Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka Disk Frenin Sıkışması ve Isınması Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Motosikletim 5000 km'de ve bugüne kadar balata değişimi yapılmadı. 2 gündür yolda giderken kısa bir süre sonra resmen arka fren yarı yarıya sıkıyor. Belli bir süre motor neredeyse gitmez hale geliyor ve durur vaziyetteyken ayaklarımla ittirerek hareket bile ettiremiyorum. Tahmin edersiniz ki disk resmen alev topuna dönüyor. Kontak kapatıp 2-3 dk bekleyince fren açılıyor ve bir süre daha yoluma devam edebiliyorum. Bu durum diskimin aşınmasına ve balatalarımın neredeyse bitmesine neden olmuş. Dışarıdan fren pistonuna dokununca kuru ve mat bir hal aldığını fark ettim. Pistonun yağsız kaldığını ve geri çekilme hareketini yapamadığını düşünüyorum. Sorum şu: Kaliper veya balataları sökmeden pistonu yağlayabilir miyim? Cevap evetse hangi yağı kullanmam lazım? Dışarıdan balata spreyi sıksam fayda eder mi? Cevaplar için şimdiden teşekkürler. Kazasız belasız..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Keşke motorunuzun marka ve modelini yazsaydınız

  3. #3
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı fenerbahceli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke motorunuzun marka ve modelini yazsaydınız
    yazmış işte Motosikleti
    2016 Mondial RX3i Evo

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Sökmeden ancak balata spreyi sıkarsınız o da pek bir işe yaramaz. Yapmanız gereken önce yeni bir balata alıp arka fren sistemin komple söküp temizlemek. Ardından yeni balatayla beraber tekrar toplamak. Aşırı ısınmadan disk de çarpılmış olabilir. Ona da bakmak lazım tabii.
    efemontana bunu beğendi.

  5. #5
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    2 ay önce aynı sorun olduğunda servise götürdüm arka fren merkezinin garantiden değişeceğini söyledi ama 3-4 saat sonra arayıp tamir edildiğini bildirdi ve teslim aldım. Yarın servise götürmeyi düşünüyorum bu sefer kesinlikle arka fren merkezini değiştirteceğim. Acaba fren merkezi diski ve balataları aşındırdığı için garanti kapsamında bunlar da değişir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

    Disk frenlerin çalışma prensibi her motorda aynı değil mi? Motorum rx3i değil de pulsar olsa ne değişecekti? Foruma geçen hafta kayıt olup profiline motosiklet modelini bile yazmadan burada köstek oluyorsun. Profil bilgilerimde gerekli şeyler yazıyor,lüzumu olsaydı buradan da bildirirdim.

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletim 5000 km'de ve bugüne kadar balata değişimi yapılmadı. 2 gündür yolda giderken kısa bir süre sonra resmen arka fren yarı yarıya sıkıyor. Belli bir süre motor neredeyse gitmez hale geliyor ve durur vaziyetteyken ayaklarımla ittirerek hareket bile ettiremiyorum. Tahmin edersiniz ki disk resmen alev topuna dönüyor. Kontak kapatıp 2-3 dk bekleyince fren açılıyor ve bir süre daha yoluma devam edebiliyorum. Bu durum diskimin aşınmasına ve balatalarımın neredeyse bitmesine neden olmuş. Dışarıdan fren pistonuna dokununca kuru ve mat bir hal aldığını fark ettim. Pistonun yağsız kaldığını ve geri çekilme hareketini yapamadığını düşünüyorum. Sorum şu: Kaliper veya balataları sökmeden pistonu yağlayabilir miyim? Cevap evetse hangi yağı kullanmam lazım? Dışarıdan balata spreyi sıksam fayda eder mi? Cevaplar için şimdiden teşekkürler. Kazasız belasız..
    Aynisi bana oldu, CB1000R'da. Soru:

    Hic dustunuz mu? Veya arka pedal bi yerlere takildi mi hic? Veya arka master silindirin takili oldugu yer dusme veya bir sebeple oynadi mi?

