Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yan sanayi silindir piston ömrü...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Merhabalar, daha önce TVS Apache RTR150 motorumun yağ yakmasıyla ilgili konu açmıştım ve yeni piston alıp, silindiri rektefiye ettirip motoru toplayacağımdan bahsetmiştim.

    Bugun motora yağ (Motul 3000 10-40 mineral yağ) almak için gittiğim tamirci motorun marka modelini sordu. Konuşurken motora yeni piston silindir takacağımı söyledim. Usta gülerek yan sanayi piston silindirin gideceği 10.000km dir yine yağ yakar dedi.

    Neyse silindiri rektefe için götürdüğüm ustayla da aynı muhabbeti konuştuk, yağı aldığım adam böyle böyle dedi sen düşünüyorsun şeklinde sordum ve o da sırıtarak gideceği 10.000-15.000 km arası dedi.

    Durum bu kadar vahimmi yan sanayi silindir piston kullanımında ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bire bir tecrübe etmesem de yan sanayi piston kullanan bir apache, çok verimli çalışmıyordu. Hem gidiş olarak eskisi gibi değildi hem de yağ yakma devam ediyordu. Tabi bu durum pistondan mı, başka bir şeyden mi kaynaklanmıştı %100 emin değilim

  3. #3
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Aldığın pistonun kalitesine, rektefecinin rektefeyi iyi tutturabilmesine bağlı. 1000 km de bile şişebilir pistonun. 10.000 km motor sağlıklı yürümesi yan sanayi için bence iyi değerler.

  4. #4
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Ybr 125 e yan sanayi silindir sekman piston taktık, 20.000 km yaptım, hala yağ yakma yok, ne kadar daha bu şekilde gider bilmem ama o kadar da vahim bi durum yok gibi

    Tvs'de de 3 aşağı 5 yukarı aynı olur diye düşünüyorum çünkü malzemenin anavatanı çin

  5. #5

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Yıllarca otomobil fabrikalarına parça üreten firmalarda çalışan ve sonun da kendi işini kuran biri olarak naçizane fikrimi belirtiyorum. Sanayide satılan yedek parçaların kaynağı.
    1- Ana firma yan sanayine parça ürettirir bunu servislerine ve servisleri aracılıyla parçacılara satar.
    2- Yan sanayi parçayı üretirken bazı değerleri tutturamaz. Bunu fabrikaya veremez çünkü fabrikada kontrol den geçemez bir de ilk ödemesinden hatalı üretim kadar ceza kesilir. Ne yapsın çok bariz bir hata değilse kendince idare ederse sanayideki parçacılara verir.
    3- Bazı idealist firmalar kendini yan sanayi ilan eder kendince ciddi olarak parça üretir. Tabi bunu ana firma denetleyemez.
    4- Herhangi bir yerde herhangi bir abimiz yahu ben bu parçayı üretebilirim der kafasına göre kumpasla ölçer biçer tornada, preste, makkapta her neyleyse o parçayı kafasına göre malzemeden yapar ve parçacılara satar.(kutunun üstüne orginal part yazmayı unutmaz)
    Size de artık hangisi denk gelirse. Ondan sonra ben aldım 10 bin gitti dersiniz başkası 2 bin gitti der.
    matrax33, ahmetunuver, fatih.met ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    çin malı iphone nasılsa o tepkiyi veriyor illaki bir çin malı iphone görmüş kullanmışşınızıdır ara ara kapanır ara ara çok iyi çalışır bazen şarj olmaz bazen çok ısınır vs vs vs.... Neyse asıl diceğim şu bunu rektefiye yapan adam USTA denilen kişinin ne kadar iyi olmasıyla alakalı benim çok yakın bir arkadaşımın TVS si aynı durumdaydı o motoru onun kadar bende tecrübe ettim gidişte vs bir sıkıntı yok ciddi anlamda ama bir gariplik var böyle tarif edilemez değişik bir şey Elinizden geliyorsa orjinali alın.. Eski tadını alamazsınız ama dediğim yapan ustaya göre durum değişiklik gösterir bazıları var şahane yapıyorlar bazı ustalar var CG den farkı olmuyor yaptığı motorun

  7. #7
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı brtvrdrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, daha önce TVS Apache RTR150 motorumun yağ yakmasıyla ilgili konu açmıştım ve yeni piston alıp, silindiri rektefiye ettirip motoru toplayacağımdan bahsetmiştim.

    Bugun motora yağ (Motul 3000 10-40 mineral yağ) almak için gittiğim tamirci motorun marka modelini sordu. Konuşurken motora yeni piston silindir takacağımı söyledim. Usta gülerek yan sanayi piston silindirin gideceği 10.000km dir yine yağ yakar dedi.

