Arka Disk Frenin Sıkışması ve Isınması Hakkında
-
Motosikletim 5000 km'de ve bugüne kadar balata değişimi yapılmadı. 2 gündür yolda giderken kısa bir süre sonra resmen arka fren yarı yarıya sıkıyor. Belli bir süre motor neredeyse gitmez hale geliyor ve durur vaziyetteyken ayaklarımla ittirerek hareket bile ettiremiyorum. Tahmin edersiniz ki disk resmen alev topuna dönüyor. Kontak kapatıp 2-3 dk bekleyince fren açılıyor ve bir süre daha yoluma devam edebiliyorum. Bu durum diskimin aşınmasına ve balatalarımın neredeyse bitmesine neden olmuş. Dışarıdan fren pistonuna dokununca kuru ve mat bir hal aldığını fark ettim. Pistonun yağsız kaldığını ve geri çekilme hareketini yapamadığını düşünüyorum. Sorum şu: Kaliper veya balataları sökmeden pistonu yağlayabilir miyim? Cevap evetse hangi yağı kullanmam lazım? Dışarıdan balata spreyi sıksam fayda eder mi? Cevaplar için şimdiden teşekkürler. Kazasız belasız..
Reklamlar
-
Keşke motorunuzun marka ve modelini yazsaydınız
-
fenerbahceli adlı üyeden alıntı
Keşke motorunuzun marka ve modelini yazsaydınız
yazmış işte Motosikleti
2016 Mondial RX3i Evo
-
Sökmeden ancak balata spreyi sıkarsınız o da pek bir işe yaramaz. Yapmanız gereken önce yeni bir balata alıp arka fren sistemin komple söküp temizlemek. Ardından yeni balatayla beraber tekrar toplamak. Aşırı ısınmadan disk de çarpılmış olabilir. Ona da bakmak lazım tabii.
-
2 ay önce aynı sorun olduğunda servise götürdüm arka fren merkezinin garantiden değişeceğini söyledi ama 3-4 saat sonra arayıp tamir edildiğini bildirdi ve teslim aldım. Yarın servise götürmeyi düşünüyorum bu sefer kesinlikle arka fren merkezini değiştirteceğim. Acaba fren merkezi diski ve balataları aşındırdığı için garanti kapsamında bunlar da değişir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
Disk frenlerin çalışma prensibi her motorda aynı değil mi? Motorum rx3i değil de pulsar olsa ne değişecekti? Foruma geçen hafta kayıt olup profiline motosiklet modelini bile yazmadan burada köstek oluyorsun. Profil bilgilerimde gerekli şeyler yazıyor,lüzumu olsaydı buradan da bildirirdim.
-
efemontana adlı üyeden alıntı
Motosikletim 5000 km'de ve bugüne kadar balata değişimi yapılmadı. 2 gündür yolda giderken kısa bir süre sonra resmen arka fren yarı yarıya sıkıyor. Belli bir süre motor neredeyse gitmez hale geliyor ve durur vaziyetteyken ayaklarımla ittirerek hareket bile ettiremiyorum. Tahmin edersiniz ki disk resmen alev topuna dönüyor. Kontak kapatıp 2-3 dk bekleyince fren açılıyor ve bir süre daha yoluma devam edebiliyorum. Bu durum diskimin aşınmasına ve balatalarımın neredeyse bitmesine neden olmuş. Dışarıdan fren pistonuna dokununca kuru ve mat bir hal aldığını fark ettim. Pistonun yağsız kaldığını ve geri çekilme hareketini yapamadığını düşünüyorum. Sorum şu: Kaliper veya balataları sökmeden pistonu yağlayabilir miyim? Cevap evetse hangi yağı kullanmam lazım? Dışarıdan balata spreyi sıksam fayda eder mi? Cevaplar için şimdiden teşekkürler. Kazasız belasız..
Aynisi bana oldu, CB1000R'da. Soru:
Hic dustunuz mu? Veya arka pedal bi yerlere takildi mi hic? Veya arka master silindirin takili oldugu yer dusme veya bir sebeple oynadi mi?
Sebep, borulardaki hidrolik ile rezervin arasindaki baglanti kesilmis durumda. Cunku fren az miktar basili. (Neden oyle oldugunu anlamak icin fren mekanizmasi diyagramlarina bakabilirsiniz)
Kullanim esnasinda gittikce isinan hidrolik genlesip freni aktive ediyor. Normalde rezerve gitmesi lazim. O yuzden soguyunca duzeliyor. Master silindiri gevsetseniz aninda duzelir.
Cozum:
Pedali, daha dogrusu pedalin master silindir'e baglantisini duzeltin, sorun kalmaz.
-
Hocam çok güzel cevaplamışsınız elinize sağlık da benim o kadar motor bilgim yok malesef Master silindirin ne olduğunu bilmiyorum. Motoru ilk aldığım zamanlar (ağustos ayı) ışıkta beklerken arkadan düşük süratle bir araç çarptı ama arka ek çamurluğumun içi çelik olduğu için tekere veya frene bir darbe gelmedi. Yine de motor yere düştüğü zaman hasar almış olabilir. En sağlıklısı servisin bakması olacak sanırım.
-
"Kullanim esnasinda gittikce isinan hidrolik genlesip freni aktive ediyor"
hidrolik yağı ısınıp soğudukça havadaki nemi içine alır, bozulur. nem oranı artınca bu tepkiyi verir.
-
ojo adlı üyeden alıntı
"Kullanim esnasinda gittikce isinan hidrolik genlesip freni aktive ediyor"
hidrolik yağı ısınıp soğudukça havadaki nemi içine alır, bozulur. nem oranı artınca bu tepkiyi verir.
Nemle alakası yok. Master silindir'e bile gidemiyor hidrolik, ki havadan nem kapsin. Hem nemden olsa soğuyunca düzelmez.
-
hilrolik yağı, ısı ve basınçla haçmi fazla değişmediği için tercih edilir
"Tipik bir mineral yağ normal sıcaklıklarda havayla temas ettiğinde %8-9 oranında çözünmüş hava
barındırır. Normal çalışma şartlarında bu çözünmüş havanın sıkıştırılabilirlik üzerinde ölçülebilir bir
etkisi yoktur. Bununla birlikte, örneğin; pompanın emme kısmında bir sızıntı varsa hava hidrolik sıvıda
kabarcıklar şeklinde belirebilir. Bu şekilde sıvı içerisinde hapsolmuş kabarcıklara sıvı içerisinde kalan
hava denir. Çok küçük bir miktarda hapsolmuş hava bile hidrolik sıvıyı çok daha sıkıştırılabilir hale
getirir ve hidrolik sistemin özelliklerini belirgin şekilde etkiler. Düzensiz ve sarsıntılı çalışma yaratır ve
hava kabarcıklarının sıkıştırılmalarına bağlı olarak aşırı ısınma yaratır."
-
ojo adlı üyeden alıntı
hilrolik yağı, ısı ve basınçla haçmi fazla değişmediği için tercih edilir
"Tipik bir mineral yağ normal sıcaklıklarda havayla temas ettiğinde %8-9 oranında çözünmüş hava
barındırır. Normal çalışma şartlarında bu çözünmüş havanın sıkıştırılabilirlik üzerinde ölçülebilir bir
etkisi yoktur. Bununla birlikte, örneğin; pompanın emme kısmında bir sızıntı varsa hava hidrolik sıvıda
kabarcıklar şeklinde belirebilir. Bu şekilde sıvı içerisinde hapsolmuş kabarcıklara sıvı içerisinde kalan
hava denir. Çok küçük bir miktarda hapsolmuş hava bile hidrolik sıvıyı çok daha sıkıştırılabilir hale
getirir ve hidrolik sistemin özelliklerini belirgin şekilde etkiler. Düzensiz ve sarsıntılı çalışma yaratır ve
hava kabarcıklarının sıkıştırılmalarına bağlı olarak aşırı ısınma yaratır."
Konuyla alakasini da yazsaydiniz keske...
Birebir yasadigimi ve cozumu yaziyorum, siz internetten alakasiz bilgiler yukluyorsunuz...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)