Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vespa GTS250 görsel ve mekanik modifikasyonları.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Merhaba,
    Valkyrie'mi üzülerek sattıktan sonra tekrar büyük motora geçene kadar eski göz ağrılarımdan olan Vespaya geri dönmeye karar verdim ve ikinci el ama sadece 120km' de bir GTS 250 satın aldım.
    Motor aldığımda standarttı, spor ön cam ve paspas vardı:



    İlk iş mono sele taktım. Görsel artısı bir yana standart seleye göre inanılmaz rahat, paspası ise hemen söküp attım onsuz motor daha şık bence:



    Daha sonra seleye el atmaya karar verdim. Vespaların sele altı bagajında amortisör yoktur ayrıca için de ışık da yok. Pek çok uzakdoğu scooterında olan bu basit ama gerekli özellikleri ben eklemek istedim. Öncesinde oto döşemecisinde sele altı bagajı halı ile kaplattım böylece bagajdaki ıvır zıvır ses yapmayı kesti ayrıca hoş gözüktü :



    Daha sonra bir mondial zat sele amortisörünü motora adapte ettik :



    Artık kendi başına ayakta durabilen bir selemiz var ama bagaj hala karanlıktı. Biz de küçük bir led lamba ve müşürü sele altına yerleştirdik, elektrik bağlantısını da soketi yaptık ki bakım için sele altı bagaj rahatça çıkarılabilsin :










    İsmim yazan led ışıklı plakalık olmazsa olmazımdır 😊



    Daha sonra akrapovic geldi. Susturucusu ile kullanıyorum böylece hem keyifli bir ses var hem de kimseyi rahatsız etmiyor:



    Ve evet akrapovic vespalar için uygun ara boru ve susturucu üretiyor 👍

    Daha sonra eski vespamda da yapmak isteyip yapamadığım en önemli moda sıra geldi. Gts nin standart jant ölçüsü 12", bunu piaggio üretimi 13" jantlarla değiştirdim tabi ki lastik de değişti anlas marka lastik aldım :







    Bir de modifikasyon sayılmaz ama başka başlıklarda ilgi çektiğini gördüğüm için paylaşayım. Tomtom VİO navigasyon cihazı edindim, uzun yollar ve yabancı şehirler için. Scooterın estetiğine uygun bir tasarım zaten esasen scooterlar için tasarlanmış bir ürün:



    Bundan sonra aklımda bitubo Amortisör, polini performans varyatör kiti, siyah kısa aynalar, elcik ve gidon sonu topuzlarını rizoma ile değiştirmek var. Bir de seleyi bordoya yakın bir tonda deriyle baklava desenli kapatmak istiyorum.

    Başka önerileriniz olursa duymak isterim.
    Herkese Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
    Aydin1966, Recep demire, bkaraca ve 9 diğerleri bunu beğendiler..
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    herşey iyi güzelde akrapoviç susturucu takılı halde sorun yaratır ilerde.

    madem susturucu takıcaktınız o kadar para neden verdiniz o paraya polini performans seti alınırdı.
    sedat karaca bunu beğendi.

  3. #3
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herşey iyi güzelde akrapoviç susturucu takılı halde sorun yaratır ilerde.

    madem susturucu takıcaktınız o kadar para neden verdiniz o paraya polini performans seti alınırdı.
    akrapovic zaten içinde susturucu ile geliyor, sıkıştıran zarar veren bir yönü olsa üretimde düşünürlerdi diye tahmin ediyorum. susturucu sonradan bizim uydurduğumuz bişey değil yani.
    bir de susturucuyu söküp kullanmayı denedim inanın utandım, öyle bir ses çıkıyor ki gaz açmaya utanıyorsunuz kaldırımdaki yayadan yanınızdaki otomobilin içindeki herkes, geçtiğiniz ara sokaktaki evlerde oturanlar rahatsız oluyor
    sadece bir gün dayanabildim hemen geri taktım susturucuyu.
    bu şekilde de tok hoş bir ses veriyor, stock egzosa göre çok farklı.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  4. #4

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Tmax 530
    Uzuldum Valkyrie ye :(
    Hayirlisi olsun, yapilabilecek herseyi yaptiniz heralde.

    Walkyrieden sonra kus gibi gelmistir Vespa

  5. #5
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı acgh1907 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzuldum Valkyrie ye :(
    Hayirlisi olsun, yapilabilecek herseyi yaptiniz heralde.

    Walkyrieden sonra kus gibi gelmistir Vespa
    Valkyire bambaşka bir dünyaydı tabi, ondan sonra 250cc 140 kg civarı bir motora binince yadırgıyor insan haliyle
    Ama iki tekerin hepsi güzel hepsi keyifli, Vespa'nın da yeri ayrı, sevimli geliyor kereta
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  6. #6
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akrapovic zaten içinde susturucu ile geliyor, sıkıştıran zarar veren bir yönü olsa üretimde düşünürlerdi diye tahmin ediyorum. susturucu sonradan bizim uydurduğumuz bişey değil yani.
    bir de susturucuyu söküp kullanmayı denedim inanın utandım, öyle bir ses çıkıyor ki gaz açmaya utanıyorsunuz kaldırımdaki yayadan yanınızdaki otomobilin içindeki herkes, geçtiğiniz ara sokaktaki evlerde oturanlar rahatsız oluyor
    sadece bir gün dayanabildim hemen geri taktım susturucuyu.
    bu şekilde de tok hoş bir ses veriyor, stock egzosa göre çok farklı.
    bende var xmax da akrep ben utanmıyorum
    chopperrider bunu beğendi.

  7. #7
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Yeni teknoloji,uzun kısa led lamblardan alabilirsiniz,
    Dr.pulley çift kavramalı debriyaj da fena olmaz.
    chopperrider bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Tmax 530
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valkyire bambaşka bir dünyaydı tabi, ondan sonra 250cc 140 kg civarı bir motora binince yadırgıyor insan haliyle
    Ama iki tekerin hepsi güzel hepsi keyifli, Vespa'nın da yeri ayrı, sevimli geliyor kereta
    Bir ara baktim Vespalara da, tekerlek caplari yuzunden geri adim attim az.
    Tmax bakiniyorum ben de simdi

    Hayirlisi olsun tekrardan.
    chopperrider bunu beğendi.

  9. #9
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    koltuk çok güzel plakadaki isim gereksiz.
    sorularım
    akrapoviç ile stock arasında fark nedir bu makine için ?
    daha önce polini ya da pulley in varyatörlerini kullandın mı ?
    niyetim var ama farklar konusunda tereddütlerim var.
    o fiyatlara değip değmeyeceği konusu kafamı kurcalıyor.
    artemis99 bunu beğendi.

  10. #10
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı astrofizik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni teknoloji,uzun kısa led lamblardan alabilirsiniz,
    Dr.pulley çift kavramalı debriyaj da fena olmaz.
    aslında o led ampülleri duydum baya da popüler oldu, geçenlerde osram beyaz far ampulü ve led plaklık ampulü taktım şimdilik aydınlatma ve beyaz renk hoş, ilerleyen zamanlarda onu da inceleyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    koltuk çok güzel plakadaki isim gereksiz.
    sorularım
    akrapoviç ile stock arasında fark nedir bu makine için ?
    daha önce polini ya da pulley in varyatörlerini kullandın mı ?
    niyetim var ama farklar konusunda tereddütlerim var.
    o fiyatlara değip değmeyeceği konusu kafamı kurcalıyor.
    valla scooter tecrübem kısa bir pcx (700km), xmax250(7000km) vespa gts(10.000km) olmak üzere çok sınırlı.
    daha önce hiç varyatör kitlleri, bağalar kayışlar vs. uğraşım olmadı.
    bilgim de yok.
    polininin hazır kitleri var vespa için. diğer markalar da durum nedir bilmiyorum.
    sanırım senin bilgin daha çok.
    fiyatlar ne civarda ? sahibindende baktım poliniler 1000 küsür TL. içinde neler var,
    çift kavramalı debriyaj falan nedir ?
    araştırmam lazım benim de, fikir verirsen sevinirim.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  11. #11

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Hocam çok masraf yapmışsınız ama güzel olmuş. Tomtom ve plakalık hariç beğendim.
    chopperrider bunu beğendi.

  12. #12
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    scooter içeren konulara baktığında en büyük sorunlardan birisi debriyaj yani kavramdan kaynaklanan titreşim ve ses.
    balatalar temizlendiğinde hafiflese de zaman içerisinde kullanıma bağlı olarak artıyor.

    uzun zamandır jcosta varyatör kullanıyorum, (zamanında 180 avroya almıştım)
    kullanılan bağalara göre ara hızlanmalar ya da son hız hissedilir derece artıyor,
    benim için en büyük artısı kalkışta herhangi bir titreme yapmaması.

    dr. pulley, pollini ben de kullanmadım,
    çift kavramalı debriyaj denilen şey normal debriyaj balatasından biraz farklı ve daha atik bir tasarım anladığım kadarı ile.
    onların fiyatları biraz daha iyi.
    bir çok marka var.

    bir kaç sitede dr. pulley ile jcosta varyatör takımını ayrı ayrı kullanan kişiler jcosta yı beğendiklerini iletiyorlardı.

    performans olarak çok büyük değişiklikler olmayacağından işitsel ve görsel zevke göre devam etmek mantıklı.
    konuyu takibe alacağım,
    ilk mesajın altında yazılanları da merakla bekliyorum.

  13. #13
    BESTAPO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    iSTANBUL/suadiye
    Motosikleti
    Suzuki DL650 Vstrom
    Çok şık olmuş, elinize sağlık

  14. #14
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Katılıyorum. benim için de scooterda önemli olan son sürat değil kalkışın hantal olmaması ve kalkışta titreme yapmaması.
    Eğer j-costa bu titreme olayını azaltıyorsa başka hiçbir getirisi olmasa bile alır takar kullanırım.
    Servisimle görüşüp marka konusunda önerilerini alıp bu işi de aradan çıkaralım hayırlısıyla )
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    hocam süper.plakalık detayını ayrıca beğendim
    chopperrider bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Modifikasyonlar çok güzel olmuş, motor kendine gelmiş resmen.

