2016 honda cbf 150 tekleme sorunu
-
Cbf baslik altina yazdim ama ipleyen olmadi. Bir de buradaki degerli kardeşlerime sorayim dedim. Sorun şu:
Motorum, 5. Vites son gaza dayadığım zaman, saliselik tekleme yapmaya basladi. Motor adeta yığılma yapiyor. Daha 5.000km'de yeni motor. Servisi aradım, gaz kesicidendir, getir bakalim dediler.
Benzin kalitesinden kaynaklanabilir mi acaba?
Reklamlar
-
Sadece son viteste yapıyorsa benzinle alakalı değildir sanırım. Eğer kesiciyle alakalı problem varsa da neden sadece 5. viteste yapsın? Elektronik bir arıza olabilir. ayıplı mal olabilir dikkat etmek lazım.
-
motor soguksa ondan olabılır. ısınınca duzelır.
-
Vitese tam gecmediginden olabilir benimki 2. Viteste yapiyor surekli
-
Evet. Vitesle ilgili de olabilir. Yani bu tekleme tam tanımlayadigim bir mevzu. Saliselik bir git gel olayi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------
Kardeş, motorun soğukluğu ile ne gibi bir ilgisi var, anlayamadim.
-
Selenin altında fazla ıvır zıvır koyma varsa boşalt..
-
-
Servisin dediği gibi " götür bakalım ".
-
Bugün sabah yola çıktım, ilk 5 km'de zangir zangir tekledi meret. Fakat 5 km. Sonra tekleme kesildi, bitti.
Sevgili dostlarım, motor ısınınca tekleme de yok oluyor. Sizce sebep nedir?
-
motor soğukken, özellikle bu havalarda bizim motorlarımız da tekliyor. bu bir sorun değil. daha fazla ısıtarak yola çıkmayı deneyin.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Bugün sabah yola çıktım, ilk 5 km'de zangir zangir tekledi meret. Fakat 5 km. Sonra tekleme kesildi, bitti.
Sevgili dostlarım, motor ısınınca tekleme de yok oluyor. Sizce sebep nedir?
motor zaten karburatörlü ısıtmadan yola çıkıp gazlarsan kesiklik yapması ani gaz açışlarda yığılıp sonradan gaz alması çok normal
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Tesekkur ederim. Demek ki belli bir süre tam gaz vermeden ısıta ısıta gideceğiz. Isındığı zaman tapa gaz köklemece.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bu havalarda ybr,cbf,tvs vb bilumum commuter motosikletleri sabah 1-2 dakika jikle ile ısıtmakta fayda var. Ne zaman sağlıklı gaz yemeğe başlar,yığılmaz o zaman jikleyi kapatmak iyi olur.
Durum normaldir.
Üst devirlerde/yüksek hızlardaki teklemeler için ise ateşleme,karbüratör gibi unsurlar kontrol edilmelidir.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Tesekkur ederim. Demek ki belli bir süre tam gaz vermeden ısıta ısıta gideceğiz. Isındığı zaman tapa gaz köklemece.
aga zaten cbf yağ yakmaya müsait bir motor tam gaz köklemece motoru ısıtmadan yaparsan daha çabuk eline alırsın
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Anladim kanka. Teşekkürler ederim. Artik 6.000 deviri geçmek yok.
-
Zümerin dediği gibi hava girişinin önünde bir şey varsa, tam kuvvet hava çekeceği zaman boğuluyor olabilir. Selenin altına bakın.
Benim cbf çevre yolunda gazı sonuna kadar açınca bir iki tekleyip stop etti birkaç kere,
Birincisinde depo kapağının hava kanalı tıkanmış, kapağı açınca plap diye ses gelir, bu durumda aşağıya benzin gitmeyeceği için(negatif basınç) stop eder. Bu bir kere oldu.
Bir seferinde de karbüratör ayarı kaçtı yine gazı tam açınca stop ediyordu. Bunun sebebi de zengin karışım gelmesi idi. Karbüratör ayarını yaptım bir daha sıkıntı olmadı.
Bunları kontrol edin.
-
hocam hava sıcak yada soğuk olsun motorunuzu rölantide çalıştırıp ısınana kadar bekleyin. yağ viskozite olsun öyle yola devam edin. eğer buı şekilde yapmazsanız motoru daha erken ele alırsınız
-
07 Haziran 2017, 00:08
#18
millet, bugün bir şey farkettim. motor teklemeye başladığı zaman vites küçültüp, tekrar büyüttüğüm zaman sorun ortadan kalkıyor.
o zaman bu sorun ya şanzımanda, ya da debriyaj baskı balatasinda.
yorumunuzu bekliyorum.. saygılar.
-
07 Haziran 2017, 00:19
#19
hokahey adlı üyeden alıntı
millet, bugün bir şey farkettim. motor teklemeye başladığı zaman vites küçültüp, tekrar büyüttüğüm zaman sorun ortadan kalkıyor.
o zaman bu sorun ya şanzımanda, ya da debriyaj baskı balatasinda.
yorumunuzu bekliyorum.. saygılar.
Karştırma şimdi şanzımanı,debriyajı balatayı sorun yok orada..
Egzantrik zinciri gergi seviyesine baktır,altta yağ tapasının orada,devir ile hız arasında uyumsuzluk var,sente kaçıklığı olabilir,sen vitesi düşürünce deviri buluyor motor..supap zamanlamasında'da bir sıkıntı olabilir,daha sonra supap ayarına ve karburatör ventiline baktır.Yokmu başkan tanıdığın ustan?,göster motoru baksın nedir ne değildir,uzaktan anlatınca karambol oluyor,görmek lazım motoru
-
07 Haziran 2017, 00:20
#20
levend84 adlı üyeden alıntı
Egzantrik zinciri gergi seviyesine baktır,altta yağ tapasının orada,devir ile hız arasında uyumsuzluk var,sente kaçıklığı olabilir,sen vitesi düşürünce deviri buluyor motor..supap zamanlamasında'da bir sıkıntı olabilir,daha sonra supap ayarına ve karburatör ventiline baktır.Yokmu başkan tanıdığın ustan?,göster motoru baksın nedir ne değildir,uzaktan anlatınca karambol oluyor,görmek lazım motoru
sağol başkan. servise gidince yazdıklarını söyleyeceğim. eni konu bi baksinlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)