Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CBR 125R Çelik fren hortumu arıyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Arkadaşlar motorumun frenini daha da iyileştirmek adına ebc fren balataları taktım. Yeterli gelmiyor

    Çelik fren hortumu takmak istiyorum, takan var mıdır? nerden alabilirim?

    Veya cbr 125r a uygun master cylindir falan var mıdır fren için brembonun vs


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Mart 2017
    Takipdeyim

  3. #3
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Hocam çelik fren hortumu o motora takılır.Bunun için kullanıcısını bulmanıza gerek yok.Bunu yapan yerlerde var.

  4. #4

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Abi o motorda nasıl yeterli gelmiyor şaşkınım. Yarışçı mısın?

  5. #5
    kuesier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R
    Hocam alet gitmiyor zaten nasil yetmiyor fren. Yani senin istedigin sey tam olarak nedir. Yani arka frenler çöp zaten de ön fren yeterli
    satoyama bunu beğendi.

  6. #6
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Bende ninja 300 için bakıyorum
    Bu sene değişeceğim.

  7. #7

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Alet gitmiyor yada nesi yetmiyor diyenlere cevap vermiyorum Kişiden kişiye göre değişir, mt 07 sürüp frenine baktıktan sonra benimki motoru durdurmuyor:=)

  8. #8
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Uuuuu çılgın hondacı.En sevdiğim...

  9. #9
    kuesier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R
    Kardes mt kac beygir bizim cbr kac beygir.. arka fren hissi yok. Kaliper bulucan kaliteli taktirican. Yada 1 2 kagit verip one çift disk yaptirican. Alet gitmiyor kardes. Nesi yetmiyor. Bu kişiden kisiye değişmez. 140 yapiyor motor en fazla. Onu gectim torku ivmesi yok yani. Zaptedersin freni merak etme

  10. #10
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı kuesier adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardes mt kac beygir bizim cbr kac beygir.. arka fren hissi yok. Kaliper bulucan kaliteli taktirican. Yada 1 2 kagit verip one çift disk yaptirican. Alet gitmiyor kardes. Nesi yetmiyor. Bu kişiden kisiye değişmez. 140 yapiyor motor en fazla. Onu gectim torku ivmesi yok yani. Zaptedersin freni merak etme
    One cift disk falan yaptirmayin bu sefer frene basar basmaz oldugunuz yere cakilirsiniz

    Bende ilkkez arabadan cbr a gectigim zaman duramiyorum diye dusunuyordum.Ama sonradan ogrendim ki onemli olan motorsiklette fren kullanmak zorunda kalmadan surebilmek trafigi okuyabilmek ve frene guvenemek... Yapabiliyor muyum ? Tabi ki de tamamen degil ama elimden geldigince dediklerimi uyguladiktan sonra bir nebze daha frenler yeterli gelmeye basladi
    oggomoggo bunu beğendi.

  11. #11
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Çelik fren hortumu frenlemeyi iyileştirmez sadece frenlemedeki basınçta plastikler gibi şişmez böylece manette sürekli düzeltme yapmana gerek yok değil miydi? Pek araştırmadım ama çelik hortumlu motorlarım oldu.. He zararı olmaz da bir egzoza 5 bg muhabbeti gibi olur sanıyorum.

    Bu arada araştırırken çift sinterli balata falanda bakmaya başlarsınız diye tahmin ediyorum yarış işi vs. Sakın diyorum.. Isınana kadar düdüklü tencere gibi ötüyor şerefsizler.Organik candır.

  12. #12
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Bahsettiğiniz motora çelik fren hortumu alıp şehirde gezerek yorumlayacak olursanız hepimiz sadece size güleriz.

    Çünkü çelik fren hortumunun kauçuk hortumdan tek farkı şudur: Sıklıkla yapılan agresif frenlemenin sebep olduğu kaynamayı önlemek.

    Bunu da ancak pistte ya da çok delisinizdir, uçmakdere gibi sert virajlı yollarda görebilirsiniz ki biz onlarca 600cc üstü farklı motoru o yollarda kullandık frenimiz şişmedi.

    Sonuç itibariyle cbr 125'e çelik fren hortumu takmak Şahin arabaya brembo fren kiti takmayla eşdeğer. Sadece dalga konusu olur bir çoğumuza.

    Motorunuz daha iyi yol tutsun, daha hızlı gitsin ve daha iyi dursun istiyorsanız bunun tek yolu var cevabı yazınca beyniniz yanabilir:

    Motoru satıp daha iyi bir motor alın.

  13. #13
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Gülme olayına katılmıyorum,tam tersine övgü almalı!

    Arkadaşımız gayet güzel ve mantıklı sormuş; Freni nasıl güçlendirebilirim diye?

    1- Daha iyi fren balatası
    2- 4 piston fren kaliperi
    3- Daha büyük fren merkezi
    4- Çelik fren hortumu
    5- Daha sert ön süspansiyon
    6- İyi bir çift lastik
    7- Daha büyük disk çapı dolayısı ile fren kaliperin merkezden uzaklaşması.

    gibi parçaları modifiye edebilirsin ve fren mesafesi kısalır! Aynı sorun bende de var. MT7 de 4 piston fren kaliperleri ve çift disk var ve çok iyi duruyor dolayısı ile sana CBR frenlerin zayıf gelmesi çok doğal.


    Arkadaşın şu yorumuna tam olarak katılmıyorm:

    "Çünkü çelik fren hortumunun kauçuk hortumdan tek farkı şudur: Sıklıkla yapılan agresif frenlemenin sebep olduğu kaynamayı önlemek."

    Kaynama noktası çelik ve ya kauçuk ile değişmez. O tamamen kullanılan hidrolik yağ ile alakalı.Hidrolik yağ basıca maruz kaldıkça ısnır-incelir.
    Ancak artan sıcaklık (sürekli sert ve art arda frenleme) ile kauçuk hortum zayıflar-yumuşar ve fren merkezinde gelen basınç kuvveti; kaliper deki pistonlara dolayısı ile balatalara etki edeceğine önce kauçuk hortumu şişirir/genleştirir sonrasında diske uygular. İşte tam burada motor fren yaparken değerli olan fren mesafesini alır ve geç durursun!

    Yani önce en güçsüz eleman zayıflık gösterir. Bununla birlikte hem fren zayıflar hemde fren manetindeki fren noktası değişir (gitgide gidona yakınlaşır, sünger ezermişcezine his verir).


    Hidrolik yağı o sebepten iyi seçilmeli ve belli periyotlarda değişmeli. Çünkü eskidikçe içinde su toplar/oluşturur.
    Sert ve sürekli kullanılan yağı ısınır önce içinde ki su buharlaşır ve hava yastıkları oluşturabilir(bunlar ekstrem durumlarda ama)
    işte bu hava yastiğı fren esnasında ani basınç kaybına yol açıyor ve fren boşalıyor!

    Umarım anlatabildim
    Hasan_98 bunu beğendi.

  14. #14
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Arkadaşa 200 lastik te verelim
    MotoHayal bunu beğendi.
    Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..

  15. #15
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Çelik fren hortumu takılır takılmasına fakat ben daha çok, iyi diye takılan ebc balatadayım. Organik balata aldıysanız üstünden çıkandan bir farkı olmaz.
    Sinterli veya yarı sinterli bir balata alın,lastikleriniz de iyiyse cbr 125 her türlü fren olarak tatmin eder.
    Orji balata, swallow marka lastikle fren çalışırken odaklandığım nokta arkayı kaldırmamaya çalışmak oluyordu.
    O kadar kötüyse frenler, lastik kaymadan da eksik bir şeyler hissettiriyorsa hidrolik sıvısını değiştirin. Sistemde hava olmadığından emin olun.kaliperi söküp, pistonun çalışması düzgün mü ona bakın... Çözülür

  16. #16
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorumun frenini daha da iyileştirmek adına ebc fren balataları taktım. Yeterli gelmiyor

    Çelik fren hortumu takmak istiyorum, takan var mıdır? nerden alabilirim?

    Veya cbr 125r a uygun master cylindir falan var mıdır fren için brembonun vs
    cepteki para miktarı iyi galiba. Pekiyi öyleyse:

    http://www.brnmotor.com.tr/Celik-Fre...l#labels=354-2

    Bir de tabii balata lazım:

    http://www.k-ma.com.tr/tr/293/EBC%20FREN/

    Bir de ucuzu mevcut. Mondial Z-ONE S 180'de çelik fren hortumu var. Bakarsın ölçüleri CBR ile aynıdır. 40TL bir şey al bir dene bakalım.

  17. #17
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Sahsi kanaatim o kadar ugrasa gerek kalmadan arkadaslarin da dedigi gibi sinter yada yari sinterli kaliteli balata ( ebc olabilir ) almaniz ve eger ustunde irc lastikler varsa acilen degistirmeniz.ilk vitesli motorum cbr 125 di 10.000 km kullandim frenleme konusunda sikinti yasamadim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)