Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Karbüatör Temizlendi Sorun Devam ediyor.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    beyler geçen gün konuyu açtım.öneriler doğrultusunda(konu dışında bilgin arkadaşlarında önerisini alarak)karbüratör temizliğini yaptım.her iğneyi kontol ettim temizledim basınçlı hava tuttum topladım.bastım marşa gidiyoruz biraz üs devirlere çıkınca motor tekliyor bana yardımcı olun kafayı yedirtti bu çinli bana.hava ayarını eski konumuna getirdim.ayrıca depoyuda temizledim.buji daha yeni alındı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Ateşleme bobininin başı paslanmış olabilir mi?

  3. #3

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler geçen gün konuyu açtım.öneriler doğrultusunda(konu dışında bilgin arkadaşlarında önerisini alarak)karbüratör temizliğini yaptım.her iğneyi kontol ettim temizledim basınçlı hava tuttum topladım.bastım marşa gidiyoruz biraz üs devirlere çıkınca motor tekliyor bana yardımcı olun kafayı yedirtti bu çinli bana.hava ayarını eski konumuna getirdim.ayrıca depoyuda temizledim.buji daha yeni alındı.
    Olaya iyi tarafından bak. En azından artık karbüratör temizliğinden kaynaklanmadığını biliyorsun. Şaka bir yana, hava ayarını düzeltebildin mi?

    Bir keresinde rölanti ayarını yapacağım diye hava ayarını bozmuştum MR150'nin, tamirciye kadar 80'i geçemeden 40 km gitmiştim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ateşleme bobininin başı paslanmış olabilir mi?
    O durumda düzensiz ateşleme, düzensiz patlama, düzensiz çalışma oluşmaz mı?

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    bujiye baktınmı abi

  5. #5
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olaya iyi tarafından bak. En azından artık karbüratör temizliğinden kaynaklanmadığını biliyorsun. Şaka bir yana, hava ayarını düzeltebildin mi?

    Bir keresinde rölanti ayarını yapacağım diye hava ayarını bozmuştum MR150'nin, tamirciye kadar 80'i geçemeden 40 km gitmiştim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------



    O durumda düzensiz ateşleme, düzensiz patlama, düzensiz çalışma oluşmaz mı?
    Düşük devirlerde olmayabilir.

  6. #6
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Karburator diyaframini kontrol ettiniz mi, delik falan olabilir.

  7. #7

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Senin sorunun kesinlikle bobinden başka bi sorunu yok motirunun benimde başıma geldi bulmasi cok zor oldu ama sonunda bobinden oldugunu bulduk

  8. #8
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ateşleme bobininin başı paslanmış olabilir mi?
    aslındabu ihtimali göz önüne alıp baktım paslanma yok hazır elim değimişken eski çalışan bujiyi taktım aynı şekilde tekleme yapıyor.sorun bujide değil demek ki.olayların cereyan etmesi hava ayarıyla oynadıktan sonra olduğunda kuvvetli şüphelerim karbüratörden yanaydı fakat temizledim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:16 ----------

    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karburator diyaframini kontrol ettiniz mi, delik falan olabilir.
    diyaframa baktım gayet iyi durumda görünüyordu.hava ayar vidasını elleyince bu durumla karşılaştım fakat.şüphelerim bobinden yana oluşmaya başladı.bobini ölçebilmenin ya da arızalı olduğunu anlamanın yolu varmıdır acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------

    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin sorunun kesinlikle bobinden başka bi sorunu yok motirunun benimde başıma geldi bulmasi cok zor oldu ama sonunda bobinden oldugunu bulduk
    benimde bulması çok zor halşa arıyorum ve en son bakmam gereken nokta bobin olarak belirleyip ilerledim.her yeri kontrol ettim sorun yok.acaba elektrik tesisatına da mı baksam ? bobinden bende şüpheleniyorum
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  9. #9
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Eger cift bobin varsa, bobinlerin direnclerini olcebilirsiniz belki. Ikisinin de ayni olmasi lazim.

  10. #10

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Sattım kurtuldum
    Karbüratör tam bir baş belası.

  11. #11
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eger cift bobin varsa, bobinlerin direnclerini olcebilirsiniz belki. Ikisinin de ayni olmasi lazim.
    bobin sayısı tek.bu bobinin arızalı olduğunu nasıl anlarız ?
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  12. #12
    Recep demire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ybr125 Cafe Racer
    Hocam ben motorun hiçbir şeyini değiştirmeden sadece açık hava filtresi taktım ve sizinkiyle aynı sorunla karşılaştım. Ben ısrarla hava ayarından olduğunu düşünüyorum sorunun

  13. #13
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    Hava ayari gibi geldi bana

  14. #14
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    hocam sen ayarı şöyle bir dene;

    tam kapat ayar vidasını. sonra 2,5 tur aç. bir böyle dene bakalım. sonra hafif değişme var ise iyileşme ya da kötüleşme turlarla oyna. 2 yap 3,5 aralığında olsun bak bakalım nasıl olacak.

    bir diğer yöntem de şunu yapabilirsin. çalıştır motoru. ısınsın. yükselt rolantiyi hava ayar vidasını kıs yada aç hangisiyse yavaş yavaş. bir noktada stop edecek. burayı baz al hafif geri gel ordan sonra tekrar çalıştır öteki tarafa doğru sayarak çevir. yine stop ettiği noktayı bul.

