Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motora emme manifoldundan O2 vermek yakit (ekonomisi)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Biraz baktım da olay bayağı karışık. Bu arada konuyla ilgili bir sürü bilimsel makale ve technical report mevcut, özellikle dizel motorlar için. Sorun sadece verim değil, emisyonmuş aynı zamanda.

    Boşu boşuna havanda su dövmeye gerek yok. Mesele bayağı derin ve çok boyutlu.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Kimisi suyu elektrik ile ayrıştırıp çıkan
    hidrojeni motora veriyor,
    Gerçekten tasarruf sağlayan bir yöntem,
    Bi araştırın bu işlere merakınız varsa.
    https://youtu.be/PneIMe5QeS0

  3. #23

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Alıntı astrofizik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimisi suyu elektrik ile ayrıştırıp çıkan
    hidrojeni motora veriyor,
    Gerçekten tasarruf sağlayan bir yöntem,
    Bi araştırın bu işlere merakınız varsa.
    https://youtu.be/PneIMe5QeS0
    hidrojen ayrıştırma olayını 2-3 sene evvel oldukça araştırdım
    sonuç olarak şarj dinamosuna bağlanıyor devir arttıkça oluşan hh+o gazıda o denli artıyor
    hidrojen tam verımlı olarak yanarsa patlıyor fakat hava ile yanarsa normal yanıyor
    hidrojenin yanma hızı benzine gore kat ve kat daha hızlı
    ben ilk denememi cam kavanozun içinde yaptım çakmagı çaktıgımda kapak kayıp olmuştu

  4. #24
    mustang256 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Pulsar
    yanma odasına hava ile birlikte püskürtülecek su ile hava soğutulur yanma kalitesi artar.
    Yeni nesil spor araçlarda mevcut bu sistem. Driftçilerde metanol ile yapıyor bunu.
    Araştırmanı tavsiye ederim.

  5. #25

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Alıntı mustang256 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanma odasına hava ile birlikte püskürtülecek su ile hava soğutulur yanma kalitesi artar.
    Yeni nesil spor araçlarda mevcut bu sistem. Driftçilerde metanol ile yapıyor bunu.
    Araştırmanı tavsiye ederim.
    Su- methanol injeksiyondan bahsediyorsun turbonun havayi sıkistirmasi ile olusan isiyi yuksek devirde intercoolerin yeterince sogutamamasi bunun onune gecmek icin su puskurtuluyor bmw kullaniuordu galiba ayni arabada 45 hp lim bir artis yakalamislardi

  6. #26

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    dizel araclarda EGR (eksoz gazi resirkulasyonu) denen sistem buna benzer calisir ancak yanmis gaz sisteme geri dahil edildigi icin verimi biraz dusurur zaten egr de amac verim degil emisyon dusurulmesidir. tekrardan oksijenle silindiri beslemek bu kayibi ne kadar dengeler bilemem. (bence pek faydasi olmaz)
    bu arada oksijenle yakit karisimini iyi ayarlamak gerek. fazla oksijen de yanmayi bogup verimi dusurubilir.


    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben karışık mı yazıyorum anlaşılmıyor?
    Yoksa ben mi bişey anlamıyorum.
    Silindirin içine oksijen basarak nasıl yakıt tasarrufu sağlayacaksınız bi daha anlatirsanız sevinirim.

    Yani benim bilmediğim yeni bir teknoloji çıkmış ve benzinli motorlar aynı dizeller gibi çalışıyorsa anlarım.

    Yok sistem hâla aynıysa sen yanma odasındaki oksijeni arttırdikça motor oraya gönderdiği benzini arttıracaktır.
    Yani yakıt tasarrufu olmaz.

