Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Türk Telekom Çalışanı Kazaya Sebebiyet Verip Kaçtı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    15 Ekim 2016
    Alıntı Dr. Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer U dönüşü yasaksa ve sinyal yoksa %100 kusur karşı tarafta. U dönüşü yasak değilse ve sinyal varsa herhangi bir kusur yok otomobilde. U dönüşü yasak değil sinyal yoksa otomobil %100 kusurlu olur.
    U dönüşü yasak degilse sinyalde verdiyse bile bu dangalak %100 suçludur arkadaslar bi kazaya sebebiyet verdi ve kacti


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Sinyal vermesi bir sonuç doğurmaz, sinyal verdikten sonra kontrol etmesi lazım ve yol uygunsa manevra yapması lazım.

    Kaçması zaten tam bir şerefsizlik, o yolda u yapılmaz yasaktır.


    Motosikletin araca çarpıp çarpmaması da şart değil kazaya sebebiyet vermek de suç. Kamera kaydı olmasa şerefsiz yol almış gitmiş hak mak arayamıcak belki de
    Salurbey bunu beğendi.

  3. #23
    Dr. Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2015
    Motosikleti
    R 25
    Keşke işler öyle işlese.. Kaza tespit tutanağına bakan eksperler maaleef böyle düşünmüyorlar.

  4. #24
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Alıntı Dr. Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer U dönüşü yasaksa ve sinyal yoksa %100 kusur karşı tarafta. U dönüşü yasak değilse ve sinyal varsa herhangi bir kusur yok otomobilde. U dönüşü yasak değil sinyal yoksa otomobil %100 kusurlu olur.
    oldu u dönüşü serbest sinyal varsa yolu kontrol etmeme doluysada önüne atlama hakkı var. Yolun boş ve müsait olduğundan emin olmadan u dönüşü yapamazsın.
    Aynı olayı eskıden cbr 250 ile yaşadım, tutanak tutmadık nakit olarak hasarı karşılaşmıştı.
    https://www.youtube.com/channel/UCG8V2OFsRDyxuCrAklq8aBg

  5. #25
    Dr. Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2015
    Motosikleti
    R 25
    Alıntı berkay3212 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oldu u dönüşü serbest sinyal varsa yolu kontrol etmeme doluysada önüne atlama hakkı var. Yolun boş ve müsait olduğundan emin olmadan u dönüşü yapamazsın.
    Aynı olayı eskıden cbr 250 ile yaşadım, tutanak tutmadık nakit olarak hasarı karşılaşmıştı.
    Hocam anlatamıyorum galiba. İki taraf tutanak tutsa. Araç sürücüsü "U dönüşü olan yolda sola sinyalimi vererek sola dönüşe başladım ve motosiklet sürücüsü bana arkadan temas olmadan düştü" dese hangi trafik kanunu kurtaracak arkadaşı ? Nerede takip mesafesi demezler mi ?

    Bakın ben geçen ay buna benzer kaza yaptım. Park halindeki araç sinyal vermeden kalktı, temas olmadan aradan geçtim ancak frenlere fazla asılmamdan dolayı 6-7 metre ileride düştüm. Bu kazada karşı tarafın tek suçlu olduğu nokta sinyal vermemesi oldu. Ben bu kaza için ihtimalleri sıralıyorum zaten olacak sonuçlar bunlar.

  6. #26
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    u dönüşünün yasak olduğuna dair bir tabela görmedim,
    4. saniyede bir tabela var sanırım sola dönüş olduğuna dair.
    motosikletin hızı yanlış anlamadıysam 70 - 80 km civarı,

    motosikletin bu tarz bir duruma tepkisinin yeterli olmayacağı hızda olduğunu düşünüyorum.
    bu diğer aracın doğru iş yaptığı anlamına gelmiyor.
    kabahatin tamamı karşı tarafta değil.
    kaçtığı için tamamını ona yamayabilirler.

  7. #27
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Adam kaçsa da kaçmasa da % 100 suçlu çıkacağı kanaatindeyim. Orada U dönüşü yasak olmasa bile o dönüşü yapmak için yolun uygun olup olmadığını kontrol etmek zorunda.
    İsterse 2 saat o yolda yolun uygun olmasını beklesin, yol uygun değilse sinyal vermiş vermemiş falan fark etmez kafasına göre sinyal verip tak diye kontrolsüz direksiyon kırmaya girer.

  8. #28
    Hondahastası - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Kazalar olmasa. Aman arkadaşlar dikkatli olalım.

  9. #29
    Dublebas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Alaska
    Motosikleti
    Pulsar NS150
    Ya kaza da suçlu çıkacakda araç onun değil zaten firmanın trafik sigortası ödeyecek, başka ne dava açıcan? adam görmedim dicek gecicek tazminat davası açsan

    Adresini bulup işini kendin görmekten başka çare var mı sizce?

  10. #30
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    bugün iş yerindeyken izlemiştim telefondan ve nasıl olduysa o arabayı ben sol şeritte hatırlıyorum. gözlerim bozuldu herhalde, dedim önünde gidiyor araba zaten ama şimdi tekrar bakınca sağdan gidiyormuş.

    dava açarsan kazanırsın bence, tabi dava kazanınca maddi olarak ne elde edersin onu bilmiyorum ama videoya baktıkları zaman 3 hata görecekler.

    1- u dönüşü yasak yol belli oluyor zaten, Yasak tabelası yok ama orda U dönüşü yasaktır kesin. çünkü döneceği yola çift giriş var ve ışık yok vede u dönüşü yapacağı sırada trafiği tıkama riski çok. bu yüzden orada u dönüşü yasaktır, eminim az ileride döner kavşak(göbek derler) vardır ve oradan dönmeliydi.

    2- dönmeden önce sinyal verip arkasında aracı uyarması gerekirdi ama bunuda yapmamış.

    3- sola döneceği zaman sol şeride yanaşıp yavaşlaması gerekir ama adam sağ şerite geçiyor ve sağ bir anda sola atlıyor arkasına bakmaksızın. sağ şeritten sola dönüş yapmakta yasak öyle yollarda.

    bunun gibileri şişeye oturtup otobanda su sattırmak lazım.

  11. #31
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Haber ATV ye çıktı. ATV kanalı genelde motosikletliyi kötüler ama burada arabanın hatasından bahsetti arabanın kaçtığını falan belirtti, motosiketlinin hakkını verdi . Haberden sonra sunucu "motosikletlilere dikkat edin onları farkedin, onlar trafikte zor koşullarda vs. falan güzel bir konuşma yaptı bizi yani motorcuları şaşırttı diyebilirim


  12. #32
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    habere çıkması enteresan:D

  13. #33
    Tefoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Memleket: Manisa
    Motosikleti
    Kymco People S200
    demek ki türk telekom da ya fetöcü ya da kayyum atanması yakındır
    COQ bunu beğendi.
    Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.

  14. #34
    ernaltnts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul 03
    Motosikleti
    Honda pcx
    Ben de hurriyetin sitesinde gordum haber yapmislar. buyuk ihtimal kazaya karisan motosikletli arkadas eli kolu uzun bir arkadas haber yaptirmis konuyu kendisini tebrik ederim farkindalik yarattigi icin.

  15. #35
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    Bu yolda u ve sola dönüş kesinlikle yasak. Yasak tabelası olmasina gerek yok.
    Telekom aracı sağ şeride geçiyormuş gibi yapıp sola ani kırmış. Yol zaten u dönüşe müsait olmadığı için sol şeritte kalmış.
    Motorcu arkadaşın bunu görmesi için ciddi bir trafik tecrübesi olmasu lazımdı. Herkes anlamayabilir. Muhtemelen sağ şeride geçti sandı.
    Telekom aracının sinyal vermesi onu hakli yapmaz. Sinyal verdim diye yolu kontrol etmeden dönemezsin. Sag seride gecip sola donemezsin. Sola donüş serbest olan bir yerde bile boyle dönülmez. Sola yanaşıp sinyal verip dönersin.
    Telekom aracının yaptığı gibi bir dönüş şekli yok yani. Burada motorcuya bu kadar yüklenilmesini anlayamıyorum.
    Telekomcunun kacmasi ise öküzlük.
    Motorcu arkadaşın eksiklikleri bana göre şehir içinde biraz hızlı.
    Motoru manevrasi zor bir motor, kontra ile normalde rahat kurtulacak bir kaza gibi duruyor çünkü.
    Bir de ekipman zayıf. Botunun olmaması ayağı motorun altinda kalınca çok sırıttı. Ekipman işi boyle işte. Bir kere lazım olur.
    Geçmiş olsun. Allah daha büyük kazalar vermesin.

  16. #36

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Durmak için çaba sarf etse daha iyi olmaz mıydı...

    En azından 15-20 km/h ile çarpardı otomobile....

    Sağ tarafta koca otobüs dururken, iğne deliğinden geçmeye çalışır gibi, manevra yaparak sıyrılmaya çalışmayı

    çok da doğru bir karar olarak görmedim doğrusu...

    Güzelce frenlere asılıp, ya Allah deyip geçirmek daha "az riskli" geldi bana ...

    Sağda otobüs geçerken ...

    Çıkarılacak ders: Bazen çarpmak daha az risklidir...

  17. #37
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    KONTRA ile ondeki arabadan nasil kurtulunuyor... biri bana anlatsin lutfen...
    inanin gercekten bilmiyorum...
    8. Motorumu kullaniyorum...
    100.000 kmden fazla yol yapmisimdir... suanki motorumu limitlerine kadar virajda yatirmisimdir... ama onumdeki arabadan kontra ile nasil kurtulacagimi bilmiyorum...
    Benim bildigim kontra: viraji donerken gidonun virajin icinde kalan tarafini hafif ileri itmeyle gerceklesiyor...

  18. #38
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşa geçmiş olsun.
    Enteresan bir şey söyleyeyim de tartışma çıksın.
    Bu kazada motosiklet tipinin de etkisi var.
    Arkadaşımız tehlike yaratacak bir hızda değil ve aslında kurtaracak bir açıklık var.
    Fakat kullandığı motosiklet yaptığı müdahaleye çabuk tepki verebilecek bir kıvraklığa sahip değil.
    Bu olmayan kıvraklığa bir de özel gidon takıp hantallığa tüy dikmişler.

    Tekrar geçmiş olsun.
    Değerli hocam,kazaya karışan motor çin menşeili regal raptor spyder model,ön çatal aralığı uzun olan ve "fabrika çıkışlı T gidon"a sahip bir motor,yani sonradan özel gidon takılmamış.Manevra durumuna gelince,elbette bu konudaki tecrübelerinize saygı duymakla birlikte o hızlarda biraz daha soğuk kanlı olup,bakış aralığını "impact" noktasına değilde "kaçış" noktasına yöneltmiş olsaydı arkadaşımız,dediğiniz gibi kurtulacak açık bu kadar manevra kabiliyeti zor olan motor için bile yeterli ölçülerde.Kendim şahsen daha hantal bir motor olan honda shadow kullanıyorum ve bu tip riskli trafik durumları ile sık sık karşılaşıyorum.Burada bana göre en temel nokta trafiği okumak,her ana bir aksilğin olabileceğini kestirebilmek (trafik kurallarına uymayan sürücüleri unutmadan sürmekde diyebiliriz) ve panik fren için yeterli hızlada seyir etmenin özellikle istanbul trafiğinde bir motor sürücüsü için hayati önem arz ettiğini düşünüyorum.Misal emniyet şeridinde gitmek normalde motor sürücüsüne de yasak ama ayrıcalık tanınıyor ama emniyet şeridinde tapa gaz 150-200 km giden bir çok arkadaşımızada şahit oluyorum.Oysaki trafik kurallarına uymadan emniyet şeridene "bodoslama" dalan o kadar kalas adam varki,ölümcül kazalara sebebiyet veriyor dolayısı ile 70-80 maksimüm hızlar "önümüz boş" olsa bile gidilecek en ideal hızlar ama kim uyguluyor tartışılır.

    Arkadaşımıza geçmiş olsun,talihsiz bir kaza olmuş.Elbette kaza geliyorum demiyor ama bu tip durumlarda anlık panik yapmak kazalara sebebiyet verebiliyor.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  19. #39

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    poku yedi o arkadaş lütfen yaptıklarını ve yapıcaklarını bize bildir, iyi bir avukatla anlaşıp kırık çıkık raporu aldır, ceza davasından sonra alıcağın tazminat davasında işine yaricak

  20. #40
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KONTRA ile ondeki arabadan nasil kurtulunuyor... biri bana anlatsin lutfen...
    inanin gercekten bilmiyorum...
    8. Motorumu kullaniyorum...
    100.000 kmden fazla yol yapmisimdir... suanki motorumu limitlerine kadar virajda yatirmisimdir... ama onumdeki arabadan kontra ile nasil kurtulacagimi bilmiyorum...
    Benim bildigim kontra: viraji donerken gidonun virajin icinde kalan tarafini hafif ileri itmeyle gerceklesiyor...
    Bu video üzerinden konuşursak 8. Saniyede sağ elciği itmeliydi. Bakışları da kaçış yönünde olmalıydı. Tabi elçiği çok iterse motor yine yatar. Uygun kuvvet uygulanmalı. Sonrada sol elcik itilerek motor sola yönlendirilmeli idi. Kontra ile kaçabilmek için.
    İşin teorisi bu. Dersen hiç yaptın mı? Eğitimlerde çok yaptım ama gerçek hayatta sadece logar kapaklarında ve çukurlardan kaçarken yapıyorum. Ciddi pratik isteyen birşey bilinçli olarak kontra vermek. Yoksa malum herkes iki tekeri kontra vererek dönderiyor aslında ama bazıları bunu bilmeden yapıyor.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler