Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Virajları dönmekten korkuyorum.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Ocak 2017
    Şehir
    45 - 34
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS
    Herkese selam,

    Yaklaşık 1 aydır motosiklet kullanıyorum. İzlediğim videolardan dolayı virajları hafif yatarak dönmekten korkuyorum. Millet patır patır kayıp düştüğü için. O nedenle düz dönmeye çalışıyorum ve virajı bugün alamadım kaldırıma yandan sürttüm. Napacam böyle ben


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Motorla bütün olamamışsın, slalom çalışmalısın.

  3. #3

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600
    bunun ustesınden calısarak tecrubeyle gelebılırsın ancak korkmanın bır anlamı yok

  4. #4
    KumanBayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    Çanakkale/İstanbul
    Motosikleti
    Honda Fizy 125 --> Pulsar 200 NS
    kardeş benimde dönüşlerim iyi değil ben dönüş çalışıyorum bildiğim yerlerde birde motoruma güzel bir asfalt lastiği alacağım

  5. #5
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    hocam hemen hondanın güvenli sürüş kursuna gidiyorsun ( 575tl ) 2 gün boyunca deli gibi motor kullanıyorsun... pahalı falan deme o fiyata bu eğitim on numara... şimdi çıkıp o paraya ben sana eğitimin kralını veririm diyen bi sürü apaçi çıkacak ortaya... sallama git hondaya...
    Kızıl pars ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) Triumph Street Triple (Zilli)
    Sevgili kardeşim,

    Öncelikle bilmen gereken , motosiklet üzerinde bir miktar korku seni güvende tutar. Korkmayı bıraktığın andan itibaren risk çok çok yükselir.

    Motosiklet ile dönüşlerde gövdenin dönüş yönüne yatması fizik kanunudur. Eğer motoru dik tutmaya zorlarsan dönemeyecektir. Aynı şekilde gidonun hareketine engel olur ve onu sıkı sıkıya yakalarsan (kolların kasılırsa) yine motor dönemeyecektr.

    1- Mutlaka dönüşe başlamadan dönüş yönüne kafanı çevir.
    2- Motorun yatmasına müsaade et. Zemin düzgünse kolay kaymaz.
    3- Dönüş sırasında sert fren yapma , gazla ani değişiklikler yapma.
    4- Kollarını serbest bırak.

    Bu yazdıklarım çok temel bilgiler , yeni başlayan birisine kafasını karıştırmayacak kadar yardımcı olacak noktalardır. En güvenlisi bir eğitmenden eğitim alman olacaktır.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------

    Alıntı natila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam hemen hondanın güvenli sürüş kursuna gidiyorsun ( 575tl ) 2 gün boyunca deli gibi motor kullanıyorsun... pahalı falan deme o fiyata bu eğitim on numara... şimdi çıkıp o paraya ben sana eğitimin kralını veririm diyen bi sürü apaçi çıkacak ortaya... sallama git hondaya...
    Ben o paraya eğitimin kralını veririm

    Not: Aynı eğitim bende 500 tl :p :p :p

    Adminlere Not: Reklam yaptım , lütfen hesaba yazınız
    natila, bursalıali, espresso ve 9 diğerleri bunu beğendiler..
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  7. #7

    Üyelik
    22 Ocak 2017
    Şehir
    45 - 34
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS
    Hepinize teşekkür ederim. Motor Chopper tarzı olduğu için bütün olamıyorum. Ancak önce biraz deneyeceğim yine yapamazsam eğitim almaya giderim. düşüp bir yerimi yaralamaktansa 575TL vermek daha mantıklı.

  8. #8
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim,

    Öncelikle bilmen gereken , motosiklet üzerinde bir miktar korku seni güvende tutar. Korkmayı bıraktığın andan itibaren risk çok çok yükselir.

    Motosiklet ile dönüşlerde gövdenin dönüş yönüne yatması fizik kanunudur. Eğer motoru dik tutmaya zorlarsan dönemeyecektir. Aynı şekilde gidonun hareketine engel olur ve onu sıkı sıkıya yakalarsan (kolların kasılırsa) yine motor dönemeyecektr.

