Doğrudur. Temelde potansiyometredir. Ancak çok daha hassastır. Bilgisayara bağlandığında diagnostik sistemi tp sensörünün hata oranını binde 1 eviyesinde hesaplıyor, marjinin üzerinde ise tp sensörünün değilmesi gerekli. Yani piyasadaki 1 tl lik parçadan daha gelişmiştir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------
O halde motorcycleparts.eu dan getirtebilirsin. Bu site turkiyeye kdv siz satıyor . fiyatı 177 euro + 30 euro posta
https://www.motorcyclespareparts.eu/...nsor-assy.aspx
Dostum arıza ışığının mantığı diagnostic varsa senin motorda herhangi bir şeydende olabilir onun için diagnostice takıp ekranda arıza kodunu görmen gerekli.Burdan pek fayda cıkmaz ama benim yasadığım olayda giderken stop etme motor bazen calısmama yada düzensiz gaz yeme gibi durumlarında tps sensoru arızasından olduğu tespit edilmişti ama arıza ışığı yanmıyordu
Aynı problemler benim r6 da var şuan. aliexpressten 03 nisan da 29 usd ye sipariş verdim henüz gelmedi. Gelirse iyi ama beklemek can sıkıyor.
http://www.gofast-yamaha.fr/catalogue/vues_eclatees/motos/2001/4vrd100b/carburateur-175562/
Dostum yukardaki linkte var baska bir sitede 172 euro ya gördüm baya bir pahalı parca senin motor 98 99 model olmalı
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-XVS-650-H-Drag-Star-1997-Tourmax-Throttle-Position-Sensor-/301812534876 buda olmaz büyük ihtimal
https://www.motorcyclespareparts.eu/yamaha-parts/motorcycles/xvs650-dragstar-1998/carburetor-345940.aspx bu parca yüksek ihtimal
Bunun 2.elini bulmak lazım
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-XVS-650-H-Drag-Star-1999-Tourmax-Throttle-Position-Sensor-/331721587539?hash=item4d3c25bb53:g:0wgAAOSwnH1WXPT U
An itibari ile en ucuzu bu tek sorun ebayden bunu satın almak..
http://www.motonet.si/e-trgovina/motorno-kolo/yamaha/650/xvs-650-drag-star-classic/?good_detail=throttle-position-sensor-24e037722c0503fc1fb44f30b73439f4m buda baska bir site
http://www.busters-accessories.co.uk/category/10412100000/article/495564 buda ayrı bir site linklere girip kontrol edebilirsin en azından fikir sahibi olursun.
Dostum tekrar bozulma olasılığı cok düşük kim ne diyorsa inanma Turkiyede cok ama cok pahalıdır bu yurt dısı 0 olarak 170 euro sen hesap türkiyede kaca gelir sana yolladığım linklerden kontrol et ebayden alma sansın yok ama baska alternatifler verdim onlara mail at parcayı sana 29 euro olarak fatura ettirsinler en fazla 200 lira ile kurtulursun bizimkilere bulassan 700 800 ü geçer bile.
Motor 2005 model, izmirde buldum sifir orjinal olarak bir tane bakalim, umarim olur. 500 lira istiyor.
Hocam ölçmeden TPS in öldüğünü tespit edemezsiniz. Daha önce de dediğim gibi TPS in ölçülmesi gerek yoksa en az 100 doları boşuna harcayacaksın..
Diagnostic makinaya takıldığında motora ait girilen bilgilere göre "Nominal" değer ifadesiyle bir rakam aralığı veriyor. TPS değerleri bu iki değer arasında olmalı.
Ayrıca benim motorda tps arızasına uyarı verecek bir görüntü ekranı yok. Tepkileri internetteki tps arızaları ile karşılaştırdığımda karşıma çıkan sonuç TPS arızası, ama makina tps olmadığın söylüyor. Kafam beynim yandı vallahi. İnşallah kısa zamanda çözümlersin olayı
Benzin filtresi ve pompasının işlevlerini yitirmesi konusu üzerinde duruyoruz. İnşallah filtredir. Artık olasılıklar içinden en ucuz olanını seçiyorum kendimce
http://braindump.donfick.com/media/9...p%20Manual.pdf
5-8 Bölümüne bak.
