Bazı Motorların Türkiye'ye Gelmemesi H.K.
-
Arkadaş ortamında da konuyu tartışıyoruz, bu ve bazı diğer sosyal platformlarda da aynı konu dönüp duruyor yıllardır. Şu motor niye gelmiyor?
Sebebi esasen bizim ekonomik durumumuzdan ibaret. Özetle;
Honda CB500X Türkiyeye girmiyor, çünkü getirseler, muhakkak fiyat olarak NC750X ile aynı fiyata gelecek (TRK502 örneği) ve satılsa da getirmeye değecek rağbet olmayacak. Malum bir aracı getirmeden önce bir sürü yerden uygunluk alınması gerekiyor ki bu da para demek. Getirdiğinde, sattığı adet, getirmek için yapılan masrafı kurtarmalı, bunun yanında 2017 yılında getirilen motor 2019 yılında hala showroomda satış bekliyor olmamalı. Peki, 3,5 litre tüketimiyle, 750 cc bir honda yol endurosu dururken, kaç kişi 500cc 5 litre tüketen bir yol endurosu alır ki? Sorusu distribütörü bu motoru getirmekten uzak tutuyor. Honda burada herkesin iki motora da az ya da çok aşina olması için seçtiğim bir örnek, bütün markalarda benzerleri mevcut.
Şimdi, ekonomi konusuna gelirsek, 3,5 litre tüketim değerine sahip NC750X, 5 litre tüketim değerine sahip CB500X'in piyasada satılmasına engel teşkil eder. Çünkü benzinin litre fiyatı şu an 5,41 tl. Hani CB'yi alırken ucuza alabilsek, belki göz ardı edilebilir bir tüketim farkı gibi görünüyor, ama aynı vergi diliminden gireceği için, ucuza gelmeyecektir. Zaten CB500F'in fiyatı ile NC750S fiyatı kıyas yapılırsa durum anlaşılacaktır.
Süpermoto gibi, Cruiser gibi, belirli bir kullanıcı kitlesine hitap eden, herkesin ilgi alanına girmeyen motorları getirmiyorlar haliyle. Mesela şu an, her yanı plastik R25 18 bin lirayı geçmişken fiyat olarak, her yanı krom olan, görsel olarak şaşalı bir cruiseri getirse yamaha, 250cc'de 25 bine satar sıfırını ki bu da satış oranının düşük kalmasına sebep olur. Daha fazla kitlesel ilgi gören motor tarzlarına yöneliyor firmalar.
Bir diğer husus ise, bizim alım gücümüz dolayısı ile, alım gücümüz düşük. Honda diyor ki 20 tane naked modelimin hepsini Türkiye pazarına soksam satacağım adet nedir yıllık?
Geçen gün biri ile tanıştım. Konunun özü ekonomik farklılıktı, ama ulaştığımız sonuç bizi de ilgilendiriyor. İsveçten geliyor, aslen buralı. Motor merakı yokmuş, konuyu şöyle çözümledik.
Türkiyeye gelirken 2002 model Peugeot 206 aracını 10 bin TL karşılığı Euro ile satmış. O da kabaca 2540 Euro eder. Ne iş yaptığını sordum, çöpçüymüş. Maaşı da aylık 2500 Euroymuş. Adam bir aylık maaşı ile, 2002 model temiz bir Peugeot 206 alabiliyor yani.
Aynı araç bizde 20 bin lira, bizim ülkede bu araç 10 maaş ediyor bizim maaşımızla. Sıfır araç alırken de krediyle falan uğraşmıyorlarmış. Peşinat olarak %20 ödeyip geri kalanını taksitle ödüyorlarmış. Bizde bide gidip bankaya öpülmek gerekiyor.
Haliyle, firmalar avrupa pazarına, abd pazarına yaklaştığı gibi yaklaşmıyor bizim ülkemize. Çünkü avrupa'da 6 bin euro'ya satılan motor oradaki ortalama insanın 2-3 aylık maaş tutarının karşılığı iken, bizde ortalama insanın bir yıllık maaşından fazla. Orada sattığını burada satamaz.
Dolayısı ile, distribütörleri eleştirmekten vazgeçelim. Sonuçta ticari amaç güden bir kuruluş bize iyilik olsun diye tercih yapmaz. Bizim eleştirmemiz gereken ülkemizin sistemi. Bize hizmet etmek amacı ile varolan devlet (iktidarı, siyasal partileri kenarda bırakıyorum, çünkü son 30 yıldır durum hiç daha iyi olmadı, hep kötüydü. 30 yıl önce de ihtilal oldu, ondan öncesi daha karışık) bizden vergi alıyor, hemde çok vergi alıyor. Araçtan aldığı vergi yetmiyor, akaryakıttan da vergi alıyor. Bir sürü vergi ödeyerek aldığımız aracımıza binmek için de bir sürü vergi ödüyoruz. Sürdürülebilir enerjiyle çalışan araç yapsalar, eminim bizim devlet vergi almanın bir yolunu yine bulur.
Bu arada, vergi demişken, İsveç'te vergiler bizden fazlaymış. Ama, "gelire endeksli vergilendirme sistemi var, mesela ben %x ödüyorken, benim 2 katım geliri olan bir birey %x*2 vergi ödüyor" diyor arkadaş. Yani bizdeki gibi, 300 cc motordan aldığı ötv'yi milyon dolarlık moıtoryattan almama durumu yokmuş
Reklamlar
-
hondanin cbf300 diye bir modeli var, ancak ülkemize getirmiyor.
onun yerine cbf150'ye muhtaç bir şekilde hayatımızı sürdürüyoruz.
normal bir ortamda benim cbf150 yerine aynı koşullarda cbf300'e binmem gerekiyordu. amma ve lakin 150'ye talim ediyoruz.
-
Getirmemelerindeki başka bir etkende servis muhabbeti. X marka y model getirdiği zaman o modelin servisi için personeline sürekli eğitim berecek. Hayle yedek parça stoğunu da tamamlaması gerekir. Hafi modeli getirdik parçaları ihtiyaca göre getiririz dediğin zaman o iş pahalıya geliyor malesef. Geçenlerde CBF600 gördüm. Maşallah çokta beğendim(muhtemelen üretimi durmuş olabilir belki) öyle bir makine cb500 den daha çok satılabilir gibi geliyor bana. İkisini de getirse ikisine de parça stoğu servislerin eğitimi falan filan zor tabi. En ekonomik en çok fayda sağlayacak modeller daha çok işlerine geliyor.
-
korkmazunal adlı üyeden alıntı
Getirmemelerindeki başka bir etkende servis muhabbeti. X marka y model getirdiği zaman o modelin servisi için personeline sürekli eğitim berecek. Hayle yedek parça stoğunu da tamamlaması gerekir. Hafi modeli getirdik parçaları ihtiyaca göre getiririz dediğin zaman o iş pahalıya geliyor malesef. Geçenlerde CBF600 gördüm. Maşallah çokta beğendim(muhtemelen üretimi durmuş olabilir belki) öyle bir makine cb500 den daha çok satılabilir gibi geliyor bana. İkisini de getirse ikisine de parça stoğu servislerin eğitimi falan filan zor tabi. En ekonomik en çok fayda sağlayacak modeller daha çok işlerine geliyor.
Yok be ya CB500F ile aynı bloğa sahip CB500X. Niye eğitim verilsin ki. Zaten bir çoğu için gereken eğitim ve donanıma sahip servisler.
Unutmadan CBf600 hastasıyım, ama acayip fena yakıyor
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Yok be ya
CB500F ile aynı bloğa sahip CB500X. Niye eğitim verilsin ki. Zaten bir çoğu için gereken eğitim ve donanıma sahip servisler.
Unutmadan CBf600 hastasıyım, ama acayip fena yakıyor
Ben sormuştum bi zamanlar bi markaya ama hatırlamıyorum. Satış telaşı var. Parça tedariği var. E servislerin eğitimi var demişti.
Bi arkadaşım Skoda bayisinde çalışıyor servis danışmanı olarak. Yeni model üretti Skoda. Bunun eğitimi için yamulmuyorsam İspanya'ya götürdüler diye hatırlıyorum. Motor 1.6 dizel motor. Vw ile aynı motor. Yürüyen aksam da hemen hemen Tiguan ya da Toureg ile aynı ama yine de götürdüler.
Aslan besleyen yemini düşünmez diye iğrenç bi espiri de yapıyım tam olsun :D
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Yok be ya
CB500F ile aynı bloğa sahip CB500X. Niye eğitim verilsin ki. Zaten bir çoğu için gereken eğitim ve donanıma sahip servisler.
Unutmadan CBf600 hastasıyım, ama acayip fena yakıyor
Kim demiş cbf600 çok yakıyor diye şehirler arası 120-160 bandında 5 lt şehir içi kullanımda 6-6,3 bandında gitti. İncelemesini yazıcam zaten o ayrı.
Diğer modellerin gelmemesi konusuna gelince, iş sadece eğitimini vermek ve parça stoğu ile bitse keşke. Ürünü satıştan kaldırsa bile en az 10 yıl parça tedarik etmek zorunda kalacak.
Millet olarak alım gücümüz vs belli. Ayrıca çoğu insanımız satarken en çok kar ettiren ürüne yöneliyor.
Daha da yazmaya devam etsek cilt cilt ansiklopedi olur
Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.
-
sailor33 adlı üyeden alıntı
Kim demiş cbf600 çok yakıyor diye
şehirler arası 120-160 bandında 5 lt şehir içi kullanımda 6-6,3 bandında gitti. İncelemesini yazıcam zaten o ayrı.
Diğer modellerin gelmemesi konusuna gelince, iş sadece eğitimini vermek ve parça stoğu ile bitse keşke. Ürünü satıştan kaldırsa bile en az 10 yıl parça tedarik etmek zorunda kalacak.
Millet olarak alım gücümüz vs belli. Ayrıca çoğu insanımız satarken en çok kar ettiren ürüne yöneliyor.
Daha da yazmaya devam etsek cilt cilt ansiklopedi olur
Bekliyorum incelemeyi sabırsızlıkla.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Yok be ya
CB500F ile aynı bloğa sahip CB500X. Niye eğitim verilsin ki. Zaten bir çoğu için gereken eğitim ve donanıma sahip servisler.
Unutmadan CBf600 hastasıyım, ama acayip fena yakıyor
Cbf 600 çok yakar onun yerine
Cbf 650f az yakar dört silindir
Yamaha Xj6 az yakar dört silindir (az yakan en iyi ses çıkaran dört silindirli makine)
Alınabilir...
-
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Cbf 600 çok yakar onun yerine
Cbf 650f az yakar dört silindir
Yamaha Xj6 az yakar dört silindir (az yakan en iyi ses çıkaran dört silindirli makine)
Alınabilir...
Bazen ciddi ciddi düşünüyorum söylediklerini de, hakikaten garipsiyorum haberin olsun.
CBF600 bildiğin touring. Mesela dik oturuyorsun, dik otururken de rüzgardan koruyor. Oturuş pozisyonu sayesinde sürat algısı yerinde, yani basarsan, bastığını hissediyorsun.
CBR650F (CBF650F diye bişey yok) ise touring-SS kırması. İnceledim, üzerine oturdum, CBR250 neyse oturuş pozisyonu olarak, aynı onun gibi birşey. Yatarsan rüzgardan koruyor, ama yatacaksak niye SS almayalım? Yatmazsan, bir çok nakedden belirgin bir farkı yok rüzgar anlamında.
İkisinin kulvarları farklı yani. Birbirlerine rakip olmazlar. CBR650F'in eski versiyonu CBR600F'dir, CBF600 değil.
XJ6 ise bildiğin naked, ona bineceğime MT07 tercih ederim. Hiç olmazsa naked ruhu daha belirgin. Naapıyım rüzgardan dayak yiyeceğim 4 silindiri? Diversion desen anlarım, ama o da olsa olsa CBR650F'e rakip olur, yine CBF600 ile aynı klasmana giremez.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Bazen ciddi ciddi düşünüyorum söylediklerini de, hakikaten garipsiyorum haberin olsun.
CBF600 bildiğin touring. Mesela dik oturuyorsun, dik otururken de rüzgardan koruyor. Oturuş pozisyonu sayesinde sürat algısı yerinde, yani basarsan, bastığını hissediyorsun.
CBR650F (CBF650F diye bişey yok) ise touring-SS kırması. İnceledim, üzerine oturdum, CBR250 neyse oturuş pozisyonu olarak, aynı onun gibi birşey. Yatarsan rüzgardan koruyor, ama yatacaksak niye SS almayalım? Yatmazsan, bir çok nakedden belirgin bir farkı yok rüzgar anlamında.
İkisinin kulvarları farklı yani. Birbirlerine rakip olmazlar. CBR650F'in eski versiyonu CBR600F'dir, CBF600 değil.
XJ6 ise bildiğin naked, ona bineceğime MT07 tercih ederim. Hiç olmazsa naked ruhu daha belirgin. Naapıyım rüzgardan dayak yiyeceğim 4 silindiri? Diversion desen anlarım, ama o da olsa olsa CBR650F'e rakip olur, yine CBF600 ile aynı klasmana giremez.
Yalnız cbf600 de uzun cam yoksa yine tokat yiyorsun Uzun cam varken boyuna göre azıcık eğilmen gerekebilir ya da bu bir aparat var camın ucuna uzatma gibi takılan ondan kullanacaksın. Tabi yine de bir naked gibi rüzgara maruz kalmıyorsun
Önemli olan nereye gittiğin değil, seni bekleyenlere sağ sağlim dönmektir.
