Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Barkın Abinini Benzin Oktan tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    [B]iyi günler herkeze dün akşam barkın abinin videolarını izliyorum en baştan başlamıştım diyo ki yarış motorunuz varsa yüksek

    oktanlı benzin koyun 97 oktan. pistonun dip noktasında ateşlemesini sağlıyormuş. Düşük oktan avans sorunu cıkartabilir. yani erken

    ateşleme yapıyormuş bana çok mantıklı geldi. 97 oktana geçmelimiyim.
    [/B
    ]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Ben uzun zamandr 97 satan pompa görmedim
    Akias bunu beğendi.

  3. #3
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    95 oktan üstü benzin satan istasyon görmedim belki satan vardır ama
    Burası japonya değil malesef olduğu kadar
    En iyisi shell almalısın baska çaren yok.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Oktan sayısı sadece benzinin sıkışmadan dolayı patlaması ile ilgilidir.Oktan sayısı yükseldikçe benzinin pistonları sıkıştırması ile oluşan basınçtan kendi kendine patlama olasılığı azalır sadece buji ile kontrollü şekilde yanma ile ateşlenir.Kontrolsüz sıkışma sonucu patlama vuruntuya sebep olur.Genelde sıkıştırma oranı yüksek performanslı motorlarda yüksek oktanlı benzin önerilir.Ama yanlış bilmiyorsam ülkemizde şu anda çok büyük oranda 95 oktan satılıyor.97 oktan ya hiç yok ya da çok az.Hatta bazı firmalar bir kaç ufak tefek vuruntuyu azaltan katkı ile 95 oktanı 97 oktan diye satıyor.Eğer motosikletinizin motorunuz 97 oktan uyumlu ise ve 97 oktan benzin bulabiliyorsanız 97 oktan kullanmanız tabii ki daha iyi olur.Yanlış bilmiyorsam ülkemizde 97 oktan benzin az bulunduğundan çoğu yüksek performans motorların avans ayarları 95 oktan benzin ile uyumlu olacak şekilde ayarlanıyor.Bu ayrıntıya da dikkat edersiniz.

  5. #5
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    kurşunsuz benzin var bide yanında Vpower bişeyler yazıyo buney dedim 97 oktan dedi pampacı abimiz benzin bitsin alıcam bakalım ne olacak

  6. #6

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    motorun kitapçığında kaç oktan koyman gerektiği yazarr. bence oraya bakmadan farklı oktanlara kayma derim. motoru eline alabilirsin.

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    o videolarda zaten bütün cevaplar vardı.
    98 zx6r ın sıkıştırma oranı yüksek değil. 95 oktan fazlasıyla iş görür

  8. #8

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Benim Dominar’da sadece yakıtın daha fazla yanmasını ve daha pahalıdan almaya sebep oluyor. 97oktan zannımca yüksek performanslı makineler için. Yoksa top speed 163’ten 164 bile olmadı

  9. #9
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    biraz araştırma yaptım benim motor Sıkıştırma oranı 11.8: 1 ( 97 oktan 12 Üzeri için ideal mış ) sıkıntılı işlermiş bunlar kafam uğuştu akşam akşam

    95 e devam abi bozmayalım motorumuzu HAYIRLI GECELER... Sabah olsada motorla işe gitsem

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sırf sıkıştırma oranına bakılarak karar verilmesi mümkün değil. Intake manifoldunun dizaynı bile etkili. Kitapçıkta yazar minimum hangi oktan istediği.

    Normal veya düşük oktanli benzin için üretilmiş motora yüksek oktanli benzin koymak performansı arttırmaz, boşuna para harcamış olursunuz.

    Yüksek oktanli benzin için üretilmiş motora normal veya düşük oktanli benzin koymak performansı düşürür, uzun vadede motor için de iyi olmaz.

    Ender de olsa farklı oktanlarda benzin kullanabilen motorlar da mevcut. Düşük oktanli benzin konulduğunda vuruntuyu farkedip, ateşleme zamanlamasını değiştirerek daha az güç üreterek çalışabiliyor, Hyundai'ın üst modelleri için ürettiği orijinal V8 gibi.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    97 oktan satılmıyor ki bu neyin dertlenmesi çok istiyorsan oktan yükseltici katkı koy depoya , bujileride 0,6 mm ye ayarla bak neler oluyor ;)

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Sıkıştırma oranı yüksek olmayıp, kitapçığında yüksek oktanlı benzin tavsiye edilen herhangi bir motosiklet duymadım, bilmiyorum

  13. #13
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    97 oktan satılan istasyonlar var antalya'da.ama hiç almadım denemedim.95 oktan candır

  14. #14

    Üyelik
    28 Nisan 2017
    Shell v power alıp yolunuza bakın gerek yok böyle fantazilere

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkıştırma oranı yüksek olmayıp, kitapçığında yüksek oktanlı benzin tavsiye edilen herhangi bir motosiklet duymadım, bilmiyorum
    Kawasaki H2. Sıkıştırma oranı 8.5. Yüksek oktan istiyor.

  16. #16
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki H2. Sıkıştırma oranı 8.5. Yüksek oktan istiyor.
    Lakin supercharger'lı olduğunu atlamamak gerek. İçine giren hava zaten atmosfer basıncının üzerinde, yani hazır sıkışmış havayı daha da sıkıştırıyor. Yani yanma odasına giren hava, atıyorum atmosfer basıncının 4 katı basınçtaysa, toplam sıkıştırma oranı yaklaşık 34 kat olacak. Rakam biraz yüksek gibi ancak turbocharger'lı sıradan bir dizel motorun 20:1 sıkıştırma oranına sahip olabileceğini düşünürsek, yüksek performans bir araç için çok da fazla değil. Doğru muyum?
    BatuhanK bunu beğendi.

  17. #17
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Laf lafı açıyor bilenler varken sorayım turbolu yada superchargerlı h2 den başka motor var mı?

  18. #18
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Laf lafı açıyor bilenler varken sorayım turbolu yada superchargerlı h2 den başka motor var mı?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Forced...in_motorcycles

    Ekleme: Şu 125cc skutır'da süpırçarcır varmış ya la? Fransızlar acayip adamlar vesselam.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Laf lafı açıyor bilenler varken sorayım turbolu yada superchargerlı h2 den başka motor var mı?
    78 de ilk yine Kawa üretmiş Z1R TC , Honda altta kalırmı 80 de CX500 le cevap vermiş , Suzuki de 83 de XN85 i piyasaya sürmüş ama hiçbiri uzun vadede üretimde kalmamış , zira o yıllarda aşırı doldurma ünitelerinde ciddi dayanıklılık sorunları vardı , turbo mil yatakları kısa sürede iflas ediyor olabilir zira otomobillerde de aynı sıkıntı vardı , 80 li yıllarda Renault 5 Turbo ile çok haşır neşir oldum (Renault da çalışıyordum) turbo sorunları kullanıcıların kabusu idi..

  20. #20
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    litresi 7 lira.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)