi oluyor. Bir de insan yapımı makineyi düşün.
    !?

  7. #47
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüpün ucunu hava filtresinin ucuna denkgetir. Gaz kolundanda bi kelebek uydur oraya. Gaza bastıkça daha çok oksijen versin. Motor aynı havayı çeker içine. Karışımda bi değişme olöaz. Çektiği havanın oksijen miktarı yüksek olur. Çok daha güçlü patlama olur. Ekonomik olmasada baya güçlü makina olur.

    O güçlü patlamaya krank piston dayanırmı orası meçhul. Ayrıca aşırı bi ısınmada olur.

    Mesela oksijen denilen bi alet var. Sarı kaynak oksijen kaynağı vs farklı adlarıda var. Normal tüpgazı ile aletin ucu yanar. Az bi ateşi vardır. Pürmüz gibi. Diğer tüpden gelen oksijenin vanası açıldıkca ateş beyazlaşır çok güçlü olur. Demiri eritir kesimde kullanılır.

    Bu tip şeylere arkadaşlar arasında klasik cevabımı veririm burda tam yazamıyorum. Sansürlü yazayım.

    "Motoru yapan aklını sevdiğim mühendis düşünmemiş mi bunu ?" :D
    Şunu kimse söylememiş mi diye bütün yorumları okudum en son görünce rahatladım. Motora saf oksijen verirseniz piston, subap, silindir erir hepsi birbirine kaynar. Motoru kitler. Oksijen verirsen soğutmaya da bir çözüm bulman lazım.

  8. #48

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu kimse söylememiş mi diye bütün yorumları okudum en son görünce rahatladım. Motora saf oksijen verirseniz piston, subap, silindir erir hepsi birbirine kaynar. Motoru kitler. Oksijen verirsen soğutmaya da bir çözüm bulman lazım.
    Takibiki motora saf oksijen verilmez çünkü normal yanmaya nazaran kat be kat güçlü oluyor buna ne motor nede başka bişi dayanir oksijen oranini bir miktar arttirsak yeterli olur isinma icinde motorun uzerine termik role gibi birsey koysak buda oksijen hortumuna koyacagimiz elektronik valf i kapatsa sorun çözülür

    Sorun: oksijen miktarini her devirde yuzdesel olarak sabit olucak şekilde nasil ayarlicaz

    Yada sürekli a kadar oksijen vericez yuksek devirlerde verim daha düşük olucak
    Bunu az devir çeviren motorlarda kullanmak daha mantikli olucaktir

  9. #49
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben karışık mı yazıyorum anlaşılmıyor?
    Yoksa ben mi bişey anlamıyorum.
    hocam sen boşuna kendini yoruyor, değirmenle savaşıyorsun. soruyu soran kişi, bilgi değil olumlama bekliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------

    mete333 bak ben arz edeyim. motor yanma odasına, yakıta göre hava değil, havaya göre yakıt alır. yani sen oksijen miktarını motorunun yakıt püskürtme parametrelerinin üstüne çıkarırsan, fakir karışım olacaktır. fakir karışım motor ısısını arttıracak, harareti yanında getirecek.

  10. #50
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    İdeal yakıt karışımı 14.7 ölçek hava + 1 ölçek yakıt = lambda 1 dir..
    Havayı arttırırsanız FAKİR karışım olur, lambda değeri yükselir >1.1=
    Yaniii manifold da hava kaçağı olduğu zaman ne olur? Güç düşer, max hız düşer..
    Yanma verimini arttırmak için HONDA2nın petrol krizinde bulduğu yandan zengin karışım besleme yöntemini deneyebilirsiniz.
    Bu yöntemde güç gerektiğinde ilave bir kanaldan ayrı bir ZENGİN KARIŞIM bujiye yakın bir yerden verilir ve fakir karışım daha çabuk ateşlenir..
    Ya da sübap sayısını arttıracaksınız...


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)