Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ABS fren sistemi panik frenlemede yapılan kazaların önüne geçer mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Ocak 2017
    Merhaba arkadaşlar

    Hepinizin bildiği gibi, forumda bir sürü konu açılıyor, bunların bazıları kazalar bazıları ise yeni motosiklet almayı düşünen arkadaşlar.

    Şimdi iki konudada ABS konusu ortak nokta olabiliyor. Mesela yeni motor alacak arkadaşların bazılarının olmazsa olmaz kriteri ABS.
    Kaza konularinda en çok yapılan kaza şekli, beklenmedik bir olay karşısında yapılan panikle ön frene sert basılması ve motorun kayıp devrilmesi.

    Benim sormak istediğim konu tamda bu, bu şekilde yapılan kazalarda ABS olsa kurtarma şansı ne kadar artar, panikle ön frene bassak sanırım düşme ihtimali ( acemiler için ) %90 diyebilirmiyiz yada ABS olsa bu oran ne kadar düşer.

    Mesela babama Hyundai era bakarken, olmazsa olmaz kriterimiz ABS ydi. Otomobilde bile önem veriyorsak motorsiklette vazgeçilmez birşey olması gerekmez mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    ön fren kaynakli düşmelerin, kazalardaki en buyuk orana sahip oldugu bilgisinin kaynaği var mı?

  3. #3

    Üyelik
    30 Ocak 2017
    Genelde acemi sürücüler bu şekilde kaza yapıyor diye biliyorum. Yanlışsa düzeltin.

  4. #4

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Hangi kazanın oranının olduğu önemli değil burada sorulmak istenilen şey ' yolda gidiyoruz önümüze kedi çıktı yada öndeki araç aniden durdu , panikle istemsizce hem gidonu biraz çevirip hemde garç diye ön freni sıktık lap teker kitledi yerdeyiz ' bu noktada abs olmuş olsa freni bu şekilde kullansak düşmezmiyiz deniliyor..

    Bende merak ediyorum açıkcası hadi düz konumda sürerken freni sıktık abs var kitlemedi durduk , peki bi viraj içerisinde abs'nin avantajı oluyor mu ? ben virajda yattım 90-110 km arası daldım , lap önde bir engel panikle tam sıktım freni bu pozisyonda abs beni kurtaracak mı ? bende merak etmiyor değilim
    kdiner, Quad87 ve sarpgray bunu beğendiler.

  5. #5
    infernus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Adamlar binlerce mühendis, onlarca marka ABS yi zorunlu hale getiriyor bizimkiler hala çıkıp ABS FREN MESAFESİNİ UZATIR ABS ACEMİ İŞİ deyip abs siz motosikletleriyle ve belki de daha iyi yaptıkları frenle burda övünüyorlar. NET bir şekilde yazıyorum ABS hayat Kurtarır. ve evet sizi ön tekerlek kitleyip asfaltı öpmekten çoğu sefer kurtarır.

  6. #6

    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Alıntı infernus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamlar binlerce mühendis, onlarca marka ABS yi zorunlu hale getiriyor bizimkiler hala çıkıp ABS FREN MESAFESİNİ UZATIR ABS ACEMİ İŞİ deyip abs siz motosikletleriyle ve belki de daha iyi yaptıkları frenle burda övünüyorlar. NET bir şekilde yazıyorum ABS hayat Kurtarır. ve evet sizi ön tekerlek kitleyip asfaltı öpmekten çoğu sefer kurtarır.
    Merak içeren bir soru sorulmuş. Başka yerlerde birkaç kişinin saçma cümlelerini burda yazmanıza gerek yok.

  7. #7
    infernus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Alıntı mece14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak içeren bir soru sorulmuş. Başka yerlerde birkaç kişinin saçma cümlelerini burda yazmanıza gerek yok.
    tarzımı eleştireceğinize soruya veya yazdıklarıma cevap verebilirdiniz. neyse konuyla ilgili yazacak bir şeyiniz yoksa burayı bu şekilde işgal etmeyelim

  8. #8

    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Alıntı infernus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tarzımı eleştireceğinize soruya veya yazdıklarıma cevap verebilirdiniz. neyse konuyla ilgili yazacak bir şeyiniz yoksa burayı bu şekilde işgal etmeyelim
    Ben sorulan sorunun önemine dikkat çekmeye çalışıyorum. Siz ise oradan buradan birkaç cümle yazıyorsunuz. Ben de gerek yok diyorum. Bir daha okuyun. Burası atışma forumu değil. Bunun üzerine cevap yazmayın lütfen.

  9. #9
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı sarpgray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar

    Hepinizin bildiği gibi, forumda bir sürü konu açılıyor, bunların bazıları kazalar bazıları ise yeni motosiklet almayı düşünen arkadaşlar.

    Şimdi iki konudada ABS konusu ortak nokta olabiliyor. Mesela yeni motor alacak arkadaşların bazılarının olmazsa olmaz kriteri ABS.
    Kaza konularinda en çok yapılan kaza şekli, beklenmedik bir olay karşısında yapılan panikle ön frene sert basılması ve motorun kayıp devrilmesi.

    Benim sormak istediğim konu tamda bu, bu şekilde yapılan kazalarda ABS olsa kurtarma şansı ne kadar artar, panikle ön frene bassak sanırım düşme ihtimali ( acemiler için ) %90 diyebilirmiyiz yada ABS olsa bu oran ne kadar düşer.

    Mesela babama Hyundai era bakarken, olmazsa olmaz kriterimiz ABS ydi. Otomobilde bile önem veriyorsak motorsiklette vazgeçilmez birşey olması gerekmez mi?
    Öncelikle, abs tekerin kilitlenmesini önleyen bir sistem. Dolayısı ile teker kilitlenmelerinden kaynaklı kayma ve düşmeleri büyük oranda önleyebilir. Ancak unutmamak lazım ki, Tekerin sadece kilitlenmesi değil, hız değişiklikleri de tekerin kaymasına sebep olur.
    Örneğin virajdasınız. Aniden freni sıktınız. teker kilitlenmese bile süratiniz eğimli iken çok hızlı değişeceğinden bütün fizik dengesi alt üst olur. Artık orada şans allahın lütfuna, sizin erdemli kabiliyetlerinize veya bir takım mucizelere bakabilir.

    Yine de şunu diyebiliriz. Abs'li bir motosiklet " Teker kilitlenmesinden kaynaklı " kazaları büyük oranda önleyebilir. Yine de %100 garantisi yok.

    Motosiklet yolda bir sürü fizik değişkenine maruz kaldığından tek bir konuyu ele alıp "önler" demek saçma olur.

    Sonuçta bence her türlü abs'li motosiklet abs'siz motosikletten iyidir. Örneğin yağmurlu havada lastiğin yol tutuş performansı ve frenlerin kilitleme noktası çok değişir. Abs'siz bir motorda, normalde çoğu zaman kuru havada süren birisiyseniz refleksiniz ıslak havada da kuru havadaki gibi tepki verirse tekeri kilitleyebilirsiniz. Abs bunun önüne geçer.

    Virajlarda bu belirsiz. Mantıken virajlarda yumuşak devir ve hız değişimleri dışında tepkiler zaten tehlikelidir. Agresif hız ve devir değişiklikleriyle motoru ayakta tutmak tecrübe hızlı refleksler ve epey özgüven isteyecektir. Abs bu noktada biraz yardımcı olabilir belki.

    Benim şu an bi motorum Abs'li bir motorum Abs'siz.
    Abs'li motoru çok kullanmasam da, kullandığım kadarıyla henüz hiç abs'lik urum olmadı.


    Alıntı Emre Fırat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi kazanın oranının olduğu önemli değil burada sorulmak istenilen şey ' yolda gidiyoruz önümüze kedi çıktı yada öndeki araç aniden durdu , panikle istemsizce hem gidonu biraz çevirip hemde garç diye ön freni sıktık lap teker kitledi yerdeyiz ' bu noktada abs olmuş olsa freni bu şekilde kullansak düşmezmiyiz deniliyor..

    Bende merak ediyorum açıkcası hadi düz konumda sürerken freni sıktık abs var kitlemedi durduk , peki bi viraj içerisinde abs'nin avantajı oluyor mu ? ben virajda yattım 90-110 km arası daldım , lap önde bir engel panikle tam sıktım freni bu pozisyonda abs beni kurtaracak mı ? bende merak etmiyor değilim
    Bence Abs'li motor almalı, ama hiç abs yokmuş gibi sürmeli. Viraja kaçla girerseniz girin. karşınıza lap diye birşey çıkmaması gerekir. lap diye birşey çıkıyorsa çok hızlısınızdır.

