Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motor beygiri ile oynama bilgi verirmisiniz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    dundeon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2014
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    hyosung gt250 r Aprilla rs4 125 4t
    arkadaşlar internette gezerken gördüm yamaha r6ya 35kw yani 48ps kit takmışlar motorun gücünü 48beygirde kullanıyorsunuz bununla ilgili detaylı bilgi verebilecek biri varmı: 1.maliyeti ne kadar 2.motora zararı varmı 3. yakıt tüketiminde bir değişiklik oluyormu genel olarak öğrenmek istiyorum sormamdaki amacım 250ccden sonra bir kerette 600cc ye zıplamak tehlikeli olur diye düşünüyorum ara motorlar (ninja300 cbr500v.b) zaten bi 600cc fiyatında ona vericeğim parayla r6 alırım eğer mümkünse zararsızsa 48 psde kullanırım hem tecrübem daha fazla olur hemde istediğim görüntüde bir motora binerim güzel faydalı yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    banada onun tam aksi beygiri yükselten kit lazım

  3. #3
    kursaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R125-Mt-09-CBR650R
    1- Motordan motora değişiyor ama maliyeti pahalı diyebilirim
    2- Sanırım zararı var çünkü r6 devir istiyen bir makina aslanın önüne etini koymazsan bu iş yürümez
    3- Yakıt tüketiminde hem azalma olur hem olmaz diyebilirim çünkü hem o 4 silindir çalışacak bu yüzden azalma buradan olmaz fakat beygir azalacağı için fazla performanslı kullanmadığınız icçn azalma olur diye düşünüyorum her halükarda
    neobirzenci bunu beğendi.

  4. #4
    dundeon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2014
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    hyosung gt250 r Aprilla rs4 125 4t
    Alıntı kursaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- Motordan motora değişiyor ama maliyeti orta diyebilirim
    2- Sanırım zararı var çünkü r6 devir istiyen bir makina aslanın önüne etini koymazsan bu iş yürümez
    3- Yakıt tüketiminde hem azalma olur hem olmaz diyebilirim çünkü hem o 4 silindir çalışacak bu yüzden azalma buradan olmaz fakat beygir azalacağı için fazla performanslı kullanmadığınız icçn azalma olur diye düşünüyorum her halükarda
    internette videolarını izledim yurt dışında baya kullananlar var motora zarar vericeğeni düşünmüyorum ama genede motor ustaları daha iyi bilir fiyat konusunda 150-200euro civarı yazıyor ama eğer doğru baktıysam

  5. #5
    kursaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R125-Mt-09-CBR650R
    Alıntı dundeon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    internette videolarını izledim yurt dışında baya kullananlar var motora zarar vericeğeni düşünmüyorum ama genede motor ustaları daha iyi bilir fiyat konusunda 150-200euro civarı yazıyor ama eğer doğru baktıysam
    R6 dediğimiz makine dediğim gibi devir istiyen makineler bu şekilde kullanmazsan motoru yer bitirirsin gibime geliyor. 150-200 euro civarındaysa sorun değil bence ama her ne olursa olsun 600cc 600cc dir kit felan filan ben zannetmiyorum zıplatmayacağını
    Fakat denerseniz bizde öğrenmiş oluruz pek bu konu hakkında bilgim yok sadece tahminlerim doğrultusunda konuşuyorum.
    Varlığım TÜRK varlığına armağan olsun.
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

