Racing'e geri dönüyorum. 2013 Hyosung GT250R
-
Merhabalar dostlarım tanıyanlar bilir yıllardır bu forumdayım. Başlangıç motorum CB125E olmuştur, ardından bir abimin emaneti üzerine 1 yıl kadar 2001 model çiçek gibi bir R6 kullandım. Hemen Hemen 2 yıldır da Chopper kullanıyorum fakat sürüş tarzını hiç bir zaman benimseyemedim. Geçtiğimiz aylarda Roadstar 250 Aldım(Virago 250 çakması) Cafe Racer Projemiz vardı yarı da bıraktım satacağım maddi problemler baş gösterdi, 6-7 Aylık bir yoğun çalışma sürecim olacak nasip olur ise kendimi artıya çıkarıp Racing'e geri dönüş yapmayı planlıyorum. Aklımda ki motor min. Model 2013 olmak üzere Hyosung GT 250 R almayı düşünüyorum;
Sizden Ricam şudur. Bu yakışıklının artıları eksileri nelerdir, almalı mıyım? Bunu düşünme sebebim bütçedir. Şuan için fiyat performans açısından bana en mantıklı gelen makine kendileridir. Engin tecrübelerinize güveniyor. Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkür ediyorum.
İYİ FORUMLAR
Reklamlar
-
yarış motorunu yarış motoru yapan ilk madde hızdır. hız demek en azından tüplü şahini geçmek demektir. zira şahin bile yapıyo onun yaptığı hızı. yani ybr gibi birşey alabilirsin daha fazla para bağlamadan
-
DKN adlı üyeden alıntı
yarış motorunu yarış motoru yapan ilk madde hızdır. hız demek en azından tüplü şahini geçmek demektir. zira şahin bile yapıyo onun yaptığı hızı. yani ybr gibi birşey alabilirsin daha fazla para bağlamadan
Tüplü şahin ve gt 250 r komik olmuş
Bütçe japona el vermiyorsa yegane alınabilir motordur. Beyin arızası yoksa yağsız bırakılmamışsa gayet alınabilir. Fakat iyi pazarlık etmek lazım. Malum ikinci eli yavaş biraz satarken zorlanabilirsin.
-
2013 ve üzeri delphi beyin kullandigi icin beyinle ilgili bir problem yasamazsiniz.
Buji piposu ve konjektör arizasi vardir kronik olarak biraz arastirin büyük problemler değil.
Baskada bir sorunu yoktur rahatlikla tercih edebilirsiniz.
-
bende hyo dusunuyorum bakalim
-
Teşekkürler sağolun. Kayda değer kronik sorunu olmadığını duymak rahatlattı.
-
2011 model 2 senedir hyo kullanicisiyim çok memnunum temizini bulursan al
-
Tiger egsoz almayı unutma. Efsane ses veriyor.
-
gt250r herbetli bir motor. kalıp olrak piyasadaki 250cc ss sınıfının en kalıplısı diyebilirim. benim izlenimim gösterge paneli ve kumandalar kalitesiz bunun dışında garip bir durumla karşılaşmadım. eski limitörsüz olanlardında piston kırma gibi problemler vardı bunlarda çözdüler diye biliyorum. bence f/p olarak özellikle kalıplı, uzunboylu insanlar için gayet iyi bir motosiklet.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
2013 ve üzeri delphi beyin kullandigi icin beyinle ilgili bir problem yasamazsiniz.
Buji piposu ve konjektör arizasi vardir kronik olarak biraz arastirin büyük problemler değil.
Baskada bir sorunu yoktur rahatlikla tercih edebilirsiniz.
Ufak bir düzeltme 2012 dahil olmak üzere 2012 ve üzerinde delphi beyin var.
Ek olarak 2012'den itibaren arkada yivli arka amortisör de var.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
DKN adlı üyeden alıntı
yarış motorunu yarış motoru yapan ilk madde hızdır. hız demek en azından tüplü şahini geçmek demektir. zira şahin bile yapıyo onun yaptığı hızı. yani ybr gibi birşey alabilirsin daha fazla para bağlamadan
Arkadaş konu öyle yada böyle hep ybr'ye bağlanıyor şaşırıyorum artık :D
-
2015 model CBR250 kullanıyorum. Aslında memnunum. Ama gariptir, CBR ile yolda giderken GT250R görünce hayran kalıyorum o kasasına, tasarımına.