    Bu arada Tomtom vio'yu biraz daha detaylı olarak anlatabilir misiniz?

    Çalışma prensibi nasıl?

    Ayrıca "uzun yollar ve yabancı şehirler için" diye vurgulamışsınız, şehir içi kullanımı verimli değil mi?

  17. #17
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı chetaq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Modifikasyonlar çok güzel olmuş, motor kendine gelmiş resmen.

    Bu arada Tomtom vio'yu biraz daha detaylı olarak anlatabilir misiniz?

    Çalışma prensibi nasıl?

    Ayrıca "uzun yollar ve yabancı şehirler için" diye vurgulamışsınız, şehir içi kullanımı verimli değil mi?
    Tomtom VIO aslında bağımsız bir navi cihazı değil, bluetooth üzerinden cep tel ile eşleşiyor, harita vio da değil telefonda yüklü. ama internet harcamıyor.
    esasen cep telefonunda çalışan tomtom navigasyon app'i bluetooth ile vioya yansıtıyorsunuz ikinci bir cep telefonu ekranı yaratıyor.
    Böyle olunca insan düşünüyor ki madem cep telefonu ile entegre çalışıyor telefonu aynaya sabitlerim açarım yandexi devam ederim.
    O da bir çözüm ama malum telefonda navi uygulaması şarjı sömürdüğü gibi ekranın devamlı açık olması da sömürüyor. Bir de 3-4 bin TL'lik telefonu gidonda ya da aynada taşıma riskli olabilir.

    Velhasıl cihaz kompakt, bağlantı mekanizması güvenilir ve takıp çıkarmak 1 saniye.
    Küçük bir de taşıma çantası var, gittiğim yerde çıkarıp çantasına koyuyorum sele altına atıyorum tamam.

    şehir içinde de gayet işlevsel, ben Ankara'da olduğum için bilmediğim adrese gitme durumum pek yok o yüzden benim için uzun yolda ve istanbula gittiğimde işe yarıyor o açıdan öyle yazdım.
    Yoksa yönlendirmesi, haritası falan gayet iyi,
    ekran eldivenle kullanılabiliyor, gerçi ekranda pek yapacağınız bişey yok, rotayı telefondan giriyosunuz, ekrandan ise son gidilen yerleri ya da favori yerlerinizi seçip hızlıca rota oluşturabilirsiniz.

    Tomtom Ridera göre fiyatı da makul 150Euro.
    chetaq bunu beğendi.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  18. #18
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    tatlı çipetpet olmuş :D özellikle sele nefis durmuş

  19. #19
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    J.costa yı 40.000km kadar kullanmış biri olarak tavsiye etmem,
    1-orjinal misketler hafiftir, motor kalkışta gitmez,5000+ devirde motor kalkar,trafikte motoru ve kullanıcıyı bitirir tüketir.

    2-Olsun ben otobana çıkıp basıcam diyenler;
    Orjinal kayışı 3-5.000km de koparmakla kalmaz,kayışı yakar.
    Ben kayış kopmasından ötürü yolda kaldım ve ertesi gün varyatörü açtığımda içinden yarısı yandıktan sonra kopan bir kayışla karşılaştım.(yeni bir kayış vardı içinde)

    3-Ben o zaman 2-3gr ağır misket takarım,daha düşük devir çeviririm diyorsanız o zaman başınıza ne gelir şöyle açıklayım;
    Ağır miskletler bir silgi kıvamında 2-3.000km de erir gider,siz ne olduğunu bile anlamadan kayış tekrar kopar,
    Yeter mi ? Yetmez.. birde 700-800tl verdiğiniz j.costa'nın altın renkli göbeği eriyerek kullanılmaz hale gelir,
    Bu yeterli mi? tabiki değil, siz daha fazlasını hak ediyorsunuz,
    J.costa yı taktığınız bölümde yani motor bloğundan bahsediyorum metal erimesine sebeb olur,
    J.costa yüksek devirde kendini anca soğutur,düşük devirde o kadar çok ısınır ki etrafındaki herşeyi yok eder.
    Bir paket misket 100tl den aşağıda değildir,
    Tüketeceginiz kayışlarıda hesab edin muhakkak,
    Bolca varyatör açma işçiliği ve çekici masrafları da leblebi fıstık niyetine gider arada.

    J.costa kelimesini duyduğunuzda o an kaçın,bir an bile düşünmeyin,"üzerimde birşey yok giyinip kaçayım" bile demeyin çıplak kaçın.
    "Hahu tuvaletteyim bitsin kaçarım" olmaz...altınıza bırakın gitsin, sonra temizlersiniz,
    Sadece kaçın ve sakın arkanıza bakmayın.

  20. #20
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Hadi ya j costanın böyle olumsuz hikayeleri de var demek ki dikkatli seçim yapmak lazım.

    Peki şimdi bu performans varyatörler universal mi yoksa modele göre mi üretiliyor. Misket ağırlığı falan isteğe göre değiştirilebiliyor mu?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler