Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kullandığım Her Motosiklet Fazla Yakıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    Merhaba arkadaşlar, başlıktan da dediğim gibi kullandığım her motosiklet aynı model marka motosikletin yakıt tüketiminden fazla yakıt tüketiyor yani zorlamıyorum da örnek vermek gerekirse 100'lük cg (oynanmamış) herkes 2.5-3 litre yakarken ben 3.5 dan aşağı düşüremiyordum neyse Çin malı normal felan dedim sonra cbr 250 aldım onda da 4-5 litreden aşağı inmiyordu en son olarak nmax aldım herkes 2.5-3 litre yakarken ben 4lt den aşağı indiremiyorum anlayamıyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Öncelikle yakıtı depoda %100 doğru ölçemezsiniz. Deponun içerisinde çalkalanma sonucu sızıntı olmasını engellemek için bölmeler olur. Üstte boşluk kalır. Depoyu fulledikten sonra biraz sallayarak fazladan 1 litre daha aldırabilmek mümkün oluyor.
    Muhtemelen kalbüratör ayarı doğru yapılmamıştır. Ustaya gösterin.

  3. #3
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Genellikle başkalarının motoru hep az yakar, çok kaçar.
    Alırken çok ucuzdur ama satarken altın gibi değerli olur.
    Stok lastikleri bile iyi yol tutar, hele bir de janjanlı lastik takarsan ohooo.

    Bana da oluyor öyle, zamanla alışıyorsun.
    Mengu16, antilop_skul ve zealous bunu beğendiler.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  4. #4
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Her motosikletle öyle oluyorsa motosikleti "zevkli" kullanmayı seviyor olabilirsiniz... Superduke'ta 5 litreyi de gördüm, 11 litreyi de... Tamamen yol şartları ve sağ elime kalmış.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Demek ki motor kullanirken dikkatli davranmıyorsun dostum. Yüksek devirlerde kullanmayı seviyorsun. Bu da yakıt sarfiyatını arttırmakta.

    Biraz daha sakin kullanirsan yakıt tüketimini minimum seviyeye düşürebilirsin..

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Zorlamıyorum derken ? Geçen bir arkadaş Pulda NS150 için rodajda 120'yi geçmiyorum demişti. Ya zorluyorsun ya da yanlış hesaplıyorsun.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  7. #7
    hamzarat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F700GS
    Hocam bu ülkede bu işler böyle ne yazık ki.yakıt tüketimlerinde söylenen değerlere 1 litre daha ilave et.
    motorlar hep az yakar,çok kaçar.insanlar belki de böyle rahatlatıyor kendisini bilemiyorum.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Benim de sürdüğüm her motosiklet emsallerinden yavaş gidiyor :D Ybr ile düzde 110 u geçemedim millet 120-130 dan aşağı düşmüyor maşallah .Cbr 250 de 150 yapıyor ona 180 vurduranlar var ilginç memleket
    Kızıl pars bunu beğendi.

  9. #9
    Ergün Er. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Araştırıyor..
    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, başlıktan da dediğim gibi kullandığım her motosiklet aynı model marka motosikletin yakıt tüketiminden fazla yakıt tüketiyor yani zorlamıyorum da örnek vermek gerekirse 100'lük cg (oynanmamış) herkes 2.5-3 litre yakarken ben 3.5 dan aşağı düşüremiyordum neyse Çin malı normal felan dedim sonra cbr 250 aldım onda da 4-5 litreden aşağı inmiyordu en son olarak nmax aldım herkes 2.5-3 litre yakarken ben 4lt den aşağı indiremiyorum anlayamıyorum
    Elciğe biraz daha yumuşak davranarak sorunu aşabilirsin

  10. #10
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Böyle ''har hur''kullanmıyorsanız bir üst vitese geçmek için geç kalıyor olabilirsiniz. Bir de en çok yakıt hızlanırken harcanır.
    Bisiklet kullanmaya başladığımda frenin yapmamanın önemini 10-15 kat daha fazla anladım...
    Yani hızlanmamanız için, fren yapmamanız lazım. Fren yapmamak için de yolu iyi okumak, yavaşlamanız gereken durumları önceden fark etmeniz gerekiyor.
    Not: fren yapmayacağım diye kimse kendini riske atmasın buradaki olay yavaşlamaız gerekn durumları(trafik ışığı, yayalar, sıkışan trafik, bozuk yol) önceden fark etmek
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Büyük ihtimal sende problem var motoru sakin kullan vitesi 4-5 bin devirde değiştir.Bir de motorun hava filtresini değiştir

  12. #12
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Hepsinde oluyorsa motorlara suç bulmayın.Sorun sizden kaynaklı olabilir.

