Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tubeless Olmayan Lastiğin Patlaması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Motosikletim rx3i evo. Tel jant olduğu için malum standart iç lastikli teker var. 100-120 km/h gibi süratlerde lastik patlarsa neler olur? Ne yapmam gerekir tavsiye verir misiniz? Tek bildiğim patlayan taraftaki freni kullanmamak. Gerçekten tubeless lastiğe göre çok riskli midir? Kaza yaptırır mı? İzlediğim videolarda motor sağa sola kayıyor ve llastiği patlayan herkes yere düşüyor berbat bi sahne.
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Köpüklü spreyler var ama bunlarda işe yarıyor mu bilmiyorum

  3. #3
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    Tubeless i ic lastikle kullanin.yanaklari daha kalin oldugu icin biraz daha sansiniz artar.

  4. #4
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    birincisi,o köpükler iç lastikli lastiklerde işe yaramaz,tubless ler için yapılmıştır.
    ikincisi,efe kardeş,korkma,kolay kolay patlamaz lastiğin.düşünsene,tubless icat edilmeden önce yıllarca insanlar,araba ve motorlara bu şekilde kullandılar.ama bu hiç patlamaz anlamına da gelmez.biliyorsun benim de RX3'üm vardı,yıllar önce de iç lastikli motorlar kullandım ve çook uzun yollara gittim geldim,hiç patlamadı.şans olabilir.RX3'üm de yanımda,uzun yola giderken,1 ön iç lastik,1 arka iç lastik taşıyordum.nedeni de patlak tamir takımı taşıyıp yollarda uğraşmamak için.yapacak birşey yok.bu arada bazı arkadaşlar,aynı ölçülerde tubles lastik bulursan tak diyebilirler,bu da yanlış,çünkü,tubles lastik kullanan jantın yan duvarı(lastiğin yanını tutan) ile,iç lastik kullanan jantın yan duvarı aynı değildir.bu şekilde akıl alıp kullanan bir arkadaşım vardı,yolda giderken lastik janttan çıkmıştı.bilgin olsun kardeş.
    Olcay Avşar ve bursalıali bunu beğendiler.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  5. #5
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Bora abi mesajı yeni görüyorum kusuruma bakma. Bilgiler için çok sağol.
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Başıma geldiği için biliyorum. Hangi lastik olduğuna göre değişir ama o hızlarda ön lastik patlaması kötü olan senaryo. Arka lastik daha az tehlikeli (bana göre).
    100-110 ile orta şeritte giderken iki lastiğimde ayrı zamanlarda patladı. Ön jant çart diye oturdu. Arka lastiğimin inmesi 1-2 sn sürdü. Motor gezmek isteyecek çok dikkat ederek, dengeni koruyarak mümkün olduğunca motoru dik tutarak sağ tarafa attım kendimi. Ülkemizin sorumluluk sahibi şoförleri çok yardımcı oldu!! Lastiğin durumuna göre motorun sağa sola gezecek, yatmak isteyecek dans edecek. Sende hatim indireceksin(ben indirmiştim).Ama motorun durumundan değil, sorumluluk sahibi arabacılar yüzünden... Ağırlığımı sağlam teker tarafına kaydırdığımı hatırlıyorum. Böyle..
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #7
    saltuque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650gs
    4 yıl boyunca tel jantlı motor kullanıp bir kere lastik patlamamışken, 1 ay arayla 2 kere vida girdi arka lastiğe. İstanbulun her sokağı şantiye amk... İkisinde de motorun yanına gittiğimde lastiğin inik olduğunu farkettim. Muhtemelen birinde sabah işe gelirken diğerinde de akşam işten dönerken girdi vidalar. Üzerinde de 8-10 saat park yerinde durdu motor. Sürüş esnasında hiç farketmedim bile zaten jant da daha yere ulaşmamıştı. İki seferde de tamirciye kadar gidebilmiştim.

  8. #8
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    10-15 saniye öncesinden farkına varıp iş ciddiye binmeden kenara çekme şansımız yok mu? İlla cebelleşecek miyiz motorla? Bora abi çok güzel söylemiş eskiden tubeless mi vardı diye ama benim gözümü korkuttu bu senaryo. Patlama sesi falan duyuluyor mu bari?
    bursalıali bunu beğendi.

  9. #9
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Hocam senin anlatmak istediğin patlamayı anladım ben sanirim, Balona iğne batırır gibi öyle bi "baaam" usulü patlama olmadığı sürece, küçük çivilerin girmesi yani sadece 1 delik yoluyla patlayan lastik öyle düşündüğünüz gibi sizi 2 saniye içinde öldürmez, havanın inmesi deliğe gore değişir en hızlısı 10 saniyeyi bulur.

