eşiniz mantıklı düşünüyor.
600cc makine alıp zaten bildiği segment hakim olduğu bir dalda sonuna kadar oynamak ve keyif almak güzel bir seçim.Litrelik motorlar işin tepe noktası çok iyiler çok güçlüler çok hızlılar ama kesinlikle " every day bike " değiller. 600rr da aynı şekilde ama yine şehir içi kullanıma litrelik motora göre daha yatkın.
600 den biraz hızlı olsun ama litrelik olmasın diyorsanız gsxr 750 iyi bir seçim olabilir. 600 e yakın çabukluk 1000 e yakın gidiş. Düşlediğim motosikletlerden
Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !
Evet olayın özü budur. Günümüz ülke trafiği, yol durumu, benzin fiyatları, insanların trafik kültürü seviyesi açısından, eğer ki piste çıkmayacaksanız 600 cc her türlü yeterli. Çoğu 600 cc ile 1.000 cc arasında 70-80 bg e yakın fark var, az-buz bir rakam değil bu, hani neredeyse altınızdaki motora bir Mt07 daha eklemek gibi bir şey. Ben 150 k yı devirdim, bir çok motosiklet sürdüm, aldım, 600 cc motorum da vardı, fakat bir gün arkadaşın zx9 una bindim, işlerin çook farklı olduğunu anladım. Bu iş 125 cc den 250 cc ye geçmekten çok farklı bir olay.
Süremez mi, kesinkle sürer, hatta belki çoğu uzun yıllar 1000 cc kulananlardan bile iyi sürebilir, fakat dediğim gibi çok gerkli mi hayır? Bu gün iyi bir 600 cc 240-250 lileri rahat görür, 1.000 lik stock motorlar ise biliyorsun 299 da limitleniyor. 49 km için bu fark verilir mi sizce düşünün? Hani 600 rr ile her vitesi kullanabilmek var, 1.000 cc ile 1-2, 1-2 gitmek var.
Bana kalırsa yeni nesil çekiş kontrollü bir superbike CBR600'den her yönden daha güvenlidir.Güç modu,wheelie control,abs vs.
600rr ile 1000rr arasındaki fark R25 ile R6 veya Cbr250 ile 600rr arasındaki fark gibidir.
Birisi 100 diğeri 200 beygir (afaki)
Yarış dışında son derece gereksiz,600 çiçektir.(bence) Ülkemiz asfaltında bileğin o kadar iyi olmalı ki o lastik boşa sarmasın.. Lastiğin yere tutunacak zamanı bile olmuyor kimi zaman.
1 noktadan 1 noktaya herkes götürür ama 600 ile kıyas tutulamaz.
Yol yapmayı seviyor ve sık seyahate çıkıyorsanız hem rahatlık hem de benzin tasarrufu açısından binlik alması daha akıllıca olur.
Fakat şehir içinde ve sıkıntılı trafikte alışana kadar bir süre sıkıntı çekecektir.
Bunun dışında Türkiye şartlarında bir spor motosiklet alacaksa Honda en mantıklı seçim.
Uzun süredir kontrol etmedim ama eğer fiyat politikalarını değiştirmedilerse diğer markalar Türkiye'de uyduruk bir fiyat uygulaması yapıyorlar.
Honda spor modellerinde fiyatlarını avrupa fiyatları ile aynı seviyede tutuyor. Hatta zaman zaman daha düşük sattığı bile oluyor.
Tabi dediğim gibi uzun zamandır kontrol etmedim. Bakıp karşılaştırmak gerek.
Orta yaşı geçtiyse ve spor yapmıyorsa bir süre sonra altıyüzlük yormaya başlayacak onu da göz önüne alın.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Ünlü bir atasözü var. 600lük öldürmez, 1000lik öldürür.
Zamanında 2 sene Kawasaki ZX-6R (2006) 25K kilometre bindikten sonra ZX-10R almıştım. 3 ay dayanabildim. 1'nci viteste 160, 2'nci viteste 200+ yapıyordu. Şehir içinde devamlı tedirgin oluyordum. Gaz açıyorsun arka taraf devamlı oynuyor, 4'üncü viteste arka lastik patinaja düşüyor (o zaman TC yoktu). Ben 1000cc önermiyorum. Devamlı otobanda gazlarım, Ferrari tokatlarım, ya da piste girer sağımı solumu sürterim derseniz alın ama gezmek amaçlı almayın derim.
Bunu da söylüyor evet 600RR gibi kalkış yapabilabilecegını mı sanıyorsun hemen patinaja gelir vsvs söylüyor. Zaten vazgectım bısey soylemıcem sonra kabak bana bana patlıcak. :D Ne istiyorsa onu alsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------
Hayır bahsettıgım motorları ben kullanamam artcılık yaptıgım oluyor buyüzden istiyordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:27 ----------
Yol yapmayı sevıyoruz, yaptıkta ama çok sık olan bısey degıl en kötü gunu bırlık yakın bır şehre gıdıp geliniyor. İşten dolayı. Daha çok şehır içi olcaktı ama zaten alırsak onuda elimizde max. 3 sene fılan tutardık. Ben 1000 al demekten vazgectım zaten belkıde kendınce haklıdır buradakı yorumlarda bıraz öyleydı. Kendısı ne alcaksa alsın. Butce kalırsa ben kendı motorumu degısturırım.
