Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

2017 Bajaj Fiyat Listesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı ekrem ata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar; seyahatteyim ama mesajı gördüm. Açıklama yapmam uygun olacak.

    Arkadaşlar bayilerimize gönderdiğimiz fiyat listesini siteye koymuşlar anladığım.

    Gizli bir durum yok.

    Tüm ürünlerde bayi karı % 8 dir. Ödenen damga vergisi ve yapmış olduğu pazarlıklarla bu rakam daha aşağı düşer.

    Dominar 400 toptan fiyatı 12164,30 tl dir.

    %37 ötv satış esnasında bayi tarafından maliye bakanlığına ödenir. 4.537 tl. Zaten anlatmak istediğimiz ürün üzerindeki ağır vergi yükü budur.

    Yani toplam bayiye maliyeti 16.702 tl dir.

    Bu rakamın üzerine 56 tl damga vergisi yatırılır. 16.758 tl toplam maliyeti olur.

    Ayrıca bayi kesmiş olduğu faturanın % 18 KDV sini de öder.

    Sektörde kar marjları bu kadar dar.

    Çok açık olarak izah ettim.

    1 tl eksik ya da fazlası yoktur.

    İnanıp inanmamak arkadaşlarımın insafındadır.

    İzmir'den Selam ve saygılar....
    Ekrem bey öncelikle motosiklet kullanıcılarına karşı ilgi ve alakanız,dürüstlüğünüz ve ayrıntılı açıklamalarınızdan dolayı teşekkür ederiz.Zaten bu konu başlığı altında 2017 model fiyatların Euro 4 standartları yüzünden arttığını belirtmiştim.Zaten bu yıl kurlardaki artıştan dolayı fiyatların arttığını da herkes biliyor.Geriye değiştirilebilecek tek bir şey kalıyor vergi oranları.Türkiye'de marka temsilcileri olarak vergi oranlarında ayarlama için devlet yetkilileri ile görüştünüz mü yada görüşmeyi planlıyor musunuz?Yani en azından 500cc yada 600 cc ye kadar %8 lik ötv uygulansa hem siz dağıtımcıların hem de kullanıcıların yararına olacağı kanısındayım.
    efendy06 bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekrem bey öncelikle motosiklet kullanıcılarına karşı ilgi ve alakanız,dürüstlüğünüz ve ayrıntılı açıklamalarınızdan dolayı teşekkür ederiz.Zaten bu konu başlığı altında 2017 model fiyatların Euro 4 standartları yüzünden arttığını belirtmiştim.Zaten bu yıl kurlardaki artıştan dolayı fiyatların arttığını da herkes biliyor.Geriye değiştirilebilecek tek bir şey kalıyor vergi oranları.Türkiye'de marka temsilcileri olarak vergi oranlarında ayarlama için devlet yetkilileri ile görüştünüz mü yada görüşmeyi planlıyor musunuz?Yani en azından 500cc yada 600 cc ye kadar %8 lik ötv uygulansa hem siz dağıtımcıların hem de kullanıcıların yararına olacağı kanısındayım.
    Aslında 500cc'den sonrası lüks segmente sokulup ötv oradan başlayabilir. Çok faydalı olur kanısındayım. Ama devleti vergiden vazgeçirecek bir güç var mı bilmiyorum. Gerçi seçim ayağına millete ufak ufak zam yapılıyor, benzin fiyatı düşüyor falan. Belki şu sıra bunu da kabul ederler.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  3. #63
    emrb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    XJ6
    Rs200 ve Ns200ü duyunca tepkim


  4. #64

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olabilir ama motosiklet.net yönetiminin resmi kaldırmasını açıklamıyor kendi insiyatifleri ilemi kaldırdılar yoksa birilerinin ricasıylamı bilmiyoruz.
    aklıma takılmışken sorsam siz burdayken
    maliyet damga vergisi dahil 16.758 TL + %18 KDV 3.016,44 TL = 19.774,44 TL
    bu hesapta şirket batar
    Kimseyi yargılamak haddim değil İkna olan arkadaşlara derin sevgiler.
    SAYGILAR...

