Honda Transalp xl700 va kullanicilari
-
Arkadaslar merhaba,
Forumda arama kisminda aradim oncelikle bu motoru. Benzer klasmanda birkac motosikletle karsilastirma yapilmis, ancak su alistigimiz ve bilgi bulmak icin sık sık basvurdugumuz '........... kullanicilari' seklinde bir baslik goremedim bu motosiklet icin. Velhasili cok az bilgi bulabildim.
Kullanicilarindan ve bilgi sahibi olan uyelerden etraflica bir degerlendirme alabilirsem cok memnun olurum. Yardimci olanlara simdiden cok tesekkur ederim.
Son olarak, malum sitedeki ilanlarda 2011 modeller icin 25000 civarinda isteniyor. Bu motosikletin piyasasi nedir? Ne kadar verilir? Sanki bana pahaliymis gibi geldi. Tekrardan tesekkur ederim ilgilenen arkadaslara.
“Falsehood flies, and truth comes limping after it" J.S.
"A lie can travel half way around the world while the truth is putting on its shoes" M.T.
Reklamlar
-
Konu güme gitmesin
-
bu motoru kullananlar yakıttan sikayet ediyordu . benzin tankeri ile geziyorlarmıs
o yüzden pek tutulmadı bu motor bana kalırsa.
-
antilop_skul adlı üyeden alıntı
bu motoru kullananlar yakıttan sikayet ediyordu . benzin tankeri ile geziyorlarmıs
o yüzden pek tutulmadı bu motor bana kalırsa.
Transalp 650 icin (karburatorlu olan eski modeli) cok yaktigini okudum forumlarda. 700 va enjeksiyonlu olan model. 5-6 lt/100 km oldugu konusulmus forumlarda.
-
Yakıt sarfiyatı için söylenen abartılı cümleler bu model için geçerli değil. Birlikte takıldığımız iki arkadaşımdan birinde 700 lük olan enjeksiyonlu transalp birinde de vstrom 650 var. Hemen hemen aynı yakıt sarfiyatları 100-130 km hızlarda 5 litre civarında. Bahsettiğim arkadaşım bu yaz Nordkapp a kadar sorunsuz gitti geldi transalple.
Memnun olmadığı tek nokta menzili depo küçük olduğu için.
-
Cok iyi motordur, dunyayı gez tık demez yakıtı az biraz yuksektir grenaj takımı cok pahalı, her parcası bulunabilen yuksek torklu, 160-170 km lere hızla çıkan oturaklı, ağır, ağırlık merkezi yukarda, tam bir yol endurosudur.. gideceğin 1000 kmlik yolun son 300 km si toprak bozuk köy yolları ise aradığın tel jantlı motordur, temizini bulup almayanı döverler, enjeksiyonlu ve abs lidir... ismini alp dagları geçişinden alır. Abisi 1000 xl ile Varaderodur.
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Cok iyi motordur, dunyayı gez tık demez yakıtı az biraz yuksektir grenaj takımı cok pahalı, her parcası bulunabilen yuksek torklu, 160-170 km lere hızla çıkan oturaklı, ağır, ağırlık merkezi yukarda, tam bir yol endurosudur.. gideceğin 1000 kmlik yolun son 300 km si toprak bozuk köy yolları ise aradığın tel jantlı motordur, temizini bulup almayanı döverler, enjeksiyonlu ve abs lidir... ismini alp dagları geçişinden alır. Abisi 1000 xl ile Varaderodur.
En son 2011 modeli var bu 700 lük versiyonun. Temizine 25000 civarında isteniyor. Fazla değil mi sizce de? Eşi, dostu, arkadaşı son dönemde bu motoru alıp satmış biri çıksa da piyasasını öğrenebilsek. Ne kadar verilir acaba temizine?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:19 ----------
ufuk-*- adlı üyeden alıntı
Yakıt sarfiyatı için söylenen abartılı cümleler bu model için geçerli değil. Birlikte takıldığımız iki arkadaşımdan birinde 700 lük olan enjeksiyonlu transalp birinde de vstrom 650 var. Hemen hemen aynı yakıt sarfiyatları 100-130 km hızlarda 5 litre civarında. Bahsettiğim arkadaşım bu yaz Nordkapp a kadar sorunsuz gitti geldi transalple.
Memnun olmadığı tek nokta menzili depo küçük olduğu için.
Muhtemelen arkadaşınız yeni almamıştır ama piyasasını çok merak ediyorum.
-
23-25 bandı alınabilir fiyat.. alet çok iyi her kuruşuna değer.
-
Geçen yıl ocakta aldı2009 ya da 2010 model olması lazım 20500 falandı sanırım fiyat, 3 globescout çantayla birlikte.
25.000 yüksek geldi bana.
Geçen ay 34.000 istenen bir multistrada nın 29000 e satıldığını duydum. Pazarlık payı vardır sizin baktığınız motorun bence.
-
07 Aralık 2016, 22:50
#10
bende xl 700 çok baktım iyi motor hoş motor
ama bana uymadı üzerine oturunca bi garip geldi
o zaman bende nc 700 vardı satıp daha enduro olan bi motor alacaktım ve gidip 660 tenere aldım çok memnunum en azından bahsettiğin paralar 1 yaşında motorlar var 660
birde bunun alt tarafı yere çok yakın artçılı kullanan ve üzerinde çadır mat kamp malzemesi olan bi kullanıcı gördüm bi scooter gibi yere yakın bana uymaz dı
-
07 Aralık 2016, 23:11
#11
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
23-25 bandı alınabilir fiyat.. alet çok iyi her kuruşuna değer.
Transalp yillarca farkli motor bloklari ile uretimde olan; ruhu, karakteri olan bir icat gibi geliyo bana.Cok cok uzun yillar da binilir sanki. Enduro seviyorum ben. Araziden ziyade yol amacli. Transalp de tam bunun icin bicilmis kaftan sanki. Saglam, kaliteli, gucu yerinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------
ufuk-*- adlı üyeden alıntı
Geçen yıl ocakta aldı2009 ya da 2010 model olması lazım 20500 falandı sanırım fiyat, 3 globescout çantayla birlikte.
25.000 yüksek geldi bana.
Geçen ay 34.000 istenen bir multistrada nın 29000 e satıldığını duydum. Pazarlık payı vardır sizin baktığınız motorun bence.
Malum sitede kimisi satma amacli degil de ederini ogrenmek icin ilan koyuyor. Hal boyle olunca yukaridan ufleyen cok. Degerini teklif etmeye de korkuyor insan
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
bende xl 700 çok baktım iyi motor hoş motor
ama bana uymadı üzerine oturunca bi garip geldi
o zaman bende nc 700 vardı satıp daha enduro olan bi motor alacaktım ve gidip 660 tenere aldım çok memnunum en azından bahsettiğin paralar 1 yaşında motorlar var 660
birde bunun alt tarafı yere çok yakın artçılı kullanan ve üzerinde çadır mat kamp malzemesi olan bi kullanıcı gördüm bi scooter gibi yere yakın bana uymaz dı
Baktigim uc motor var. Biri transalp 700, biri sizin de bahsettiginiz tenere, digeri de kawasaki 650 versys. Tenere daha cok arazi amacli uretilmis sanki. Benim stabil araziden ziyade, asfalt yolda kullanma niyetim var. Kullanici yorumlarina bakilirsa versys icin gaz tepkisi daha hassas, transalp icin daha toleransli denmis. Benim nedense gonlum transalp den yana. Bu arada sizin nc 700 ile ilgili bircok yazinizi okudum forumda. Transalp'in yillarca varolmasindan midir nedir, nedense transalp bana cok saglammis gibi geliyo. Bu arada 2011 TA lar ile sifir ciplak nc ler arasinda cok az fiyat farki var. Bu sekilde kiyaslama yapinca sanki pahali imis gibime geliyor.
-
07 Aralık 2016, 23:20
#12
650 transalp sahibi olarak herkes kendi motorunu sever elbette ama transalp aşka dönüşür bir sahibi olsan. Facebookta grubu var. Orada daha güncel daha sıcak sorularına yanıt bulabilir transalpin ne menem bir sevda olduğunu öğrenirsin. Üyeleri bile sıcaktır. Sağlıcakla.
-
07 Aralık 2016, 23:28
#13
bestamik19 adlı üyeden alıntı
650 transalp sahibi olarak herkes kendi motorunu sever elbette ama transalp aşka dönüşür bir sahibi olsan. Facebookta grubu var. Orada daha güncel daha sıcak sorularına yanıt bulabilir transalpin ne menem bir sevda olduğunu öğrenirsin. Üyeleri bile sıcaktır. Sağlıcakla.