    1- Mutlaka dönüşe başlamadan dönüş yönüne kafanı çevir.
    2- Motorun yatmasına müsaade et. Zemin düzgünse kolay kaymaz.
    3- Dönüş sırasında sert fren yapma , gazla ani değişiklikler yapma.
    4- Kollarını serbest bırak.

    Bu yazdıklarım çok temel bilgiler , yeni başlayan birisine kafasını karıştırmayacak kadar yardımcı olacak noktalardır. En güvenlisi bir eğitmenden eğitim alman olacaktır.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------



    Ben o paraya eğitimin kralını veririm

    Not: Aynı eğitim bende 500 tl :p :p :p

    Adminlere Not: Reklam yaptım , lütfen hesaba yazınız
    Okan hocam alem adamsınız 😂
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    ilk motorunuz ise 10.000km den önde viraj videolarındaki gibi viraj dönmek sizin işiniz değil. Siz önce motorunuzun dinamiklerini kas hafızanıza oturtacaksınız herşey ondan sonra başlayacak.

    Şu videoların en kötü yanı temeli olmayan sürücülere kötü örnek olması.Video izleme kitap oku gs2 seviyesinde bi eğitime git ya da 10.000km boyunca motosiklete kafa yor...

  10. #10
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Ben o paraya eğitimin kralını veririm.
    Not: Aynı eğitim bende 499

    Sakın ciddiye almayın, sonra başımıza iş almayalım.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  11. #11
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Daha 1 ay olmuş viraj çalışıyorsun önce düz gitmeyi öğren gerisi gelir zamanla.

  12. #12
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    en önemli tavsiye hocamın da söylediği gibi, her zaman korkunu muhafaza et. yani ulan dikkatli olmam lazım aman sakin olayım, s.tir et sinirlenme sakin ol gibi kendinizi telkin ettiğiniz sürece konsantrasyonunuz düşmez. sakin olun, motosikletinizi sevin, zamanla alışacaksınız.
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    22 Ocak 2017
    Şehir
    45 - 34
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS
    Alıntı weirdo1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha 1 ay olmuş viraj çalışıyorsun önce düz gitmeyi öğren gerisi gelir zamanla.
    virajlarada düz girerim. Haklısın. Zaten öyle yapıyorum

  14. #14
    Uğur Gündüz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    askerden sonra olacak
    Chooper tarzı demişsiniz motorum. Benim bildiğim chooperlar gittiği kadar sağlam duramayan, viraja iyi giremeyen motorlar. Kusuru biraz'da motorda arayayım dedim kapalı alan'da slalom çalışarak geliştirilebilir. Dizliğinizi eksik etmeyin

  15. #15
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) Triumph Street Triple (Zilli)
    Alıntı Uğur Gündüz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Chooper tarzı demişsiniz motorum. Benim bildiğim chooperlar gittiği kadar sağlam duramayan, viraja iyi giremeyen motorlar. Kusuru biraz'da motorda arayayım dedim kapalı alan'da slalom çalışarak geliştirilebilir. Dizliğinizi eksik etmeyin
    Sevgili kardeşim ,

    Bu konuda düzeltme yapmak durumundayım.

    Birincisi ; Chopper değil Cruiser (hep yanlış kullanılıyor maalesef)

    İkincisi ; Cruiser lar en iyi durabilen motorlar sınıfındadır. (gövdenin geometrisi ve ağırlık dağılımından dolayı)

    Üçüncüsü ; Cruiserlar kötü viraj yapmazlar , kötü olan yatış açılarının sınırlı olmasıdır. Bu nedenle agresif viraj yapamazlar ama viraj kabiliyetleri yatış sınırına kadar gayet iyidir

    Sevgilerimle
    bursalıali, Sepetçioğlu ve Ergün Er. bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  16. #16
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Virajı dönemiyor oluşunuzun birde kimyasal sebepleri vardır çünkü beyniniz sizi hayatta tutmak üzere tasarlanmıştır.. beyniniz ve iç kulak denge sistemi beraber çalışır, beyniniz tehlikelere karşı doğası gereği dik, ayakta ve iki ayağı sağlam yere basar pozisyonda tutmak ister çünkü tehditleri hem karşınıza almak hemde onlara karşı dik savunma yapmaya zorlar.. siz şimdi bacaklarınızın arasında bir obje sonunu göremediğiniz bir viraja üstelik fizik kanunları gereği yatarak girmek zorunda olduğunuz bir pozisyonda beyniniz direnmeye başlar, keza iç kulağınızdan dengenizin bozulduğuna dair sinyaller beyninize gitmeye başlar, beyin alabileceği tüm önlemleri almaya çalışarak mücadele vermeye çalışır sizi dik tutmaya çalışır kollarınız kas katı kesilir, o durumdan çıkmanız için yavaşlatmaya çalışır, tehdit analizleri yapar siz nereye çarpacağınıza nereye düşeceğinizi görüp önlem almaya çalışırken halbuki karmaşık olayların içinde kalırsınız... bu yüzden sizin beyninizi aldatmanız onu kandırmaya yada rahatlatmaya çalışmanız lazım, bunuda beyninize ben şuraya gidiyorum bak işte gideceğim yer orası panik yapma, kollarımdan ellerini çek bırak rahatlasın, tehdit yok, kenara refuje bakmama gerek yok çünkü fizik kuralları gereği şu an olmam hereken pozisyondayım rahat ol ve bir sonraki viraja odaklanmaya başla .. demeniz gerekiyor....
    Kızıl pars ve bursalıali bunu beğendiler.

  17. #17
    Uğur Gündüz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    askerden sonra olacak
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim ,

    Bu konuda düzeltme yapmak durumundayım.

    Birincisi ; Chopper değil Cruiser (hep yanlış kullanılıyor maalesef)

    İkincisi ; Cruiser lar en iyi durabilen motorlar sınıfındadır. (gövdenin geometrisi ve ağırlık dağılımından dolayı)

    Üçüncüsü ; Cruiserlar kötü viraj yapmazlar , kötü olan yatış açılarının sınırlı olmasıdır. Bu nedenle agresif viraj yapamazlar ama viraj kabiliyetleri yatış sınırına kadar gayet iyidir

    Sevgilerimle
    Tamam gel hadi gel şu sopayı'da kafama vur yanlış biliyormuşum gerçekten
    Kızıl pars bunu beğendi.
    İpi kesmeye kıyamayıp ömür vermeyin bir düğüme..

  18. #18
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 ABS
    Sandozix, feti_can, bursalıali ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Lingken 125cc 5000km,,Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, Cbf150 3000km,Kawasaki Ninja 250R 1400km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250Abs 8000km, Xj6n Yollarda

  19. #19
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) Triumph Street Triple (Zilli)
    Alıntı Uğur Gündüz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam gel hadi gel şu sopayı'da kafama vur yanlış biliyormuşum gerçekten
    Rica ederim sopa vurmak ne haddime . O işi yapan görevlilerimiz var.

    Nöbetçilerrrr tiz şu adamı falakaya yatırıp 40 sopa vurulaaa...

    Sevgilerimle
    Kızıl pars ve bursalıali bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #20
    zaferce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Döner o döner.

    https://www.youtube.com/watch?v=HDuXJ72Bvz0 (Cruiser Kullanımı - Kaan Tuna, Ankara)

    https://www.youtube.com/watch?v=M9MVY8swO5M (Polis cimkanası - Beneharo)
    https://www.youtube.com/watch?v=u8V6gAWgRVQ (delimanyakcruiservirajı - World Amazing Videos)
    Ergün Er., Sandozix, feti_can ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    zafercemotosiklet.wordpress.com


    ANES MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)