    Ekrem bey2in iyi niyetinden şüphe etmezdim normalde. Ancak 16.758 tl + %18'i görünce bende parmak hesabına geçtim hemen. Yok dedim, kurtarmaz, tam hesaplayacaktım, hesaplamışsın.

    Bu arada, hakaret, küfür, aşağılama, ayrımcılık vb. bir etken olmadığı halde, firmanın kendi yayınladığı bir fiyat listesini mesajına eklediği için, mesajı silinen arkadaş için, sistemi de kınıyorum. Bu iş bu kadar ucuz değil, işinize gelmeyeni silerek bir yere varamazsınız. Madem sildiniz adamın mesajını, hangi forum kuralını uyguladığınızı da görmek isteriz.

    SAYGILAR...
    bektanist bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  5. #65

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Teşekkür ederim Değerli Thracian.

    Dediklerimin doğruluğunu ilk Dominar fatura kesiminde görebiliriz zaten. Alan arkadaşım da buradan faturayı ötv makbuzunu ve KDV tutarını paylaşabilir.

    Bu vesile ile motosiklet sektörü üzerindeki en büyük sorun olan vergi yükü tekrar gündeme gelmiş oldu. Sorduğunuz sorunun cevabı evet. Öncelikle şahsi olarak katılmış olduğum her tv programında ve basılı mecrada bu sıkıntıyı mutlaka ifade ediyorum. Sadece KDV ve ötv yükü değil, ekipman, plaka, MTV, ruhsat ve güvenli sürüş konusunda da destek istediğimizi belirtiyorum.

    2017 yılında dernek olarak da ciddi baskımız olacak.

    En üst düzeyde de ifade ettik. Zamanında bakanlık seviyesine kadar çıkarak bizzat görüşme yaptık.

    Ama benim şu andaki kanaatim maalesef sektörümüz henüz üvey evlat muamelesi görüyor. Buna rağmen genç kesimin her şeye rağmen inatla sektörü sevmesi, son yıllarda özellikle istanbul gibi büyük metropollerde motosiklet kullanımının artması ileriye yönelik büyük ümit veriyor.
    Thracian ve dyavol-77 bunu beğendiler.

  6. #66

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı ekrem ata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim Değerli Thracian.

    Dediklerimin doğruluğunu ilk Dominar fatura kesiminde görebiliriz zaten. Alan arkadaşım da buradan faturayı ötv makbuzunu ve KDV tutarını paylaşabilir.

    Bu vesile ile motosiklet sektörü üzerindeki en büyük sorun olan vergi yükü tekrar gündeme gelmiş oldu. Sorduğunuz sorunun cevabı evet. Öncelikle şahsi olarak katılmış olduğum her tv programında ve basılı mecrada bu sıkıntıyı mutlaka ifade ediyorum. Sadece KDV ve ötv yükü değil, ekipman, plaka, MTV, ruhsat ve güvenli sürüş konusunda da destek istediğimizi belirtiyorum.

    2017 yılında dernek olarak da ciddi baskımız olacak.

    En üst düzeyde de ifade ettik. Zamanında bakanlık seviyesine kadar çıkarak bizzat görüşme yaptık.

    Ama benim şu andaki kanaatim maalesef sektörümüz henüz üvey evlat muamelesi görüyor. Buna rağmen genç kesimin her şeye rağmen inatla sektörü sevmesi, son yıllarda özellikle istanbul gibi büyük metropollerde motosiklet kullanımının artması ileriye yönelik büyük ümit veriyor.
    Ekrem bey, söylediğiniz rakamlar parmak hesabı ile örtüşmüyor. Halbuki saydım, iki elimde 5'erden toplam 10 parmak var. Hata nerede olabilir? Bu konuda kullanıcıları aydınlatmanız gerekiyor bence. Çünkü söylediğiniz rakamları biz hesapladığımızda kuralkan zarar ediyor bu motorun satışından. Ve biz biliyoruz ki kuralkan her şeyden kazanır, asla zarar edeceği ni boşverin, az kazanacağı bir politikaya bile yaklaşmaz.
    Aydin1966 bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  7. #67

    Üyelik
    16 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ekrem ata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar; seyahatteyim ama mesajı gördüm. Açıklama yapmam uygun olacak.