    Sebep, borulardaki hidrolik ile rezervin arasindaki baglanti kesilmis durumda. Cunku fren az miktar basili. (Neden oyle oldugunu anlamak icin fren mekanizmasi diyagramlarina bakabilirsiniz)

    Kullanim esnasinda gittikce isinan hidrolik genlesip freni aktive ediyor. Normalde rezerve gitmesi lazim. O yuzden soguyunca duzeliyor. Master silindiri gevsetseniz aninda duzelir.

    Cozum:

    Pedali, daha dogrusu pedalin master silindir'e baglantisini duzeltin, sorun kalmaz.

  7. #7
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Hocam çok güzel cevaplamışsınız elinize sağlık da benim o kadar motor bilgim yok malesef Master silindirin ne olduğunu bilmiyorum. Motoru ilk aldığım zamanlar (ağustos ayı) ışıkta beklerken arkadan düşük süratle bir araç çarptı ama arka ek çamurluğumun içi çelik olduğu için tekere veya frene bir darbe gelmedi. Yine de motor yere düştüğü zaman hasar almış olabilir. En sağlıklısı servisin bakması olacak sanırım.

  8. #8
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    "Kullanim esnasinda gittikce isinan hidrolik genlesip freni aktive ediyor"
    hidrolik yağı ısınıp soğudukça havadaki nemi içine alır, bozulur. nem oranı artınca bu tepkiyi verir.

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Kullanim esnasinda gittikce isinan hidrolik genlesip freni aktive ediyor"
    hidrolik yağı ısınıp soğudukça havadaki nemi içine alır, bozulur. nem oranı artınca bu tepkiyi verir.
    Nemle alakası yok. Master silindir'e bile gidemiyor hidrolik, ki havadan nem kapsin. Hem nemden olsa soğuyunca düzelmez.

  10. #10
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    hilrolik yağı, ısı ve basınçla haçmi fazla değişmediği için tercih edilir
    "Tipik bir mineral yağ normal sıcaklıklarda havayla temas ettiğinde %8-9 oranında çözünmüş hava
    barındırır. Normal çalışma şartlarında bu çözünmüş havanın sıkıştırılabilirlik üzerinde ölçülebilir bir
    etkisi yoktur. Bununla birlikte, örneğin; pompanın emme kısmında bir sızıntı varsa hava hidrolik sıvıda
    kabarcıklar şeklinde belirebilir. Bu şekilde sıvı içerisinde hapsolmuş kabarcıklara sıvı içerisinde kalan
    hava denir. Çok küçük bir miktarda hapsolmuş hava bile hidrolik sıvıyı çok daha sıkıştırılabilir hale
    getirir ve hidrolik sistemin özelliklerini belirgin şekilde etkiler. Düzensiz ve sarsıntılı çalışma yaratır ve
    hava kabarcıklarının sıkıştırılmalarına bağlı olarak aşırı ısınma yaratır."

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hilrolik yağı, ısı ve basınçla haçmi fazla değişmediği için tercih edilir
    "Tipik bir mineral yağ normal sıcaklıklarda havayla temas ettiğinde %8-9 oranında çözünmüş hava
    barındırır. Normal çalışma şartlarında bu çözünmüş havanın sıkıştırılabilirlik üzerinde ölçülebilir bir
    etkisi yoktur. Bununla birlikte, örneğin; pompanın emme kısmında bir sızıntı varsa hava hidrolik sıvıda
    kabarcıklar şeklinde belirebilir. Bu şekilde sıvı içerisinde hapsolmuş kabarcıklara sıvı içerisinde kalan
    hava denir. Çok küçük bir miktarda hapsolmuş hava bile hidrolik sıvıyı çok daha sıkıştırılabilir hale
    getirir ve hidrolik sistemin özelliklerini belirgin şekilde etkiler. Düzensiz ve sarsıntılı çalışma yaratır ve
    hava kabarcıklarının sıkıştırılmalarına bağlı olarak aşırı ısınma yaratır."
    Konuyla alakasini da yazsaydiniz keske...

    Birebir yasadigimi ve cozumu yaziyorum, siz internetten alakasiz bilgiler yukluyorsunuz...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)