Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aküde kaçak mı var?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Arkadaşlar benim canımı sıkan bir derdim var, motorumun farı ne zaman 3-5 dk açık kalsa akü bitiyordu, motorun önceki sahipleri xenon taktırdıkları için buna bağlıyordum sorunu fakat kar yağdığı için 1 hafta boyunca kullanamayıp motoru tekrar çalıştırmak istediğimde yine akünün bitmiş olduğunu görünce artık sorunun başka yerde olduğunu düşünmeye başladım, motoru vurdurarak çalıştırdım 2-3 saat kullandım gittiğim yerde stop ettirdim yarım saat sonra tekrar çalıştırdım sorun yoktu, geri döndüm evime geldim garaja çekerken fan açtı, 2-3 dk da fan açık kaldı tekrar çalıştırmayı denediğimde tekrar akünün bitmiş olduğunu gördüm.

    Dün akşam multimetre ile internetten araştırdığım kadarıyla kaçak akım aradım ilk başta aküyü ölçtüm 12.28V çıktı daha sonra akünün nötr kutup başını söktüm ve multimetreyi de temas halinde sesli uyarı veren moda aldım burada garip olan şu multimetreden çıkan kablonun bir ucunu akünün hiç bişey takılı olmayan nötr ucuna değdirip diğer ucunu da motorun şasesine değdirdiğimde sanki bu bağlantı birbirine temas ediyormuş gibi aletten temas sesi gelmeye başladı, aynısını nötr kablo ucuna değdirip yine şaseye değdirdiğimde yine oldu ama akünün eksi kutup başı hiç bir yere değmediği halde neden böyle sinyal verdi anlayamadım sanırım ben testi yanlış yaptım.

    En son olarak akünün + kutup başına başlanmış ucu açıkta belli ki bi zamanlar farklı bi amaçla kullanılan bi kablo buldum ve onu söktüm bunun haricinde tuhafıma giden bir bağlantı göremedim.

    Aküyü çıkartıp markasına bakamadım ama akünün yeni değiştiğini söylemişti aldığım arkadaş, sizin önerileriniz nedir? Sizce bu sorun neden kaynaklanır? Bu tip sorunları bulup tespit edip düzeltebilen motosiklet elektrikçisi önerebilir misiniz?

    Yardım edip yorum yazan tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
    levend84 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim canımı sıkan bir derdim var, motorumun farı ne zaman 3-5 dk açık kalsa akü bitiyordu, motorun önceki sahipleri xenon taktırdıkları için buna bağlıyordum sorunu fakat kar yağdığı için 1 hafta boyunca kullanamayıp motoru tekrar çalıştırmak istediğimde yine akünün bitmiş olduğunu görünce artık sorunun başka yerde olduğunu düşünmeye başladım, motoru vurdurarak çalıştırdım 2-3 saat kullandım gittiğim yerde stop ettirdim yarım saat sonra tekrar çalıştırdım sorun yoktu, geri döndüm evime geldim garaja çekerken fan açtı, 2-3 dk da fan açık kaldı tekrar çalıştırmayı denediğimde tekrar akünün bitmiş olduğunu gördüm.

    Dün akşam multimetre ile internetten araştırdığım kadarıyla kaçak akım aradım ilk başta aküyü ölçtüm 12.28V çıktı daha sonra akünün nötr kutup başını söktüm ve multimetreyi de temas halinde sesli uyarı veren moda aldım burada garip olan şu multimetreden çıkan kablonun bir ucunu akünün hiç bişey takılı olmayan nötr ucuna değdirip diğer ucunu da motorun şasesine değdirdiğimde sanki bu bağlantı birbirine temas ediyormuş gibi aletten temas sesi gelmeye başladı, aynısını nötr kablo ucuna değdirip yine şaseye değdirdiğimde yine oldu ama akünün eksi kutup başı hiç bir yere değmediği halde neden böyle sinyal verdi anlayamadım sanırım ben testi yanlış yaptım.

    En son olarak akünün + kutup başına başlanmış ucu açıkta belli ki bi zamanlar farklı bi amaçla kullanılan bi kablo buldum ve onu söktüm bunun haricinde tuhafıma giden bir bağlantı göremedim.

    Aküyü çıkartıp markasına bakamadım ama akünün yeni değiştiğini söylemişti aldığım arkadaş, sizin önerileriniz nedir? Sizce bu sorun neden kaynaklanır? Bu tip sorunları bulup tespit edip düzeltebilen motosiklet elektrikçisi önerebilir misiniz?

    Yardım edip yorum yazan tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
    benim yamahadada oluyor motoru aldığım sahibi statör yandığı için değiştirmiş,ulen statör neden yanar?benimde aküden yana derdim var..biyerlerden kaçırıyor anlamadım gitti..statöre ve elektrik tesisatına baktırmak lazım harici düzgünce takılmayan çakar,ampul, birde kablo birleştirme ve ekleri mutlaka lehim'le olacak..yoksa sıkıntı çıkıyor...

  3. #3
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim yamahadada oluyor motoru aldığım sahibi statör yandığı için değiştirmiş,ulen statör neden yanar?benimde aküden yana derdim var..biyerlerden kaçırıyor anlamadım gitti..statöre ve elektrik tesisatına baktırmak lazım harici düzgünce takılmayan çakar,ampul, birde kablo birleştirme ve ekleri mutlaka lehim'le olacak..yoksa sıkıntı çıkıyor...
    Sorunuma cevap geldi diye sevindim meğer bir başka akü mağduruymuş

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    AKüden çıkan + kablosunua multimetreyi amper konumuna alarak seri bağla kontak kapalıyken yada açıkken bir şey akım çekiyormu bak ona göre kaçak var yok anlarsın bu arada motor çalışırken rolantide 13.5 volt olmalı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)