Bu arkadaş böyle ölçüyor ama olur mu bu şekilde?
https://www.youtube.com/watch?v=XMcFU2wRiDY
Sizin motorunuz kaç model?Kaç km de?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------
Arkadaşın dediği 5-8 bölümünde klavuzda yazıyor kaç çıkması gerektiği, korkma kardeşim az eli tornavida tutan varsa iki vidayı söksün sonra geri yerine aynen vidalarsınız, birde 5-8 de yazanları düzgün tercüme edicek ingilizce bilen varsa ki bunu çeviriciyede yazsan Türkçesi çıkar, yardımcı olsun.Arıza ışığı tps ayarı gerekeceği zamanda yanma ihtimali var ayar içinde 5-8 de yazıyor...O değerler çıkmazsa arızalıdır diyor, avometre-ölçü aletiyle omajı ölçülecek.Sana bi tavsiye o tps kablosunu söksene birde öyle yüksek hıza çık bakalım fark olacakmı artı veya eksi...
Daha öncesinde de yazmıştımm. Yaşadığım sorunların internet tarafında ki sorgularında karşılığının TPS arızası olduğnu söylemiştim... Ancak farklı bir sorun olduğunu sonradan anladık.
Motosikletin verdiği bütün tepkiler TPS arızasına delalet ederken, aslında depo içerisindeki fabrika çıkışına ait koruma boyalarının 17 sene sonra dökülüp toz ve sonbahar yaprakları kıvamına gelmesi ile benzin filtresi, pompası ve yakıt enjeksiyonunu tıkadığını gördük.
Depoyu bir güzel temizledikten sonra enjeksiyonlara el attık. Şuan motor o eski canavar performansına tekrar döndü. Zamanında söylemişlerdi "1150 gs leri deposunu bitmeye yakın doldur, ışık yandığında benzin al. Makina benzin bitmeye yakın depodaki pislikleri çeker tüm yakıt sistemini sekteye uğratır..."
Şanslıyız ki bir pompa istemedi bizden. Bunu yazdım çünki TPS in gördüğü görevin aksaması durmumunu farklı bir yönden görmüş olduk.
benim motor aprilia shiver 750, boşta iken yavaş yavaş gaz veriyorum, 2000 devirden sonra direk 5000 e atlıyor,yolda düşük devrde giderken motoru sallıyor, ilk önce yolların durumundan dolayı sallandıgını sanmıştım, sonra anladım ki motor düşük devirde giderken minik minik tekleme yapıyor, bunun gaz konum sensöründen oldugunu düşünüyorum, yinede bide size sorayım dedim
ben yakın bir zamanda motorumun rölantisini düşürmek için uğraştım ama yapamadan geri topladım, arıza ışığım yoktu, tps sensönürünü söküp temizleyemedim, normalde her sensörü söküp balata spreyiyle temizliyorlar, tps sensörünün sadece fişini çekip taktım ama hiç bir fark yoktu sadece 4-5k deviri geçmiyor o kadar, ustanızın sağlam olmayabilceğini söylemişsiniz belki tp sensörlük bir durum yoktur, birde karbüratörlü ve enjeksiyonlu fark etmeden yakıtta falan bir fark ediceğini sanmıyorum çünkü sonuçta bu gaz kelebeğinin bir sensörü, sanırım hassas olarak yüksek devir çevirmek için falan
Benim motorun diagnostic modunda TPS degerleri 1-100 arasi degerler okunuyor. Zamaninda kronik ariza nedeniyle Yamaha ucretsiz degistirmisti. Servis kitabinda verilen degerler tuttugu halde (gaz kapalıyken, 15-17 arası, sonuna kadar acikken 97-100), TPS bozuk cikmisti. Degisince duzelmisti. TPS bozukluk belirtisi de suydu, motor ısındıktan sonra, devir kendi kendine 1000-4000 arasi dans ediyor, sonra da stop ediyordu.Doğrudur. Temelde potansiyometredir. Ancak çok daha hassastır. Bilgisayara bağlandığında diagnostik sistemi tp sensörünün hata oranını binde 1 eviyesinde hesaplıyor, marjinin üzerinde ise tp sensörünün değilmesi gerekli. Yani piyasadaki 1 tl lik parçadan daha gelişmiştir.
belkide sensörden değil mümkünse 5-10 tamirciye göster arkadaş sensör arızalı demiş burdan yola çıkarsak potansiyemetre sensör değil ki
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
garantisi devam ediyorsa bulsun getirsin servis garantisi bitse bile sen yamaha kullanıyorsun seninle ilgilenmesi lazım
bu konu hortlamış şimdi farkettim sıkıntı düzelmiş mi bir de konu sahibine şunu soruyorum ani gaz vererek parçayı bozmuş olabilir bir küçük parça yüzünden belki motor aylardır yatıyordur Allah kimseye sıkıntı yaşatmasın maddi yanı ayrı dert verdiği manevi sıkıntıları ayrı dert
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)