    Arkadaşlar bayilerimize gönderdiğimiz fiyat listesini siteye koymuşlar anladığım.

    Gizli bir durum yok.



    Tüm ürünlerde bayi karı % 8 dir. Ödenen damga vergisi ve yapmış olduğu pazarlıklarla bu rakam daha aşağı düşer.

    Dominar 400 toptan fiyatı 12164,30 tl dir.

    %37 ötv satış esnasında bayi tarafından maliye bakanlığına ödenir. 4.537 tl. Zaten anlatmak istediğimiz ürün üzerindeki ağır vergi yükü budur.

    Yani toplam bayiye maliyeti 16.702 tl dir.

    Bu rakamın üzerine 56 tl damga vergisi yatırılır. 16.758 tl toplam maliyeti olur.

    Ayrıca bayi kesmiş olduğu faturanın % 18 KDV sini de öder.

    Sektörde kar marjları bu kadar dar.

    Çok açık olarak izah ettim.

    1 tl eksik ya da fazlası yoktur.

    İnanıp inanmamak arkadaşlarımın insafındadır.

    İzmir'den Selam ve saygılar....
    Merhaba Ekrem Bey

    öncelikle detaylı acıklama için tesekkurler ama hala kafamızdaki soru işaretini silmiş değil . Neden mi ? sizin yukarıda yaptıgınız acıklama dogrultusunda motorun satış fiyatı 19.774,44 TL çıkıyor ki bu rakam sizin satış fiyatınız olan 17.998 TL fiyattan büyüktür ve her bayiniz yaklasık 2000 tl zarar etmektedir ki siz bayi karı %8 dediniz bu zarar bu kardan da büyüktür. Bu motoru hiç bir bayi satmaz istemez ki o zaman.Çünkü 12.164,30 Tl nin %8i de 973,144 TL dir.

  8. #68
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Ekrem beyin samimiyeti ile açıklamasına kendi adıma teşekkür ederim.
    Bu hesapta bir yanlışlık yok muhtemelen.

    12164,30 tl bayiinin kdv dahil alış fiyatıdır. Alırken ödediği kdv sonradan yüklendiği kdvden düşer..
    temel muhasebe dersi gören bilir .
    191 indirelecek kdv
    391 hesaplanan kdv

    yani kısacası kdv yi de ötv yi de son kullanıcı öder.. Bayii sadece karı kadar kısımın vergisini öder..

  9. #69

    Üyelik
    16 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekrem beyin samimiyeti ile açıklamasına kendi adıma teşekkür ederim.
    Bu hesapta bir yanlışlık yok muhtemelen.

    12164,30 tl bayiinin kdv dahil alış fiyatıdır. Alırken ödediği kdv sonradan yüklendiği kdvden düşer..
    temel muhasebe dersi gören bilir .
    191 indirelecek kdv
    391 hesaplanan kdv

    yani kısacası kdv yi de ötv yi de son kullanıcı öder.. Bayii sadece karı kadar kısımın kdvsini öder..
    12164,30 tl bayiye fatura edilen miktardır. dogru bu fatura fiyatı üzerinde kdv vardır ama bayi malı satarken bu fiyat üzerinden önce ÖTV yi hesaplar sonra dmaga vergisini üstüne ekler sonra kdv yi hesaplayıp satış fiyatını çıkartır.en sonunda da devletle mahsuplasırken satarken müsteriden tahsil ettiği kdv den alırken toptancıya ödediği kdv yi düşer devletle öyle mahsupşasır. Yani hesap yanlış satış fiyatıyla Ekrem beyin hesabı tutmuyor maalesef:((

  10. #70
    berkerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    bajaj ns 200/bmw r nine T
    isyanınız motosiklet markalarına değil, tl'nin değer kaybetmesine neden olan ekonomi politikasına olsun. ben anlamıyorum, şu pahalı bu pahalı deniyor da napsın adamlar, kârsız mı satsın bedava mı versin...

