Smart Turn System - Akıllı Sinyal Kapatma Sistemi
-
Motosiklet kullanırken en sık yaptığım hata sinyali açık unutmak.
Bu motosiklet kullanıcıları arasında yaygın galiba ki; ABCS Sistem LTD isimli bir firma "Smart Turn System" adıyla motosiklet için otomatik sinyal kapatma sistemi üretmiş.
Bu sistemi bilen arkadaşların yorumlarını duymak isterim.
Sizce verimli çalışıyor mu? veya çalışır mı?
Sizce gerekli mi?
Faydası ne olur?
Reklamlar
-
Cok düşündüğüm bir konu idi,ancak kontra ve gidon turlu donuslerde başarılı bir sonuç beklemezdim. Videodaki sonuçlar başarılı görünüyor
-
Bence gereklilik kısmı taratışma gerektirmeyecek kadar açık.
Bugün bütün arabalardaki standart donanım.
Ama videoda her saniye 300 data analiz ediliyor falan diyo
Bence bu kadar karmaşık analize ve maliyete gerek olmamalı.
Arabalar sadece direksiyon hareketini kullanıyor.
En basit haliyle 6-7 saniye yandıktan sonra otomatik kapanan sinyal bile çokça iş görür.
Hatta ihtiyacın %90-95'lik kısmını karşılar gibi geliyor
-
Bence de gerekli bir sistem. Yalnız motosikletlere uyarlanması araba kadar rahat değildir. Arabada direksiyon hareketi yeterliyken, motosiklette direksiyon hareketi minimal olduğu için motosikletin yatışını baz almak gerekir. Ama sonuçta çok az yatarak da şerit değiştirilebildiği için bence de en mantıklısı 8-10 saniye sonra kendi kendine kapanan sistemler kullanılması.
-
bencede gerekli bir sistem, benim unuttuğum çok oluyor mesela.
tabi motosiklete uyarlanması için motorun yatış açısına, gidonun dönüş açısına, hızına birlikte bakan bir sistem gerekli. videolarda yavaş dönüşler gösterilmiş, otoyoldaki şerit değiştirmelerde ne yapar bilmiyorum.
-
güzel bir sistem.büyük motorlarda olmamasına rağmen benim 2 bin liralık çinli cup motorumda sesli ikaz var.çok zor birşey değil sinyal bağlantısına sesli flaşör eklenirse daha pratik ve az maliyetli olur.
-
watercolours adlı üyeden alıntı
bence de en mantıklısı 8-10 saniye sonra kendi kendine kapanan sistemler kullanılması.
Şimdi şöyle bir durum var;
köşe dönerken 8-10 sn gecikme ile kapanma ideal olabilir.
ama bu süre şerit değiştirme için yapılan sinyalizasyonda çok uzun kalacaktır.
bu süreyi şerit değiştirme için optimize etmeye kalksak bu seferde köşe dönerken çok kısa kalabilir.
Yani bu tip çok veri işleyen elektronik bir sistem daha sağlıklı bir çalışma yaratabilir sanki.
-
On saniye sonra sesli ikaz yapsa yeter bence.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
On saniye sonra sesli ikaz yapsa yeter bence.
Ben kaskımla CBF150'nin üzerinde 90 km/s hızla giderken rüzgar nedeniyle binlerce devir çeviren motorun sesini dahi pek duyamıyorum.
Belli bir hızın üzerinde sesli ikazın duyulabileceğini zannetmiyorum.
-
ismaileren adlı üyeden alıntı
Sizce gerekli mi?
Bence gereksiz.
Sinyali açık unutmak başımızı derde sokan önemli bir hata. Peki neden olur? Düşünmeden otomatikleşmiş bir halde sinyal vermekten olur.
Sinyalleri gerekli gereksiz her durumda değil de düşünerek, diğer yol kullanıcılarına niyetimizi (o anda yapıyor olduğumuzu değil, niyetimizi) anlatmak için bir iletişim aracı olarak kasıtlı bir şekilde kullanırsak açık unutmayız. Bomboş bir dağ yolundayız, öndeki araç yavaş. Biz arkadan yaklaştık. Bir iki viraj takip ettik. E artık onu sollayacağımızı o da biliyor. Bu aracı sollamadan önceki ona yaklaşımımız, hızımız onu sollacağımız bilgisini çoktan verdi. Artık sollama planlaması ile uğraşmak yerine bir de sinyal lambası yakıp kapatmaya uğraşmak akıllıca değil. Uğur Hoca, makalesinde şöyle yazıyor:
Diğer yandan sollamalarda bir çok sürücünün genel hatası, gereksiz sinyal kullanımı olmakta..ki bu aslında bütünüyle ‘’vaktini boşa harcama’’ile eşdeğerdir. Son takip ettiğim ve sık sık yanlış sinyal kullanan bir öğrencim VFR kullanıyordu. Bir sollama da sinyalinin çakmasını saydım..Sadece 1 kez yandı ve sollama bitmişti. Karşıdan ve arkamızdan gelen de yoktu.. E bunu kim gördü ki? Sollanan araç mı? Peki ne faydası oldu? Eğer birilerine faydası olmayacaksa, sollama yapacağınızın uyarısını yapmak için ayıracağınız o minicik zamanı dahi, sollama planınıza ve sollama yapmanıza verin.. Eğer sinyal vermeniz gerekiyorsa bu karşıdan gelen, veya sizi arkanızdan takip edip belki de sizi sollamayı düşünen araçların faydasına olmak zorundadır. Gerekiyorsa kullanın! Zamanınızı boşa harcamayın!.