  6. #6
    dundeon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2014
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    hyosung gt250 r Aprilla rs4 125 4t
    Alıntı kursaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R6 dediğimiz makine dediğim gibi devir istiyen makineler bu şekilde kullanmazsan motoru yer bitirirsin gibime geliyor. 150-200 euro civarındaysa sorun değil bence ama her ne olursa olsun 600cc 600cc dir kit felan filan ben zannetmiyorum zıplatmayacağını
    Fakat denerseniz bizde öğrenmiş oluruz pek bu konu hakkında bilgim yok sadece tahminlerim doğrultusunda konuşuyorum.
    yurt dışında ehlıyet-beygir muhabbetı yuzunden çoğu insanın böyle kullandığını gördüm kafama cok yattı yani ninja 300 yada cbr 500 gibi ara motora 20bin vermek yerine böyle bişi yaparım uzun süre kullanırım. tabiki gene zıplatma falan var teker felan yapılıo ama normal halindeki gibi değil videoları izlemenizi tavsiye ederim sadece r6 için değil tüm 600cc üstü motorlar içinmiş bu bmw s1000rr a takan var örnek vermek gerekirse videoda gördüğüm normal r6 280 v.b hızlara cıkarken 48hp de 210 felan maximum yapıyor ve cok hızlı bır sekılde fırlamıyor o hızlara tam tecrübe yapmak için ideal diye düşünüyorum kesin net bilgi vericek biri olsa yapmayı düşünüyorum :D

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Düzgün yapılırsa zararlı olacağını düşünmüyorum, çünkü birçok güçlü motosiklette gücün yüzde elli civarı kısıtlandığı bir yağmur modu var zaten. Adamlar kendi yaptıkları motora zararlı bir özellik koymazlar herhalde. Yağmur modunda da gayet normal ve güzel çalışıyor motor.

  8. #8
    dundeon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2014
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    hyosung gt250 r Aprilla rs4 125 4t
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzgün yapılırsa zararlı olacağını düşünmüyorum, çünkü birçok güçlü motosiklette gücün yüzde elli civarı kısıtlandığı bir yağmur modu var zaten. Adamlar kendi yaptıkları motora zararlı bir özellik koymazlar herhalde. Yağmur modunda da gayet normal ve güzel çalışıyor motor.
    mantıklı aslında bunu türkiyede ilk yapan ben olucam heralde :D

  9. #9

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    almanya da bu uygulama söyle yapılıyor
    örnek a2 ehliyetin var ve sadece 48 bg lik bir makina kullanabilirsin, gidip bir r6 alıp motorun gücünü 48 bg ye kısıtlıyabiliyorsun
    bunu resmi bir tamirhane de yaptırman lazım ondan sonra sıkıntısız bir şekilde kullanabilirsin
    okuduğum kadarıyla motosikleti uzun süre 48 bg de kullandıktan sonra motorun güc kısıtlamasını kaldırdıktan sonra yavaş yavaş motorun eski gücünü kullanın diye uyarıyolar forumlar da
    insan lar yani a2 ehliyetleri olduğundan böyle bir uygulama ya başvuruyorlar, keşke bizde de olsa?

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Eğer firmanın orjinal kitiyse hiçbir zararı olmaz, yakıt üketimi de düşük olur.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Düşük devir, hararet yapar ve aklıma başka zarar gelmiyor.
    Elbette ustaları daha iyi bilir.

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Tahminlerle bu kadar yorum nasıl yapılıyor acaba, 3 vakte kadar motor ele alınacak yürümez etmez... Nasıl yürümez 😀
    48 hp neredeyse gücün yarısı demek, 100 sabit giden bir sıra 4, 600 hararet yapmaz.
    Sakin kullanılınca da yapmaz aslında,radyatördeki fan her türlü soğutur.
    Halihazırda 250 cc kullanıyor ve bu kiti bulup uygulatabilecekseniz ve kiti çıkartamak için acele etmeyecekseniz olur, neden olmasın

    Bir de evet devir seven bir alet olduğu için 48 beygiri düşük bir devirde vermiyor. Buyrun grafik ; https://www.google.com.tr/search?client=ms-android-sonymobile&q=r6+dyno+results+stock&spell=1&sa=X&ve d=0ahUKEwjTnoHpgY_RAhVqJ8AKHTPJBqkQBQgVKAA&biw=360 &bih=512#imgrc=b6M-LcKUXbXPrM%3A

  13. #13
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Daha önce forumda konuşulmuştu. Güç kısıtlama genellikle gaz kelebeğine takılan bir parça ile yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Güçden ziyade motorun devirlenmesi önleniyor. Yazılımsal olarak gücü düşürmek için motorun ecu yakıt hava haritasında oynama yapmak gerekir. Buda bi yöntem.

