Sorun Jant mı Değişmesi Şart mı
-
Merhaba arkadaşlar. Aşağıda yüklediğim videodan da anlaşılacağı üzere ön jant hafif sekiz çiziyor, özellikle yavaş hızlarda sürüşüde etkiler oldu!
Mondial servis, abi bu jant değişecek günahı 170 lira dedi. Göbeği, bilyesi, mili, fren balatası vs. değişse belki onlardandır dedim, hayır dedi. Birde sizlere sorayım dedim sorun jant mı, değişmesi şart mı?
https://youtu.be/BJejF1fbouc
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Reklamlar
-
jantı sök, incele, düz mü yamuk mu? yamuksa değişirtir, ki büyük ihtimalle yamuktur sekiz çizdiğine göre.
-
Sökmeden iyice sağına soluna baktım bir yamukluk göremedim.
Göbekten yapar mı?
-
Göbekten yapmaz.
Görünüşe göre jant yamulmuş. İstanbul'da alüminyum jantları motosiklet jantlarını düzeltenler varmış. Yanlış hatırlamıyorsam jant başına 70TL'ye yapıyorlardı.
O mümkün değilse adamın dediği gibi jantı değiştirmen lazım. Hatta el atmışken lastikleri ve fren balatalarını da kaliteli olanlarla değiştir derim.
-
rulman bilyaları düşmüşse o da olabilir kanımca.
her türlü, tekerleği sökmeye bakıyo o iş.
-
Düzeltme 70, sıfırı 170! Lastiğe de girersem oldu sana 270..
Peh artık değiştirmek lazım motoru.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------
shruikan adlı üyeden alıntı
rulman bilyaları düşmüşse o da olabilir kanımca.
her türlü, tekerleği sökmeye bakıyo o iş.
BIYIKLI bunu beğendi.
Arka tekeri söküp takan biriyim, ön teker yormaz da söküp bilyayı değiştirip yine sekiz çizmesi manen yorar!
Bilyadan olduğuna emin olmanın bir yolu var mıdır acaba?
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
bilyadansa muhtemelen ses yapar. tekerleği havaya kaldırıp, olabildiğince sessiz bi ortamda, elle döndürüp dinle; tıkırtı şeklinde ses gelebilir.
gene tekerlek havada iken, tekerleği DÖNDÜRMEDEN, sağa sola aşağı yukarı her yöne çapraz şekilde oynatmaya çalış. tek bir yönde bile oynasa bilya eksiktir.
-
shruikan adlı üyeden alıntı
bilyadansa muhtemelen ses yapar. tekerleği havaya kaldırıp, olabildiğince sessiz bi ortamda, elle döndürüp dinle; tıkırtı şeklinde ses gelebilir.
gene tekerlek havada iken, tekerleği DÖNDÜRMEDEN, sağa sola aşağı yukarı her yöne çapraz şekilde oynatmaya çalış. tek bir yönde bile oynasa bilya eksiktir.
Öğlen arası yaptım, en ufak bir ses ve oynama yok!
Yalnız aklıma şu geldi, kışa doğru lastik evin önünde inmişti, mecburen tamir köpüğünden sıkıp benzinlikte de tam hava basıp devam etmiştim. Acaba köpük bir tarafta toplanıp balansını bozup salınmasına sebep olabilir mi?
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
Jantın yamukluğu gözle görülse de tam anlaşılmaz. Onu gönderip ölçtüreceksiniz. 8 çizmeye bi çok şey sebep olabilir.
-ön teker bilyası
- arka teker bilyası (düşük hızlarda yapmaz hafif hızlanınca yapar genelde)
-ön amörtisör yağ oranlari farklıysa
-ön amörtisör yamuksa (tornacı halledebilir)
-lastik bozuk olabilir lastiği değiştirmen işe yarayabilir.
Hepsi bana/arkadaşıma olmuş olan bildiğim konular. Ön jant yamukken de motorun dümduz ip gibi gidebilir. Sorunun KESİN o olduğuna emin ol. Onu yapıp sorun düzelmesse adama ödeme yapmadan ürünü iade edeceğini söyle.
-
Peki kampanadan yapabilir mi? Bir o kalmış zaten
-
-
170TL birşey değil ki. uğraşıp 100TL verirsin sıfırı gibi olmaz. Değiştir gitsin.
-
Jantın yamuk olduğuna emin olsam vereceğim de o 170 i de. Bana yamuk gelmiyor lastikten şüpheleniyorum.
-
BIYIKLI adlı üyeden alıntı
Jantın yamuk olduğuna emin olsam vereceğim de o 170 i de. Bana yamuk gelmiyor lastikten şüpheleniyorum.
Lastikten yapabilir. En son havası indiğinde tam oturtulmadan şişirildiyse bazen çok az dengesiz kalıyor.
Ama o jantın yamukluğunu anlamak en kolay işlerden biri. Döndürüp yakından bakacaksınız. Eğer gözle anlayamazsanız elinizi sabit tutarken jantı döndürüp elinize yaklaştırın. Temas edip ayrılıyorsa yamuktur. Tabi bunu janta yapacaksınız, lastiğe değil. Gerekirse sökün lastiği.
Son olarak lastiği elle döndürün. Boşta dönerken maşaya dokunun. Ses yada hafif titreşim hissi varsa rulmanlarda sıkıntı olabilir.
Videoda yamukluk var ama tam belli olmuyor. Gerçi o kadar yamukluktan pek sıkıntı olacağını sanmıyorum. Tabi nedenini öğreneceksiniz. Tam yoldayken bir sakatlık çıkarablir. Mesela rulmanların arzalanması başınıza iş açabilir. Yada gözle görünmeyen bir çatlak vardır. Bunlar ciddi sorunlar. Ayrıca motorunuzla yolda giderken ellerinizi bir an bırakınca dengenizin bozulmaması gerek.
En nihayetinde servisle neden uğraşıyorsunuz ki? Garantisi yada başka bir avantajı yoksa o jantı kendiniz getirtir takarsınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler