Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tvs Apache uyumlu uzun cam hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    merhaba arkadaşlar, yardımınıza ihtiyacım var.

    rüzgar konusunda ciddi sorunlar yaşıyorum ve tecrübeli kullanıcıların yardım etmelerini emrediyorum(rica ediyorum). rüzgar yiyorum gına geldi artık bıktım yeter arkadaş yeter! dondum yaa! üşüyorum. motorum Tvs Apache ve buna uygun tur camı bulamadım, yok sanırım ve uydurma yapmayı düşünüyorum. cbf150 tur camı buldum online pazardan ve ellerim içinde el rüzgar koruma aksesuarı buldum.

    ellerim için bunu sipariş edeceğim; üniversal şeffaf el rüzgar koruma

    sipariş edeceğim cbf150 tur camı

    şimdi bu iki ürünü alıp motoruma takmayı düşünüyorum, tur camını nasıl monte edebilirim? cbf150 tur camının 4 tane vida yeri var ve bu camı kendi motorumun siperliğini delerek monte etmek istemiyorum. başka yolu var mıdır arkadaşlar?

    işlem görücek motor bu;



    hazır konu açmışken birkaç soru daha sorayım; motoruma zenon takmak istiyorum ama diğer araçların gözünü almayan bir şey istiyorum ve mavimsi olucak(6000k üstü mavimsi oluyor galiba). diğer araçların gözünün almaması için sanırım mercekli zenon almak zorundayım. yani zenon açtığım zaman şöyle ışıtmasını istiyorum;



    biraz fiyatlara falan bakındım ama pahalı geldi. istediğim xenon, mercekli ve angelli.

    yani bu ilandaki zenon hoşuma gitti ama bana biraz daha ucuz ve tek olanı lazım, kullanan varsa bu konuda da yardım etmenizi rica ediyorum

    motosikletime biraz görsellik birazda konfor katmaya çalışıyorum, daha iyisini alamayınca elimdekini iyileştiriyorum ne yapayım

    neyse satarken aksesuarlı Tvs Apache yazarız ve aksesuar masrafını katlayarak çıkartırıs nasılsa


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Sürat motorda satılıyor 40-50 TL bişey fakat rüzgar sesi rahatsız edici oluyor sonra..
    fatih.met bunu beğendi.

  3. #3
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Tur cami kisin hicbir ise yaramaz. Yazin uzun yol yapiyorsan tak. Ama kisa ve kis kullanimlarinda bence bir ise yaramiyor. Xenon da akunu cok yipratacak.
    İllede tur cami istiyorsan sahibinden.com da tur camli bir satilik vardi ona msaj at nasil yaptigini sor cami.. Bence orjinalligini bozma sinifinin en yakisikli motoru suna baksana yaw masallah..
    fatih.met bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Ön cam:
    O linkte verdiğin ön camın 51cm'lik füme renkli (arkası gözüken) olanını cbf'te kullanıyorum memnunum. Sanırım bu 40küsür cm'lik. Nasıl olur bilemiyorum.
    Asıl sorun, kendin çok yetenekli değilsen uydurman çok zor olacaktır. Senin ön siperliğin cbf'e göre çok eğimli. Direk bu siperlik üzerine takarsan çok eğik olacaktır. (yüzüne bile değebilir belki)
    Araya bir kaç parça koyarak dikleştirerek takabilirsen güzel olur. Bunun nasıl yapılacağını bilmiyorum. Hem güzel durup hem sağlam olması hem de titreşim, ses vs. yapmaması biraz zor gibi geldi bana.

    Xenon:
    Xenon çok derin bir konu, kaş yapayım derken göz çıkarma ihtimali yüksek bir konu.
    Gerçek xenon tipleri D1S D2S ve D3S'dir. Bu setler pahalı olduğu için halojen far yada halojen mercekler içerisine takılmak üzere H1, H4 ve H7 tipinde "çakma" xenonlar üretilmiştir. Bildiğim kadarı ile H4 tipindekilerin uzun/kısa tek ampulde olanları da mevcuttur.

    Motosikletlerde (genellikle) uzun kısa aynı ampulde yapıldığı için sadece beş farklı ihtimalimiz var:
    İhtimal-1:Orjinal farı orjinal olarak kullanmak.
    İhtimal-2:Orjinal fara daha kaliteli bir uzun/kısa halojen ampul takmak. (Watt değerleri aynı olacak)
    İhtimal-3:Orjinal fara merceksiz H4 tipinde uzun kısa "çakma" xenon ampulü takmak. (balastı vs. ile set olarak.)
    İhtimal-4:Orjinal fara işlem yaparak H4 uzun/kısa halojen merceği ile H4 tipinde uzun/kısa "çakma" xenon ampulü takmak. (balastı vs. ile set olarak.)
    İhtimal-5:Orjinal fara işlem yaparak Bi-Xenon mercek ve ampul takmak. (D1S, D2S yada D3S tipinde balastı vs. ile set olarak.)

    Bunlar hakkındaki yorumlarım:
    İhtimal-1:Yeterli geliyorsa hiç ellemeden kullanılmalı.
    İhtimal-2:Güzel bir ampul bulunabilirse, çok iyi olacağı kesin. (halojen ampul önerim yok malesef)
    İhtimal-3:Karşıdan gelenleri çok rahatsız edecek, ışık dağılarak aydınlatması gerektiği yer dışında her yeri aydınlatacaktır. Parlaklığı iyi aydınlatıyor zannedilmesine sebep olsa da büyük ihtimalle orjinalinden kötü olacaktır. Farın içini karartma/eritme riski de cabası. Önermiyorum.
    İhtimal-4:İlk başta fiyat performans olarak en iyisi bu (orjinal fara H4 uzun/kısa mercek ile H4 "çakma" xenon takmak) gibi görünse de (özellikle far kapalıyken) selektör esnasında çok ciddi bir performans kaybı olacaktır. Kısalarım zaten hep açık diyorsan bu olabilir ancak gerçek bi-xenon'un yerini asla tutmayacaktır.
    İhtimal-5:En en iyisi budur hatta balast gen5 takılırsa o bmw'lerin vs. yaptığı flash selektör de olur tadından yenmez. Öneririm ancak biraz pahalıdır.

    Not:Farın içini kesip mercek oturtmak da başlı başına bir ustalık gerektirir.

    Düşündüğün Xenon:
    En başta link verdiğin xenon kit, H7 tip olduğu için uzun/kısa olan farına uymaz. Bütçene ve fara sığıp sığmaması durumlarına göre H4, D1S, D2S ve D3S setlerden birine bakman gerek.

    Xenon Renk Değerleri:
    Bu da zevk meselesidir ancak orjinal xenonlu araçlar (genellikle) 4300K ve 5000K değerlerinde olmaktadır. (en iyi aydınlatmanın bu renklerle olduğu ispatlandığı için) Ben de mavimsi bir tonu seviyorum bu nedenle 6000K (kelvin) değerini geçmemeni öneririm.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir. İyi forumlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:48 ----------

    Kısalar sürekli açık mı bilmiyorum ancak öyleyse bile, istenildiğinde kapatılabilecek bir anahtarla birlikte xenon'a geçiş yapılıp bir de bir yerlere küçük bir voltmetre takılıp akünün durumu takip edilerek akü değeri 12,2 V değerlerinin altına indiğinde bir süre xenonlar söndürülerek sürülse ve tabi motora ilk marş basarken xenonlar kapalı durumda olursa çok sorun olacağını sanmam. Sonuçta 35W güç tüketimi olan halojen ampul yerine yine 35W güç tüketimi olan bir xenon ampul takılacak.

    Not (kendi tezimi çürüttüm):Bu söylediğim voltmetre ile takip edip 12,2 V değerinin altına düşünce far kapatma yöntemi çok uzun geçe sürüşlerinde sorun olabilir. Çok uzun gece sürüşleri yapmıyorsan önerir, yapıyorsan önermem. (Çok uzun derken 3 saatten uzun gibi düşünebilirsin, yaklaşık olarak.)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------

    Cam konusunda:
    Capitao_3'ün bahsettiği gibi Link-1 ve Link-2'deki ilan sahiplerine de danışabilirsin.
    fatih.met bunu beğendi.

  5. #5
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Sele kaplama uzun yolda baya iyi olur gibi hele bide şöyle pofuduk,yumuşak
    çok pahalı olmaz gibi.
    Konuyla Kesinlikle alakasız ama uzun yolu kaçla gidebiliyorsunuz motor için tehlikesiz hızlarda.
    fatih.met bunu beğendi.

  6. #6
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    cevaplar için teşekkür ederim,

    zenon;
    bir önceki scooter motorumda zenon vardı ama memnun değildim yani tek far ve uzun kısa yok. uzun kısa arasında geçiş yapınca far sağa sola oynuyordu. güzel uyduramamışlardı benden önceki sahibi. kısa açıkken aşağı bakması lazımken sol tarafa bakıyordu ve uzuna geçince sağa dönüyordu.

    ama zaten nereye baktığı pekte farketmiyordu çünkü mercek yoktu ve her yeri ışıtıp diğer araçların gözünü alıyordu yani ne zaman farı açsam hep sellektör yapıyorlardı bana. şimdi zenon alırsam mercekli olması şart. merceği farın kasasına oturtmak için kasayı doğrama işlemi yapacağım o sorun değil. evet milleti rahatsız ettikten sonra bir güzelliği kalmaz, kesinlikle mercek şart.

    tur camı;
    ilanlardaki tur camını vidalamışlar yani siperliği delik deşik etmişler. anlamıyorum fabrika niye buna uzun cam yapmamış ki? rüzgar sorun oluyor, göğsüme çarpan şiddetli rüzgar kaskımın içine doğru sekiyor ve yolculuğu işgenceye çeviriyor. evet dediğiniz gibi bu uzun camı takanlara sorayım, forumda kullanan pek yok galiba.

    rüzgar birde ellerimi mahvediyor, önce şu el rüzgar korumayı alayım sonra sırada cam ve en son zenon olacak. dün sipariş ettiğim polis dat kornası bugün geldi birde onu bağlaması var oofff off... motosiklet isteyen var mı? vereyim kurtulayım.

    dün açık hava filtresi taktım ve orjinal hava filtresi kutusunu sökünce kalın bir hortum boşa çıktı ve galiba karter havalandırma işine yarıyor. birde bu çıktı başıma dert, bununda icabına bakmam lazım. birde açık hava filtresini taktığım günün akşamı yağmurlu olunca eve otobüsle gittim. motorla gitseydim hava filtresi ıslanabilirdi. a.ık hava filtresi takanlar yağmurlu havada ne yapıyor acaba?

    bilmeden bir işe kalkışmakta yoruyor insanı.

    neyse, birde "purge kit" araştırayım motoruma göre olur mu bakayım biraz.