-
sailor33 adlı üyeden alıntı
Yalnız cbf600 de uzun cam yoksa yine tokat yiyorsun
Uzun cam varken boyuna göre azıcık eğilmen gerekebilir ya da bu bir aparat var camın ucuna uzatma gibi takılan ondan kullanacaksın. Tabi yine de bir naked gibi rüzgara maruz kalmıyorsun
CBR650F'e takabileceğin en büyük tur camı bile CBF600'ün orjinali kadar rüzgar muhafazası sağlamaz muhtemelen
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Bilindigi uzere m arkalarin detayli arastirmasi sonucu modeller ulkemize geliyor,tabi bazi modellerde gelmiyor ama otomobilde bu ucurum daha fazla.
-
Uğur Bilgili adlı üyeden alıntı
Bilindigi uzere m arkalarin detayli arastirmasi sonucu modeller ulkemize geliyor,tabi bazi modellerde gelmiyor ama otomobilde bu ucurum daha fazla.
Örnek verebilir misin?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:38 ----------
efendy06 adlı üyeden alıntı
Bazen ciddi ciddi düşünüyorum söylediklerini de, hakikaten garipsiyorum haberin olsun.
CBF600 bildiğin touring. Mesela dik oturuyorsun, dik otururken de rüzgardan koruyor. Oturuş pozisyonu sayesinde sürat algısı yerinde, yani basarsan, bastığını hissediyorsun.
CBR650F (CBF650F diye bişey yok) ise touring-SS kırması. İnceledim, üzerine oturdum, CBR250 neyse oturuş pozisyonu olarak, aynı onun gibi birşey. Yatarsan rüzgardan koruyor, ama yatacaksak niye SS almayalım? Yatmazsan, bir çok nakedden belirgin bir farkı yok rüzgar anlamında.
İkisinin kulvarları farklı yani. Birbirlerine rakip olmazlar. CBR650F'in eski versiyonu CBR600F'dir, CBF600 değil.
XJ6 ise bildiğin naked, ona bineceğime MT07 tercih ederim. Hiç olmazsa naked ruhu daha belirgin. Naapıyım rüzgardan dayak yiyeceğim 4 silindiri? Diversion desen anlarım, ama o da olsa olsa CBR650F'e rakip olur, yine CBF600 ile aynı klasmana giremez.
Hondanın cbf serisini bilmiyorum
CB gibi nakad olabileceğini sandım
Cbr 650f yada Jx6f
Mt07 ses desen yetersiz bol bol rüzgar yersin
Xj6F neden mi?
Saf dört silindir sesi
Neredeyse Mt07 ile aynı yakıt tüketimi
Daha rahat oturuş pozisyonu
Uzaması Mt07 den çok daha iyi
Fazla rüzgar yemezsin
Tasarımı gayet iyi
-
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Örnek verebilir misin?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:38 ----------
Hondanın cbf serisini bilmiyorum
CB gibi nakad olabileceğini sandım
Cbr 650f yada Jx6f
Mt07 ses desen yetersiz bol bol rüzgar yersin
Xj6F neden mi?
Saf dört silindir sesi
Neredeyse Mt07 ile aynı yakıt tüketimi
Daha rahat oturuş pozisyonu
Uzaması Mt07 den çok daha iyi
Fazla rüzgar yemezsin
Tasarımı gayet iyi
Veriyorum, ford crown victoria. Keşke gelse. Tamam binmeye şimdilik bütçe yetmez ama gene de alıp arada temizlemek bile güzel olurdu
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Kimisi Euro Ncap gibi testlerden kimisi emisyondan bazılarıda pek satılmadığından olabilir mi acaba
-
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Kimisi Euro Ncap gibi testlerden kimisi emisyondan bazılarıda pek satılmadığından olabilir mi acaba
Motosikletler için Ncap yok
Emisyon da hikaye. CB500F ve CBR500R uyuyorsa emisyona, CB500X de uyar mesela. Ama getirmiyorlar.
Satılmak yerine pazar payındaki değişim diyelim. Yine Honda'dan örnek vereyim.
Diyelim ki honda 2016 yılında 100 tane NC750X sattı. 2017 yılı için de CB500X'i getirdi ve NC750X'den daha uygun bir fiyatla satışa koydu.
2017 yılında 60 tane NC750X, 40 tane CB500X satacak olmak markanın bu hamleyi yapmamasına neden oluyor. Çünkü 40 tane CB500X satıldı, ama pazar payı değişmedi. ASlında CB500X olmasa da totalde yine 100 motor satacaktı. O zaman, CB500X için parça getirip buna para bağlamaya gerek yok diye bir politika uygulanıyor. Çünkü sattığı motorun parçalarını stoklarında bulunduracak. NC750X için stokta o parçalar mevcut, atıyorum 100000$'lık NC750X parçası var Honda Türkiye'de toplam. Şimdi, 100000$ ile bu iş çözülebiliyorken, niye CB500X'i getirip bir 100000$ daha bağlasın ki.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)