    Düşük devir hararet yapmaz. Yüksek devir düşük sürat hararet yapar.

  14. #14
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Tr'de malesef yapıldı hahahaha
    Öncelikle yakıt tüketiminden bahsediyim yakıt tüketimi yükselecek.Motora zararı olmaz ama uzun vadede motor fazla yorulur.Yalnız düşünmen gereken şey şu sanırım ehliyetin a2 yani 35 kw kadar kullanabiliyorsun.Burada mevzu patlıyor makine muhendisine yapacagınız dıs modifiye vs.. cizdirip , daha sonra da yapılan isleri belgeleyen fatura ile beraber , ruhsatat isletmek icinde harcı yatırdıktan sonrada, TUV turkden tekrar muayene girer ve yeni muayene belgesi ve ruhsattaki modifiye ibaresi ile bu islem sonlanır.

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce forumda konuşulmuştu. Güç kısıtlama genellikle gaz kelebeğine takılan bir parça ile yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Güçden ziyade motorun devirlenmesi önleniyor. Yazılımsal olarak gücü düşürmek için motorun ecu yakıt hava haritasında oynama yapmak gerekir. Buda bi yöntem.

    Düşük devir hararet yapmaz. Yüksek devir düşük sürat hararet yapar.
    Yağmur modunda devirle oynanmıyor. Başka bir şekilde hallediyorlar. Gayet normal bir motor gibi çalışıyor, redline'a kadar gidiyor. Ama 180 beygir olan motor 100 beygiri geçmiyor.

  16. #16
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Evet o ikinci yöntem. Mekanikte bir değişiklik olmadığına göre Yağmur modunda motoru farklı bir map ile çalıştırıyorlar demekki.
    hasmet bunu beğendi.

  17. #17
    dundeon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2014
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    hyosung gt250 r Aprilla rs4 125 4t
    Yani simdi ben bu 48ps olayini yapsam ruhsattada degisiklik yapmak zorundamiyim kim bilicekki muaynede anlasilmaz diye dusunuyorum

  18. #18
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı dundeon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani simdi ben bu 48ps olayini yapsam ruhsattada degisiklik yapmak zorundamiyim kim bilicekki muaynede anlasilmaz diye dusunuyorum
    ruhsatta 599 cc yazacak a2yle nasıl sürmeyi planlıyorsun

  19. #19
    dundeon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2014
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    hyosung gt250 r Aprilla rs4 125 4t
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ruhsatta 599 cc yazacak a2yle nasıl sürmeyi planlıyorsun
    abi zaten benım a2 ehlıyetım var ben 2014 te aldım yanı yenı yasayla alakam yok 1000ccde kullanabılırım benım bu konuyu sormamın sebebı 250ccden sonra 600ccden once ara motor yerıne boyle bısı yapılsa nasıl olur dıye sordum yanı cunku ara motorlar nınja 300 cbr500 gıbı zaten bı 600luk fıyatında o yuzden bole bısı dusundum

  20. #20
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP


    teknik olarak 7 k civarı veriyor o dediğin beygirleri ,50 beygir civarı kısıtlansa 5 ve 6. vites harici çok eğim yoksa makine zorlanmaz rahat kullanılabilir tahminimce


    not : bu konu defalarca gündeme geldi yüksek beygirli bir motosikleti türkiye de fabrikasyon olsa bile beygirini düşüren bir yazılımla uygun ehliyete göre düşürüp kullanmak mümkün değil u andaki kanunlarla
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)