  11. #71
    altayfun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    BAJAJ DOMİNAR 400
    dostlar %18 kdv olayını size açıklayayım kısaca.
    bu malın toplam maliyeti 16758 tl
    satış fiyatı 17998 tl

    bayinin %18 kdv dahil karı 1240 tl
    bayinin kar içinden devlete ödediği yaklaşık vergi 223,20 tl dir.
    yani kısaca bayi ortalama bu motordan 1000 tl kar edecek arkadaşlar...
    Aydin1966, Thracian ve musclegent bunu beğendiler.

  12. #72

    Üyelik
    09 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul&Bodrum
    ben aldım sağlam güzel mantıklı bir tercihti şimdi doğruya doğru ktm ye kawasaki ye motorsiklet yapıyor üretim hacmi yüksek şekil şemali güzel açıkçası ben servistende memnunum alırken 150 ns değilde 200 ns yada rs alsaydım dedim bi yandan şimdi dominarın sesini merak ediyorum şayet zaten sadece hafta sonları keyfi bindiğim motor olduğundan güçlü bir ses duymak istiyorum hız meraklısı da değilim. fanatik değilim ama tukakacıların kendi ezikliği gibi geliyor bana markaya sadece kötü söz yazmak.

  13. #73

    Üyelik
    14 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150 >> Suzuki Inazuma
    Bir yanda EURO 4 ABS'li sıfır bir motor var, diğer yanda 2.el EURO 3 ABS'siz japon motor. Bu şekilde kıyaslama yapmak markaya haksızlık oluyor bence. Aradaki özellikler hiç düşünülmemiş oluyor. ABSymiş EUROymuş sıfırmış benim umurumda değil der gibi. Ben sadece markaya bakarım oluyor. O zaman da kıyaslama yapmanın bir anlamı yok zaten baştan niyet belli.

    Eğer kıyaslama yapacaksak aşağı yukarı aynı cc'de EURO 4 ABS'li japon motor ile kıyaslamak lazım. Ona göre fiyat/performans seçeneklerine bakmak gerekir.

  14. #74

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında 500cc'den sonrası lüks segmente sokulup ötv oradan başlayabilir. Çok faydalı olur kanısındayım. Ama devleti vergiden vazgeçirecek bir güç var mı bilmiyorum. Gerçi seçim ayağına millete ufak ufak zam yapılıyor, benzin fiyatı düşüyor falan. Belki şu sıra bunu da kabul ederler.
    Referanduma kadar oldu oldu olmazsa , Başkanın bir torunu motosiklet tutkunu olana kadar bu böyle devam eder :D
    bektanist bunu beğendi.

  15. #75
    hattoi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Akrabalar nelere tutkun oldu, arabalarda nelerle yakalandı da hiç birşey yapılmadı.
    Motosikletin vergisi umurlarında değil, adamlar ülke yönetme ayağına zenginliklerine zenginlik katıyor. Motosikletin de vergisini ödememenin bir yolunu bulurlar.

    Bu konulara girmeyelim şimdi. Ama yüklenen görsel mod. tarafından silindiyse sıkıntı.

  16. #76
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı mgora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Referanduma kadar oldu oldu olmazsa , Başkanın bir torunu motosiklet tutkunu olana kadar bu böyle devam eder :D
    Olsun zaten devlet büyüklerimiz neye ilgisi varsa o gelişiyor bakınız örnek futbol nasıl gelişti şikeler rüşvetler stadları seyirciler hepsi tavan yaptı �� yetmez ama evet

  17. #77
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Şunu düz 17 bin yapalım herkes altına bir dominar çeksin
    Aydin1966 bunu beğendi.

  18. #78
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    En başından beri devletin aldığı vergiler belliydi zaten,bazı arkadaşlar yeni öğrenmiş gibi davranıyor.Buna göre devlet 250 CC altı olan ns200 den ya 3 kere alıyor ya da 4 Bu arada çok para kazanan bayiler değil,distribitör.

  19. #79
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Arkadaşlar fiyatlar konusunda markayı veya bayileri suçlamak kolay aslında. Söylediklerinizin tamamında da haklısınız, hele de 8000 TL gibi rakamlara satılan motosikletlerin 13bin gibi rakamlara çıkmasına tepki göstermemek mümkün değil. Ne yazık ki, bu durum, şu anda neredeyse her sektörde iş yapan firmalar için geçerli. İthalata bağlı dönen tüm işlerimizde gitgide yükselen kur oranları ekonominin çanına ot tıkıyor, ve bunu düzeltecek hiç bir adım atılmıyor. Daha da beteri şu anda kalp masajı ile ayakta kalmaya çalışan turizm sektöründen örnek vereyim. En çok turist gelen 3 ülke ile kriz yaşıyoruz, biri Rusya, diğeri Almanya, üçüncüsü de Hollanda. Portakal sıkma eylemleri filan eğlenceli de, bir hafta öncesinde Petrol Ofisini Hollandalılara satıp, bir hafta sonra ikinci dünya savaşında Nazilerden en büyük darbeyi yemiş adamlara Nazi diyen bu dış siyaset ile yarın öbür gün bu fiyatları da arayabiliriz.

    Derdim siyaset, evet - hayır tartışması, veya Hollanda haklı / haksız söylemi değil. İçinde olduğumuz sürecin, burada motosiklet fiyatlarından, pazarda sebze fiyatlarına kadar her şeyi etkilediği.
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  20. #80
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Alıntı hknzrdm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar fiyatlar konusunda markayı veya bayileri suçlamak kolay aslında. Söylediklerinizin tamamında da haklısınız, hele de 8000 TL gibi rakamlara satılan motosikletlerin 13bin gibi rakamlara çıkmasına tepki göstermemek mümkün değil. Ne yazık ki, bu durum, şu anda neredeyse her sektörde iş yapan firmalar için geçerli. İthalata bağlı dönen tüm işlerimizde gitgide yükselen kur oranları ekonominin çanına ot tıkıyor, ve bunu düzeltecek hiç bir adım atılmıyor. Daha da beteri şu anda kalp masajı ile ayakta kalmaya çalışan turizm sektöründen örnek vereyim. En çok turist gelen 3 ülke ile kriz yaşıyoruz, biri Rusya, diğeri Almanya, üçüncüsü de Hollanda. Portakal sıkma eylemleri filan eğlenceli de, bir hafta öncesinde Petrol Ofisini Hollandalılara satıp, bir hafta sonra ikinci dünya savaşında Nazilerden en büyük darbeyi yemiş adamlara Nazi diyen bu dış siyaset ile yarın öbür gün bu fiyatları da arayabiliriz.

    Derdim siyaset, evet - hayır tartışması, veya Hollanda haklı / haksız söylemi değil. İçinde olduğumuz sürecin, burada motosiklet fiyatlarından, pazarda sebze fiyatlarına kadar her şeyi etkilediği.
    Peki ₹ 99,995 (hint rupisi) 9687.83 Türk lirasına nasıl çıkıyor? Vergiyle kârla vs. 9687,83 olan fiyat 11300 oluyor onu zaten biliyoruz.İki senedir ilk sorduğumu anlatan olmadı...


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)