Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yokuş aşağı bırakılan motorun önüne araç park edince

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mnurbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2016
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Arkadaşlar ufak bi problemim var. Tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Geçen kız arkadaşımla bi kafeye gittim. Motorumu yokuş aşağı doğru bıraktım. Tam önüme bi araba park etmiş. Ayaklarıma geri itemedim. Geçen insanlardan baya baya itmelerini rica ettim :D var mıdır bu durumun çözümü? İlla yukarı doğru mu bırakmam gerek?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    CBF'i ayaklarımla itemediğim zaman üzerinden inip geri geri çekiyorum. Pulsar'da da olmaz mı aynı yöntem?
    tiawern bunu beğendi.

  3. #3
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı mnurbulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ufak bi problemim var. Tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Geçen kız arkadaşımla bi kafeye gittim. Motorumu yokuş aşağı doğru bıraktım. Tam önüme bi araba park etmiş. Ayaklarıma geri itemedim. Geçen insanlardan baya baya itmelerini rica ettim :D var mıdır bu durumun çözümü? İlla yukarı doğru mu bırakmam gerek?
    Motosikletin önünü, aşağıya bakar şekilde bırakmamak
    telike, Volki34, RookieWest ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Az silindir, çok iş

  4. #4
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Arabayı kaldırın motorun önünden :D Bu durumda yapacak birşey yok..
    selsa bunu beğendi.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  5. #5
    mustick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2016
    Motosikleti
    CBR250R
    yan ayak açık vaziyette ön taraftan gidonlardan tutarak yukarı doğru itebilirdin.

  6. #6
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Yan ayak üzerinde arabadan kurtaracak kadar çevrilebilecek durumu varsa böyle kurtarılabilir

  7. #7
    07mehmet07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Motosikleti
    Bmw s1000rr
    Ayaklık üzerine elinle yatırıp yan çevirebilirsin en kolayı budur ama biraz aksiyon olsun diyosan ön frene basıp arka tekeri kaydırarakta yan çevirebilirsin hem ortamda havan da olur
    efendy06 ve GezeGeze bunu beğendiler.

  8. #8
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Bana önü yokuş aşağı park ettiğimde ayaklık katlanıp düşecekmiş hissi veriyor onun için önü yukarı bakacak şekilde park ederim. Ama o durumda kalırsam motora binmeden gidondan tutarak ve ön frenlede kombine ederek biraz biraz yukarı çekerim. Sonrada ayaklık üstünde çeviririm.

  9. #9

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Yokuşa paralel park edin çıkacakmış gibi?

  10. #10
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Motorun arkasını kaldırıma doğru önünü yola dik şekilde park etmek gerek aslında.

  11. #11
    Ali1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    SATTI
    Motoru yokus assagi birakirken kicini kaldirima dayayip kafayi yola dogru cevirirsen tir bile koysalar sikinti olmaz

  12. #12
    mnurbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2016
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Teşekkür ederim cevaplarınız için

  13. #13
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    motoru yokuş aşağı bakacak şekilde bırakmak ha

    bu ne cesarettir yarabbi...seni tanımak istiyorum, yiğidim

  14. #14
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    Evet beyler motosiklet yokuşta nasıl park edilir nelere dikkat edilir bunları anlatın....

  15. #15
    mnurbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2016
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru yokuş aşağı bakacak şekilde bırakmak ha

    bu ne cesarettir yarabbi...seni tanımak istiyorum, yiğidim
    Ne olur ki yokuş aşağı bırakınca? Viteste bıraktığım için zaten kaymıyor, ayak da destek oluyor :D

  16. #16
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Aman dikkat diyorum
    Biraz dik durumda yaparsanız bu işi motor ayaktan kurtulabilir. Ön tekerler yokuş yukarı bakıcak şekilde bırakın motoru
    Ama araç parketmesi biraz şansızlık. Dikkatli bi şekilde ayak üstünde çevirmek işe yarar. Ama motor biraz ağırsa iş biraz zor.

  17. #17
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı mnurbulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne olur ki yokuş aşağı bırakınca? Viteste bıraktığım için zaten kaymıyor, ayak da destek oluyor :D
    Hocam NŞA'da(normal şartlar altında veya ideal ortamda) hiçbir şey olmaz. Ama bu işin dış etken faktörleri var

    Biri gelir aaa ne güzel motor şu, bende aynısından alcaktım du bi bakayım der, ve o sırada gidonu tutup reflekle debriyajı bir sıkarsa motor hoop kaymaya başlar adamda panik yaparsa motor yan yattı çamura battı

    yada 2 saftirik lise öğrencisi şakalaşa şakalaşa çeşitli lavukluklar yaparak koştururken bitanesi kazayla hafifçe senin motoru depiklese arkadan; hop yan ayak kapandı yine motor yan yattı çamura battı.

    Bunlar hayatın içinden alınmış gerçek kesitlerdir, yaşanmış ve daha yüzlercesi yaşanmaya devam eden olaylardır.

    Bence gel sen bu sevdadan vazgeç, her ne kadar yokuş çıkmak zor, yokuş inmek kolay olsa da sen kolayı değil zoru seç, yokuş yukarı bırak motorunu

  18. #18

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Yan ayaklığın açık, motorun soluna geçiyorsun, yani ayaklıktan tarafa. Bir elinde gidonun sağ tarafından tutuyorsun, diğer elinde atrçının tutunduğu demirin sağ tarafından. Dizini motora hafifçe yaslayarak destek oluyorsun. Motorun viteste olması tercih edilir. Motoru kendine çekiyorsun, hooop, tekerlerin ikisi de yerden kalkıyor. Ağırlık yan ayaklıkta. Şimdi ayaklığı merkez alarak, ne tarafa doğru çevirmen daha rahat olacaksa, motoru yavaşça o tarafa çeviriyorsun. İşte artık motorunun önünde araba yok, üstelik yokuş aşağı da bakmıyor.

    Sıkça uyguluyorum, ayaklığın asfalta temas eden alt kısmının çizilmesi harici bir zararını görmedim. O kısım zaten her türlü çiziliyor, mühim değil yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------

    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam NŞA'da(normal şartlar altında veya ideal ortamda) hiçbir şey olmaz. Ama bu işin dış etken faktörleri var

    Biri gelir aaa ne güzel motor şu, bende aynısından alcaktım du bi bakayım der, ve o sırada gidonu tutup reflekle debriyajı bir sıkarsa motor hoop kaymaya başlar adamda panik yaparsa motor yan yattı çamura battı

    yada 2 saftirik lise öğrencisi şakalaşa şakalaşa çeşitli lavukluklar yaparak koştururken bitanesi kazayla hafifçe senin motoru depiklese arkadan; hop yan ayak kapandı yine motor yan yattı çamura battı.

    Bunlar hayatın içinden alınmış gerçek kesitlerdir, yaşanmış ve daha yüzlercesi yaşanmaya devam eden olaylardır.

    Bence gel sen bu sevdadan vazgeç, her ne kadar yokuş çıkmak zor, yokuş inmek kolay olsa da sen kolayı değil zoru seç, yokuş yukarı bırak motorunu
    Sen motoru park ederken boşta mı bırakıyorsun? Ben hep viteste bırakırım. 1. viteste motoru hareket ettirebiliğin mesafe asla ayaklığın kapanmasına yetmiyor. Zorlayınca da motor kompresyonu sayesinde gitmiyor. Hani kasten düşürülmezse ayaklık kapanmıyor.
    GezeGeze bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  19. #19
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yan ayaklığın açık, motorun soluna geçiyorsun, yani ayaklıktan tarafa. Bir elinde gidonun sağ tarafından tutuyorsun, diğer elinde atrçının tutunduğu demirin sağ tarafından. Dizini motora hafifçe yaslayarak destek oluyorsun. Motorun viteste olması tercih edilir. Motoru kendine çekiyorsun, hooop, tekerlerin ikisi de yerden kalkıyor. Ağırlık yan ayaklıkta. Şimdi ayaklığı merkez alarak, ne tarafa doğru çevirmen daha rahat olacaksa, motoru yavaşça o tarafa çeviriyorsun. İşte artık motorunun önünde araba yok, üstelik yokuş aşağı da bakmıyor.

    Sıkça uyguluyorum, ayaklığın asfalta temas eden alt kısmının çizilmesi harici bir zararını görmedim. O kısım zaten her türlü çiziliyor, mühim değil yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------



    Sen motoru park ederken boşta mı bırakıyorsun? Ben hep viteste bırakırım. 1. viteste motoru hareket ettirebiliğin mesafe asla ayaklığın kapanmasına yetmiyor. Zorlayınca da motor kompresyonu sayesinde gitmiyor. Hani kasten düşürülmezse ayaklık kapanmıyor.
    Hocam düz yolda duran vitesteki motorumu ilkokul öğrencilerinin devirmesine şahit oldum ben. yani o ufacık velet bu motoru nasıl devirir diyorsunuz ya, hah o motor bile devriliyor. Allahtan hem çocuklara bir zarar gelmedi hemde motorum o zamanlar çin malıydı da fazla üzülmediydim olaya

    Bakın yine belirteyim, NŞA da hiçbir şey olmaz. Ama dik bir yolda motoru yokuş aşağı bırakınca bazı gereksiz riskleri almış oluyoruz.
    Motorun vitesde olması maalesef kazayı engellemiyor. Vitesin debriyaj kolu sıkıldığı anda hiçbir koruyucu vasfı kalmıyor. Yokuş aşağı bırakılan motosiklette de yan ayaklık her zaman kapanma eğilimindedir. Bu ihtimalleri memleketin saf ve kazasever insan profiliyle birleştirince o motoru gün gelir biri kazayla yan yatırır, demedi demeyin

    Ben uyarımı yapayım, siz benim motoruma birşey olmaz, ben yokuş aşağı bırakırım derseniz de kararınıza saygı duyarım
    GezeGeze ve efendy06 bunu beğendiler.

  20. #20

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam düz yolda duran vitesteki motorumu ilkokul öğrencilerinin devirmesine şahit oldum ben. yani o ufacık velet bu motoru nasıl devirir diyorsunuz ya, hah o motor bile devriliyor. Allahtan hem çocuklara bir zarar gelmedi hemde motorum o zamanlar çin malıydı da fazla üzülmediydim olaya

    Bakın yine belirteyim, NŞA da hiçbir şey olmaz. Ama dik bir yolda motoru yokuş aşağı bırakınca bazı gereksiz riskleri almış oluyoruz.
    Motorun vitesde olması maalesef kazayı engellemiyor. Vitesin debriyaj kolu sıkıldığı anda hiçbir koruyucu vasfı kalmıyor. Yokuş aşağı bırakılan motosiklette de yan ayaklık her zaman kapanma eğilimindedir. Bu ihtimalleri memleketin saf ve kazasever insan profiliyle birleştirince o motoru gün gelir biri kazayla yan yatırır, demedi demeyin

    Ben uyarımı yapayım, siz benim motoruma birşey olmaz, ben yokuş aşağı bırakırım derseniz de kararınıza saygı duyarım
    Yok, zaten yokuşa park edeceksem, ve ön tekeri kaldırıma yaslayamıyorsam, az açığa park edip, elle motoru çevirip, yokuş yukarı bakacak şekilde bırakıyorum.
    Hatta mecbur değilsem yokuşta motor park etmiyorum. Diyelim ki, motoru park ettik, tekerlere de takoz koyduk. Güvende mi motor?

    Hayır. Çünkü arkada araç var. Birazdan sahibi binecek, o araç ta aynen bizim gibi yokuş aşağı bakıyor, ileri geri, ileri geri derken kaçıracak, tıklaması ile motor muhtemelen devrilecek

    Ben genelde otoparka park ederim, orda da otoparkın en uzak, en az hareketli, milletin gitmeye üşendiği kısmına park ederim. Hatta haftalardır kıpırdamadığı belli olan aşırı tozlu araçlar varsa gider onların arasına park ederim.
    SuleymanE bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)