Piston kırmak diye bilinen, aslında kol çıkarttığı vakalar baya fazladır. Ancak bu söylediğim, devir kesicisi olmayan motorların psikopatça kullanımı sonucu oluşan bir sorundu. Motorda devir kesici olmadığı için, bizim apaçi kardeşlik, mesela yokuş aşağı yatıp motorun üstüne, artık göstergenin bile gösteremediği devirler çevirttirdiler. Motor da ya krank dağıttı, ya kol çıkarttı.
Sonraki seriler kesicili geldi, o sorunlar yaşanmadı.
Her tamircinin tamir edebildiği bir motor değil. Söküp, mesela motor yapıp, sonra topladığı motoru çalıştırmak için elinde internetten bulunan servis manueli ile aylarca motorun eksantrik ayarını, sente ayarını tutturmaya çalışan tamirciler var piyasada. Ben bir örneğini bizzat gördüm. Yağsız kalıp yatak saran motor rektefe edilip, yeni silindir ve yeni piston takımı, yeni piston kolları ile, motoru toplayıp, topladığı motoru 2 ay çalıştıramayıp (sente tutturamadı) motor sahibini arayıp "olmuyor, gel bunu al, biraz da başkası uğraşsın" diyen tamirciyi bizzat tanıyorum.
Bahsettiğim tamirci en son benden ingilizce servis manuelinden bakıp sente ayarı ile ilgili yanlış olanın ne olduğunu sormuştu. Çalıştıramadı.
Ancak bakımlı bir hyosung, düzgün (hyosung'dan anlayan) bir ustanın düzgün bakım yapmaya devam etmesi ile, sorun çıkartmaz. Genel sorun buji pipolarıdır. O da NGK olanların tanesi 25-30 lira gibi bir şey. Yani, alır almaz, çatlamadan değiştirsen 50-60 tl maliyetin olur. Konjektör arızasından bahsedilir, onun için de 20 bin km'den sonra bozuluyor diyorlar. Araştırmak lazım, eğer gerçekten 20 bin km gidiyorsa, ve fiyatı da abartılı değilse, es geçilebilir bir arızadır. Yanında yedeğini taşıyıp su koyduğu yerde kendin bile değiştirebilirsin.
Ancak satışı zayıf, yani alır, 6 ay sonra satmaya kalkarsan üzülürsün. Eskiden GT250R kullanan apaçiler artık R25'e yöneldi (R25 kullananların tamamı apaçidir demiyorum, ama R25 güçlü, haliyle apaçilik yapacak herkesin 250 cc sınıfında gözdesi R25) ve bu yönelme GT250R'nin ikinci elini çok zayıflattı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:24 ----------
DKN adlı üyeden alıntı
yarış motorunu yarış motoru yapan ilk madde hızdır. hız demek en azından tüplü şahini geçmek demektir. zira şahin bile yapıyo onun yaptığı hızı. yani ybr gibi birşey alabilirsin daha fazla para bağlamadan
CBR muhtemelen GT250R'den daha yavaştır. GT'nin 180 çıkartabildiğini yazıyorlar hep, bu veriyi ree lkabul edersek, GT daha hızlı. Bir çok aile otomobilinin kalkışta ağzına burnuna vuruyor CBR250. Zaten 160'a rahat çıkıyor, fazlasını bizim yollar kaldırmıyor. Yani bu konuda sana katılmıyorum. Mesele otoyolda kaç yapabildiğin değil iki ışık arasında ne yapabildiğindir ki, bu noktada CBR'den memnunum. Hiç sanmıyorum ki GT250R CBR'den daha az memnun etsin.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
peruwasa12 adlı üyeden alıntı
Arkadaş konu öyle yada böyle hep ybr'ye bağlanıyor şaşırıyorum artık :D
ancak birgün hepimiz ybr ye binersek daha iyi anlaşıcaz. kardeş olmak isteyenler önce ybr alsın
-
"Üzerine 5 daha koy japon al" "koyamiyorsan cbf150 veya ybr al" cılar gelmeden on siradan yerimizi alalim
zira buralar çok degerlenecek.
-
En büyük sorunuda malzeme kalitesi.
