Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KTM Haşlama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ecnebiler "roast" diyorlar, dogru yanlis sakayla karisik icinizi dokmeniz dilegiyle... "Kardesim niye kendi kullandigin motosiklet markasini haslamiyosun" diyenleri duyar gibiyim. O zaman sirada KTM olsun:

    KTM, Avusturya mali olmasi hasebiyle, Italyan ve Alman ozelliklerini birlestiren bir markadir. Italyanlar kadar dayanikli, Almanlar kadar guzel gorunumludur.

    KTM'in motosiklet dunyasina yaptigi en buyuk teknolojik katki nedir? Tabii ki turuncu rengi.

    KTM nasil uretilir? Fabrika cikisi Bajaj alinir. Uzerine "Ready to Race" cikartmasi yapistirilip tekerler turuncuya boyanir.

    KTM suruculeri, kullandiklari diger hic bir motosikletten KTM kadar zevk almadiklarini iddia ederler. KTM'i diger markalardan ayirip bu kadar zevkli yapan sebep nedir? Tabii ki titresim.

    Silindir basina en pahali motosiklet Duke 690 sanirim. Ancak yari fiyatina, ama daha zevkli, kaliteli ve dayanikli bir motosiklet uretmek mumkun. Nasil mi? MT-07 alinir, orasi burasi rastgele turuncuya boyanir, selenin altina eczanede bulabildiginiz en guclu vibrator monte edilir.

    KTM aslinda Superduke'u da tek silindir olarak planlamis... Ama prototip testi esnasinda test pilotu erkekligini yitirmis... Oyle olunca yonetimin israrli itirazlarina ragmen bir silindir daha eklemisler.

    Sigara paketlerinin uzerinde "sigara içmek öldürür" yaziyor, sigara icen herkes sigaradan ölmemesine ragmen. O zaman Duke 390'larin uzerinde "Bu blok patlar" yazmasi lazim degil mi?

    Bajaj, kirilan jantlarda kullanilan alasim kalitesi dusuk oldugunu anlayinca durumu KTM'e anlatmis, ve KTM cozum olarak elde kalan alasimlardan 390cc motor uretmeye baslamis.

    YuMaTu ne kadar Japonsa, KTM de o kadar Avrupalidir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Ihlamur çaydan güzeldir Hasmet abi.

  3. #3
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    KTM için çok şey söylenebilir de motosikletlerde kullandıkları turuncu gözümün önüne geldikçe beni bi gülme alıyor. Kawasaki bile yeşil konusunda takıntısını bi kenara bırakıp azcık normal renkli motorlar üretebilirken KTM nin turuncu saplantısını tek sebebi olabilir. Vakti zamanında birileri bunlara tonlarca turuncu boya kitlenmiş, kullan kullan bitiremiyorlar. Satış rakamları da düşük olunca tabi.. İçine başka renk ilave edip bi kahverengi falan da mı yapmayı akıl edemiyorlar nedir anlamadım...
    hasmet ve pea bunu beğendiler.

  4. #4
    xbl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Turuncu huydur bizde
    1

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    "Italyanlar kadar dayanikli, Almanlar kadar guzel gorunumludur."

    ince görmüşsün.
    hasmet ve sdirer bunu beğendiler.

  6. #6
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Parça fiyatları, hele de Powerparts fiyatları üstünden acaip haşlayabilirim. Suomi kaska marka koyup 2 katı fiyata satmak gibi bir olay var ki, çok gülüyorum.

    Turuncu renk vs zevk meselesi, sevmeyene de saygım sonsuz.
    Titreşim konusunda şahsen bana 600 km yolda bir sıkıntı vermedi, tabii bisiklet üstünde 5000 km yol tepmiş birisi olunca sele sertliği sorun olmuyor, üstüne de herhangi bir cinsel probleme uğratmadı. ;)
    Bajaj malına KTM yapıştırma konusunda şöyle ufak bir düzeltme yapayım. Nasıl bizim Anadol arabaya Ford motoru konulunca o araba Ford olmuyorsa, aynı fabrikada sonradan üretilen Ford, Anadol veya başka bir Otosan arabası olmadıysa, Mahindra fabrikasında Willys Jeep üretildiğinde Hintli olmadıysa, Bajaj fabrikasında üretilen KTM'de Bajaj olmuyor. Daha önce bu örneği vermiştim. Bir ara Wİllys Jeep ve Mahindra Jeep arasındaki farkları Gugıllayın.

    Sonuç olarak tekrar ediyorum. Standart parça ve hele de Powerparts konusunda haşlama değil, yakarım bile.
    hasmet bunu beğendi.
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  7. #7
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Alıntı hknzrdm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parça fiyatları, hele de Powerparts fiyatları üstünden acaip haşlayabilirim. Suomi kaska marka koyup 2 katı fiyata satmak gibi bir olay var ki, çok gülüyorum.

    Turuncu renk vs zevk meselesi, sevmeyene de saygım sonsuz.
    Titreşim konusunda şahsen bana 600 km yolda bir sıkıntı vermedi, tabii bisiklet üstünde 5000 km yol tepmiş birisi olunca sele sertliği sorun olmuyor, üstüne de herhangi bir cinsel probleme uğratmadı. ;)
    Bajaj malına KTM yapıştırma konusunda şöyle ufak bir düzeltme yapayım. Nasıl bizim Anadol arabaya Ford motoru konulunca o araba Ford olmuyorsa, aynı fabrikada sonradan üretilen Ford, Anadol veya başka bir Otosan arabası olmadıysa, Mahindra fabrikasında Willys Jeep üretildiğinde Hintli olmadıysa, Bajaj fabrikasında üretilen KTM'de Bajaj olmuyor. Daha önce bu örneği vermiştim. Bir ara Wİllys Jeep ve Mahindra Jeep arasındaki farkları Gugıllayın.

    Sonuç olarak tekrar ediyorum. Standart parça ve hele de Powerparts konusunda haşlama değil, yakarım bile.
    Bakım parçaları ucuz;

    Yağ filtresi 30 tl, hava filtresi 60 tl. Bunlar her 5000 yeni modellerde 7500 de bir değişen parçalar. Fiyatları hiçbirşey. Onun dışında yedek parça olarak kaza yaptığında pahalı olmayan motorsiklet var mı piyasa da onu sormak lazım. Sonuçta bu motoru CBF le YBR ile kıyaslayamazsın yedek parça parası olarak. Kıyaslayacağın motorlar MT 25, Kawasaki Z250 sl gibi denk motorlar. Ondan baktığın zamanda diğer markalardan ucuza bile kalıyor.
    Duke 200 ABS
    Steam ID : DaniCalifornia * Origin : DaniCaiifornia * PSN ID : DaniCaliforniaTR

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı 127 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakım parçaları ucuz;

    Yağ filtresi 30 tl, hava filtresi 60 tl. Bunlar her 5000 yeni modellerde 7500 de bir değişen parçalar. Fiyatları hiçbirşey. Onun dışında yedek parça olarak kaza yaptığında pahalı olmayan motorsiklet var mı piyasa da onu sormak lazım. Sonuçta bu motoru CBF le YBR ile kıyaslayamazsın yedek parça parası olarak. Kıyaslayacağın motorlar MT 25, Kawasaki Z250 sl gibi denk motorlar. Ondan baktığın zamanda diğer markalardan ucuza bile kalıyor.
    Kötü emsal emsal değildir. Hemen kawa'ya bağlamayalım, mesela CBR250 ile kıyaslayalım parça olayını

    Şaka şaka, hastasıyım RC'lerin egzozlarının, tasarımlarının. Mesela RC390 az daha kalıplı olsa, mesela CBR500 ebatına yakın olsa, tek geçer, hemen CBR250'yi okutur ona yavşarım. Ama değil arkadaş, inceliyorum, inceliyorum, benim gibi panda ebatlarında bir adama olmuyor

    Yoksa o asi bakışlara sahip kafa, o egzoz, o grenajlar, koltuk tasarımı falan, tartışmaya gerek bile yok. Bir tek göstergesini sevmiyorum, tasarımı çirkin geliyor, o da CBR500'de de çirkin zaten.

    SS dediğin motorun en azından devir saati analog olacak ki olaya ruh katsın.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  9. #9
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    valla ben beğeniyorum herkezde olmamasıda bence avantaj ancak bajaj fabrikasında üretilen derken sanki bajajın bu motorları ürettiği anlamını çıkartıyor herkez yok arkadaş bajajın tarihine bakın hep bir markanın yanında ayak takımı olmuş onun asıl uzmanlık alanı otomobil o da bildiğiniz taka otomobiller.zaten pulsardada ktm yardım etmese bu devirde motor üretemezlermiş neyse burda ucuz işçi çalıştırıyorlar ona bakarsanız diğerleride çinde fabrikaları var .
    teknolojik yenıliklerde neler yaptıgını takip etmesemde sonucta yıllardır kendine has ,sınıfına özgü motorları ,uluslararası arenada başarıları olan bir markadır .
    anlatım tarzı hoş alaycı ve dikkat çekici ancak unutulmamalıdır ki bajaj ayrı bir marka ktm ayrı bir markadır.bajaj pulsar 200ns stop etme sorununda ktm sorunu halletmek için kolları sıvamadı.gördük zatende kaç sene sonra yazılım çıkartıldı ondada tam çözüldüğü muamma.şuda unutulmasın bajaj ilk geldiğinde millet onada güvenip motor aldıysa ktm fabrikalarında üretim yapıyoruz lafı referans oldu .
    ktm global anlamdada honda yamaha bmw kawasaki vs kadar çok satmasada belli bir çizgisi var bunu değiştirmedi .ne bir paketçiye özel motor üretti ,nede bir çinliyle rakabet için işe kalkıştı begenen aldı begenmiyen almadı ama ona ragmen marka halen ayakta çizgisini bozmadı
    hasmet ve Ekarademir bunu beğendiler.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    An itibariyle KTM'in %52 hissesi Bajaj Auto'nun elinde...

  11. #11
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Kuvvetli Titreşim Motoru
    YasinC, shruikan, hasmet ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Pesimist değiliz biz herkese var diss.!!!

    Yürü Hasmet ağabey.

  13. #13
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Heheheee, bu haşlama efsane olmuş

    "Beyler titreşim KTM'ye ayrı bir karakter katıyor "(duke süren lord)

    (forumun bir üyesi yazmıştı zamanında)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)