Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet alamıyorsak yat alalım!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Alıntı jfip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turizm üzerine tez yazdım. Eğer tezi yanlış yazmadıysam, turist sayıları ile ilgili resmi verileri TÜİK açıklar. Daha değil 2017 verileri, 2016 IV. çeyrek verileri dahi 4 gün önce açıklandı:

    http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24590

    2017 Ocak ayında gelen rus vatandaş sayısının, 2016 yılı ocak ayında gelen rus vatandaş sayılarına göre 5,7 kat artış gösterdiğini yazan resmi kaynağı gösterir misin?
    http://www.hurriyet.com.tr/ruslar-ocak-ayinda-antalyayi-mesken-tuttu-40353593

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapmaları gerek şey sıkıştıklarında bir şeylerin vergisini sıfırlayıp birilerini ihya etmek değil, her şeyden az miktarda vergi alarak hem kendilerini kurtarmak hem de milletin yüzünü güldürmek olmalı. Bu ülkede hedefi vergileri düşürmek olan hangi parti gelecekse gelsin oyum onundur. Bana göre halkından yüksek vergi almak vatan hainliğiyle eşdeğerdir.
    Cumhurbaşkanı yapıp buralarda isyan edeceğinize asın o zaman...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    GP500-1st bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    25 Eylül 2016
    Alıntı ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.hurriyet.com.tr/ruslar-ocak-ayinda-antalyayi-mesken-tuttu-40353593



    Cumhurbaşkanı yapıp buralarda isyan edeceğinize asın o zaman...
    Resmi kaynak diye özellikle kalın yazmıştım ama önemli değil. Cevabımı aldım. Teşekkürler.

  4. #24

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Bagele ya :D
    Adam gemicik diye yıllardır başımın etini yedi, resmi kaynak isteyince haber küpürleri gösterdi. Şimdi gelmiş şekil şükül olmuş.
    Beyler amacınız burada kavga çıkarıp beni banlatmaksa hodri meydan.
    Yat sektöründeki vergi indirimi paşa paşa ticari yatlar ve Avrupalı turistleri çekme açısından yapılan bir şey.
    Boşa zırvalamayın. Adam bana kendi uzmanlık dalında resmi kaynak soruyor. Ben size denizci ünvanımla gelip neyin ne için olduğunu anlatıyorum, ben de bir yerde resmi kaynağım ama beni sallayan yok.
    Keyfekedercisiniz.

    Önce ilk yorumumu tam anlamıyla okuyun. Sonra akıllı bir tezle gelirseniz kapışalım yoksa ben sizden cevabımı aldım, teşekkür ederim.

  5. #25
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Merak edip baktım Türkiye'de kaç tane yat var diye.
    Yatsızolmaz nickli arkadaşımız milyon falan deyince ilgimi çekti çünkü.
    Marina sayısı,bağlanan tekne, yıllık ziyaret rakamları falan bir sürü bilgi var internette.

    Fakat kafam karıştı.

    Anlayan biri araştırıp buraya tam rakamları yazarsa sevinirim.
    Çünkü benim anladığım kadarıyla ülkemizdeki yat sayısı 21
    !!!
    Milyon falan yok yanında
    Sadece
    21

    İnsan milyon falan deyince sersemliyor.
    O kısmı yanlış anlamış olabilirim. Fakat yanlış anlaşılmaya müsait olmayan bilgilere göre toplam tekne sayısı bakanlık verilerine göre;
    60.000
    Başka verilere göre;
    87.000

    Yani öyle ekonomik dinamikleri uzaya çıkaracak bir mevzu yok ortada.
    Zaten sektörün içinde dönen para turizm dahil diyanetin bütçesi kadar.

    Yani küçümsenecek bir sektör değil ama anlaşılacağı üzere ekmek davasından ziyade zengin işi.

    Zenginler yat alacak diye vergi indirimi yapılması aslında pek itiraz edilecek bir şey değil.
    Ülkede mevcut paranın yarısından fazlası 100 tane zenginin elinde.
    Bu 100 zengin 2 gün alışveriş yapmasa açlıktan ölürsünüz.
    Yani yıllarca zengini daha zengin yapan bu sisteme ses çıkarmayıp bakarsanız, bugün olduğu gibi yat alsın, kat alsın, ferrarisini yenilesin diye adamların gözünün içerisine bakarsınız.

    Hükümetin yaptığı da tam olarak bu.
    Vatandaşın adına zengine yalvarıyor.
    "Gözünüzü seveyim biraz para harcayın, bak vergi falan da istemiyorum "
    Diyor.
    Olan budur.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #26

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Tamam o zaman şöyle yapalım.
    Bana takıldığınız bölümleri buyrun sorun, başka bir denizci arkadaş varsa o da gelsin ona da sorun.
    Yalnız böyle yok efendim hükümet o.urdu biz s.çalım falan böyle saldırgan hareketler artık iticileşti ya.
    Ayağına diken battığı için ağlayıp dikeni çıkarmayan yarım akıllılar gibi bi ülkeye sahibim gibime geliyor. Yanlış mı?
    Ben size şimdi tekrardan ayrıntılı bir brifing yazıcam. O vakte kadar sabırla bekleyin, sorular varsa soruları da alayım.
    Hatta 2 saat sonunda sorularınızla birlikte komple brifing yazısı yazayım. Bekliyorum.

  7. #27

    Üyelik
    25 Eylül 2016
    Alıntı ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bagele ya :D
    Adam gemicik diye yıllardır başımın etini yedi, resmi kaynak isteyince haber küpürleri gösterdi. Şimdi gelmiş şekil şükül olmuş.
    Beyler amacınız burada kavga çıkarıp beni banlatmaksa hodri meydan.
    Yat sektöründeki vergi indirimi paşa paşa ticari yatlar ve Avrupalı turistleri çekme açısından yapılan bir şey.
    Boşa zırvalamayın. Adam bana kendi uzmanlık dalında resmi kaynak soruyor. Ben size denizci ünvanımla gelip neyin ne için olduğunu anlatıyorum, ben de bir yerde resmi kaynağım ama beni sallayan yok.
    Keyfekedercisiniz.

    Önce ilk yorumumu tam anlamıyla okuyun. Sonra akıllı bir tezle gelirseniz kapışalım yoksa ben sizden cevabımı aldım, teşekkür ederim.
    Hangi adammış o resmi kaynak isteyene haber kupürü gösteren? Ben miyim?

    Herkes kendisinden sorumludur birey olarak. Son yıllarda peyda olan başımızdaki ne diyorsa, ben de aynısı diyorum düsturu beni bağlamaz. Her kimse sana resmi kaynak gösteremeyen, gider ona çamur atarsın.

    Ben senin yazdığım mesaja 1 kelime dahi yorum yapmadım. Sadece turizmle ilgili resmi verilerin TÜİK tarafından açıklandığını, en son verilerin 2016 4. çeyrek verileri olduğunu ve 2017 verileri için resmi kaynağı göstermeni istedim. Sen de böyle bir kaynak göstermeyince ortada resmi bir kaynak olmadığını anladım ve teşekkür ettim.

    O kadar resmi kaynaksan şu 4. çeyrek büyüme verilerini açıkla da durumumuzu görelim. Enflasyon ve bununla beraber ortaya çıkan negatif büyüme verileri stagflasyonun bir göstergesi ancak sen de bir yerde resmi kaynak olduğuna göre, doğrusunu senden öğrenelim.

  8. #28
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ben yukarıda yazdığıma yakın bir soru sorayım.
    Türkiye'de kaç adet yat var?
    Yılda kaç adet yat satılıyor?
    Bu düzenlemeyle satışların ne kadar artması bekleniyor?
    Bunların para olarak rakamsal karşılığı nedir?

  9. #29
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    gülüp geçecektim ama
    Alıntı akılsız_olmaz adlı üyeden alıntı
    Ruslar Ocak ayında geçen senenin Ocak ayına oranla 5.7 kat daha fazla geldiler.
    önceki sene uçak krizi yüzünden 200 turist gelmişti, bu sene 1.000 kişi gelince 5 kata ulaştık (rakamlar temsilidir)
    daha önceki yıllarda 100 binler mertebesindeydi bu rakam
    sen neyi başarıymış gibi gösteriyorsun birader?

  10. #30

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Alıntı jfip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi adammış o resmi kaynak isteyene haber kupürü gösteren? Ben miyim?

    Herkes kendisinden sorumludur birey olarak. Son yıllarda peyda olan başımızdaki ne diyorsa, ben de aynısı diyorum düsturu beni bağlamaz. Her kimse sana resmi kaynak gösteremeyen, gider ona çamur atarsın.

    Ben senin yazdığım mesaja 1 kelime dahi yorum yapmadım. Sadece turizmle ilgili resmi verilerin TÜİK tarafından açıklandığını, en son verilerin 2016 4. çeyrek verileri olduğunu ve 2017 verileri için resmi kaynağı göstermeni istedim. Sen de böyle bir kaynak göstermeyince ortada resmi bir kaynak olmadığını anladım ve teşekkür ettim.

    O kadar resmi kaynaksan şu 4. çeyrek büyüme verilerini açıkla da durumumuzu görelim. Enflasyon ve bununla beraber ortaya çıkan negatif büyüme verileri stagflasyonun bir göstergesi ancak sen de bir yerde resmi kaynak olduğuna göre, doğrusunu senden öğrenelim.
    Turizm üzerine bu şekilde tez yazdıysan eyvah eyvah.
    "Resmi kaynak diye özellikle kalın yazmıştım ama önemli değil. Cevabımı aldım. Teşekkürler."
    gibi beni küçümsemeye yönelik hareketlerin olduğu görülmüş.
    Denizcilik konusunda bir yerde resmi kaynak sayılırım dediğimde bana stagflasyonlu bilmem neli ağdalı kelimelerle gelip bir ukalalık örneği daha görüyorum. Aferin küçük bey/hanım.
    Alayınız çok biliyonuz da yine sonunuz max. beyaz yaka. Sataşın abim. Sataşın. Sesiniz anca bura kadar gelir. Asıl yüzleşmeniz gerekenlerle yüzleşemezsiniz. Siz peçesini indirdi diye haftanın günahkarı seçtiğiniz kadını meydanda taşa tutan güruhsunuz. Kime dikleneceğinizi iyi biliyonuz. Gelin abim, bana gelin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------

    Alıntı tigerzekmbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gülüp geçecektim ama

    önceki sene uçak krizi yüzünden 200 turist gelmişti, bu sene 1.000 kişi gelince 5 kata ulaştık (rakamlar temsilidir)
    daha önceki yıllarda 100 binler mertebesindeydi bu rakam
    sen neyi başarıymış gibi gösteriyorsun birader?

    Siz neyin tatavasını yapıyorsanız tam tersini başarı gösteriyorum birader.

  11. #31
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz neyin tatavasını yapıyorsanız tam tersini başarı gösteriyorum birader.
    böylelikle başarılı olmuş oluyorsun yani

  12. #32

    Üyelik
    25 Eylül 2016
    Alıntı ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turizm üzerine bu şekilde tez yazdıysan eyvah eyvah.
    "Resmi kaynak diye özellikle kalın yazmıştım ama önemli değil. Cevabımı aldım. Teşekkürler."
    gibi beni küçümsemeye yönelik hareketlerin olduğu görülmüş.
    Denizcilik konusunda bir yerde resmi kaynak sayılırım dediğimde bana stagflasyonlu bilmem neli ağdalı kelimelerle gelip bir ukalalık örneği daha görüyorum. Aferin küçük bey/hanım.
    Alayınız çok biliyonuz da yine sonunuz max. beyaz yaka. Sataşın abim. Sataşın. Sesiniz anca bura kadar gelir. Asıl yüzleşmeniz gerekenlerle yüzleşemezsiniz. Siz peçesini indirdi diye haftanın günahkarı seçtiğiniz kadını meydanda taşa tutan güruhsunuz. Kime dikleneceğinizi iyi biliyonuz. Gelin abim, bana gelin.
    Benim amacım kimseyi küçümsemek değil. Sadece bir şeyi savunuyorsanız, gerçekten bir dayanağınız olsun. Ben de bu dayanak var mı diye merak ettim, gördüm ki yokmuş.

    Mesleğim akademisyenlik. Ukalalık falan da yapmıyorum, bildiğim konu hakkında fikir beyan ediyorum. Kendisini resmi kaynak olarak addeden birisinden, yine turizm verisi gibi bir iktisadi veri olan büyüme verisi konusunda fikir istedim. Bunun neresi ukalalık.

    Emin olamayacağımız, altını tamamen dolduramayacağımız konularla ilgili ahkam kesmezsek bir sorun yok aslında. Bak ben denizcilik ile ilgili tek kelime ettim mi? Etmedim. Neden? Çünkü bilmiyorum.

    Olay bu kadar basit aslında.

  13. #33

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Alıntı mchi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin bi badem biyikli yiyicimiz tersanecik açmiştır. Yat mat üretimine başlamıştır.
    tersanesi olan bir kaç kişi biliyorum.

  14. #34

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yukarıda yazdığıma yakın bir soru sorayım.
    Türkiye'de kaç adet yat var?
    Yılda kaç adet yat satılıyor?
    Bu düzenlemeyle satışların ne kadar artması bekleniyor?
    Bunların para olarak rakamsal karşılığı nedir?
    Pekala, mali karşılıklarını bulamadım. Bunun düzenini mi tutmuyorlar bilemedim.
    Marinalarımızın min %90 doluluk oranlarına göre şöyle sıralayalım:

    Hepsini sırayla yazacaktım da yemedi :D

    http://www.yatvitrini.com/marina-lis...rdChangePage=1

    Buradan marina doluluk oranlarını %93 olarak hesaplayın diyecem ama %90 olsun, düz rakam.
    Yıllık yat satışlarının tam rakamlarını bilemememizin nedenini söyleyeyim, tonilato ve klas farklarından dolayı tam bir rakam veremeyiz.
    Fatsa'da dere kenarına yaptıkları balıkçı tersanesinden tutun, Tuzla'daki büyük tersanelere kadar bütün tersaneler fiyatta anlaşırlarsa yat üretimi yapabilirler. Hatta Haliç'teki eski tersanelerde dahi yapılabilir.

    Bu düzenlemenin faydasını anlatayım.
    Akdeniz marinacılık sektöründe Yunanistan'ın toprak ve nüfus oranı Türkiye ile kıyaslandığında, daha borcunu ödeyemeyen bir ülke, İtalya ve İspanya'ya aynı anda marinacılık konusunda kafa tutabiliyorlar.
    Yunanistan'ın bu durumu günlük yatların, turistlerin komple Yunanistan ve Yunan adalarına turizm getirisi var.
    Bugün bir Rus origarkı bile doğum gününü kutlamak için burada günü birlik yat turlarına çıkıyor. Ve bir yat gemicisinin günlük aldığı bahşiş 300 dolara kadar çıkabiliyor. Vergi mevzusunu boşverin, daha kaliteli ve gösterişli guletlerin bir gariban gemiciye yeri geliyor günlük 300 dolar bahşiş almasını sağlıyor.
    Ya ben bu mevzunun savunma tarafında falan da değilim aslında da, şu bilmeden konuşanları gördükçe saldırasım geliyor.
    Benim asıl savunduğum mevzu şu, eğer daha önce günü birlik teknelere çıktıysanız görürsünüz, yıllanmış tekne, yılda maksimum 4 ay sezonu oluyor bu işin. Daha reklamı var, komisyoncusu var bilmem nesi var. Aynı tarım sektörü gibi düşünün. Bugün yük gemilerindeki süvarilerin kazancı 7000 liradan başlıyor. Gel gelelim bir yat kaptanı maksimum 2500 alıyor ve bahşiş bekliyor haliyle.

    En başında da yazdım, orayı okusalar bu kadar tantana etmezler.
    Bir tekne asla mürettebatsız duramaz, yasak, kaptan işi bırakacaksa yerine birini bulur, evraklar değiştirilir sonra işi bırakır.
    Bunun denizcilik sektörüne getirisi şudur: Ne kadar çok Türk bandıralı Tekne, o kadar çok Türk denizci ve maaş demek.
    Bu vergi indirimi zenginlerin umurunda olmaz. Bugün bir jumbo yatch dediğimiz yat çeşitleri 4.000.000 liradan başlıyor. Senin sırf hobi niyetiyle 4.000.000 liralık aldığın bir tekne için vergiyi düşünür müsün ya? Bunu bir düşünün. Ben olsam o tekneyi alırım. Şirkete gider gösteririm. Daha sonra verdiğim vergiyi de şirkete gider gösteririm, al sana mis gibi para kaçırma.

    Hususi yatı olan adamın umurunda olacak bir mevzu değil bu. Bu iş en çok yenilemek isteyip de teknesini yenileyemeyen adamların kaliteye yükselmesidir.

    Taksilerin vergilerini indirdiler, adamlar BMW'yi taksiye çevirmişler.

    Anlatamıyorum ki aga. Anlatamıyorum yani. Adamlar sormadan etmeden sardırıyorlar.

  15. #35
    just4techno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Piaggio Skipper, Sym Fiddle 3
    Burdaki tek sorun para; paramızı azalttılar birbirimizle didişiyoruz
    svastika94 bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Alıntı jfip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim amacım kimseyi küçümsemek değil. Sadece bir şeyi savunuyorsanız, gerçekten bir dayanağınız olsun. Ben de bu dayanak var mı diye merak ettim, gördüm ki yokmuş.

    Mesleğim akademisyenlik. Ukalalık falan da yapmıyorum, bildiğim konu hakkında fikir beyan ediyorum. Kendisini resmi kaynak olarak addeden birisinden, yine turizm verisi gibi bir iktisadi veri olan büyüme verisi konusunda fikir istedim. Bunun neresi ukalalık.

    Emin olamayacağımız, altını tamamen dolduramayacağımız konularla ilgili ahkam kesmezsek bir sorun yok aslında. Bak ben denizcilik ile ilgili tek kelime ettim mi? Etmedim. Neden? Çünkü bilmiyorum.

