Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Öndeki motoru sıkıştırılmaya karşı koruma eğilimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Bölünmüş yoldayız. Tek motor gidiyoruz. Sağ şerit ortalama 90 km/s hızla ilerliyor. Biz onlardan hızlıyız. 120-130 km/s hızlarda ilerliyoruz. İleride sollanacak araba gördüğümüz durumlarda sağa geçmek için çok acele etmiyoruz. Karınca gibi bir sağa git bir sola git, zigzaglar yapmak mantıklı değil. Sol şeritteki araçların çoğundan hızlıyız ama bizden hızlı arabalar da arkadan gelebiliyor. Mesela aynadan gördük ki bir tanesi yanaşıyor. Bizden hızlı olduğuna göre ona yol vereceğiz. Sağ tarafı aynayla ve omuz üstü bakışla kontrol edip sağ şeridin ortasına geçiyoruz. Bizden hızlı olan araba da bizi solluyor. Sonra biz ilerideki sağ şeridi geçmek amacıyla yeniden eski yerimize, sol şeride geçiyor ve devam ediyoruz. Harika. Hiç kimse bizim yüzümüzden hızını veya konumunu değiştirmek zorunda kalmadı, üstelik biz de sürüşümüze akıcı bir biçimde devam ediyoruz. Çiçek.

    Şimdi bu senaryoyu iki motor olarak düşünelim. Bölünmüş yolda sol şeritteyiz, sağdakilerin hepsinden, soldakilerin çoğundan hızlıyız. Ama bu sefer önümüzde birlikte sürüş yaptığımız bir motorcu arkadaşımız var. Şimdi ben arkadaki motorcu olarak ilerliyorum. Arkamdan bir araba yaklaşıyor. Anlıyorum ki benden hızlı. İleride sağdaki arabaları geçmek için önümdeki arkadaşım sol şeridi tercih etmiş. Ben de onunla beraber sol şeritte ilerliyorum. Ama arkamdaki araba beni sıkıştırmaya başlıyor çünkü benden hızlı. Yalnız olsam ya gazı açar uzaklaşırım ya da sağa geçer yol veririm. Ama ben sağa geçersem öndeki motorcu arkadaşımı sıkıştıracak. O yüzden arabanın önünde sol şeridin ortasında ilerlemeye devam ediyorum. Böylece arabanın geçmesine engel olarak motorcu arkadaşımı koruyorum.

    Araba bana selektör yapmak, korna çalmak, bana iyice yanaşmak veya benim sağımdan geçmek seçeneklerini düşünüyor. Bu esnada ben de gerilmeye başlıyorum.

    Şimdi hikayenin iki alternatif devamı olsun.

    (1. Altermatif) Derken araba beni saçma sapan bir şekilde sağdan geçiyor. Ama hızını artırdığı için ve sağ önde araba olduğu için öndeki arabaya girmemesi lazım. Bu sefer de önümdeki motorcu arkadaşıma yanaşmaya başlıyor onu tehlikeye atıyor. Allah’ın cezası araba sürücüleri, diye geçiriyorum içimden. Kahrolasıcalar, motorlara hiç saygıları yok. Oysa bizim kaportamız yok. Bunun farkında da değiller. Ölmüşüz kalmışız önemsemiyorlar bile. AEA videosunda söylemişti, kırmızı ışıklarda yanlarındaki kadınlar bize baktığı için bizi kıskanıyorlar!

    (2. Alternatif) Öndeki motorcu arkadaşım aynasında arabanın beni sıkıştırdığını görüyor. Sağa çekiliyor. Ben de onunla birlikte sağa çekiliyorum. Araba ikimizi de solluyor. Sol şerit boşalıyor ve ikimiz de sola tekrar çıkıp devam ediyoruz.

    Öndeki motorcu arkadaşımı korumaya çalışmakta haksız mıyım? Tabii ki haksızım. Saçmalıyorum. Kimsenin senin kıytırık motorunu kıskandığı, kadının seni gördüğü, önemsediği filan yok. Yapmam gereken öndeki motorcuyu kahramanca korumaya çalışmaktan vazgeçmek. Aynada beni sıkıştıracağını anladığım zaman yol vermek. Beni geçince de öndeki motorcu arkadaşım onu aynasında daha rahat görecek o da yol verecek ve sonrasında sola tekrar çıkıp yola devam edeceğiz. Arkada beni sıkıştıran adamın beni hata yapmaya zorlamasına, araba sürücüsünün hata yapmasına, benim hayatımı riske atmasına zemin hazırlıyorum. Gerek yok. Kendi güvenliğimi, öndeki motorcu arkadaşımın, aynasında benim sıkıştırıldığımı fark etmesi olasılığına bağlıyorum. Hiç gerek yok. Yol ver geçsin. Sonra öndeki de yol verir. Ardından yine soldan devam edersiniz.

    Yolda başka motorcuyu korumak diye bir şey yok. O düşerken yapabileceğin en iyi şey kendini düşmekten korumak, o kadar. Yoksa motorda kimse kimseye yardım edemez. Yardım etmeye uğraşmak güvenliği tehlikeye sokar.

    Özet: Öndeki motorcu sıkıştırılmasın diye seni sıkıştıran arabanın önünde inatla kalma. Sağa geç yol ver. Bu kadar basit.
    efendy06, espresso, pea ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Bu, aslında temel bir içgüdü. Yanındakini korumak. Doğru bir içgüdü değil, ama baş etmek için eğitim gerekiyor. Bir çok konuda olduğu gibi.

    Basit örnek ile, mesela tankslapping başladığında içgüdü gidonu sıkı sıkı tut, hakim olabilirsin mesajı verirken, eğitim gidonu serbest bırak, şu ve bu fizik kuralları gereği motor kendini dengeler diyor. Geçen gene izliyorum (youtube), yarışta tankslapping başlıyor, adam resmen dizleri ile depoyu sıkı tuttuğu için, rahatça gidonu rahat bırakıyor, motor topluyor. Gene başka bir video'da görmüştüm, tankslapping'de, sürücü motoru toplamaya çalışırken düşüyor, gidona müdahale eden kalmayınca motor kendini toplayıp başıboş, ama düz, gidiyor.

    Tabi benim motorumda tankslapping yaşansa, içgüdüyü yenip gidonu bırakır mıyım? Şimdilik hayır.

    Öndekini koruma eğilimi de aynı şekilde. İçgüdü o kadar güçlü ki, birisi bunun yanlış olduğunu söyleyene kadar yanlış olduğunu bile fark etmiyor insan.

  3. #3

    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Bajaj Avenger 150 Street
    Teşekkür ederim, anlattığınız senaryoları kafamda kurdum, büyük ihtimal ben de arkadaşımı korumak adına solda kalırdım sanırım, tabii artık değil .

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Çok doğru bir tespit olmuş. Hangi aracı kullanıyor ve ne hızda gidiyor olursak olalım sağımız boş arkamız dolu ise yanlış şeritteyiz demektir.
    zaferce bunu beğendi.

  5. #5
    Emreköktürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    VFR 800 X
    Öndeki motor olay anından tehlikeden uzak ve farkında değil olarak düşünülebilir, korna veya var ise intercom ile uyarıp müsait bir anda sağ şeride geçmek denildiği gibi mantıklı geliyor, ben olsam sağ şeride geçmeden önce yinede bir müddet arkadaki aracı bekletip öndeki arkadaşıma bir şekilde sıkıntılı bir durum olduğunu bildirmeye çalışırdım.
    pea bunu beğendi.

  6. #6
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Doğru. Ben 2 araba görüntüsü vermeye çalışırdım ancak yol vermek daha mantıklı. Böylece öndeki de kendi planını uygulayabilir. Elimden geldiğince bireysel davranmaya çalışırım bundan sonra. Motosiklette kayak gibi tek kişilik bir mücadele her ne kadar grup içinde olsan da..

  7. #7

  8. #8

    Üyelik
    04 Nisan 2014
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Mondial Zn125(2007)- Ktm Duke 250 (2017)
    1 haftadır benim başımda böyle bir stres var,motosiklete yeni başlayan arkadaşıma eskortluk yapıyorum,tecrübesiz olduğundan ayna kontrolü vs.gibi şeylerden uzak,arkasına araba yanaştırmayıp sürekli defans yapıyorum.Gerçekten çok sinir bozucu bir iş.Onu kollarken ben sıkışıp kalıyorum milletle tartışıyorum,ülke olarak trafik kültüründen çok uzağız malum trafikte bir sürü barzo var,şu kuş grubu ve eş değerlerini artık piyasadan kaldırsalar çok çok iyi olucak.

  9. #9
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    yazı uzun olduğu için okuyamadım ama öndeki motoru kız arkadaşın kullanıyosa normal.. farkındalık yaratmak için reflektörlü yeleğini giy dörtlüleri yak arkasından devam..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)