    Örneğin, kel alaka bir yerde virajın ortasına lap diye 5 yaşında bi çocuk fırlar. Siz de çocuğu biçebilirsiniz. Algılayabildiğiniz mesafede güvenli durabilecek veya manevra yapabilecek bir süratte viraja girmek, motorunuzun abs'li olup olmamasından kesinlikle daha önemli. Yani bence.

    Önünüzdeki araç aniden diye durdu için de aynı şey geçerli. Ben şöyle komik bir manzarayla karşılaştım. Ana yolun ortasında 4 - 5 araç ilerideki araba çok sert ve keskin ani acı bir frenle durdu. Arkasındaki adam ona çarptı. ben de güvenli bir noktada parkedip yardım gerekiyor mu diye gittim.
    Arkadan çarpan adam : yolun ortasında böyle acı frenle durulur mu arkadaş!
    Aniden durup çarpışmaya sebep olduğu sanılan adam : abi yolun ortasında kaplumbağa vardı. tam da tekere geliyodu. Ezse miydim hayvanı?
    Şimdi bazıları şunu diyebilir. Bir kaplumbağa mı bir insan mı değerli diye. Kaplumbağaya o yolu yaparken sormadık. Hayvan geçmekte haklı bence.
    Ayrıca arkadan gelenin takip mesafesini korumayıp tehlikeye attığı yaşamların sorumlusu da kaplumbağa olamaz. Öndeki arabanın üstüne meteor da düşebilir nihayetinde.

    Bu sorular siz öyle düşünmeseniz bile şu etkiyi yaratıyor " Abs'm var oh basar frene dururum istediğim gibi. açayım gazı 90 - 200 :D " Elbette böyle değil. Ancak Abs'nin gereksiz bir ek özgüven vermemesine dikkat etmek lazım.


    Alıntı infernus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamlar binlerce mühendis, onlarca marka ABS yi zorunlu hale getiriyor bizimkiler hala çıkıp ABS FREN MESAFESİNİ UZATIR ABS ACEMİ İŞİ deyip abs siz motosikletleriyle ve belki de daha iyi yaptıkları frenle burda övünüyorlar. NET bir şekilde yazıyorum ABS hayat Kurtarır. ve evet sizi ön tekerlek kitleyip asfaltı öpmekten çoğu sefer kurtarır.
    ABS FREN MESAFESİNİ UZATIR. Asla kısaltmaz. Ama freni iyi kullanamayan birisi yeterince hızlı duramadığından, abs ile durduğunda kısalmış sanabilir. Acemi işidir kısmını kim söyler bilemem. Umarım abs'ye ihtiyaçları hiç olmaz

    Ancak şunu bilmekte fayda var. Tecrübeli ve freni iyi kullanan birisi ABS olsun olmasın teker kilitlenmeden motosikleti durabileceği en kısa mesafede durdurabilir. Bu şekilde iyi fren yapabiliyorsan ( ki her defasında %100 başarmak ne kadar mümkündür tabi ) o şartlarda ABS fren mesafesini uzatır tabi.

    Burada zaten şu devreye giriyor. kask dizlik vs gibi. Abs olsun zaten. Ama sen ABS devreye girmek durumunda kalmadan durmasını bil. Freni öyle kullan. öyle kullanmasını öğren. Bırak işi bilsen bile, 100 defa dikkat edip bir kere dikkat etmediğinde de ABS işini yapsın.

    Bence elzem ve olması önemli bir donanım. Hatta abs 90'larda bile bence zorunlu olmalıydı. çok geç kalmış bir teknoloji.
    Emre Fırat, sarpgray, kdiner ve 9 diğerleri bunu beğendiler..
    !?

  10. #10

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle, abs tekerin kilitlenmesini önleyen bir sistem. Dolayısı ile teker kilitlenmelerinden kaynaklı kayma ve düşmeleri büyük oranda önleyebilir. Ancak unutmamak lazım ki, Tekerin sadece kilitlenmesi değil, hız değişiklikleri de tekerin kaymasına sebep olur.
    Örneğin virajdasınız. Aniden freni sıktınız. teker kilitlenmese bile süratiniz eğimli iken çok hızlı değişeceğinden bütün fizik dengesi alt üst olur. Artık orada şans allahın lütfuna, sizin erdemli kabiliyetlerinize veya bir takım mucizelere bakabilir.

    Yine de şunu diyebiliriz. Abs'li bir motosiklet " Teker kilitlenmesinden kaynaklı " kazaları büyük oranda önleyebilir. Yine de %100 garantisi yok.

    Motosiklet yolda bir sürü fizik değişkenine maruz kaldığından tek bir konuyu ele alıp "önler" demek saçma olur.

    Sonuçta bence her türlü abs'li motosiklet abs'siz motosikletten iyidir. Örneğin yağmurlu havada lastiğin yol tutuş performansı ve frenlerin kilitleme noktası çok değişir. Abs'siz bir motorda, normalde çoğu zaman kuru havada süren birisiyseniz refleksiniz ıslak havada da kuru havadaki gibi tepki verirse tekeri kilitleyebilirsiniz. Abs bunun önüne geçer.

    Virajlarda bu belirsiz. Mantıken virajlarda yumuşak devir ve hız değişimleri dışında tepkiler zaten tehlikelidir. Agresif hız ve devir değişiklikleriyle motoru ayakta tutmak tecrübe hızlı refleksler ve epey özgüven isteyecektir. Abs bu noktada biraz yardımcı olabilir belki.

    Benim şu an bi motorum Abs'li bir motorum Abs'siz.
    Abs'li motoru çok kullanmasam da, kullandığım kadarıyla henüz hiç abs'lik urum olmadı.




    Bence Abs'li motor almalı, ama hiç abs yokmuş gibi sürmeli. Viraja kaçla girerseniz girin. karşınıza lap diye birşey çıkmaması gerekir. lap diye birşey çıkıyorsa çok hızlısınızdır.

    Örneğin, kel alaka bir yerde virajın ortasına lap diye 5 yaşında bi çocuk fırlar. Siz de çocuğu biçebilirsiniz. Algılayabildiğiniz mesafede güvenli durabilecek veya manevra yapabilecek bir süratte viraja girmek, motorunuzun abs'li olup olmamasından kesinlikle daha önemli. Yani bence.

    Önünüzdeki araç aniden diye durdu için de aynı şey geçerli. Ben şöyle komik bir manzarayla karşılaştım. Ana yolun ortasında 4 - 5 araç ilerideki araba çok sert ve keskin ani acı bir frenle durdu. Arkasındaki adam ona çarptı. ben de güvenli bir noktada parkedip yardım gerekiyor mu diye gittim.
    Arkadan çarpan adam : yolun ortasında böyle acı frenle durulur mu arkadaş!
    Aniden durup çarpışmaya sebep olduğu sanılan adam : abi yolun ortasında kaplumbağa vardı. tam da tekere geliyodu. Ezse miydim hayvanı?
    Şimdi bazıları şunu diyebilir. Bir kaplumbağa mı bir insan mı değerli diye. Kaplumbağaya o yolu yaparken sormadık. Hayvan geçmekte haklı bence.
    Ayrıca arkadan gelenin takip mesafesini korumayıp tehlikeye attığı yaşamların sorumlusu da kaplumbağa olamaz. Öndeki arabanın üstüne meteor da düşebilir nihayetinde.

    Bu sorular siz öyle düşünmeseniz bile şu etkiyi yaratıyor " Abs'm var oh basar frene dururum istediğim gibi. açayım gazı 90 - 200 :D " Elbette böyle değil. Ancak Abs'nin gereksiz bir ek özgüven vermemesine dikkat etmek lazım.




    ABS FREN MESAFESİNİ UZATIR. Asla kısaltmaz. Ama freni iyi kullanamayan birisi yeterince hızlı duramadığından, abs ile durduğunda kısalmış sanabilir. Acemi işidir kısmını kim söyler bilemem. Umarım abs'ye ihtiyaçları hiç olmaz

    Ancak şunu bilmekte fayda var. Tecrübeli ve freni iyi kullanan birisi ABS olsun olmasın teker kilitlenmeden motosikleti durabileceği en kısa mesafede durdurabilir. Bu şekilde iyi fren yapabiliyorsan ( ki her defasında %100 başarmak ne kadar mümkündür tabi ) o şartlarda ABS fren mesafesini uzatır tabi.

    Burada zaten şu devreye giriyor. kask dizlik vs gibi. Abs olsun zaten. Ama sen ABS devreye girmek durumunda kalmadan durmasını bil. Freni öyle kullan. öyle kullanmasını öğren. Bırak işi bilsen bile, 100 defa dikkat edip bir kere dikkat etmediğinde de ABS işini yapsın.

    Bence elzem ve olması önemli bir donanım. Hatta abs 90'larda bile bence zorunlu olmalıydı. çok geç kalmış bir teknoloji.
    Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim ilgi ve alakanızdan dolayı çok sağ olun Benim asıl merak ettiğim olasılıkları da bir kenara bırakalım işleyiş olarak acaba arabada ki ile aynı mı ? Şimdi ben aracımda dip fren yapıp absyi devreye soktuğumda sistem benim manevra yapmama müsade ediyor tekerler kızaklamıyor ve direksiyonu çevirdiğim tarafa gidebiliyorum. Motorda da bu durum aynımıdır yani manevra yapmamıza olanak sağlar mı sistem . belli bir hızda gidiyoruz , sağa sola daldık bakışı kaçırdık o sırada önümüze bir baktık acı bir fren lambası gördük birden freni sıktık panikle o sırada manevra yapıp aracın sağ yada sol arasına girmeme olanak sağlar mı acaba onu merak ettim ben En iyisi bir test sürüşüne gideyim bajajın

  11. #11

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    2 çeşit ABS var biri daha gelişmiş yatış açısı vb hesaplayan en üst segmentlerde olan,onda viraj içindede frenleme ve duruş kolay.

    https://www.youtube.com/watch?v=2h9MVbkpLZQ
    wing41 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    honda pcx
    Abs en iyi ihtimalle grenajlarinizi kurtarir, en kötü ihtimaldede hayatinizi kurtarir. Su ben abs'li motosiklete göre daha kisa mesafede duruyorum diyen arkadaslar birde ıslak zeminde deneme yapsinlar.

  13. #13

    Üyelik
    31 Aralık 2016
    Şehir
    Bursa/Mudanya
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Superboy
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle, abs tekerin kilitlenmesini önleyen bir sistem. Dolayısı ile teker kilitlenmelerinden kaynaklı kayma ve düşmeleri büyük oranda önleyebilir. Ancak unutmamak lazım ki, Tekerin sadece kilitlenmesi değil, hız değişiklikleri de tekerin kaymasına sebep olur.
    Örneğin virajdasınız. Aniden freni sıktınız. teker kilitlenmese bile süratiniz eğimli iken çok hızlı değişeceğinden bütün fizik dengesi alt üst olur. Artık orada şans allahın lütfuna, sizin erdemli kabiliyetlerinize veya bir takım mucizelere bakabilir.

    Yine de şunu diyebiliriz. Abs'li bir motosiklet " Teker kilitlenmesinden kaynaklı " kazaları büyük oranda önleyebilir. Yine de %100 garantisi yok.

    Motosiklet yolda bir sürü fizik değişkenine maruz kaldığından tek bir konuyu ele alıp "önler" demek saçma olur.

    Sonuçta bence her türlü abs'li motosiklet abs'siz motosikletten iyidir. Örneğin yağmurlu havada lastiğin yol tutuş performansı ve frenlerin kilitleme noktası çok değişir. Abs'siz bir motorda, normalde çoğu zaman kuru havada süren birisiyseniz refleksiniz ıslak havada da kuru havadaki gibi tepki verirse tekeri kilitleyebilirsiniz. Abs bunun önüne geçer.

    Virajlarda bu belirsiz. Mantıken virajlarda yumuşak devir ve hız değişimleri dışında tepkiler zaten tehlikelidir. Agresif hız ve devir değişiklikleriyle motoru ayakta tutmak tecrübe hızlı refleksler ve epey özgüven isteyecektir. Abs bu noktada biraz yardımcı olabilir belki.

    Benim şu an bi motorum Abs'li bir motorum Abs'siz.
    Abs'li motoru çok kullanmasam da, kullandığım kadarıyla henüz hiç abs'lik urum olmadı.




    Bence Abs'li motor almalı, ama hiç abs yokmuş gibi sürmeli. Viraja kaçla girerseniz girin. karşınıza lap diye birşey çıkmaması gerekir. lap diye birşey çıkıyorsa çok hızlısınızdır.

    Örneğin, kel alaka bir yerde virajın ortasına lap diye 5 yaşında bi çocuk fırlar. Siz de çocuğu biçebilirsiniz. Algılayabildiğiniz mesafede güvenli durabilecek veya manevra yapabilecek bir süratte viraja girmek, motorunuzun abs'li olup olmamasından kesinlikle daha önemli. Yani bence.

    Önünüzdeki araç aniden diye durdu için de aynı şey geçerli. Ben şöyle komik bir manzarayla karşılaştım. Ana yolun ortasında 4 - 5 araç ilerideki araba çok sert ve keskin ani acı bir frenle durdu. Arkasındaki adam ona çarptı. ben de güvenli bir noktada parkedip yardım gerekiyor mu diye gittim.
    Arkadan çarpan adam : yolun ortasında böyle acı frenle durulur mu arkadaş!
    Aniden durup çarpışmaya sebep olduğu sanılan adam : abi yolun ortasında kaplumbağa vardı. tam da tekere geliyodu. Ezse miydim hayvanı?
    Şimdi bazıları şunu diyebilir. Bir kaplumbağa mı bir insan mı değerli diye. Kaplumbağaya o yolu yaparken sormadık. Hayvan geçmekte haklı bence.
    Ayrıca arkadan gelenin takip mesafesini korumayıp tehlikeye attığı yaşamların sorumlusu da kaplumbağa olamaz. Öndeki arabanın üstüne meteor da düşebilir nihayetinde.

    Bu sorular siz öyle düşünmeseniz bile şu etkiyi yaratıyor " Abs'm var oh basar frene dururum istediğim gibi. açayım gazı 90 - 200 :D " Elbette böyle değil. Ancak Abs'nin gereksiz bir ek özgüven vermemesine dikkat etmek lazım.




    ABS FREN MESAFESİNİ UZATIR. Asla kısaltmaz. Ama freni iyi kullanamayan birisi yeterince hızlı duramadığından, abs ile durduğunda kısalmış sanabilir. Acemi işidir kısmını kim söyler bilemem. Umarım abs'ye ihtiyaçları hiç olmaz

    Ancak şunu bilmekte fayda var. Tecrübeli ve freni iyi kullanan birisi ABS olsun olmasın teker kilitlenmeden motosikleti durabileceği en kısa mesafede durdurabilir. Bu şekilde iyi fren yapabiliyorsan ( ki her defasında %100 başarmak ne kadar mümkündür tabi ) o şartlarda ABS fren mesafesini uzatır tabi.

    Burada zaten şu devreye giriyor. kask dizlik vs gibi. Abs olsun zaten. Ama sen ABS devreye girmek durumunda kalmadan durmasını bil. Freni öyle kullan. öyle kullanmasını öğren. Bırak işi bilsen bile, 100 defa dikkat edip bir kere dikkat etmediğinde de ABS işini yapsın.

    Bence elzem ve olması önemli bir donanım. Hatta abs 90'larda bile bence zorunlu olmalıydı. çok geç kalmış bir teknoloji.
    Kaplumbağa kurtuldu mu
    sarpgray ve kdiner bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Eğer ABS'siz frenlemeyi bir robot yapsaydı o zaman ABS'nin fren mesafesini uzattığını söyleyebilirdik. Ancak nasıl ki F1 otomobillerinin vites değiştirme hızını sürücü mekanik bir vites kutusuyla yakalayamıyorsa, motosiklet sürücüsü de fren ayarını maksimum dozda ve ABS sisteminin yaptığı gibi tekerlek kaymaya başladıktan sonra değil de tam kaymadan hemen önceki noktadayken yapamayacağından, pratikte ABS'li araç daha kısa sürede durur. Teorik olarak ise ABS'de arada frenleme bırakıldığı için duramaz. İşin bir de fren diskinin sürtünme ile ısınıp frenleme kuvvetininin olumsuz etkilemesi olayı var ki buna kimse dikkat çekmiyor. Freni sabit tuttuğunuzda fren diski ve balatalar ısınır ve sürtünme katsayıları değişir. O yüzden bırakıp tekrar sıkınca daha iyi tutar. F1 otomobillerindeki karbon frenlerde ise tam tersidir, ısındıkça daha iyi tutar. Bu bakımdan ABS freni rahatlatıyor.