    Gerçi oksijen sensörü pas geçilirse belki mantıklı olur.
    Ama bu sefer hala aynı miktar benzin yanma odasına gönderilmeye devam edecek ve oksijen çok yakıt az olacağı için fakir karışım meydana gelecektir.
    Ya da başta da yazdığım gibi ben bişey kaçırıyorum.
    hocam motorun verimi soyle artar: yanma icin havadaki oksijen miktari onemlidir yani oksijen arttikca yanmanin verimi artar. 15 birim havayla 3 birim yakit yakarken, icinde daha fazla oksijen bulunan havada 15 birim havayla 2 yakitla ayni guc elde edilebilir.
    ornegin karburatorlu araclarda daha fazla hissedilir, yokus tirmandikca arac cekisten biraz olsun duser. bunun nedeni yukseklik arttikca, hava icindeki oksijen oraninin azalmasidir. cok benzer olmasalar da bir nevi turbonun yaptigi islem de benzerdir. silindire daha fazla hava girmesini , dolayisiyla silindirde daha fazla oksijen bulunmasini saglar ve yanmanin verimini dolayisiyla motor gucunu artirir.

  7. #27
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Açılın ben doktorum! Motor devri çıktı dediğiniz gaz vermeden rolatimi yükseldi,

  8. #28
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum ekonomi-performans olaylari su asagida gordugun cizgiler arasinda olur. daha da hic bisey olmaz.



    kolay gelsin.

  9. #29

    Üyelik
    20 Mart 2017
    en verimli motor elektirikli motor veya yakıt hücresidir ,

    ottocyle zaten %40 teorik kayıp var ,

    Yani boşaltım yaptığın organı parçalasan %50 si yakıtın boşa gidiyor ..

  10. #30
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    işin teorisinden gidersek:

    1. motorun emme havasındaki oksijen konsantrasyonunu arttırmak, yanma verimini arttırır.

    2. oksijen oranını ve bununla orantılı olarak yakıt miktarını da arttırarak turbo benzeri bir performans artışı sağlanabilir; ancak motorun parçaları bu güce dayanacak şekilde tasarlanmadığı için birkaç dakikalık çalışmada sağlam bir arıza çıkaracaktır.

    işin pratiğine gelirsek, NOS yani nitro adıyla bilinen şey, arkadaşın fikriyle aynı mantıkla çalışır. azot protoksit gazını depolama, oksijeni depolamaya göre daha kolaydır. motora NOS vermek, yanma havasındaki oksijen oranını zenginleştirmek anlamına gelir. ancak yakıt tasarrufu değil, kısa süreliğine, ani güç artışı için kullanılır.

  11. #31
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Gidonun üstüne çubukla büyük bi mıknatıs koyalım, motoru ileri çeksin ?

  12. #32
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    İcat var dediler geldik

  13. #33

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açılın ben doktorum! Motor devri çıktı dediğiniz gaz vermeden rolatimi yükseldi,
    Aynen öyle emme manifoldundaki borudan oksijen verince motor devri kendilignden artti

  14. #34

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    https://youtu.be/Z1Wlt_flGg8
    Bu linkten videoyu izlersen bütün sorularinin cevabini bulursun sadece oksijen meselesi 3.50 de başlıyor

  15. #35
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben karışık mı yazıyorum anlaşılmıyor?
    Yoksa ben mi bişey anlamıyorum.
    Silindirin içine oksijen basarak nasıl yakıt tasarrufu sağlayacaksınız bi daha anlatirsanız sevinirim.

    Yani benim bilmediğim yeni bir teknoloji çıkmış ve benzinli motorlar aynı dizeller gibi çalışıyorsa anlarım.

    Yok sistem hâla aynıysa sen yanma odasındaki oksijeni arttırdikça motor oraya gönderdiği benzini arttıracaktır.
    Yani yakıt tasarrufu olmaz.

