normalde uzun yoldan sonra motoru üç beş dakika stop etmem. geçen bir arkadaş bunu yapmamam gerektiğini, motoru şişirdiğimi iddia etti.
sevgili uzman arkadaşlar. sizin yorumlarınız nelerdir, doğrusu merak içindeyim. şevkle bekliyorum cevaplarınızı.
normalde uzun yoldan sonra motoru üç beş dakika stop etmem. geçen bir arkadaş bunu yapmamam gerektiğini, motoru şişirdiğimi iddia etti.
sevgili uzman arkadaşlar. sizin yorumlarınız nelerdir, doğrusu merak içindeyim. şevkle bekliyorum cevaplarınızı.
Uzun yolda daha iyi soğur araçlar, haklı olabilir.
evet bende aynı şeyi yaparım ama hava soğutmalı bir motorda gereksiz bişey galiba.sonuçta bu motor giderken soğuyor durunca soğutacak bir su devirdaimi olmuyor.
hava soğutmalı motorlar hareket halinde değilken çalıştırılarak bekletilmemeli, uzun yoldan yada şehiriçi fark etmez motor sıcakken motorla işiniz bittiğinde motoru stop edin, çalıştırarak bekletmeyin.
su soğutmalı motorlarda eğer sıcaktan fan açtıysa belki suyun fan sayesinde soğuması beklenebilir ama bence buna da gerek yok.
bu arada hava soğutmalı motorlar yazın ne kadar sıcak olursa olsun uzun yolda çok fazla ısınmıyor, şehir içinde trafikteki sıcaklığıyla uzun yoldaki sıcaklığı arasında ciddi fark var.
Eğer ev gişelerin dibinde değilse anlamı olmaz herhalde.İstanbul için trafiğe girmeden eve ulaşma gibi bir olay olmadığı için bilemiyorum
Turbolu motorlarda uzun yoldan sonra aracı durduğumuzda rolantide bir dakika beklememiz gerekir ki turbo yaglansin isisini atsın diye. Bu motor hem hava soğutmalı hemde turbosuz bence de haklı olabilir dostum, çünki dururken hava akımı daha az olacağından daha fazla isinabilir motor.
Hic bisey olmas
Yolculuğun son zamanlarında(motoru kapatmadan önce) çok yüklenmediysen, uzun/zor bir rampayı çıkmadıysan, sıcak havada yüklü iken dur kalklar yapmadı isen ve en önemlisi motoru stop etmeden hemen önce fan devreye girmemiş ise istediğin gibi kapatabilirsin. Ama bu dediklerim gibi motorun iç ısısını iyice yükselten şeyler yapmışsanız ve fan çalışıyorsa fanın durmasını beklemek gerek diye düşünüyorum ve ister motor ister araba olsun bu şelilde davranıyorum.
Turbo motorlar farklı: Çoğunun kullanım kılavuzunda bunların hiçbiri olmasa bile, ayak gazdan son kez çekildikten 30 sn sonra motoru kapatın diyor. Bu sürede turbo yavaşlıyor/duruyor. Motor kapanınca yağsız kalması önleniyor. Aynı klavuzlar bu zorlu şartları yaşamışsanız en az 2 dk bekleyin der.. fan dursun, turbo yavaşlasın hatta mümkünsa yağ sıcaklığının 90-91 dereceye düşmesini bekleyin der.
Benzinli turbo VW'lerin 90.000km civarı motor patlatmaları bu yüzden diye düşünüyorum. Dur kalk şehir trafiğindede turbo motorlar start-stop ile ha bire yağasız kalıyorlar üstelik sıcaklıkları yüksek. Alman mühendis boşuna mı koymuş yağ sıcsklığı göstergesini diye düşünüyorum..
Su soğutmalı motor için yazıyorum,gerek yok. Motorun fan acmasının sebebi, motorun çalışmaya devam edebilmesi için ısısının daha yükselmesini önlemek ve optimal ısıya doğru düşürmektir.
Siz zaten kontağı kapatarak bunu yapıyorsunuz. Fanı beklemenin gereği yok.
hava sogutmalida oldugu gibi su sogutmali motorda durdugu yerde calisirsa asiri isinir. teknik olarak tum motosikletler hava sogutmalidir, su ise bu sistemin yardimcisidir. ornegin litrelik bir race motoru 30 derece ustu bir havada 10 dakika durdugu yerde rolantide calistirin zaten fan acacaktir. yani motor durdugu yerde calisirsa daha fazla isinir ustelik rolanti devri icin gecerlidir gaz verirseniz cok daha cabuk fan acar.
Ayrica yaglanma zaten motorun ilk calismasi ile baslar ve hava sicakligina gore 1-3 dakka surer. uzun yolda motor zaten tamamen yaglanmis olur ayrica 85-95 derece arasi motoru durduktan sonra calistirmaya devam edip 105 derecelere atmanin ne anlsmi var? fan calisiyorda olsa kontagi kapatmk en iyi cozumdur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)