    Neyse silindiri rektefe için götürdüğüm ustayla da aynı muhabbeti konuştuk, yağı aldığım adam böyle böyle dedi sen düşünüyorsun şeklinde sordum ve o da sırıtarak gideceği 10.000-15.000 km arası dedi.

    Durum bu kadar vahimmi yan sanayi silindir piston kullanımında ?
    ben yan sanayi silindir pisdon gullanıyom ve ilk günki gibi şu anda yağ eksiltme sıfır. hatta motoru gendim söküb dakıyorum;

    gendi silindir pisdonum(180cc)

    ya bu piyasayı çözemedim bir garip piyasa? üst kapak contası 52 lira ve piston ise 80 lira civarı. segman fiyatına bakmadım ama conta ile aynı fiyattır, conta takımı kaç para acaba? ben conta takımını 30 liraya bir motorcudan buldum gerçi ama internette bulamadım bir türlü.

    şu anda motor ağır bakım istiyor ama üşengeçlikten ötürü erteliyorum hep. egzantrik gergi bozuk ve zinciri germiyor, tahliye sübabı çok sıkı ve emme sübabı tam yada gevşek olabilir. ön sol amortisör nasıl olduysa 3 santim yukarı çıkmış gidondan. 8 bin kilometreyi geçmiştir yağ filtresi değişecek.

    bir kaç şey daha vardıda kim bilir ney, bu sıralar boş zamanım fazla yok.

  8. #8
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yan sanayi silindir pisdon gullanıyom ve ilk günki gibi şu anda yağ eksiltme sıfır. hatta motoru gendim söküb dakıyorum;

    gendi silindir pisdonum(180cc)

    ya bu piyasayı çözemedim bir garip piyasa? üst kapak contası 52 lira ve piston ise 80 lira civarı. segman fiyatına bakmadım ama conta ile aynı fiyattır, conta takımı kaç para acaba? ben conta takımını 30 liraya bir motorcudan buldum gerçi ama internette bulamadım bir türlü.

    şu anda motor ağır bakım istiyor ama üşengeçlikten ötürü erteliyorum hep. egzantrik gergi bozuk ve zinciri germiyor, tahliye sübabı çok sıkı ve emme sübabı tam yada gevşek olabilir. ön sol amortisör nasıl olduysa 3 santim yukarı çıkmış gidondan. 8 bin kilometreyi geçmiştir yağ filtresi değişecek.

    bir kaç şey daha vardıda kim bilir ney, bu sıralar boş zamanım fazla yok.
    Daha önceki Birkaç yazında da okumuştum sendeki mekanik bilgisine imreniyorum Keşke bende ...

  9. #9
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yan sanayi silindir pisdon gullanıyom ve ilk günki gibi şu anda yağ eksiltme sıfır. hatta motoru gendim söküb dakıyorum;

    gendi silindir pisdonum(180cc)

    ya bu piyasayı çözemedim bir garip piyasa? üst kapak contası 52 lira ve piston ise 80 lira civarı. segman fiyatına bakmadım ama conta ile aynı fiyattır, conta takımı kaç para acaba? ben conta takımını 30 liraya bir motorcudan buldum gerçi ama internette bulamadım bir türlü.

    şu anda motor ağır bakım istiyor ama üşengeçlikten ötürü erteliyorum hep. egzantrik gergi bozuk ve zinciri germiyor, tahliye sübabı çok sıkı ve emme sübabı tam yada gevşek olabilir. ön sol amortisör nasıl olduysa 3 santim yukarı çıkmış gidondan. 8 bin kilometreyi geçmiştir yağ filtresi değişecek.

    bir kaç şey daha vardıda kim bilir ney, bu sıralar boş zamanım fazla yok.
    Hocam özelden numaranı yollarmısın birşeyler soracağım

  10. #10
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    fazla bilgim yok, kendi motorumu kobay yaptım işte bloğun içerilerinde ince ayar için video olduğundan dolayı hiç düşünmeden söktüm, bloğu yaramadan geri topladım. ama en azından hangi sesin hangi parçadan geldiğini biliyorum.

    şu zamanlarda egzantrik zincirinden gelen sesi dübap sesi sananlar var halbuki gevşek olan egzantrik zinciri birbirine çarpıp ses yapıyor. öyle sübaptan aşırı ses gelmesi için baya bir gevşek olması lazım ki piyano kafası sübaba 2 milim öteden vuracakki şık şık ses yapsın.