  7. #7

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Yaz geldi kışa doğru yaptır..

  8. #8
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaz geldi kışa doğru yaptır..
    sabah erken saatlerde serin oluyor yazında, rüzgar beni iyice sindirdi artık. bu zamana kadar hep pahalı olduğunu düşünüyordum ama böyle giderse romatizma olacak dizlerim. rüzgardan yediğim dayağa artık dayanamıyorum. hele gün içerisinde yaptığım ağır işten sonra motor üstünde üşümek beni mafediyor.

    giy çıkar pratik bir şey olması açısından bu pantolonu alacağım, ölçü hesabı yapıyorum büyük küçük gelmesin diye;yandan fermuarlı motosiklet pantolonu

  9. #9
    xtugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2014
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150
    Fatih bana da tur camı lazım eğer ayarlaya bilirsen foruma yazarsan iyi olur

  10. #10
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Tur camı için birşey diyemiyorum. Lakin xenon far kullanmanı tavsiye etmiyorum.

    Aküden ziyade elektrik tesisatına da zarar verebilir.

    Onun yerine Philips x-treme vision ya da osram night breaker alabilirsin. %130 daha fazla aydınlık veriyor ikisinde

    Ama Philips in ömrünün daha uzun olduğu belirtilmiş hep okuduğum yazılarda.
    Ben önümüzdeki hafta alıcam. Çift halinde zaten kutusunda. Yedek ampül ünde olmuş olur

  11. #11
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Tvs, ybr ve tnt 250 kullaniyorum bunlarin arasinda en az ruzgari tvs aliyor. Sen demek naked motorda 140 km hizla gogsune carpan ruzgari gorsen naparsin 😊

  12. #12

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tur camı için birşey diyemiyorum. Lakin xenon far kullanmanı tavsiye etmiyorum.
    Aküden ziyade elektrik tesisatına da zarar verebilir.
    Selam röleli bir sistem kurulduğunda bu sorun ortadan kalkıyor. Aküden, kalınca bir kablo çekilip ucuna uygun amperde bir sigorta takılıyor, bu sigortadan bir röleye giriliyor. Röle çıkışına da yine uygun kalınlıkta bir kablo bağlanarak ampule gidiyor. Rölenin diğer ucuna ise (anahtarlama ucu) orjinal far tesisatından farlara gelen kablo bağlanıyor.

    Bu şekilde tesisata zararı olmuyor, hatta zorlasak yararı oluyor bile diyebiliriz. (bu cümlem şaka içerikli tabiki)

    Bu anlattığımı arabada yaptım oldu, muhtemelen motosiklette de olacaktır. Orjinal far tesisatına xenon takılmasını bende desteklemiyorum. Röleli ve (tercihen) bi-xenon candır.

    Sanırım internette hazır olarak röleli satılan kitlerde mevcut. Örnek link'te hazır birşey buldum. Araştırılırsa daha iyisi ve ucuzu bulunabilir yada yapılabilir.

  13. #13

    Üyelik
    18 Mart 2017






    Şöyle bişeye denk geldim bugün. Delikler farklı yerlere açılarak monte edilmiş,fakat gayet sağlam olmuştu. Biraz inceledim. Belki birilerinin işine yarar. Kendim camsız motora binemediğimden, benim için hassas bi mesele cam meselesi.

  14. #14
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    ben cam takmaktan vazgeçtim, ellerim için rüzgarı azaltacak bir aksesuar aldım taktım ve biraz görünüme artısı oldu diyebilirim ve park ampullerinden biri patlamıştı ve 1 çift led park lambası taktım birde.

    zenon işinden de vazgeçtim. zenon alana kadar biraz daha ekler bir çift kaliteli lastik alırım diye düşünüyorum çünkü lastiklerim ile sörf yapmaktan bıktım.

    şu an yeterince yakışıklı, zaman buldukça ve ilham geldikçe yeni ekleme belki yapabilirim. gerçi fazla bir ekleme yapmadım zaten orjinal hali sayılır. ön ışık bir tuhaf oldu, uzun kısa far sarı yanıyor ve parklar beyaz yanıyor garip oldu.

    beyaz parklar ve sarı uzun kısa far :|

    ön diski wd-40 banyosu yaptım metal yerleri pastan kurtaracağım diye ve mecbur biraz gezmek zorunda kaldım diskteki wd-40'ı yakmak için ve 10 dakika gaz fren yaptım düzeldi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)