Bune adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benim canımı sıkan bir derdim var, motorumun farı ne zaman 3-5 dk açık kalsa akü bitiyordu, motorun önceki sahipleri xenon taktırdıkları için buna bağlıyordum sorunu fakat kar yağdığı için 1 hafta boyunca kullanamayıp motoru tekrar çalıştırmak istediğimde yine akünün bitmiş olduğunu görünce artık sorunun başka yerde olduğunu düşünmeye başladım, motoru vurdurarak çalıştırdım 2-3 saat kullandım gittiğim yerde stop ettirdim yarım saat sonra tekrar çalıştırdım sorun yoktu, geri döndüm evime geldim garaja çekerken fan açtı, 2-3 dk da fan açık kaldı tekrar çalıştırmayı denediğimde tekrar akünün bitmiş olduğunu gördüm.
Dün akşam multimetre ile internetten araştırdığım kadarıyla kaçak akım aradım ilk başta aküyü ölçtüm 12.28V çıktı daha sonra akünün nötr kutup başını söktüm ve multimetreyi de temas halinde sesli uyarı veren moda aldım burada garip olan şu multimetreden çıkan kablonun bir ucunu akünün hiç bişey takılı olmayan nötr ucuna değdirip diğer ucunu da motorun şasesine değdirdiğimde sanki bu bağlantı birbirine temas ediyormuş gibi aletten temas sesi gelmeye başladı, aynısını nötr kablo ucuna değdirip yine şaseye değdirdiğimde yine oldu ama akünün eksi kutup başı hiç bir yere değmediği halde neden böyle sinyal verdi anlayamadım sanırım ben testi yanlış yaptım.
En son olarak akünün + kutup başına başlanmış ucu açıkta belli ki bi zamanlar farklı bi amaçla kullanılan bi kablo buldum ve onu söktüm bunun haricinde tuhafıma giden bir bağlantı göremedim.
Aküyü çıkartıp markasına bakamadım ama akünün yeni değiştiğini söylemişti aldığım arkadaş, sizin önerileriniz nedir? Sizce bu sorun neden kaynaklanır? Bu tip sorunları bulup tespit edip düzeltebilen motosiklet elektrikçisi önerebilir misiniz?
Yardım edip yorum yazan tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürler.