Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Efsane Türk ! "Osman GÜRSOY"

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Moderatör Uğur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Avrupa’da gezmedik ülke bırakmayan, Ordu-Londra arasında 19 kez gidip gelen Ordulu Osman Gürsoy'u tekrar yakından tanıyalım,hatırlayalım...

    Vespa ile dünyanın etrafını 5 kez dolaştı !


    1960’ların ‘scooter’ı olan Vespa şehir motosikleti ile dünyanın etrafını 5 kez dolaşacak kadar yol yapan, ABD’nin Teksas çölünü bir günde geçen, Avrupa’da gezmedik ülke bırakmayan Ordulu Osman Gürsoy (82), ‘Efsane Türk motorcu’ unvanını kimseye kaptırmadı.

    Ordulu motosiklet tutkunu Osman Gürsoy, 82 yıllık ömrünün 36 yılını şehir motosikleti olan Vespa’nın üzerinde geçirdi! Nasıl mı?




    Teksas Çölü’nü bir günde geçti.


    1969 yılında aldığı Vespa ile bugüne kadar dünyanın etrafını 5 kez dolaşacak kadar yol yapan, 50 günde New York’tan Seattle’a ABD’yi ve Montreal’e kadar Kanada’yı dolaşan Osman Gürsoy, sıcaktan motor aksamlarının eridiği Teksas Çölü’nü bir günde geçti.



    İlk iki teker deneyimi


    Bugün 82 yaşında olan Osman Gürsoy’un hikayesi 1946 yılında ilkokulu bitirmesinin ardından sanat enstitüsünde yakalandığı zatürre hastalığı ile başlar. 2 ay sonra okulu bırakmak zorunda kalır ve inek çobanlığı yapmaya başlar. Daha sonra ailece Yalova’ya taşınırlar. 1959’da Yalova Karamürsel’deki NATO Üssü’nde garson olarak çalışan Gürsoy, işe gidiş gelişlerinde kullandığı bisikletine 50 cc’lik motor takar.



    Motorlu bisiklet ile 40 bin km ve İngiltere yılları


    Bu motorlu bisiklet ile 40 bin km yol yapar. Yalova’dan Kuşadası’na oradan İstanbul’a gider gelir. Motorlu bisiklet bir gün sert bir rüzgar sonucu dayandığı ağaçtan kurtulup göle uçar. Gürsoy, kurutup kullanmaya devam eder. 1966’da bir arkadaşı aracılığı ile İngiltere’deki bir firmaya iş başvurusunda bulunur. İş başvurusu kabul edilir ve çalışmaya gider.

    İngiltere’deki ilk aylarında eşi ve çocukları yanında olmadığı için çok canı sıkılır. İngiltere’de ilk tanıştığı isimlerden birisi motosiklet tamircisi Hary Pender olur. Ondan çok şey öğrenir.



    Satın aldığı ikinci el şehir motosikleti Vespa’yla çevre gezileri yapar. 1969’da yeni bir Vespa alır, Türkiye’ye tatile motoruyla gidip gelmeye başlar. Bir kez eşini de yanına alır. Her tatil önce Yalova’daki evlerine sonra da Ordu’daki ailelerini ziyarete giderler.

    Tatil dönüşü eşi Cevriye’yi trene bindirip her seferinde farklı bir yoldan gider. 1970’li yılların ikinci yarısına gelindiğinde, Arnavutluk ve Finlandiya hariç tüm Avrupa’yı gezmiştir. Arnavutluk’a vize alamadığı için gidememiştir. Finlandiya’ya ise çok pahalı olduğu için gitmemiştir. Bu gidiş gelişlerde Ordu-Londra arasını 19 kez kat eder.



    Teksas çölünde bir gün !




    Günün birinde gözünü Amerika’ya diker. 1978 yılında iş yerinden üç ay izin alır. ABD vizesi aldıktan sonra Vespa’sını paketleyip New York’a gönderir. Kendisi de uçağa atlayıp New York’a geçer. New York’tan Colombia, Florida-Miami, Atlanta, Tenessee, Alabama, Arkansas ve Dallas’tan sonra Teksas’a varır. Önüne sıcaktan otomobil aksamlarının eridiği Teksas çölü çıkar.

    Herkesin ‘geçemezsin’ dediği bir zamanda Karadeniz inadı tutar ve Teksas çölüne girer. Osman Gürsoy, Teksas çölünü geçmesini şöyle anlatıyor:

    Teksas çölü bilinmeyen ve sonunun ne olacağı bilinmeyen bir yoldu. Sıcaklık 53 dereceydi. Bismillah deyip girdim. 450 mil, kilometre hesabıyla 600 kilometreydi. Sabah çok erken yola çıkarak bir günde geçtim. Los Angeles’tan sonra San Francisco’ya vardım. Sonra Seatlle’den Kanada’nın Montreal’e kadar gittim. Oradan tekrar New York’ta geldim. Toplam 17 eyalet dolaştım, 16 bin km yol yaptım. ABD ve Kanada turunu 50 günde tamamladım.”


    36 yılı motosiklet sırtında geçti!





    Osman Gürsoy, İngiltere’ye döndükten sonra çalışmasını sürdürür. Yıllık izinlerde Türkiye’de yine emektar Vespa ile gider gelir. 82 yıllık ömrünün 36 yılını motosikleti ile geçirir. Bugüne kadar dünyanın çevresini beş kez dolaşacak kadar yol yapar.

    Gezilerinde, 3 bin saat motor üzerinde kalır. Sekiz ton yakıt, 350 kilo yağ harcar. Dünyayı deniz, kara ve havadan turlayan çoktur. Ama bunu yıllık izinlere sığdıran, üstelik altı beygirlik şehir motosikletiyle, profesyonel yardım almadan yapan nadir gezginlerden biridir.

    Osman Abi'den sürat düşkünlerine mesaj !


    Osman Gürsoy, günümüzün sürat düşkünlerine ise ilginç bir mesaj verir.
    Arabasına veya motoruna atlayanın hız yaptığını hatırlatan Gürsoy, “Ben bugüne kadar 215 bin km yaptım. Dünyanın etrafının 46 bin km olduğu düşünülürse dünyanın etrafını beş kez dolaşmışım. Şimdi bakıyorum sürat düşkünleri var. Gerek arabayla gerekse motorla. Ben şurada şu kadar kilometre yaptım, yok burada şu kadar kilometre yaptım diyorlar. Bence burada övünülecek bir şey yok. Burada adam ben 80-100 km yaptım diye tavır yaparken, öbür adam saatte 27 bin km hızla aya gidiyor.”
    Osman Gürsoy, 1986’da motorunu, minibüse yükleyerek Türkiye’ye getirir. Halen hatıralarını ve maceralarını anlatarak zaman geçiren Gürsoy, Boztepe’deki evinde emeklilik günlerini geçiriyor.






    Daha önce açılan Osman Gürsoy konuları;
    Efsane Türk ! "Osman GÜRSOY"
    İlk Motosikletli Türk Gezgin ...."Osman Gürsoy"
    potasyum, oggomoggo, MANKU ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    bu sağlamlıkta bir motor istiyorum

  3. #3
    balamir01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2016
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Suzuki VanVan
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sağlamlıkta bir motor istiyorum
    Suzuki VanVan...
    Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
    Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!

  4. #4
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Yaptığı kilometreye çok takılmadım, hani böyle hesaplayınca ben de yaklaşık 3 defadan fazla dolaşmışım dünya etrafında.
    Asıl takdir edilesi şey, böyle bir motorla bu kadar değişik yeri görebilmek, o cesaret, o azim ve müthiş özgüven.
    Allah sağlıklı,uzun ömür versin Osman Amcaya, motorcu budur işte.

  5. #5
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı balamir01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki VanVan...
    o fiyata aldığın hizmet yok ama arka kampana

  6. #6

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    O motor o kadar sağlam değil adam motor bozulduğunda yol kenarında motoru rektefe edecek kadar yetenekli yanında yedek silindir piston subap taşıyo anıları bi okuyun.
    oguncelik bunu beğendi.

  7. #7
    balamir01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2016
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Suzuki VanVan
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o fiyata aldığın hizmet yok ama arka kampana
    İmkanımız olsa da size vanvanı kullandırabilsem. konfor, ağırlık, akıcılık hiç de 125 lik bir makina değil dersin.
    Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
    Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!