Gidon, vites ve ayak pegleri çok kalitesiz. Olurda sağa yada sola düştümü eline alırsın.
Dökümü kalitesiz galiba ve parçası pahalı.
2011 yada 2012 de 2007 model vardı. Karbüratörlü modeli. 180 gördüm ertesi gün garip garip sesler geliyordu.
-
Alonedark93 adlı üyeden alıntı
En büyük sorunuda malzeme kalitesi.
Gidon, vites ve ayak pegleri çok kalitesiz. Olurda sağa yada sola düştümü eline alırsın.
Dökümü kalitesiz galiba ve parçası pahalı.
2011 yada 2012 de 2007 model vardı. Karbüratörlü modeli. 180 gördüm ertesi gün garip garip sesler geliyordu.
Kaliteli olanlarla değiştirilemez mi? Gerçi bir çok motor düşünce ayak pegleri vites vb. doğrudan darbe alan kısımlar kırılıyor.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Kaliteli olanlarla değiştirilemez mi? Gerçi bir çok motor düşünce ayak pegleri vites vb. doğrudan darbe alan kısımlar kırılıyor.
Değişirmi değişmezmi bilmem ama her düştüğünde yada yan yattığında gidon kırılıyor. O kadar motor kullandım, düşene sürüklenene şahit oldum genelde yamuluyor ama hyo direk çat diye kırılıyor. (150 tl) Bu benim başıma 2 kez geldi.
Cbr250 at yere kırılırsa sıfır motor alırım size.
Kalite bence. Arada ciddi döküm farkı var. Artık o zıkkıma dökümmü diyorlar herneyse.
-
Alonedark93 adlı üyeden alıntı
Değişirmi değişmezmi bilmem ama her düştüğünde yada yan yattığında gidon kırılıyor. O kadar motor kullandım, düşene sürüklenene şahit oldum genelde yamuluyor ama hyo direk çat diye kırılıyor. (150 tl) Bu benim başıma 2 kez geldi.
Cbr250 at yere kırılırsa sıfır motor alırım size.
Kalite bence. Arada ciddi döküm farkı var. Artık o zıkkıma dökümmü diyorlar herneyse.
Kırılmaz muhtemelen CBR'de. Baya sağlam görünüyor. Ama eğilince, tekrar düzeltmek zor. Yani eğilince de kırılınca da değişmesi gerekiyor bence. Ama eğilirse yolda kalmaz, öyle böyle tamirciye veya eve gidilir. Kırılınca bir de çekici gerekebilir duruma göre.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Kırılmaz muhtemelen CBR'de. Baya sağlam görünüyor. Ama eğilince, tekrar düzeltmek zor. Yani eğilince de kırılınca da değişmesi gerekiyor bence. Ama eğilirse yolda kalmaz, öyle böyle tamirciye veya eve gidilir. Kırılınca bir de çekici gerekebilir duruma göre.
Benim sol gidon ilk kırıldığında dayadım karnıma debriyajı öyle tamirciye gittim. Tek el 1. 2. viteste.
Arkadaşın cbr'ı baya sürüklendi gözümün önünde sadece yamuldu. Arada fark var yani. Bide deponun komple sac olması sıkıntı. Depo tamiri sıkıntılı ve meşakkatli iştir. Herkesde yapmaz. Cbr da kırıldımı değiştir depo grenajını.
Ben hyo ile kaza yaptım toplamaya güç yetmedi çok pahalıydı. 4 5 sene geçti hala aynıdır kesin.
Arkadaş beni dinleyerek karar vermesin aman he. Gönlü nasıl isterse.
-
Alonedark93 adlı üyeden alıntı
Değişirmi değişmezmi bilmem ama her düştüğünde yada yan yattığında gidon kırılıyor. O kadar motor kullandım, düşene sürüklenene şahit oldum genelde yamuluyor ama hyo direk çat diye kırılıyor. (150 tl) Bu benim başıma 2 kez geldi.
Cbr250 at yere kırılırsa sıfır motor alırım size.
Kalite bence. Arada ciddi döküm farkı var. Artık o zıkkıma dökümmü diyorlar herneyse.
evet pegler, vites çıbıı, gidon acayip bi malzemeden. Çatır çutur kırılıyor.
Hyosung kötü, verrry kötü...
Az silindir, çok iş
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)