    Yanlız balon patlaması gibi bi yarılma felan söz konusu olursa siz patladığını anlayana kadar zaten yerde olacaksınız.
    Ama bu tür büyük yarıklı sesli patlamalarda lastik yarılıp janttan dolayı yarılıp kopmaya başlarsa tubeless veya şambrelli farketmeksizin çok akıl alıcı senaryolara sahit olursunuz.

    Kendimi bildim bile yaklaşık 9 yıldır kullandığım her motor şambrelli (Hepsi enduro/cross).

    Lastik patlama olayı çok yaşadım ama hiç bi zaman lastik patladı diye kaza yapmadım.
    Hava yavaş yavaş indiği icin motorun saçma sacma sicramasindan olayı anlayıp, başımın çaresine baktım.
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #10
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    evet çok kötü bir senaryo allah kimsenın başına vermesin.küçükte bir hatırlatma yüksek süratte seyrederken lastik patlarsa daha ne olduğunu anlamadan irkilir bilinçli olmasada frene yüklenirsin yani o patlayan lastiğin tarafı filan hikaye.

  11. #11
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam senin anlatmak istediğin patlamayı anladım ben sanirim, Balona iğne batırır gibi öyle bi "baaam" usulü patlama olmadığı sürece, küçük çivilerin girmesi yani sadece 1 delik yoluyla patlayan lastik öyle düşündüğünüz gibi sizi 2 saniye içinde öldürmez, havanın inmesi deliğe gore değişir en hızlısı 10 saniyeyi bulur.

    Yanlız balon patlaması gibi bi yarılma felan söz konusu olursa siz patladığını anlayana kadar zaten yerde olacaksınız.
    Ama bu tür büyük yarıklı sesli patlamalarda lastik yarılıp janttan dolayı yarılıp kopmaya başlarsa tubeless veya şambrelli farketmeksizin çok akıl alıcı senaryolara sahit olursunuz.

    Kendimi bildim bile yaklaşık 9 yıldır kullandığım her motor şambrelli (Hepsi enduro/cross).

    Lastik patlama olayı çok yaşadım ama hiç bi zaman lastik patladı diye kaza yapmadım.
    Hava yavaş yavaş indiği icin motorun saçma sacma sicramasindan olayı anlayıp, başımın çaresine baktım.
    Çok sağolun bu bilgi iyi geldi, zaten otoyolda çividen ziyade lastiği patlatacak nesne olması baya baya düşük bir ihtimal olduğu için fazla takılmaya gerek yok demek ki.
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10-15 saniye öncesinden farkına varıp iş ciddiye binmeden kenara çekme şansımız yok mu? İlla cebelleşecek miyiz motorla? Bora abi çok güzel söylemiş eskiden tubeless mi vardı diye ama benim gözümü korkuttu bu senaryo. Patlama sesi falan duyuluyor mu bari?
    Önceki mesajımda yazdığım gibi ön jant çatank diye oturmuştu. Arka tekere 2 cm'ye 1 cm boyutunda metal bir parça girmiş, ne oldu şimdi bu motora yolda mı bir enayilik var diye düşünmem ile motorun arkasının gezmeye başlaması arası 2 sn ya var ya yok.
    Lastiğin inmesi için içindeki havanın kaçması lazım. Tabi bu durum lastiğe giren ve /ve yahut çıkan şeyin açtığı delikle alakalı. Hava bir anda da kaçabilir; bir kaç sn'de de kaçabilir, ben şamyelli lastiğin 2-3 günde indiğini de gördüm. O artık neyin girdiğine nasıl girdiğine bağlı. Her durum farklı olacaktır.

  13. #13
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Alıntı sdirer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceki mesajımda yazdığım gibi ön jant çatank diye oturmuştu. Arka tekere 2 cm'ye 1 cm boyutunda metal bir parça girmiş, ne oldu şimdi bu motora yolda mı bir enayilik var diye düşünmem ile motorun arkasının gezmeye başlaması arası 2 sn ya var ya yok.
    Lastiğin inmesi için içindeki havanın kaçması lazım. Tabi bu durum lastiğe giren ve /ve yahut çıkan şeyin açtığı delikle alakalı. Hava bir anda da kaçabilir; bir kaç sn'de de kaçabilir, ben şamyelli lastiğin 2-3 günde indiğini de gördüm. O artık neyin girdiğine nasıl girdiğine bağlı. Her durum farklı olacaktır.
    Allah'a emanet devam o zaman
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah'a emanet devam o zaman
    Evet öyle :=)

  15. #15
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    arka patlarsa nispeten öne göre daha kolay kontrol ediliyor.

    yani tüm iş sende. motor sağa sola gezecek. panik yapmadan kontrolü sağlamaya çalışman gerek.
    fz6_fazer bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)