Acikcasi hem ergonomi, hem de devirlere gore guc dagilimi acisindan hic bir SS "every day bike" değil...
Hacimden bagimsiz, cok yuksek devirde kullanmadiktan sonra guc bosa gidiyor. Dusuk devirdeki tork farki gunluk kullanimi pozitif yinde etkileyen bir sey. Problem o ki SS'ler dusuk devirde tork icin degil, mutlak yuksek guc icin dizayn ediliyorlar, o yuzden de gunluk kullanimda pratik degiller, ozellikle de 600cc'ler, cunku dusuk devirde oluler. Guc lazim olunca vites dusup devir arttirmak, duruma gore onceden hazirlanmak, yani hesap kitap lazim, ha deyince gelmiyor guc.
Bir de MTC farki unutulmamali. 1000cc motosiklette gazi kokleseniz bile ne arka tekeri kaydirir, ne de tekere gelir. Ilkel herhangi bir 600cc, elektronigi kuvvetli bir 1000cc'den cok daha tehlikelidir. MTC gucun guvensiz yapacak kismini tekere gondermez zaten.
Aslında ss motosikleti amaçlarına uygun kullanmıyorsanız kategori değiştirebilirsiniz, güzel bir z1000r veya mt10 alınabilir hem torku alt devirlerde veriyor hem de beygir gücü gayet yeterli(z1000 daha alt devirde veriyor max torkları aynı mt10 20 bg daha yüksek max tork daha yüksek devirde verildiği için), iki motorun bloğu da ss den bozma zaten
şarkı güzel ama ingiliççe... motor güzel ama hiç binmedik yorum yapamam o yuzden
ama psikolojik açıdan, sanki rahat ettiğine binse.. dimi? arabada ittirme olur da, motor öle bir melet değil..
SS blogu naked'a uyarlandiginda genelde cok yuksek devirlerde gelen maximum beygir gucu dusurulup tork arttiriliyor, ancak gunluk kullanimda asil naked daha guclu hissettiriyor, cunku deli gibi devir cevirmek zorunda kalinmiyor. Ayni zamanda "throttle body" kucultuluyor, yakit sarfiyati azalmasi bir yana, gunluk kullanimda onemli olan "gazin yarim acilmasi" durumuna daha yumusak ve duzenli tepki veriyor motor. SS, pist icin uretilmis bir makina. Gunluk kullanimda, sadece motor acisindan bile, o kadar cok taviz veriliyor ki...
Honda'nin 1000cc naked'i 2007'den beri ayni. MT10 simdilik Japon herhangi bir ureticiden gelen en cekici naked teklifi.
Z1000 geçen seneki fuarda aklımı çeldi begendıgım bır motor zaten hatta ss fılan boşver artık fılan dedım de o kadar eziyetını çektım ss in alışana kadar, hemen değiştircez mı dedi. Hakıkaten eşim zor alıştı oturma pozisyonuna, kısa sürdü ama zordu bılmıyorum herkeste nasıl. Kenarı cekıp el kol dınlendirıyordu 1 saatlık yolu dinlenmeden gidemıyordu ilk aldımızda, dogru oturmuyordu cunku farkında olmadan depoya yaslanıp duruyordu, ben sureklı uyardım geri otur geri otur diye. Z1000 yine öneririm ama karışmamaya karar verdım sonuçta ben sürmüyorum onun motorunu. Ne istiyorsa ona bınsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:06 ----------
Bende kullanmadım zaten :D O yüzden bişey dememeye karar verdım kendı bilir. Düşününce benım istemedıgım motoru dıretse kızardım heralde :D Kendi sürcek sonucta ben en fazla artcı oluyorum.
Boşu boşuna eziyet olmuş. Niye SS tercih ettiniz ilk başta? Görünüş için mi?
Ducati ve özellikle de KTM'in büyük iki silindirli motorları süper günlük kullanım için. Düşük devirde cruiser kadar torklari, yüksek devirde SS gibi güçleri var. Özellikle KTM çok da rahat. 4 saat yolda bir kere benzin almak için durdum. Gideceğim yere varmış olmasam 2 saat daha devam ederdim. Ön camsız... Ancak ne KTM, ne de Ducati sorunsuz değil... En yakın Japon açık arayla MT10. Z1000'in zayıflaması lazım biraz.
SS tarzı benım istememle oldu. Onun fikri degıldı aslında. Ben ss dıyınce O da 1000lik alırım ozaman dıyordu ama tabi iş ciddiye binince öyle olmadı ve ilk kez ss tarzı kullanacagı ıcın rıske atmak istemedım 600RR dedim ve onu aldık iyiki öyle yapmışız zaten 600RR dan bile cekindi çünkü basta. Bu şekilde oldu.
Hatta rodajdan döndüğümüzde sen olmasan bu motoru hemen satışa koyardım demişti. :D Ama alışıncada keyifli geldi galiba o kadar cektım, keyfını sureyım hemen tarz degıştırmeyelım dedı bu seferde bısey demedım bende. O da bıkar elbette suan z1000 kabul ederse yine memnun olurum ama tarz degısmek istemedıgı için 1000RR demiştim. Gercı tuttursam illede bu dıye aldırırım da yapmak istemıyorum bu defa.
İki makine ile de tecrübem yoktur ama korkuyorsa almasın bence...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)