Grup sayfasini inceleyecegim. Cok tesekkur ederim
-
08 Aralık 2016, 21:53
#14
evet transalp çok sağlam bi motordur
lakin tenere yi seçmem sebeblerimden birisi de ta dan 1 lt az yakıyor bakımı daha kolay yükseklik avantaj
nc konusuna gelirsek
eğer sadece köy yolu tarzı yollarda gezeceksen nc işini görür ama bi tenere transalp gibi sağlam değildir hor kullanmaya gelmez
arka amortisör patlar plastik kalitesi kötüdür
sadece güncel bi motor ve bütün seçenekler den az yakar
versys için se bu segmentte güç olarak çok iyi ama kullanım olarak nc den farksız
fakat sağlam motor dur
-
09 Aralık 2016, 21:07
#15
F54 adlı üyeden alıntı
evet transalp çok sağlam bi motordur
lakin tenere yi seçmem sebeblerimden birisi de ta dan 1 lt az yakıyor bakımı daha kolay yükseklik avantaj
nc konusuna gelirsek
eğer sadece köy yolu tarzı yollarda gezeceksen nc işini görür ama bi tenere transalp gibi sağlam değildir hor kullanmaya gelmez
arka amortisör patlar plastik kalitesi kötüdür
sadece güncel bi motor ve bütün seçenekler den az yakar
versys için se bu segmentte güç olarak çok iyi ama kullanım olarak nc den farksız
fakat sağlam motor dur
Sizin tenere abs li versiyon mu acaba? Tenerenin ikinci eli icin herhangi bir tavsiyeniz olur mu? Mesela su yildan sonra soyle degisiklikler oldu gibi. Her ne kadar TA istesem de, ikinci el alacagim icin, uygun, temiz tenere bulursam kesinlikle degerlendirecegim.
-
09 Aralık 2016, 21:43
#16
Tenere tek silindir transalp cift silindir dolayısı ile Transalp ile tolculuk daha konforlu ve koltuğuda payidat gibidir. Yanılmıyorsam transalpte kombine fren sistemi var..
-
09 Aralık 2016, 23:49
#17
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Tenere tek silindir transalp cift silindir dolayısı ile Transalp ile tolculuk daha konforlu ve koltuğuda payidat gibidir. Yanılmıyorsam transalpte kombine fren sistemi var..
Dediginiz gibi cift silindirin konforu yolda kendini hissettirecektir ki ben asfaltta kullanma amaciyla almak istiyorum. TA da kombine fren sistemi standart. Tenere de ise abs opsiyonel. Tenerenin menzili daha uzun deponun cok buyuk olmasi hasebi ile. Bu arada 2015 sifir kampanyali tenereler 25500 civarinda. İkinci el TA lar icin istenen 25000 ler kesinlikle cok pahali.
Her ne kadar silindir sayisi, abs fren sistemi gibi farkliliklari olsa da, abs siz bir tenere de fiyatinin butceme hitap etmesi nedeniyle alternatif benim icin. O da beni cok mutlu eder. Yakitinin azligi, isletme maliyetinin uygunlugu, saglamligi. Tabi bu ozellikler TA icin de gecerli
-
Malum ilan sitesinde 2012 model vfr 800 crossrunner fiyatı ile 2011 transalp 700 fiyatları neredeyse aynı. Vfr mi ucuz yoksa Transalp mi pahalı anlamadım. 2010-2011 TA lar için 25000 isteniyor.
-
%10 pazarlık payı koy ortalama fiyatı bulursun.3 Yıl kullandım tık demedi.Fazla yakmaz, benim hesabıma göre makul kullanım 4,5lt/100km kadardı. Rahat, konforlu, gösterişli, sağlam motordu.Sadece boyum kısa olduğu için,(1.70) şehir içi dur kalklar da sıkıntı oluyordu. Kırmızı ışıkta beklerken ayaklar yere tam basmadığı için 2 kere devirmiştim. Binmeye vakit bulamadığım için satıp küçük hacimlere dönüş yaptım. Her kuruşunu sonuna kadar hak eder.
-
banro adlı üyeden alıntı
%10 pazarlık payı koy ortalama fiyatı bulursun.3 Yıl kullandım tık demedi.Fazla yakmaz, benim hesabıma göre makul kullanım 4,5lt/100km kadardı. Rahat, konforlu, gösterişli, sağlam motordu.Sadece boyum kısa olduğu için,(1.70) şehir içi dur kalklar da sıkıntı oluyordu. Kırmızı ışıkta beklerken ayaklar yere tam basmadığı için 2 kere devirmiştim.
Binmeye vakit bulamadığım için satıp küçük hacimlere dönüş yaptım. Her kuruşunu sonuna kadar hak eder.
Ederinde satılan temiz bir TA ya talibim. Benim boy da pek uzun sayılmaz 177 cm civarında. Tutabilirim diye düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)