Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet arka yalpalaması neden olur? nasıl kurtulunur?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Motosiklet yarışlarında görüyorum bazen.
    Dümdüz kaymak gibi yarış pistinde dahi motosikletin arkası yalpalamaya başlayabiliyor.
    Bu gibi bir duruma ne neden olur?

    Ve asıl önemli olanı bu yalpalama hareketini birçok yarışçı motoru devirmeden kurtarabiliyor.
    Bu tip bir yalpalama için yarışda olmaya veya yüksek hıza çıkmaya gerek yok.
    Herkesin başına gelebilir.

    Benim öğrenmek istediğim şey ise;
    böylesi bir yalpalama içerisine girersem motoru devirmeden nasıl toparlayabileceğim?

    Özellikle eğitmenlik yapan arkadaşların yorumlarını duymak isterim.

    teşekkür ederim



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Kardeşim,

    Böyle bir durumda kollarını gevşet,gazı sabitle (kapatma sadece olduğu yere sabitle, fren kullanma, kullanıyorsan serbest bırak ve gidona müdehale etme. Eğer kurtulma şansı varsa motor kendisini toparlayacaktır. Kritik eşiği geçti ise senin yapabileceğin çok bir şey yok.

    Sevgilerimle

  3. #3
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardeşim,

    Böyle bir durumda kollarını gevşet,gazı sabitle (kapatma sadece olduğu yere sabitle, fren kullanma, kullanıyorsan serbest bırak ve gidona müdehale etme. Eğer kurtulma şansı varsa motor kendisini toparlayacaktır. Kritik eşiği geçti ise senin yapabileceğin çok bir şey yok.

    Sevgilerimle
    Trafikte gecerli mi bu? Önünde arabalar oluyor cunku yalpalama basladi diye gazi, gidonu sabit tutup olayin gecmesini bekleme fikri cok parlak gorunmedi. :D Durmak gerekebliyor. Bu yuzden hafif gaz kesme ve fren kullanilir bence bir sıkıntı olmuyor.

  4. #4
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Bir işlem bitmeden diğeri yapılmaz ama.Hem durmaya hemde yalpalanmasını geçirmeye çalışırsanız aynı anda motorun dengesi bozulur.

  5. #5
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Bilemedim ben yapmadimda esim eglenncesine motorun arkasini yalpattiriyor.
    Hatta hafif yokus asagi tas toprak yerde arka tekeri kitleyip savrula savrula iniyor :D Normal yoldada gazla yalpalama yaptiriyor, ondada toplarken fren kullaniyormuş. Düsmedi, dusmedik henuz :D Cesaret edip deneyebilsem, anliycam nasil oluyor.

  6. #6
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı EldekiDebryj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilemedim ben yapmadimda esim eglenncesine motorun arkasini yalpattiriyor.
    Hatta hafif yokus asagi tas toprak yerde arka tekeri kitleyip savrula savrula iniyor :D Normal yoldada gazla yalpalama yaptiriyor, ondada toplarken fren kullaniyormuş. Düsmedi, dusmedik henuz :D Cesaret edip deneyebilsem, anliycam nasil oluyor.
    Eniştenin yaptığı ile bu olay pek aynı şey değil.
    Oocan Hoca reçeteyi yazmış, bu olaydan kurtulmanın yolu budur. Yanlış bilmiyorsam bu olay, arka lastiğin, ön lastiğin izinden çıkması ile alakalı. Ama öyle normal sürüşlerde değil, yüksek süratlerde. Bu da nasıl olur, ön lastik yerden kesilip, tekrar inince, veya virajda aşırı hızda yine arka lastiğin diğer lastiğin izinden fazlaca sapması ile olur.
    Kolay kolay olmaz ama oldu diyelim trafikte, o zamanda nasıl düşülür onu da öğrenmek gerek.

  7. #7
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardeşim,

    Böyle bir durumda kollarını gevşet,gazı sabitle (kapatma sadece olduğu yere sabitle, fren kullanma, kullanıyorsan serbest bırak ve gidona müdehale etme. Eğer kurtulma şansı varsa motor kendisini toparlayacaktır. Kritik eşiği geçti ise senin yapabileceğin çok bir şey yok.

    Sevgilerimle
    tank slapper' dan kurtulmaya benziyor bu da ama tek bir farkla, gazı sabitleme kısmı yok.

  8. #8
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eniştenin yaptığı ile bu olay pek aynı şey değil.
    Oocan Hoca reçeteyi yazmış, bu olaydan kurtulmanın yolu budur. Yanlış bilmiyorsam bu olay, arka lastiğin, ön lastiğin izinden çıkması ile alakalı. Ama öyle normal sürüşlerde değil, yüksek süratlerde. Bu da nasıl olur, ön lastik yerden kesilip, tekrar inince, veya virajda aşırı hızda yine arka lastiğin diğer lastiğin izinden fazlaca sapması ile olur.
    Kolay kolay olmaz ama oldu diyelim trafikte, o zamanda nasıl düşülür onu da öğrenmek gerek.
    Bilmiyorum yalpalama diyince oyle bisey diye dusundum. :D on lastik yerden kesilip indiginde cizgi bozuldugunda tokatlama basladiginda evet yapcak bisey olmuyor boyle durumlarda onu motosiklete birakiyorsun. O zaman dogru.

    Ön salinim olayi basimiza gelmişti ve ben onuda esim eglenmek icin kendi yapiyor sanip sakince duruyordum :D Sacma sapan hareketler hep yaptigindan dolayi. Meger yeri opecek misiz az kalsin benim haberim yokmuş.

  9. #9

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Kurtardıkları sadece bunlar tesadüf diyebiliriz.
    Kurtaramadıkları durum daha fazla
    Freni bırakıp gazı sabit tutup içinden dua edersin anca

  10. #10
    S3cond - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda
    Kafanı kaldır,sert gaz aç yavaşça bırak sorun cözülüyor.

  11. #11
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Videolarda birden fazla sebep görünüyor. Tek tek kağıda not almadım ama aklımda kalanlar,

    - Arka lastiğin gaz verilmiş iken bir anda daha az sürtünme katsayısına sahip (kaygan) zemine girmesi,
    - Viraj çıkışında gaz verildiğinde fazla gelip arka tekerleğin patinaja düşmesi,
    - Ön tekerin büyük ihtimalle frenlemeden ötürü kayması ve istemdışı (tankslap gibi) kontra ile arkayı savurması,
    - Lowside ve highside yaşamalar.

    Hepsinin başlangıç sebebi farklı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------

    Alıntı EldekiDebryj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilemedim ben yapmadimda esim eglenncesine motorun arkasini yalpattiriyor.
    Hatta hafif yokus asagi tas toprak yerde arka tekeri kitleyip savrula savrula iniyor :D Normal yoldada gazla yalpalama yaptiriyor, ondada toplarken fren kullaniyormuş. Düsmedi, dusmedik henuz :D Cesaret edip deneyebilsem, anliycam nasil oluyor.
    Eşinizin yaptığı biraz daha farklı tahminimce. O gaza bir anda yüklenince arka tekerlek yere tutunmayıp patinaja başlıyor (arka teker tutarsa zaten o kuvvetle ön teker havalanıp wheelie yaparsınız) ve motorda ağırlık merkezi sağa ya da sola kaydıkça motor yalpalıyor. Gaz ayarı ve ağırlık merkezini ayarlayabilirseniz olduğunuz yerde tam turlar dönebilir ya da drift ile viraj alabilirsiniz.

    Güvenli ortamda denemek isterseniz önden çekişli ve arkadan itişli iki arabada deneyip farkları görebilirsiniz.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)