    Gerçi oksijen sensörü pas geçilirse belki mantıklı olur.
    Ama bu sefer hala aynı miktar benzin yanma odasına gönderilmeye devam edecek ve oksijen çok yakıt az olacağı için fakir karışım meydana gelecektir.
    Ya da başta da yazdığım gibi ben bişey kaçırıyorum.
    banamı diyon :D tasarruftan bahseden kim :D "NOS" diyorum "NOS" zamanında bunu keşfetmişler zaten performans için uygulamışlar diyorum. tasarruf olsun diye saf O2 kullanmak şu koşullarda mümkün değil çünkü saf O2 gazını kim kaybettide biz bulalım?

    hava ile benzin 14-1 oranda giriyorsa silindirin içine o zaman saf O2 kullandığında bu oran 20-1 falan olabilir belkide çünkü normal havanın içinde yanmayan birçok madde silindirin içinde yanıcılığı olumsuz etkilemeyecek ve böylece daha az benzin ile aynı güçte patlama elde edilebilecek.

    fakat bu sefer benzin satın alırken birde O2 satın almamız gerekeceği için dediğim gibi bu hiçte ucuz bir yöntem olmaz ve zaten günümüzde bunu ekonomi değil performans için kullanıyorlar.

    anlasana işte, ben ne tasarruftan bahsetmediğim halde sanki tövbe ya rabbi ne diyon sen yaa vallahi güldürdün beni :D
    Olumsuz beklentiler olumsuz sonuçlara götürür. Olumlu beklentiler de olumsuz sonuçlara götürür.

  16. #36

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660
    Welcome to aşırı besleme.

    Teorik olarak motora giren havadaki O2 miktarını artırarak hem performansı artırmak hem de ekonomiy iyileştirmek mümkün, ama (hele de enjeksiyonlu) bir motosiklette yanında oksijen tüpü taşıyarak bunu yapman mümkün değil. Fikir güzel, ev tipi mühendislik yapmak için vakit de varsa çok keyifli deneyler yapılabilir, yapma demiyorum elbette; ama isteğin şekilde bir sonuca özellikle ekonomi anlamında ulaşman çok çok zor. Performansa yönelik uygulama daha kolay yapılabilir.

  17. #37
    zealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    izmir- hatay
    Motosikleti
    Honda nc700X
    Bu işlere kafa yorman güzel olur olmaz araştır bence...

  18. #38
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bahsettiğiniz şey olur fakat maliyet yüksek olur, bilmiyorum 1 litre oksijen kaç para.Oksijen girişi yapılabilir buna oranla egzost gaz sıcaklığı ve hava yakıt karışım oranı orjinal hali oranında olmalıdır.Rastgele olursa motora hararetten dolayı ağır hasar verir pistonu deler veya kırabikir.En çok sıcaklığa mağruz kalan parçalar piston tepesi buji ve egzost sübabıdır.Darbeye maruz kalan yerde piston tepesidir, fakir karışımda pistonu bile eritir.

  19. #39
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    yok
    gaz halde O2 depoladığını düşünsek senin blok o2yi aldıktan sonra erimeye başlayacaktır ama nosta nitrojenin soğutma etkisinden de istifade ederler
    bir de sıvı O2yi sivilastirmak imkansıza yakın bir iş

  20. #40
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Ben de vaktinde termodinamik yasalarına baya kafa tutmuştum.
    Ancak şu bi gerçek ki, anlık olarak yaktığın yakıtın enerjisi belli. Motorunun da açığa çıkan enerjiyi ne kadar verimli tekere aktarabildiği belli.
    Yani bunlar attığın taşa ürküttüğün kuşa değecek şeyler değil. Şöyle ki :
    Enjeksiyonlu motorlarda zaten, motora giren hava miktarı ve egzostan atılan oksijen miktarı sürekli karşılaştırılarak, sürekli olarak motora giren hava ile en verimli şekilde yanacak miktarda yakıt veriliyor. Yani sen daha fazla O2 basarsan, motor daha fazla yakıt püskürtür... Başka da bişey olmaz.

    A gücündeki bir motora da 2 kat oksijen versen, enjeksiyon beyni 2 kat yakıt püskürtse bile performansın asla 2 kat artmaz!... Sürtünmeler var. ısı kayıpları var. motorun mekaniğinden kaynaklı ne verirsen ver yapabileceği bi performans var vs. vs.

    Karbüratörlü motorda da durum geçerli. Eğer motorun çiğ benzin atıyorsa, daha fazla oksijen vererek yakıt tasarrufu sağlayamazsın. Yaktığın yakıt ve ürettiğin güç biraz artar. Ancak yine de karbüratörün hava / yakıt karışım ayarlarını doğru yaparak motorunuzun aynı güçte kalıp yakıtın daha verimli kullanılmasından dolayı yakıt ekonomisi yapabiliriz.

    Hayatın gerçeği, ne kadar ekmek o kadar köfte ...

    Öte yandan, bu tarz motorunuzdan normalde mühendisinin beklemediği performans beklentileri ömrünü ciddi anlamda kısaltır. Yarış araçlarına özenmek yanlış olur. Çoğu yarış aracı, katıldığı yarışın kuralları dahilinde ömrünü kurtarsa yeter. Dolayısı ile o tarz modifikasyonları sokak aracına uyarlamak mantıklı değildir.
    Bir de, yarış araçlarında sadece motor güçlendirilmez. Sadece bunu yapan zaten yarışı kaybeder. Süspansiyonlar, frenler, vitesler vs. vs. herşey elden geçer, herşey yeniden ayarlanır vs. Dolayısı ile aracın ekstra gelen performansını karşılayacak donanımı olur.

    Şimdi siz A gücündeki motoru A+ yaparsanız, frenleri de buna göre revize etmedikçe tehlikeli zaten.

    Bunlar bana göre fasa fiso. bence en önemli konulardan birisi çevre kirliliği. "Aman canım, benim YBR çevreyi kirletse nolur yaktığım üç kuruş benzin " diyebilirsiniz tabi. milyonlarca YBR sahibi aynı düşününce sonuç felaket oluyor işte.

    Yani ben çocukken mevsimler böyle değildi. Çocukken aldığım nefesle şimdiki nefesin kalitesinin aynı olmadığını rahatlıkla ayırt edebiliyorum. Çocukken yaşadığım bölgeye diz boyunu geçen kar yağardı. Şimdi yarım gün kaldırım üstünü örtüyor 2 cm. sonra eriyor.
    Biz daha ölmeden dünya zor bir yer olucak. Bence motorunuzdan daha çok performans almak yerine, ayarlarını yaptırın. çiğ benzin de atmasın. fazla benzin de yakmasın. Ne siz doğaya tecavüz edin, ne de petrol şirketleri size.

    Hidrojen olayına ben de çok kafa yormuştum vaktinde. Termodinamik yine devreye giriyor.
    A miktar suyu, A miktar elektrikle ayrıştırsanız bile, bu elektriğin belli bir kısmı ısı olarak kaybediliyor. ( elektrolize uğrayan su ısınır )
    Bu ısı kaybı sonucunda, Elinizde 10 birim oksijen ve hidrojen olsun. Bu 10 birim oksijen ve hidrojeni tekrar yakarak elde edeceğiniz enerjinin %60 - 70'i ısı kaybıyla gidecek. hadi iyimser olalım. 10 birim hidrojenden 4 birim hareket gücü elde ettiniz diyelim. 4 birim hareket gücü ile jeneratör bağlayıp elektrik üretsen, rulmanlar dişliler kayışlar, jeneratör sargılarındaki ısı kayıpları vs derken elde edeceğiniz elektrik 3 birim olacak.
    10 birim elektrikle tekrar elektrik üretseniz, kabaca 3 birim elektrik elde edebilirsiniz.
    bunun hangisiyle ilerleyip hangisiyle tekrar hidrojen üreteceksiniz?

    Bu yolla hidrojen üretimi ancak Enerjinin boşa harcandığı durumlarda söz konusu. onun dışında boşa kürek.
    Evren en büyük kapitalist. Evrene ne verirsen ver... faiz gibi, sana ekstra ısı kakalamadan geçmiyor

    Dolayısı ile bence Motorunuzu satıp biraz daha güçlü bir motor alın. Bu motorunuzla aynı hızlarda kullanın. Ayarlarını doğru yaptırın. Bence en ekonomik öyle olur
    saykem bunu beğendi.


    ANES MOTOR
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)