    Olay bu kadar basit aslında.
    Senin benden istediğin değil, isteme üslubun yanlış adamım.
    Bunu ikimiz de biliyoruz, saklamaya gerek yok. Ve bu yazdığınla hala beni aşağılamaya çalışıyor gibi görünüyorsun fakat direk konuyu açana lafı çakıyorsun.
    E madem öyle, konuyu açan duruyorken benimle bir konuda iddialaşmak neyin nesi?
    Ben bunda art niyet ararım aga. Amacınız belli.


    Ben de hepinize açık seçik söylüyorum. Ağlayacağınıza icraate geçin.
    Benim burada bir abim vardı, lise bitti ben adama aklımdaki milyon tane fikirle gittim. "Yap abim, sürekli dillendireceğine yap" dedi. O gün bugündür bişey dillendirmem. Yapamıcaksam konuşmanın anlamı yok.

  17. #37

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yukarıda yazdığıma yakın bir soru sorayım.
    Türkiye'de kaç adet yat var?
    Yılda kaç adet yat satılıyor?
    Bu düzenlemeyle satışların ne kadar artması bekleniyor?
    Bunların para olarak rakamsal karşılığı nedir?
    Valla o kadar kaynak baktım tam bir sayı yok.
    Yat liman sayımız yazıyor sadece. Ama 21 adet olması imkansız. Malum sitede 190 küsür adet 2.eli var. Bahsettiğiniz yat sayısının iki katı sadece Ataköy marinada.
    Kaptan bi arkadaşım var onu arıyıp tam bilgi almaya çalışacağım.

  18. #38

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla o kadar kaynak baktım tam bir sayı yok.
    Yat liman sayımız yazıyor sadece. Ama 21 adet olması imkansız. Malum sitede 190 küsür adet 2.eli var. Bahsettiğiniz yat sayısının iki katı sadece Ataköy marinada.
    Kaptan bi arkadaşım var onu arıyıp tam bilgi almaya çalışacağım.
    Büyük ihtimal ondan da alamazsın tam rakamları. Ama şöyle bir şey var. ABD'nin ve İngiltere'nin kurucusu olduğu bir sürü küçük devletler var, Panama, Marshall Adaları gibi. Bu devletlerin bayrağını taşıyan gemilerden vergi alınmıyor. Yıllık kapora gibi bir şey yatırıyorsun, o da sembolik. Türk karasularına girdiğin zaman da kapora gibi komik bir rakam ödüyorsun.

    Bizim yatçılık konusundaki bir numaralı düşmanımız Yunanistan'dır. Max. 1 günlük mesafede oldukları için burayı transit geçip oraya gidiyorlar. Bir tekne sahibinin bir limanda harcayacağı para 4000 lira civarında (Yakıt, tatlı su, sawage, çöp, kumanya harcaması gibi) bunlar çok deli paralar. 200 teknelik bir marinanın günlük getirisi 500.000 gibi düşünün. O zaman rakamlar hoşunuza gidecek.

  19. #39

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük ihtimal ondan da alamazsın tam rakamları. Ama şöyle bir şey var. ABD'nin ve İngiltere'nin kurucusu olduğu bir sürü küçük devletler var, Panama, Marshall Adaları gibi. Bu devletlerin bayrağını taşıyan gemilerden vergi alınmıyor. Yıllık kapora gibi bir şey yatırıyorsun, o da sembolik. Türk karasularına girdiğin zaman da kapora gibi komik bir rakam ödüyorsun.

    Bizim yatçılık konusundaki bir numaralı düşmanımız Yunanistan'dır. Max. 1 günlük mesafede oldukları için burayı transit geçip oraya gidiyorlar. Bir tekne sahibinin bir limanda harcayacağı para 4000 lira civarında (Yakıt, tatlı su, sawage, çöp, kumanya harcaması gibi) bunlar çok deli paralar. 200 teknelik bir marinanın günlük getirisi 500.000 gibi düşünün. O zaman rakamlar hoşunuza gidecek.
    Birazda marina fiyatlarını(aylık-haftalık) yazında ağzımızın suyu aksın.

  20. #40
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mchi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin bi badem biyikli yiyicimiz tersanecik açmiştır. Yat mat üretimine başlamıştır.
    Ülkede ihracat potansiyeli olan üretim olsun da, sırf ona özel her türlü teşvik kabul; ama hiç zannetmiyorum. Canları ucuz yat isteyen ehemmiyetli kişiler içindir muhtemelen...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)