E şimdi bu arkadaş sinyalini açık unutacak. Çünkü düşünerek değil otomatik sinyal veriyor.
Sinyallerin kullanımı düzgün olursa böyle cihazlara gerek yok. Hatta motorda BMW'lerde olduğu gibi otomatik sinyal kapatma var olsa bile kapatma işini ona bırakmadan düşünerek halletmek akıllıca.
PS: BMW'lerdeki teker dönüş sayısı sayıyormuş...
-
Kendi motorumda bu sistem mevcut.
Serit degistirsigim donem pek verim aldigim soylenemez cunku sinyali kapatmiyor. Manuel olaral kapamak gerekiyor.
Daha acili yol ayrimlari ve 90 derece saga ya da sola donuslerde faydasini goruyorum.
-
Motosiklet Eğitmeni
Parmağınızla düğmeye bir kez basacaksınız bu kadar yahu.
20-30 sene önce kullandığımız motosikletlerde sinyal dertli işti.
Sağa sola kaydırılarak açılan ve kapatmak için tam ortalamak gereken sinyal anahtarları problem çıkarıyordu.
Sola sinyal verirsin, kapatmaya çalışırken sağa fazla kayar sağ sinyal yanmaya başlar ya da tersi olur falan.
Ama uzun zamandır yeni sistem sinyal düğmeleri kullanılıyor.
Düğmeye bir kez dokunmak yetiyor.
Bu da zor geliyorsa ne demeli artık.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Bence gereksiz.
Sinyali açık unutmak başımızı derde sokan önemli bir hata. Peki neden olur? Düşünmeden otomatikleşmiş bir halde sinyal vermekten olur.
Sinyalleri gerekli gereksiz her durumda değil de düşünerek, diğer yol kullanıcılarına niyetimizi (o anda yapıyor olduğumuzu değil, niyetimizi) anlatmak için bir iletişim aracı olarak kasıtlı bir şekilde kullanırsak açık unutmayız. Bomboş bir dağ yolundayız, öndeki araç yavaş. Biz arkadan yaklaştık. Bir iki viraj takip ettik. E artık onu sollayacağımızı o da biliyor. Bu aracı sollamadan önceki ona yaklaşımımız, hızımız onu sollacağımız bilgisini çoktan verdi. Artık sollama planlaması ile uğraşmak yerine bir de sinyal lambası yakıp kapatmaya uğraşmak akıllıca değil. Uğur Hoca,
makalesinde şöyle yazıyor:
E şimdi bu arkadaş sinyalini açık unutacak. Çünkü düşünerek değil otomatik sinyal veriyor.
Sinyallerin kullanımı düzgün olursa böyle cihazlara gerek yok. Hatta motorda BMW'lerde olduğu gibi otomatik sinyal kapatma var olsa bile kapatma işini ona bırakmadan düşünerek halletmek akıllıca.
PS: BMW'lerdeki teker dönüş sayısı sayıyormuş...
Farklı bir bakış açısı
Bence bu yaklaşımın şöyle bir kötü tarafı olabilir.
Sürekli olarak gereksiz sinyal vermekle uğraşmayayım, sinyal verme zamanımı kazanayım düşüncesi nihayetinde bu seferde sinyal vermemeyi otomatik bir hareket haline getirebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
COQ adlı üyeden alıntı
Düğmeye bir kez dokunmak yetiyor.
Bu da zor geliyorsa ne demeli artık.
Zor gelmiyor. Zor bir tarafı yok ama çok sık unutuyorum bu basit hareketi
-
Harley-Davidson ve BMW'nin bazı modellerinde mevcut. BMW'lerde eski usül sinyali verdikten sonra vites yükseltildiğinde sinyal otomatik kapanıyordu. Yeni modellerde nasıl bilmiyorum. Harley-Davidson'da ise açılı bir sensör bulunmakta. Belli bir miktarda açıyla yatıp döndüğünüzde otomatik kapanıyor. Çok naif dönüşlerde manuel olarak kapatmak gerekiyor.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
Honda fes 250 scooterde var sorunsuz çalışıyor acaba başka motora takılamazmı
-
....
Yahu flaşör denen zımbırtıyı duyan yok mu?
3 kuruşluk bir alet. Takıyorsunuz sinyal verince ötüyor. Böylece unutmuyorsunuz.
-
Yaw yok mu hiç aramızda elektronikçi, bir arduino uno devre kartı ve bir tane mesafe sensörü ile halledilebilecek bir iş...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
-
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Aynı zamanda diğer ikaz lambalarını da görmüyoruz demektir. Bu istenilen bir şey değil
Banada tam tersi söylendi.
Ehliyet kursunun eğitmeni ilk zamanlarımda gözüm kaymasın diye motosiklet göstergelerinin üzerine bant çekmemi istemişti.
Gözümüzün göstergeleri değil yolu takip ediyor olması lazım demişti ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)