Bu dişli volan çoğu insanın volant dediği dişlimi oluyordu benmi yanlış biliyorum.?
Bu dişli volan çoğu insanın volant dediği dişlimi oluyordu benmi yanlış biliyorum.?
Buradan çıkardığım tek sonuc motosikleti birine emanet etmemek...
İşin fazla köküne indim sanirim
dişliye kaynak yapılır yapılmasına da sökmeden nasıl yaptı o kısmı anlamadım
DİP NOT : Arkadaşlar siz kaynak felan demişssiniz ama usta tesviye ettigini artık nasil yaptı bilemem bu işe garanti verdi ve ismi sanı bilinen bir adamdır kendisi ve bu işi sordugum kişiler krank ve yatak kesinlikle degişicek dediler.Üstelik içini açtıktan sonra daha neler cıkabilirdi. Nihat Boz abimiz bize istese motoru acar 5 bin tl de kitleyebilir 3000 tl de kitleyebilirdi ustalıgına ve aldigi paraya hiç bir şey diyemem. ilk başta konusup anlaştık ve ondan sonra işine başladı ve erken cabucak bitti işlem. baska ustaların motor kapagını acıp kapayamayacagı sürede Nihat Boz ustam bu işlemi yapmıştır. En önemlisi garanti tabiki.. sizin bildiginiz scooter tamircisi degil kendisi son videoda bölüm 2 de kendisini görebilirsiniz..
www.youtube.com/watch?v=BOUyYRiQNvg
Oradan kırılan parça nereye gitti? Yağ pompasından geçmiş mi? Bakıldı mı?
öncelikle geçmiş olsun.
şimdi 15 dakikada halletti diyerek övünmek falan çok komik. çünkü o motorun yağının süzülmesi bile 15 dakikayı geçer. debriyaj kapağını açması falan rahat geçer yani. debriyaj balataları ve sacları da çıkarılmış, ama onlar belki sonradan çıkarılmıştır diye süreye eklemiyorum neyse. 15 dakika da, 15 günde önemli olan bu değil. önemli olan işlem...
şimdi motosikletiniz düzelmiş olabilir belki. ama bu kısa vadede belli olmaz. eğer benim ustama böyle bir vaka gelseydi, parayı geç; kesinlikle o motorun kartelini falan açmayı isterdi. çünkü o ufacık şanzımandan dağılan parça yağ pompasını tıkayabilir, bu ilerde daha büyük sorunlara yol açar. temizlendi demişsiniz ama o kısımdan temizleyebileceği kısım çok az.
bu arada plakasını ver de makinenin uzak duralım
Yağı değiştirilmiş olsa da filmi şimdi seyrettim, bu kırık hali ile epeyce yol almışsınız. Tahminen kırık parçanın geçmediği yağ yolu kalmamıştır.
Tavsiyem yağ pompasına bir bakılması.yüzeyleri bozulduysa değiştirilmesi. Gerekli yağ miktarını basamaz ise krank ve yatakları çok kısa sürede bozulur.
Abi aynen plakasını verin'de uzak duralım şu motor'dan Hiç bir usta hakkında kötü yorum yapmam. Bilmediğim iş sonuçta. Ama çok mantıksız geliyor bana, ilk götürdüğünüz usta ne güzel izah etmiş bu böyledir diye.. İşin özü tamir ettirmek aslında bir nebi bozulacağı güne kadar idare etsin demek gibi olmuş.. İnşallah bozulduğu gün yüksek süratler değildir.
Beyler temizlik işi daha önceden yapıldı 2. Kez ve 15 dakka işi ise bir espiri yaklaşık 1 saatte yaptı daha önce daha büyük problem olan zx636 halen kullanılıyor 1 sene olmuş üzerinden ve bu motor bu sorun olduktan sonra hemen durdurulup kamyonet ile başka bir yerde tamir gördü yoksa öyle içinde parça varken motora binilmesi akıl karı iş değil. Eğer yapılmasa idi motorda sadece ses geliyordu krank dan Ve motor şu an satılık değil
Deveyi yardan assagi ucuran bir tutam ottur hocam.. herzaman bir acaba ile keyif olmaz bence.. dikkatli olun..
Garantili derken, motora birsey olur ise Nihat ustan yenisini mi alacak?
(Konu dışı)
hocam solak mısın acaba?
Keşke parçanın orijinali ile değiştirseydin. Sonuçta altındaki alet 300 km'ye kadar çıkabilen bir makina, şakaya gelmez. Aman dikkat.
Zaten şu son çelik bariyere çarpıp vefat eden arkadaslardan sonra paranoyak oldum, yolda giderken gözüm sürekli celik bariyerlere çarpıyor. Oraya girdin mi bittin..
nasıl ki bacağı kırılan bir adam platin takılınca koşamıyorsa o motosiklete de aynısı yapılmış.
o dişli o hale geldikten sonra tamir etmenin bir yolu yok. değişmesi gerekirdi.
sakat motosiklet olmuş artık kimde patlarsa..
Sanırım Tig kaynak yapılmış. Eğer kaynak ustası gerçekten işinde uzman ise normal halinden fark olmaz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)