  13. #13
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    kış mevsiminde her araç fazla yakar. motor stop etmesin diye jigleyi açıyor veya rölantide gaz veriyorsun. motor enjeksiyonlu ise senin yerine elektronik sistem bunu yapıyor. normaldir.

    aynı sebepten soğuk motor fazla yakar. motor ısındıktan sonra tüketim biraz daha düşer. bu sebeple sürekli kısa mesafelere giden araç fazla yakar. örnek ev-iş arası 2-3 km ise, motorun ısınıp tüketimin normale düşmesine fırsat kalmadan işe varmış oluyorsun. bu durumda fazla yakması normaldir.

    türkiye'de başkasının motoru hep daha az yakar. hele size bilgi veren kisi 100 km'de şu kadar litre biriminden değil, 80 kuruş yakıyor birimiyle söylüyorsa hiç kafanıza takmayın.
    Ultraviolet bunu beğendi.

  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ülkemizde sizden başka herkesin motosikleti az yakar ve daha hızlıdır.
    Bu standarta TM
    Bu standarta sahip olanlarada Türk Malı diyoruz.

    Her motosikletin kullanım şekli, yakıt elemanlarının durumu, motorun sağlıklı çalışıp çalışmadığı, yine motorun hava basıncı dahil çalışma şartları, kullanılan yakıt gibi farklılıklar tabiki birbirinden farklı sonuçlar doğurur.
    Fakat ülkemizde yakıt ve hız verileri genellikle sallamasyondur.
    Bu nedenle çok kafaya takmaya gerek yok.

    Bizzat bildiğiniz ve gördüğünüz ciddi farklar varsa servise göstermenizde fayda var.
    Kızıl pars bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #15
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Yakıt bilgileriyle veya kulaktan dolma bilgilerle %100 sonuç alamazsınız.Söylediğiniz değerler 3-5 yukarı aynı zaten.
    Söylediğiniz motorlar sizin yaktığınız miktarlar kadar yakıyor zaten.
    Mt-07 nin fabrika verisi veya kulaktan dolma bilgiler hep 4-5 civarı.Ama ben o seviyelere çok nadir gelebiliyorum.
    5.5 ve yukarısı oluyor.O yüzden kasmaya gerek yok.

  16. #16

    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Sağ bileğın balans ister..

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    İlk 3 vitesi 5000 devir civarında vites değiştirerek geçmekle 7-8 bin devire kadar bağırtmak arasında yakıt tüketimi olarak çok fark var. Vites attığında motor çekecek gibiyse hemen vites büyütmelisin. Gerçi şimdi scooter kullanıyosun. Onda da 0-60km hızlanmasını daha az gaz vererek yapabilirsin.

  18. #18

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk 3 vitesi 5000 devir civarında vites değiştirerek geçmekle 7-8 bin devire kadar bağırtmak arasında yakıt tüketimi olarak çok fark var. Vites attığında motor çekecek gibiyse hemen vites büyütmelisin. Gerçi şimdi scooter kullanıyosun. Onda da 0-60km hızlanmasını daha az gaz vererek yapabilirsin.
    Öyle de vuruntu yapıyo düşük hacim kullanıyosan varsın 0.5 litre fazla yaksın

  19. #19

    Üyelik
    09 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul&Bodrum
    DOstum kiloyla alakalı olabilir mi?

  20. #20

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    bence motosikletin kaç litre yaktığı hiç önemli değil önemli olan cebinizi yakıp yakmadığı. cebinizi yakmadığı sürece fazla düşünmeye gerek yok.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)