Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kapalı Kask m?Yarım Kask mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Arkadaşlar motorum nostalji sizce yarım kask mı almalıyım full face kask mı almalıyım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar200NS-MT25-Honda NC750X
    Bence motorun tarzı ne olursa olsun fullface kask takılmalı. Kaskın amacı motorla beraber bi şekil oluşturmaktan ziyade herhangi bir kazada çene dahil kafayı darbelerden korumak olmalıdır
    espresso, VOLkann ve essegesse bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Yarım kask diye bir şey yok. Yarım kask denen aksesuar polis çevirmesinden geçme ve videoda güzel görüntü verme harici bir işe yaramaz. Çok zorlasak başınızı güneşten korur.
    Kazada asıl korumamız gereken yer yüzümüz. Kafamıza aldığımızda biraz şişkinlik ve ağrı yapacak bir darbe gözümüze, dişlerimize, burnumuza neler yapar bir düşünün.
    Güvenliği geçtim yüzünüzü sürekli rüzgara ve soğuğa maruz bırakmak çok sağlıksız.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Kesinlikle kapalı kask önermekle beraber yarım kask yoktur diye bir şey de yoktur. Yarım kask vardır ve hayati organ olarak kabul edilen beyni korur. Kaliteli olanları ABD'de DOT testlerini geçecek şekilde yapılar. Ama sonuçta yarım kasklarda yüzü feda edersiniz. Yaralanma durumunda gözünüzü bile kaybedebilirsiniz, ağır yaralanma olur ama hayati bölge değildir sonuçta. Yapıları itibariyle AB'nin ECE testini geçemezler.
    Arkadaşın dediği polis çevirmesinden geçmeye yarayan şeyler kask değil, tastır.

  5. #5
    Uğur Gündüz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    askerden sonra olacak
    Yarım kesk çene ve burun kısmını iyi koruyacağını düşünmüyorum kaza anında.. Çok korkarım yarım kasktan ama açılabilir kask olur bence..

  6. #6
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Hala motorun tipine göre kask seçenler mi var yahu.Bu tarz değil bilinç meselesi dostum.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Full face kask almakta karar kıldım teşekkür ederim Mt ve Ls2 kasklar var bütçem 300 Tl civarı iyimidir bu markalar

  8. #8
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Hala bu tip sorular sormaya gerek varmı ?

    Google beye kapalı kask mı açık kask mı yazınca zaten bir ton bilgi çıkıyor. En çok nerden darbe alıyoruz vs.

    Yinede araştırmazsın diye yazayım, tam kapalı kask al. En çok darbe çene kısmına geliyor istatistiklere göre. Motosikletin modeline göre kask seçimi işinden vazgeçelim artık lütfen.

    Motosikletimiz 2.000 tl de olsa 20.000 de olsa düşünce aynı darbeyi alıyoruz.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hala bu tip sorular sormaya gerek varmı ?

    Google beye kapalı kask mı açık kask mı yazınca zaten bir ton bilgi çıkıyor. En çok nerden darbe alıyoruz vs.

    Yinede araştırmazsın diye yazayım, tam kapalı kask al. En çok darbe çene kısmına geliyor istatistiklere göre. Motosikletin modeline göre kask seçimi işinden vazgeçelim artık lütfen.

    Motosikletimiz 2.000 tl de olsa 20.000 de olsa düşünce aynı darbeyi alıyoruz.
    Hocam son mesajımda karar kıldığımı söyledim hala aynı konu üzerinde durmanın anlamı var mı?Sizden önce arkdaşlar zaten durumu izah etti yinede teşekkür ederim

  10. #10
    Xavosa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2015
    Şehir
    Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Kapali kask her zaman daha guvenlidir.


  11. #11

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara


    Motosiklet kazalarında kaskların darbe alan yerlerini incelemişler. Sayılara bakarak kaskların nerelerden darbe aldığını ortaya çıkarmışlar. Buna göre darbelerin yaklaşık % 45'i yarım kaskların eksik bıraktığı yerlere geliyor. O riski almak istemezsiniz.

    Duruyorken yere düştüğümüzü varsayalım. Yani yataydaki hızımız sıfır. Ama yere doğru düşeyde bir hızla çarptık. Yani durduk yere motoru yatırdık ve biz de düştük. Sabit yerçekimi ivmesiyle 1 saniyede düşüyoruz. 1 saniyede hızımız 9 m/sn oluyor. Saniyede 9 metre ilerleyen bir cisim haline geliyoruz ve bu hızla yere çarpıyoruz. Kabaca 30 km/sa. Yani kafayı yere saatte 30 km hızla çarpıyoruz.

    Şimdi arkadaşımızdan rica edelim eline sert bir tahta veya benzeri bir malzeme alsın. Ve açık kaskımızın kapatmadığı çene bölgesine saatte 30 km/s hızla (saniyede 9 metre koşmak gibi bir hızla) vursun. Ya da hesabı çok daha yumuşatalım. Yere vardığımızdaki hızı değil yere varıncaya kadardi ortalama hızımızla (mesela saniyede 2 metre) vursun. Sonuç katlanılır gibiyse açık kask alabiliriz.
    espresso, mombohunter ve VOLkann bunu beğendiler.

  12. #12
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Resime göre sağ çenenin darbe alma oranı sol çeneden fazla, ilginç. İnsanlar daha çok sağa düşüyor demek ki.

  13. #13
    Xavosa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2015
    Şehir
    Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Saglak olanlar saga donuslerde sikinti yasiyor diye duymustum. Cogu insan sagla oldugundan belki ilgilidir. Ben mesela solak oldugum halda sola cok rahat donerken saga zor yatiyorum. Benimki de degisik

  14. #14

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://clas-pages.uncc.edu/visualrh...elmet_400w.jpg

    Motosiklet kazalarında kaskların darbe alan yerlerini incelemişler. Sayılara bakarak kaskların nerelerden darbe aldığını ortaya çıkarmışlar. Buna göre darbelerin yaklaşık % 45'i yarım kaskların eksik bıraktığı yerlere geliyor. O riski almak istemezsiniz.

    Duruyorken yere düştüğümüzü varsayalım. Yani yataydaki hızımız sıfır. Ama yere doğru düşeyde bir hızla çarptık. Yani durduk yere motoru yatırdık ve biz de düştük. Sabit yerçekimi ivmesiyle 1 saniyede düşüyoruz. 1 saniyede hızımız 9 m/sn oluyor. Saniyede 9 metre ilerleyen bir cisim haline geliyoruz ve bu hızla yere çarpıyoruz. Kabaca 30 km/sa. Yani kafayı yere saatte 30 km hızla çarpıyoruz.

    Şimdi arkadaşımızdan rica edelim eline sert bir tahta veya benzeri bir malzeme alsın. Ve açık kaskımızın kapatmadığı çene bölgesine saatte 30 km/s hızla (saniyede 9 metre koşmak gibi bir hızla) vursun. Ya da hesabı çok daha yumuşatalım. Yere vardığımızdaki hızı değil yere varıncaya kadardi ortalama hızımızla (mesela saniyede 2 metre) vursun. Sonuç katlanılır gibiyse açık kask alabiliriz.
    Çok teşekkür ederüm detaylı açıklamanız için artık kesinlikle yarım kask almayı düşünmüyorum
    zaferce bunu beğendi.

  15. #15
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    fıtı fıtı giderken sigara tüttürmeyi seviyosan yarım kask tek çare. fakat sigara içecek bir ağızın kalmayabilir kazadan sonra.
    bir de kuryelerin yarım kasktan telefonu kulağa sokma olayı var, ona da çok özeniyorum

  16. #16

    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar200NS-MT25-Honda NC750X
    Alıntı eaglee06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Full face kask almakta karar kıldım teşekkür ederim Mt ve Ls2 kasklar var bütçem 300 Tl civarı iyimidir bu markalar
    MT iyidir kardeşim. Mt revenge çok kullanılan bi model. Fiyatını bilmiyorum ama 300 civarıydı yanlış değilsem. O modele bakmanı öneririm

  17. #17
    Hubalahubhub - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2016
    Şehir
    istanbul/bingol
    Motosikleti
    Caponord 1200 adv
    Kapalı kask var olan riski daha düşük seviyede tutarak diger kask turlerine oranla daha guvenli bir surus imkani sunar. Ayrica basimdan gecen su olay da belki size bir fikir verebilir: İki sene evvel cok sicak oldugu icin montumu giymedim ve esek arisi tarafından sokuldum. Ayni seyin gozleriniz olmasa dahi yanaginiza cenenize olmayacaginin garantisi yok.

  18. #18
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Hepsi yapıyor ama özellikle İtalyan markaların reklamları bu yönde çok tehlikeli.

    Tamam adamlarda bir trafik uslübu var, takip mesafesi nedir biliyorlar, motosiklet bilinci dünyanın en gelişmiş ülkelerinden biri, tali yol anayol ayrımına, yayaya bile saygıya çok önem veriliyor AMA ,

    Yine de dar sokaklı ada yollarında bile o kasklar çok tehlikeli. Bu reklamlardan vazgeçmeleri gerekiyor.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    İtalya trafiği Türkiye trafiği gibiymiş. O dediğiniz kuralına uygun sürüş Almanya, İngiltere ve Kuzey Avrupa'da olmasın?

  20. #20
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Birçok kez İtalya'da ve İspanya'da araç kiraladım . İngiltereyi bilmiyorum ama İspanya ve İtalyanın Almanya'dan hiç geri kalır yanı yok. Belki duyduklarınız fazlaca güney taraflarındadır bilemiyorum. En kötü sürücü stili Yunanistan'da orası bile bize bin basar.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)