    şu anda motoruma bu şekilde bindiğim için kendimden utanıyorum. ön sol amortisör gidondan 3 santim yukarıda, bu yüzden motorun ön teker yalpalıyor. üşengeçliğimden ellemiyorum. egzantrik gergisi bozuk ve egzantrik zincirin sesi motordan fazla çıkıyor ama onuda umursamıyorum, bir ara yeni gergi alır takarım diyorum.

    egzantrik dişli sinin küçük pimini kaybettim ama pimsiz taktım gitti, fazlalıkmış zaten :D tabi iki civata tutuyor ve civatalar keserse o zaman iyi olmaz.

    sübaplardan biri piyano ile hep temas halinde ama hangisiydi unuttum. onuda yapcaz bir ara, yorgunum yaa tembellik üşengeçlik böyle işte

    motoru iki sefer söktüm topladım bu arada, bir önceki toplamamda egzantrik gergilerinden vidalı olanın vidasını iş yerinde unuttum ve bloğuda evde toplaynca kötü oldu. iş yerinde vidayı zorla oturttum ve bloğun içinden gergi plastiğini aşağı itmiş ve gereken yere oturmamıştı. iki gün bindim ve sonra içeriden egzantrik zinciri bir diş atmış olmalıki sağlam bir şekilde vuruntu sesi gelmeye başladı ve kaza bela yaşamadık çok şükür.

    siz bence bana hiç bulaşmayın yarım yamalak işlerim bitmez benim. yoksa şu anki motor ustalarımıza mı özendim ne? çünkü egzantrik gergim en son 180cc silindir piston atan ustadan önce sağlamdı ve o adam ne yaptıysa gergi bozuldu.

  11. #11
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fazla bilgim yok, kendi motorumu kobay yaptım işte bloğun içerilerinde ince ayar için video olduğundan dolayı hiç düşünmeden söktüm, bloğu yaramadan geri topladım. ama en azından hangi sesin hangi parçadan geldiğini biliyorum.

    şu zamanlarda egzantrik zincirinden gelen sesi dübap sesi sananlar var halbuki gevşek olan egzantrik zinciri birbirine çarpıp ses yapıyor. öyle sübaptan aşırı ses gelmesi için baya bir gevşek olması lazım ki piyano kafası sübaba 2 milim öteden vuracakki şık şık ses yapsın.

    şu anda motoruma bu şekilde bindiğim için kendimden utanıyorum. ön sol amortisör gidondan 3 santim yukarıda, bu yüzden motorun ön teker yalpalıyor. üşengeçliğimden ellemiyorum. egzantrik gergisi bozuk ve egzantrik zincirin sesi motordan fazla çıkıyor ama onuda umursamıyorum, bir ara yeni gergi alır takarım diyorum.

    egzantrik dişli sinin küçük pimini kaybettim ama pimsiz taktım gitti, fazlalıkmış zaten :D tabi iki civata tutuyor ve civatalar keserse o zaman iyi olmaz.

    sübaplardan biri piyano ile hep temas halinde ama hangisiydi unuttum. onuda yapcaz bir ara, yorgunum yaa tembellik üşengeçlik böyle işte

    motoru iki sefer söktüm topladım bu arada, bir önceki toplamamda egzantrik gergilerinden vidalı olanın vidasını iş yerinde unuttum ve bloğuda evde toplaynca kötü oldu. iş yerinde vidayı zorla oturttum ve bloğun içinden gergi plastiğini aşağı itmiş ve gereken yere oturmamıştı. iki gün bindim ve sonra içeriden egzantrik zinciri bir diş atmış olmalıki sağlam bir şekilde vuruntu sesi gelmeye başladı ve kaza bela yaşamadık çok şükür.

    siz bence bana hiç bulaşmayın yarım yamalak işlerim bitmez benim. yoksa şu anki motor ustalarımıza mı özendim ne? çünkü egzantrik gergim en son 180cc silindir piston atan ustadan önce sağlamdı ve o adam ne yaptıysa gergi bozuldu.
    fatih gardaş..egzantirik.gergi zincirine alttan baski uygulayan yayli pim var,altta yağ tapasinin yaninda olur civatasi..,ona bir bak..aşindiysa kursu yetmez ses yapar,salik calişir..veya usta zinciri disliye takarken bir diş atlattiysa oda sikinti...

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Bir dis saat yonune atlatinca tahliye subabi ile piston cakisiyor. Sorun gergide sadece.

    Gergiyi sıkıyorum ses gidiyor ama hemen geri gevsiyor gergi.

  13. #13
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Degiştir gergi saplamasini..yayiyla beraber al..

  14. #14
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Kole gibi calismaktan motoruma zaman ayirabilsem halledecegim. Motorum sorunlu diye en fazla 70 civari hız yapiyorum. Benzin bitmiyor bu aralar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)