8 Sene Sandıkta Beklemiş Motorda Ne Gibi Masraflar Olur
-
Merhaba arkadaşlar, motor 2006 model, sandıkta 8 sene beklemiş 2014 te sandıktan çıkmış, hala 0 şekilde duruyormuş. Sandıkta nem geçirmez poşetleriyle saklanmış. Motorda enjeksiyon felan yok zaten. Sıvıların ve akünün değimesi haricinde ne gibi masraf çıkarabilir?
Reklamlar
-
Lastikler de özelliğini kaybetmiştir.
-
Fren balatalarının değişmesi gerekir.
-
Pek fazla birşey gerektirmez, depoda ve karbiratörde benzin varsa çalıştırmadan önce boşalt, aküsü şarz edilmesi gerekir, çalıştırmadan önce buji sök motoru orta ayağa al vitesde kalsın ,bujinin deliğinden içeri ara ara WD 40 sıkarak hem sık hem tekeri çevir ki piston ve ve silindir yağlansın sonra buji tak ,benzini koy bas marşa biraz duman atar biraz çalıştır sonra yagını boşalt yeni yağ koy ve rodaj sürüşlerine başla, Fren balatalarını elleme ilk önce kısa kısa müsait bir yerde fren yap bırak yap bırak, üzerindeki malzemeyi atsın hepsi bu eğer elin takım tutuyorsa hepsini kendin yaparsın yanında birde kankan olursa iyi olur, biriniz ötekinizi tamamlar, ha bu arada motor hakkında da bilgi verirmisin merak ettim, güle güle kullan kazasız belasız sürüşler olsun.
-
navarin11 üstadın söylediklerine ek olarak ne olur ne olmaz diye ben olsam yağını boşaltır, önce yeni yağ koyar. biraz çalıştırdıktan sonra yağı ve filtreyi değiştirirdim. karbüratörde benzin yoktur büyük ihtimal kaldıysa o jel kıvamında bişey olmuştur yada bir katman. karbüratör temizlenmesi gerekebilir.
o kadar beklemiş motor nedir ben de merak ettim açıkçası
kolay gelsin.
-
lastik rulmanlarını, furş takımını da kontrol etmek gerekir. motoru söylersen daha iyi yardımcı olunabilir.
-
Osmanlı Motor dur bence o.
-
Kalıp koruyucu yağlar için bile 5 yıl koruma öngörüyor satıcı.Bu koruma yağlarıda öyle motor yağına benzemiyor.Yüzeye uyguladığında mum gibi yüzeyi kaplayıp donuyor.Motorun içine bu tür yağ olmayacağına göre.İçindeki motor yağı ise dip kısımda durduğundan motorun yada şanzımanın yağın üzerinde duran bölümlerinde paslanma yada korozyon oluşmuş olabilir.8 yıl uzun bir süre.
-
birisi sorup soruşturarak bulurda alır diye modelini bile yazmamış
-
Cidden modelini bende çok merak ettim 2006 model olan motor neymiş böyle masrafa girmeye değecek. Bir de kullanmaya hazırlamak istiyorsun umarım normal yol için kullanmayı düşünmüyorsundur motoru. Al öyle kalsın bi odada kolleksiyonluk niyetine. Gene çalıştır arada bakımlarını yap ama trafikte en ufak tozda çizikte biter o motorun işi.
-
Motosiklet Eğitmeni
Yav kiminse şu motor biriniz alın artık.
Ayda bir sandıktaki motor konusu açılıyor.
Bi satamadı kiminse.
-
bütün plastik hortumları değiştir. lastikleri de tabi. yağ su v.s bi de
-
o motorlardan bi cacık olmaz, baya yakından ilgilendim ben onlarla.
-
Dostlar baya merak etmişsiniz , konuya yeni bakma fırsatı buldum. Malesef bir suziki vl800 yada shadow felan değil. Sadece bu tarz tel jantlı ve 250cc bir cruiser arayışında oldugum için ve motorla aynı ilde oldugum için "acaba?" dedim. Buyrun linki. Bu arada motorun reklamını yapmış oldum istemedende olsa
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...62389493/detay
-
Ama ne motor be sfsgsgsggsgshshshvsg
-
Pas oluşması için hava ile temas etmesi gerekir, karter hava almadıpına göre pas oluşmaz, rulmanlar kauçuklu gresle yağlandığı için onlara birşey yapmak gerekmez, zincir ve her iki dişli onlarda fabrika gres yağıyla yağlanmıştır, 700 km de ilk bakımı yaptırılıp ruti bakımlara kadar yola devam.
-
-
navarin11 adlı üyeden alıntı
Pas oluşması için hava ile temas etmesi gerekir, karter hava almadıpına göre pas oluşmaz, rulmanlar kauçuklu gresle yağlandığı için onlara birşey yapmak gerekmez, zincir ve her iki dişli onlarda fabrika gres yağıyla yağlanmıştır, 700 km de ilk bakımı yaptırılıp ruti bakımlara kadar yola devam.
Karterin içinde yada pistonda hava bulunmuyormu yani.Ne yapıyorlar fabrikada vakum falanmı yapıyorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)