    Başlıkta yazan şey büyük oranda doğrudur, düşmelerin çoğu ön fren yüzünden oluyor. Bajaj'ın RS200 ABS videosunda ön fren ABS'sinin ne kadar etkili olduğunu görebilirsiniz. Arka tekerlek kilitlenmelerinde motorun dengesi iyiye veya motor hafifse pek şey olmaz. Küçükken bisiklette arka tekeri frenleyip kaydırdığınız zamanları hatırlayın. Ben asla ön freni kaydırarak eğlendiğimi bilmem çünkü ön freni sıkınca düşüldüğünü o zamanlardan tecrübe etmiştik.
    sarpgray ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    30 Mart 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    Mondial cup, Pulsar 200 NS, Dominar, Honda NC750 S
    Bu konuda öyle altlı üstlü girecek kadar teknik bir bilgim yok ama taze tacrübe ettiğim bır olaydan yola çıkarak ABS panik frene bağlı kazaları büyük oranda önler diyebilirim. Şöyleki dün değil evelki gün akşam artçılı bir şekilde şehiriçi trafiğinde seyrederken önümdeki transporter sinyalsiz ve ani sert bir manevrayla sol şeridi kapattı, malum bizimde seyir pozisyonumuz ön arabadaki sürücü hizası yani ya vuracam ya da en sağa kaçıp kurtulacam. Bu aniden girince panikle frene asıldım teker kitlese kesin kaza. İlk defa ABSli motor kullanıyorum şayet eski motorum olsaydı % 100 kazayla sonuçlanakcaktı ama adama biraz sövmekle kurtarmış oldum ABS sayesinde.
    Sonuçta hepimiz ölecez...!

  16. #16
    Pcxbear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Pcx 125
    Hocam bence seni ne kadar kurtaracağı konusunda belli bir yüzde vermek imkansız. Bu oranı bence sürücünün deneyimi belirliyor. Motorunun reaksiyonlarını ne kadar iyi tanıdığın ve tecrüben abs ile birleşince, abs olmayan versiyonuna göre daha tercih edilesi olacağı kesin.

  17. #17
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    https://www.google.com/url?sa=t&sour...eHNxRkNDtqfvXg


    Bir arastirmaya gore ABS'li motosikletlerde ölümlü kaza orani ABS'sizlere gore %31 daha dusuk.
    sarpgray ve drtayfun bunu beğendiler.

  18. #18
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Gidonu kirip fren yaptiginizda abs'nin de bir garantisi yok, yere yapisabilirsiniz, fakat yuksek oranda gidon duz pozisyonda Abs bu tip dusmelere engel olur. Pro abs denilen nane biraz daha yayginlasinca isler daha iyiye gidecek.

  19. #19
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    şimdi zaferce gelecek ve kafamıza yol sanatı kitapçığı fırlatacak
    zekeriyaimam, Kızıl pars ve Quad87 bunu beğendiler.

  20. #20
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Abs li mi abs siz mi diye bir tartışma olmaması lazım aslında. Çünkü adamlar abs standart olacak diye karar aldırlar. Bu da 10 yıl sonra piyasada klasik cruiserlar haricinde abs siz motor kalmayacak demektir. Yani "ben abs den daha iyi sıkıyorum freni" diyen adam da, "abs siz olmaz abi" diyen adam da mecburen abs li motora binecek. O zaman neyin tartışması

    Soruya gelirsek, Sessizsakin arkadaşımıza tamamen katlıyorum. Abs, artık işin en sonundaki kısım. Abs yi devreye girmek zorunda bırakmamak lazım, sürüşümüzü ona göre ayarlamak lazım. Önümüze "pat diye bir şey" çıkamıyor olmalı, hangi viraja kaçla girebileceğimizi biliyor olmalıyız, gökten üzerimize meteor bile düşememeli. Kendi canımız söz konusu olduğu için tüm bunları öngörür olabilmeliyiz.

    Peki bu nasıl olur? Eskiden, yani motosikletler daha basit araçlarken, trafik de bugünkü gibi çıldırmış insan kalabalıklarıyla dolu olmadığı zamanlarda, şehirler bu kadar sıkış tepiş değilken, babadan-abiden temel araç kullanma ve trafik adabı öğrenebilme gibi bir imkan vardı ise üzerine kendi tecrübelerinizi koyarak bu sürüş prensibini kavrayacak hale gelebiliyordunuz. Ama artık pek mümkün değil o işler. Şartlar çok değişti, eskiden bu işi tecrübe ile öğrenmek eğitim ile öğrenmekten ucuz iken şimdi pahalı hale geldi (hem cana hem mala gelecek hasar açısından). O yüzden en güzeli hem abs li motorunuz olsun, hem eğitiminizi alın.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)