fazla bilgim yok, kendi motorumu kobay yaptım işte
bloğun içerilerinde ince ayar için video olduğundan dolayı hiç düşünmeden söktüm, bloğu yaramadan geri topladım. ama en azından hangi sesin hangi parçadan geldiğini biliyorum.
şu zamanlarda egzantrik zincirinden gelen sesi dübap sesi sananlar var halbuki gevşek olan egzantrik zinciri birbirine çarpıp ses yapıyor. öyle sübaptan aşırı ses gelmesi için baya bir gevşek olması lazım ki piyano kafası sübaba 2 milim öteden vuracakki şık şık ses yapsın.
şu anda motoruma bu şekilde bindiğim için kendimden utanıyorum. ön sol amortisör gidondan 3 santim yukarıda, bu yüzden motorun ön teker yalpalıyor. üşengeçliğimden ellemiyorum. egzantrik gergisi bozuk ve egzantrik zincirin sesi motordan fazla çıkıyor ama onuda umursamıyorum, bir ara yeni gergi alır takarım diyorum.
egzantrik dişli sinin küçük pimini kaybettim ama pimsiz taktım gitti, fazlalıkmış zaten :D tabi iki civata tutuyor ve civatalar keserse o zaman iyi olmaz.
sübaplardan biri piyano ile hep temas halinde ama hangisiydi unuttum. onuda yapcaz bir ara, yorgunum yaa tembellik üşengeçlik böyle işte
motoru iki sefer söktüm topladım bu arada, bir önceki toplamamda egzantrik gergilerinden vidalı olanın vidasını iş yerinde unuttum ve bloğuda evde toplaynca kötü oldu. iş yerinde vidayı zorla oturttum ve bloğun içinden gergi plastiğini aşağı itmiş ve gereken yere oturmamıştı. iki gün bindim ve sonra içeriden egzantrik zinciri bir diş atmış olmalıki sağlam bir şekilde vuruntu sesi gelmeye başladı ve kaza bela yaşamadık çok şükür.
siz bence bana hiç bulaşmayın
yarım yamalak işlerim bitmez benim. yoksa şu anki motor ustalarımıza mı özendim ne? çünkü egzantrik gergim en son 180cc silindir piston atan ustadan önce sağlamdı ve o adam ne yaptıysa gergi bozuldu.