Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

8 Sene Sandıkta Beklemiş Motorda Ne Gibi Masraflar Olur

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Merhaba arkadaşlar, motor 2006 model, sandıkta 8 sene beklemiş 2014 te sandıktan çıkmış, hala 0 şekilde duruyormuş. Sandıkta nem geçirmez poşetleriyle saklanmış. Motorda enjeksiyon felan yok zaten. Sıvıların ve akünün değimesi haricinde ne gibi masraf çıkarabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Lastikler de özelliğini kaybetmiştir.
    cenkyenmez bunu beğendi.

  3. #3
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Fren balatalarının değişmesi gerekir.

  4. #4

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Pek fazla birşey gerektirmez, depoda ve karbiratörde benzin varsa çalıştırmadan önce boşalt, aküsü şarz edilmesi gerekir, çalıştırmadan önce buji sök motoru orta ayağa al vitesde kalsın ,bujinin deliğinden içeri ara ara WD 40 sıkarak hem sık hem tekeri çevir ki piston ve ve silindir yağlansın sonra buji tak ,benzini koy bas marşa biraz duman atar biraz çalıştır sonra yagını boşalt yeni yağ koy ve rodaj sürüşlerine başla, Fren balatalarını elleme ilk önce kısa kısa müsait bir yerde fren yap bırak yap bırak, üzerindeki malzemeyi atsın hepsi bu eğer elin takım tutuyorsa hepsini kendin yaparsın yanında birde kankan olursa iyi olur, biriniz ötekinizi tamamlar, ha bu arada motor hakkında da bilgi verirmisin merak ettim, güle güle kullan kazasız belasız sürüşler olsun.
    diablof ve cenkyenmez bunu beğendiler.

  5. #5
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    navarin11 üstadın söylediklerine ek olarak ne olur ne olmaz diye ben olsam yağını boşaltır, önce yeni yağ koyar. biraz çalıştırdıktan sonra yağı ve filtreyi değiştirirdim. karbüratörde benzin yoktur büyük ihtimal kaldıysa o jel kıvamında bişey olmuştur yada bir katman. karbüratör temizlenmesi gerekebilir.

    o kadar beklemiş motor nedir ben de merak ettim açıkçası

    kolay gelsin.

  6. #6
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    lastik rulmanlarını, furş takımını da kontrol etmek gerekir. motoru söylersen daha iyi yardımcı olunabilir.
    efendy06 bunu beğendi.

  7. #7
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Osmanlı Motor dur bence o.
    snappy x bunu beğendi.

  8. #8
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Kalıp koruyucu yağlar için bile 5 yıl koruma öngörüyor satıcı.Bu koruma yağlarıda öyle motor yağına benzemiyor.Yüzeye uyguladığında mum gibi yüzeyi kaplayıp donuyor.Motorun içine bu tür yağ olmayacağına göre.İçindeki motor yağı ise dip kısımda durduğundan motorun yada şanzımanın yağın üzerinde duran bölümlerinde paslanma yada korozyon oluşmuş olabilir.8 yıl uzun bir süre.
    computeus bunu beğendi.

  9. #9
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    birisi sorup soruşturarak bulurda alır diye modelini bile yazmamış
    YasinC bunu beğendi.

  10. #10
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Cidden modelini bende çok merak ettim 2006 model olan motor neymiş böyle masrafa girmeye değecek. Bir de kullanmaya hazırlamak istiyorsun umarım normal yol için kullanmayı düşünmüyorsundur motoru. Al öyle kalsın bi odada kolleksiyonluk niyetine. Gene çalıştır arada bakımlarını yap ama trafikte en ufak tozda çizikte biter o motorun işi.

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yav kiminse şu motor biriniz alın artık.
    Ayda bir sandıktaki motor konusu açılıyor.
    Bi satamadı kiminse.
    gibigibi1985, jimi_hendrix ve Dr. Fatih bunu beğendiler.

  12. #12
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    bütün plastik hortumları değiştir. lastikleri de tabi. yağ su v.s bi de
    computeus bunu beğendi.

  13. #13
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    o motorlardan bi cacık olmaz, baya yakından ilgilendim ben onlarla.

  14. #14

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Dostlar baya merak etmişsiniz , konuya yeni bakma fırsatı buldum. Malesef bir suziki vl800 yada shadow felan değil. Sadece bu tarz tel jantlı ve 250cc bir cruiser arayışında oldugum için ve motorla aynı ilde oldugum için "acaba?" dedim. Buyrun linki. Bu arada motorun reklamını yapmış oldum istemedende olsa

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...62389493/detay

  15. #15
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Ama ne motor be sfsgsgsggsgshshshvsg

  16. #16

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Pas oluşması için hava ile temas etmesi gerekir, karter hava almadıpına göre pas oluşmaz, rulmanlar kauçuklu gresle yağlandığı için onlara birşey yapmak gerekmez, zincir ve her iki dişli onlarda fabrika gres yağıyla yağlanmıştır, 700 km de ilk bakımı yaptırılıp ruti bakımlara kadar yola devam.

  17. #17
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    8500 fazla değil mi buna

  18. #18
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Alıntı navarin11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pas oluşması için hava ile temas etmesi gerekir, karter hava almadıpına göre pas oluşmaz, rulmanlar kauçuklu gresle yağlandığı için onlara birşey yapmak gerekmez, zincir ve her iki dişli onlarda fabrika gres yağıyla yağlanmıştır, 700 km de ilk bakımı yaptırılıp ruti bakımlara kadar yola devam.
    Karterin içinde yada pistonda hava bulunmuyormu yani.Ne yapıyorlar fabrikada vakum falanmı yapıyorlar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)