Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

uzun yoldan sonra motoru hemen stop etmek zararlı mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    normalde uzun yoldan sonra motoru üç beş dakika stop etmem. geçen bir arkadaş bunu yapmamam gerektiğini, motoru şişirdiğimi iddia etti.

    sevgili uzman arkadaşlar. sizin yorumlarınız nelerdir, doğrusu merak içindeyim. şevkle bekliyorum cevaplarınızı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Uzun yolda daha iyi soğur araçlar, haklı olabilir.

  3. #3

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    evet bende aynı şeyi yaparım ama hava soğutmalı bir motorda gereksiz bişey galiba.sonuçta bu motor giderken soğuyor durunca soğutacak bir su devirdaimi olmuyor.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    hava soğutmalı motorlar hareket halinde değilken çalıştırılarak bekletilmemeli, uzun yoldan yada şehiriçi fark etmez motor sıcakken motorla işiniz bittiğinde motoru stop edin, çalıştırarak bekletmeyin.

    su soğutmalı motorlarda eğer sıcaktan fan açtıysa belki suyun fan sayesinde soğuması beklenebilir ama bence buna da gerek yok.

    bu arada hava soğutmalı motorlar yazın ne kadar sıcak olursa olsun uzun yolda çok fazla ısınmıyor, şehir içinde trafikteki sıcaklığıyla uzun yoldaki sıcaklığı arasında ciddi fark var.

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde uzun yoldan sonra motoru üç beş dakika stop etmem. geçen bir arkadaş bunu yapmamam gerektiğini, motoru şişirdiğimi iddia etti.

    sevgili uzman arkadaşlar. sizin yorumlarınız nelerdir, doğrusu merak içindeyim. şevkle bekliyorum cevaplarınızı.
    Başkan bari sen yapma be,benzin pahali,etme eyleme,amarikada olsak sabaha kadar çalişsin sikinti yok.az yaksin diye vitesi boşa atanlar var(dogru bir sey degil orayi karistirma)..

  6. #6
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Eğer ev gişelerin dibinde değilse anlamı olmaz herhalde.İstanbul için trafiğe girmeden eve ulaşma gibi bir olay olmadığı için bilemiyorum

  7. #7
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başkan bari sen yapma be,benzin pahali,etme eyleme,amarikada olsak sabaha kadar çalişsin sikinti yok.az yaksin diye vitesi boşa atanlar var(dogru bir sey degil orayi karistirma)..
    leventim ne bileyim, motor öyle sıcacıkken kapatirsam sekmanlar piston yuvasına yapışacakmış gibi bir his oluşuyor bünyemde.

  8. #8

    Üyelik
    25 Nisan 2017
    Turbolu motorlarda uzun yoldan sonra aracı durduğumuzda rolantide bir dakika beklememiz gerekir ki turbo yaglansin isisini atsın diye. Bu motor hem hava soğutmalı hemde turbosuz bence de haklı olabilir dostum, çünki dururken hava akımı daha az olacağından daha fazla isinabilir motor.

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    leventim ne bileyim, motor öyle sıcacıkken kapatirsam sekmanlar piston yuvasına yapışacakmış gibi bir his oluşuyor bünyemde.
    Sende haklisin be başkan,onu blok piston vs. tasarimini,malz.analizini yapan çekik gözlü hemşerim düşunmustur,takma kafana,çevir kontaği dönsun tekerin,taş ve benzeri haşarat degmesin mişlen lastigine,şaka bir yana bu hafta sonu rotan ne?varmi yine aksiyon..

  10. #10

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Hic bisey olmas

  11. #11

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Yolculuğun son zamanlarında(motoru kapatmadan önce) çok yüklenmediysen, uzun/zor bir rampayı çıkmadıysan, sıcak havada yüklü iken dur kalklar yapmadı isen ve en önemlisi motoru stop etmeden hemen önce fan devreye girmemiş ise istediğin gibi kapatabilirsin. Ama bu dediklerim gibi motorun iç ısısını iyice yükselten şeyler yapmışsanız ve fan çalışıyorsa fanın durmasını beklemek gerek diye düşünüyorum ve ister motor ister araba olsun bu şelilde davranıyorum.

    Turbo motorlar farklı: Çoğunun kullanım kılavuzunda bunların hiçbiri olmasa bile, ayak gazdan son kez çekildikten 30 sn sonra motoru kapatın diyor. Bu sürede turbo yavaşlıyor/duruyor. Motor kapanınca yağsız kalması önleniyor. Aynı klavuzlar bu zorlu şartları yaşamışsanız en az 2 dk bekleyin der.. fan dursun, turbo yavaşlasın hatta mümkünsa yağ sıcaklığının 90-91 dereceye düşmesini bekleyin der.
    Benzinli turbo VW'lerin 90.000km civarı motor patlatmaları bu yüzden diye düşünüyorum. Dur kalk şehir trafiğindede turbo motorlar start-stop ile ha bire yağasız kalıyorlar üstelik sıcaklıkları yüksek. Alman mühendis boşuna mı koymuş yağ sıcsklığı göstergesini diye düşünüyorum..

  12. #12
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sende haklisin be başkan,onu blok piston vs. tasarimini,malz.analizini yapan çekik gözlü hemşerim düşunmustur,takma kafana,çevir kontaği dönsun tekerin,taş ve benzeri haşarat degmesin mişlen lastigine,şaka bir yana bu hafta sonu rotan ne?varmi yine aksiyon..
    sağol başkan. bu hafta sonu gidemem, çoluk çocuk ilgi bekliyor, alaka bekliyor. başka zaman beraber takılalım. iki üç çılgın daha var, beraber gezeriz.

  13. #13
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    su soğutmalıda fan durana kadar çalıştırılmalı, havada gerek yok

  14. #14
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    cevaplar için sonsuz teşekkürler

  15. #15
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cevaplar için sonsuz teşekkürler
    bişey değil

  16. #16
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Su soğutmalı motor için yazıyorum,gerek yok. Motorun fan acmasının sebebi, motorun çalışmaya devam edebilmesi için ısısının daha yükselmesini önlemek ve optimal ısıya doğru düşürmektir.

    Siz zaten kontağı kapatarak bunu yapıyorsunuz. Fanı beklemenin gereği yok.

  17. #17
    TlntS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2017
    hava sogutmalida oldugu gibi su sogutmali motorda durdugu yerde calisirsa asiri isinir. teknik olarak tum motosikletler hava sogutmalidir, su ise bu sistemin yardimcisidir. ornegin litrelik bir race motoru 30 derece ustu bir havada 10 dakika durdugu yerde rolantide calistirin zaten fan acacaktir. yani motor durdugu yerde calisirsa daha fazla isinir ustelik rolanti devri icin gecerlidir gaz verirseniz cok daha cabuk fan acar.


    Ayrica yaglanma zaten motorun ilk calismasi ile baslar ve hava sicakligina gore 1-3 dakka surer. uzun yolda motor zaten tamamen yaglanmis olur ayrica 85-95 derece arasi motoru durduktan sonra calistirmaya devam edip 105 derecelere atmanin ne anlsmi var? fan calisiyorda olsa kontagi kapatmk en iyi cozumdur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)