Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki gs500 sübap sorunu?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Mart 2017
    Arkadaşlar ben aranıza yeni katildim.Sürekli takip ediyodum forumu ama uye degildim.Bugun boyle bir sorun başıma gelince sizlere danışmak istedim.Benim motorum Suzuki gs500 modeli ve sabah ilk çalıştırmada subaplardan ses geliyodu.Bende aldım elime alet çantami ve senteyle hepsini tek tek ölçtüm.Sağ egzoz ve sol emiş sübap aralıkları olması gereken değerlerden farklıydı.(0.03-0.08 mm arası olması gerek.)Bende sağ emişi 0.04 sol egzoz tarafınıda 0.10 mm ye ayarladım ve motoru topladım.Egzantrik zincirinide ilk söktügüm gibi taktım.Motoru çaliştirmayı denedim 5. denememde çaliştı birkaç sefer egzoz patlattı.Bir 5 dk kadar ısınmasıni bekledim.Sonra deneme sürüşü yapmak için yola çiktım.10 dk normal bir sürüsten sonra motora bişeyler oldu.Devir saati kendi kendine artmaya başladı.4000 devirlere kadar çıkıyodu bazen geri eski haline dönüyodu bazen 4000-5000 arasında kalıyodu.Bende acilen eve döndüm yolda kalmamak için.Hava karardıgı için ertesi güne bıraktım motoru.Ertesi gün çalıştırdım normal bir şekilde çalıştı rolantisi normaldi.Motor biraz sarsıntılı çalışıyodu sübap ayarindan önceki halinden.O gün motoru deneyim dedim ama gazı açıp debriyajı yavaşca bırakınca stop etti.Ne kadar denersem deniyim motor hafif eğimli yeri bile çıkamıyo düz yolda aşırı gaz vererek hareket ettiriyorum.Karbüratörü temizledim.Manifoltlara wd40 sıktım rolanti değismedi yani manifoltta yırtık yok.2 silindirli oldugu icin karburatorleri senkronlama yapılması gerekiyodu ama ondan kaynaklandıgıni sanmiyorum.Subap ayarı yapılınca hava-benzin karışım ayarinin tekrar yapılması gereklimidir az benzin buna sebep olabilirmi? Yoksa subap ayarini çok sıkı yaptıgim için sübaplar eğilmiş olabilirmi? Bu soruna ne yol açar sizce?Birde bir usta TPS(Throttle Position Sensor) kelebek pozisyon sensörünün buna yol açabilecegini söyledi sizce bu olabilirmi?Tabiki burdan kesin bir tanı koyamazsiniz ama fikrinizi ögrenmek için soruyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Sübap ayarını doğru yaptıysan, karbüratör senkron ayarına bak. Motor boğuluyorsa ordan anlarsın.

  3. #3

    Üyelik
    09 Mart 2017
    Senkron ayarı rolantide düzensizlik yapar diye düsünüyorum senkrondan bu kadar çekişden düşürürmü ki?

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Hmmm...
    Motor bağırır gibi oluyor ve gitmiyor gibiyse bujileri değiştirin.
    Ateşleme yetersizse hava-benzin karışımı yoğun kalır.
    Duzelmezse, özelden yazın.
    Sizi yönlendirecem...

  5. #5
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Malak teknisyen oto. Levent Usta. Ataturk oto sanayii 1. kisim 44. sokak. bi gotur gorun derim buradan kim ne dese yalan ben dahil.

  6. #6

    Üyelik
    09 Mart 2017
    Cevap yazan arkadaşlar çok teşekkür ederim.Bugün bujileri değiştirip bidaha deniycem.Gelişmeleri yazarım tekrar.Ankarada tanıdığınız yardımcı olabilecek motordan iyi anlayan ve kazıklamayan insanlar varsa tavsiyelerimizde beklerim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)