  8. #8
    oguncelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750 x
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motor o kadar sağlam değil adam motor bozulduğunda yol kenarında motoru rektefe edecek kadar yetenekli yanında yedek silindir piston subap taşıyo anıları bi okuyun.
    Aynen katılıyorum , Motorda bitmiyor iş biraz da yetenek lazım

  9. #9
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    kuşadası
    Alıntı balamir01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki VanVan...
    yahu bilader, şu motosiklet camiasına girdiğimden beri senin gibi bir sürü insan tanıdım ve bıktım valla. herkes kendi motosikletini öneriyor. herkes kendi motosikletini seviyor. yahu vanvan güzel motor, güle güle kullan da... 100 bin, 200 bin sürdün sanki de, o sağlamlık falan diyorsun. neyse ben konuşunca insanlar kırılıyor. sustum.

  10. #10
    Emreköktürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    VFR 800 X
    Geçen gün arka çanta YouTube kanalında izledim bey amca ile yapılan röportajı, saygılarımı sunuyorum kendisine Allah bizede böyle yaşlanmayı nasip etsin

    https://youtu.be/N_XdEuvITQU

  11. #11

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    Arkadaşlar hemen geyiğe bağlamışsınız ya
    Amcama helal olsun vallahi "Önemli olan hızlı olmak değil, yolda olmak" cümlesinin hakkını vermiş.
    MaşAllah diyelim nazar değdirmeyelim
    Onur34 bunu beğendi.

  12. #12
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaptığı kilometreye çok takılmadım, hani böyle hesaplayınca ben de yaklaşık 3 defadan fazla dolaşmışım dünya etrafında.
    Asıl takdir edilesi şey, böyle bir motorla bu kadar değişik yeri görebilmek, o cesaret, o azim ve müthiş özgüven.
    Allah sağlıklı,uzun ömür versin Osman Amcaya, motorcu budur işte.
    Aynen katılıyorum bugün 200 bin 300 bin kmler birşey değil.Lakin o heves güzel birşey.Tahminimce o dönemin güncel ve performanslı motorlarındanmış.

  13. #13
    Uğur Gündüz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    askerden sonra olacak
    Çok taktir ettim bu özgüveni.. İnşallah bende kendi motorum ile böyle geziler yapabilirim.

  14. #14
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Ne Müslüm Baba
    Ne DembaBa
    Alemin Kralı Osman Baba

    82 yaşında 8200 kere maaşallah! Uzun ömürler dilerim
    Uğur Gündüz bunu beğendi.

  15. #15
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Alıntı balamir01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İmkanımız olsa da size vanvanı kullandırabilsem. konfor, ağırlık, akıcılık hiç de 125 lik bir makina değil dersin.
    Bir suzukici olarak o motor bana hiç güven vermiyor. Şase bile başlı başına problem bence. Ne demek istiyorsun diyen arkadaşlar için açıklama yapayım. Şase 2 parça arkadaşlar ve şaseyi motor bloğu tutuyor. Sadece tarzı var aletin ama sağlamlık konusunda konuşmak için hem çok erken hem de dediğim gibi bir olay var

  16. #16
    <ÖzgürYanık> - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Chetak 12v Electronic(1991)
    Ona özendim. izmirden antalyaya gidip getirdim Bajaj chetak 1991 aldim , esimle gurcistan ermenistan artvin turu yaptim (tabiki kiyaslanmaz ) ama guzeldi ve motor karadüzen biraz alaka ilgi varsa ömurlük

  17. #17
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L
    Osman amca uzun yillar motosiklet e binmenin formülünü bizimle paylaşmış
    Hiz yapmayin
    Adam olun akıllı olun

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    O zamanın şartlarına göre baktığımız zaman verilen rakamları küçümsememek gerekiyor.
    Amca 450 millik çölü 1 günde geçmiş.
    Kmye çevirince 700 kmden fazla bir yol yapıyor.
    Gerçi amca 600 km demiş ama ilkokuldan sonra okumadığını da yazmış.

    Bugün kullandığımız motosikletlerle 700-800 km yol pek önem arz etmiyor ama 50 yıl önce hem de çöl şartları düşünüldüğünde öldürücü olabilecek bir yol bu ve üstelik altındaki bir scooter.
    Bir depoyla kaç km yol yapabileceği düşünüldüğünde kişisel eşyaları dışında taşımak zorunda olduğu benzin ve suyu bir hesap edin!

    Bu nedenle yaptığı işe şapka çıkarıyoruz.
    Rakamlardan ziyade şartlara bakmak ve öyle değerlendirmek gerekiyor.
    mombohunter ve oxus bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    karadag.05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2017
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    150 Z - One
    Şapka çıkarılacak adam.
    Doğrul, eğril ama EĞİLME

  20. #20
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Ruhum öykündü...


    ANES MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)