    örneğin 3 tur sonra stop ettiyse o son stop ettiği noktadan 1,5 tur geriye gel işte ideal karışım noktası bu.

    pipo bobin sonradan bakacağın yer olsun. ama olmaz demiyorum. yüksek hızlara çıkıldığında bobin daha vazla akım çekecektir. bir de konjektörüne baktır bakalım devir yükselince hangi seviyeye çıkıyor. belki de konjektör tam güç üretemiyor ve bobin istediği elektriği alamıyor olabilir. ama tekrar ediyorum en son bobine bakacaksın. önce hava ayarı.

    bir de hava filtresinin karbüratör bağlantısına bir bak bakalım çatlak, yarık, hava alan bir yer var mı.

    kolay gelsin.

  15. #15
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam sen ayarı şöyle bir dene;

    tam kapat ayar vidasını. sonra 2,5 tur aç. bir böyle dene bakalım. sonra hafif değişme var ise iyileşme ya da kötüleşme turlarla oyna. 2 yap 3,5 aralığında olsun bak bakalım nasıl olacak.

    bir diğer yöntem de şunu yapabilirsin. çalıştır motoru. ısınsın. yükselt rolantiyi hava ayar vidasını kıs yada aç hangisiyse yavaş yavaş. bir noktada stop edecek. burayı baz al hafif geri gel ordan sonra tekrar çalıştır öteki tarafa doğru sayarak çevir. yine stop ettiği noktayı bul.

    örneğin 3 tur sonra stop ettiyse o son stop ettiği noktadan 1,5 tur geriye gel işte ideal karışım noktası bu.

    pipo bobin sonradan bakacağın yer olsun. ama olmaz demiyorum. yüksek hızlara çıkıldığında bobin daha vazla akım çekecektir. bir de konjektörüne baktır bakalım devir yükselince hangi seviyeye çıkıyor. belki de konjektör tam güç üretemiyor ve bobin istediği elektriği alamıyor olabilir. ama tekrar ediyorum en son bobine bakacaksın. önce hava ayarı.

    bir de hava filtresinin karbüratör bağlantısına bir bak bakalım çatlak, yarık, hava alan bir yer var mı.

    kolay gelsin.
    Katılıyorum sorun büyük ihtimalle hava ayarından.Arkadaş hava ayarını anlatmış. Yüksek devirlerde iğne ayarı da etkili olur. Egzoz emisyon testi yapan bir yere gidin. Orada hava yakıt oranını ölçen sensörlerden vardır. Hava yakıt oranı 12'nin altına düşmemeli(aşırı yakıt-azhava) 15'in üstüne çıkmamalıdır.(az yakıt aşırı hava)

    http://www.endtuning.com/images/airfuel.jpg


    Buji piposunu mutlaka değiştirin. Hyo'cu bir arkadaş da benzer bir sorundan muzdaripdi pipoları değiştirince sorun düzelmiş.

  16. #16
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum sorun büyük ihtimalle hava ayarından.Arkadaş hava ayarını anlatmış. Yüksek devirlerde iğne ayarı da etkili olur. Egzoz emisyon testi yapan bir yere gidin. Orada hava yakıt oranını ölçen sensörlerden vardır. Hava yakıt oranı 12'nin altına düşmemeli(aşırı yakıt-azhava) 15'in üstüne çıkmamalıdır.(az yakıt aşırı hava)

    http://www.endtuning.com/images/airfuel.jpg
    http://www.endtuning.com/images/airfuel.jpg

    Buji piposunu mutlaka değiştirin. Hyo'cu bir arkadaş da benzer bir sorundan muzdaripdi pipoları değiştirince sorun düzelmiş.
    hocam buji kablosu ve piposu bobinenle tek parça gibi nasıl değişecek.değişmesi için ateşleme bobininin de değişmesi gerekiyor mu? bir de bugün hastaneye motorumla gittim yokuş aşağı gazı hafif açmama rağmen hızım 80 iken teklemeye devam etti.dip gaz değil de hafif gaz vermeme rağmen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------

    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam sen ayarı şöyle bir dene;

    tam kapat ayar vidasını. sonra 2,5 tur aç. bir böyle dene bakalım. sonra hafif değişme var ise iyileşme ya da kötüleşme turlarla oyna. 2 yap 3,5 aralığında olsun bak bakalım nasıl olacak.

    bir diğer yöntem de şunu yapabilirsin. çalıştır motoru. ısınsın. yükselt rolantiyi hava ayar vidasını kıs yada aç hangisiyse yavaş yavaş. bir noktada stop edecek. burayı baz al hafif geri gel ordan sonra tekrar çalıştır öteki tarafa doğru sayarak çevir. yine stop ettiği noktayı bul.

    örneğin 3 tur sonra stop ettiyse o son stop ettiği noktadan 1,5 tur geriye gel işte ideal karışım noktası bu.

    pipo bobin sonradan bakacağın yer olsun. ama olmaz demiyorum. yüksek hızlara çıkıldığında bobin daha vazla akım çekecektir. bir de konjektörüne baktır bakalım devir yükselince hangi seviyeye çıkıyor. belki de konjektör tam güç üretemiyor ve bobin istediği elektriği alamıyor olabilir. ama tekrar ediyorum en son bobine bakacaksın. önce hava ayarı.

    bir de hava filtresinin karbüratör bağlantısına bir bak bakalım çatlak, yarık, hava alan bir yer var mı.

    kolay gelsin.
    hocam dediğini defalarca yaptım.tam sıkıp motorun rölanti devrinin düşmesine hatta stop etmesine kadar gevşetttim.orayı baz alıp sıkmaya başladım stop ettiği noktadan sonra en ideal noktayı tespit edip yaptım.ama teklemeler devam ediyor.benzin filtrem de temiz.birde dip gaz değil de,yokuş aşağı 80 ile inerken hafif gaz vermeme rağmen teklemeler oluyor.ateşleme kısmı şüphelendiriyor bu durumda beni.birde düşük süratte sabit gittiğimde öksürmeler var motorda.sabit gidemiyor gazı bırakıp açıyormuşçasına bir gazlanıp bir kesiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:45 ----------

    sizden sabit gazda giderken bile sarsıntılı gitmesinin nedenini öğrenmek istiyorum beyler.neden yapar bunu? hava ayarından olsa ,neden daha yüksek hızlara çıkarken yapmıyor?motoru değişken hızlarda kullanınca üst devirlerde tekleme var.sabit gazda ve düşük süratlerde gidince de motor bir atik davranıyor bir yığılıyo bunu devamlı yapıyor.uzman kişilerden yardım bekliyorum

  17. #17
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Hava degilse elektriktir dostum. O zaman once konjektorunu bir kontrol et. Avometre ile bir bak yada baktir bir oto elektrikciye. Rolantide 12.5 ustu devir yukselince de 14.5 gibi bi aralikta olmasi gerek. Eger daha dusuk degerler var sa sorun konjektor yada statorde olabilir.

    Eger bu degerler icerisindeyse bobini degistirerek baslaman gerekiyor ise bujim yeni diyorsun.

    Bende yak marsli cg vardi. Akuyu sokmustum nasil olsa ihtiyaci yok diye. Giderken sanki biri beni tutup cekiyor gibi oluyordu. Megerse aku devre tamamliyormus sistemde. Su an gozuken elektrik problemi. Once en masrafsiz olan konjektor ve aku denetlemeyi, sonra bobine gecmeni oneririm.

    Kolay gelsin.

  18. #18
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava degilse elektriktir dostum. O zaman once konjektorunu bir kontrol et. Avometre ile bir bak yada baktir bir oto elektrikciye. Rolantide 12.5 ustu devir yukselince de 14.5 gibi bi aralikta olmasi gerek. Eger daha dusuk degerler var sa sorun konjektor yada statorde olabilir.

    Eger bu degerler icerisindeyse bobini degistirerek baslaman gerekiyor ise bujim yeni diyorsun.

    Bende yak marsli cg vardi. Akuyu sokmustum nasil olsa ihtiyaci yok diye. Giderken sanki biri beni tutup cekiyor gibi oluyordu. Megerse aku devre tamamliyormus sistemde. Su an gozuken elektrik problemi. Once en masrafsiz olan konjektor ve aku denetlemeyi, sonra bobine gecmeni oneririm.

    Kolay gelsin.
    konjektör ve statör sıfır ve orjinal alındı yaklaşık 1 hafta önce.buji de değişti.değişmeyen tek şey bobin olarak kaldı.ama sıfır olsa da kontrol etmekte fayda var avometre ile.fakat benim konjektör ve statör arızalı iken akü içindeki enerji bitene kadar motorda tekleme yoktu.yani konjektör arızası olsa dahi akü elektriği iel gidebilmeliydi tekleme yapmadan.ayrıca akümü tam anlamıyla şarj ediyor statör ve konjektör.sizin deyiminizle şu an görünen ateşleme bobinimidir?çünkü eski buji sağlamken buji değişimi yaptım.eski bujiyi taktığımda da sorun devam etmekte.
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  19. #19

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Elektrik tesisatında sorun olabilir, nalet bi mondial almıştım sürekli kesme yapıyordu en son elektrik çıktı, kibrit kutusu kadar bişey değişti kurtuldum.

  20. #20
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik tesisatında sorun olabilir, nalet bi mondial almıştım sürekli kesme yapıyordu en son elektrik çıktı, kibrit kutusu kadar bişey değişti kurtuldum.
    elektrik tesisatında olabilir evet ama bunu anlamanın yolu nedir acaba?
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)